Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Läste i tidningen idag...


Pocahontas
 Share

Rekommendera Poster

4 timmar sedan, Telly82 säger:

Så du menar att det bara finns en enda möjlighet att avvika från den väg som orsakat ett problem? :armskeptisk:

Det finns väl i princip oändliga möjligheter, som jag ser det. :) 

Överens! :ThumbsUp:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pocahontas

Skärmavbild 2019-07-09 kl. 08.04.51.jpg

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skrämseljournalistik.

 

Ingressen: ”Thwaites glacier is likely to thaw and trigger 50cm sea level rise, US study suggests”

 

I artikeln: ”Modelling simulations suggested extensive ice loss would start in 600 years”.

 

Är det inte illa nog som det är? ELLER!?! :byrakrat:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

”Invandringen till Sverige utgör den sociologiska motsvarigheten till en kontinentalplatteförskjutning, med följden att delar av den kulturella litosfären med tiden kommer att begravas under medvetandets yta.”

 

Om vår nations växtvärk.

 

”På samma sätt verkar det svenska betygssättnings- och examinationssystemet snarare vara utformat för att lindra stress än för att uppväcka passion. Det finns bara tre betygssteg (väl godkänt, godkänt och underkänt), vilket förhindrar en tillräckligt differentierad rankning av studenterna efter deras prestationer, samtidigt som studenter som missar eller rentav blir underkända vid slutexamineringen av en kurs frikostigt bjuds in att ”göra om” tentan – något som förvisso skyddar vissa studenter under särskilda omständigheter, men i allmänhet skapar en atmosfär som är så förlåtande att den i mina ögon framstår som grym. Jag misstänker att ett av många problem med det här tillvägagångssättet är att det över tid kommer att hindra studenter med invandrarbakgrund att slå sig in i den svenska eliten genom att förhindra att de klart och tydligt utmärker sig i kraft av sina akademiska meriter.”

 

En bredsida mot ordningen för högre utbildning.

 

https://kvartal.se/artiklar/mejlet-fran-sverige/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

15 minuter sedan, Pocahontas säger:

Överklassäckel 

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Leif Östlings bakgrund:

 

”Leif Östling växte upp med föräldrar och ­lillasyster i en hyreslägenhet i Luleå. Båda föräldrarna kom från bondgårdar på landet och var den första generationen som flyttade in till stan.

’Pappa byggde bostäder med kompisar, däribland den fyra som vi bodde i, och mamma var ­familjens ekonomiminister.’

När fadern var i 40-årsåldern föll han från en byggställning och fick permanenta ryggskador och svåra smärtor.

’... Pappa var övertygad socialdemokrat medan mamma kom från ett högerhem så de hade inte alltid samma uppfattning, men det var bra för mig.’”

 

https://weekend.di.se/intervjuer/veteranen-tar-ut-svangarna

 

I artikeln förklarar han också varför han ofta hamnar i PK-blåsväder.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För några år sedan ansåg jag att Wikileaks fyllde ett tomrum mellan journalistik och politik. Ett av deras första avslöjanden, det om helikoptermassakern på journalister och barn i Afghanistan var ett sådant - som jag ansåg då och anser nu - avslöjande som annars aldrig hade kommit till allmän kännedom. Vad jag förstår lät Wikileaks då journalister från flera olika stora nyhetsmedier gå igenom alla dokument, mail och annat som hackats, innan det offentliggjordes för att inget känsligt om uppgiftslämnare (typ spioner helt enkelt) skulle synas i det publicerade materialet. Helt ok i mina ögon. Viktigt att allmänheten får veta det makten låter bli att berätta.

Sen har det gnagt lite tvekan i mig och för ett par tre år sedan så där svängde det ganska ordentligt. Det blev helt uppenbart att Assange och därmed också Wikileaks lämnat all idealism (om de någonsin haft någon) bakom sig och blivit ett redskap för både Putin och extremhögern. Så kan det gå.

https://www.svt.se/nyheter/utrikes/uppgifter-assange-paverkade-presidentvalet-fran-ambassaden?fbclid=IwAR2CD0P75zpmLgNhRwb3NCzJN-cjHdAN-d8yWEGSFZH99Ls4sLScw1jNpAM

 

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Just nu, Pocahontas säger:

Jag tror att om folk desperat vill ha något, eller tror sig göra en fantastiskt bra affär, så går de alltid att lura.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

18 minuter sedan, Pocahontas säger:

I flera andra länder är det förbjudet att sälja biljetter för mer än priset som står på dem. Det borde vi ha här också och då hade företag av denna typ försvunnit.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...