Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

iPad släpps i höst i Sverige?!?


Original@GR

Rekommendera Poster

Original@GR

Är det sant att det kan till och med dröja till hösten för att iPad ska släppas i Sverige?! Det skulle vara otroligt skönt om någon i MacWorlds forum kunde bekräfta att iPad i alla fall kommer innan sommar lovet.

 

Om detta är sant så kommer jag ärligt talat bli besviken och deprimerad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 117
  • Created
  • Senaste svar

Det är nog inte helt omöjligt då den är utsåld i USA. De prioriterar alltid USA först.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Original@GR

Men om dem redan släpper iPad i sex andra länder vid sluten av April, varför vänta så länge till att den släpps i Sverige?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men om dem redan släpper iPad i sex andra länder vid sluten av April, varför vänta så länge till att den släpps i Sverige?

 

 

Det är väldigt enkelt!! Sverige är ett litet "skit" land som inte genererar så mycket med pengar till Apple!

 

 

Mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det sant att det kan till och med dröja till hösten för att iPad ska släppas i Sverige?! Det skulle vara otroligt skönt om någon i MacWorlds forum kunde bekräfta att iPad i alla fall kommer innan sommar lovet.

 

Om detta är sant så kommer jag ärligt talat bli besviken och deprimerad.

 

I Apple's pressmeddelande så skrev dom "later this year". Kan vara i sommar eller senare, men inte för sommaren tror jag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är väldigt enkelt!! Sverige är ett litet "skit" land som inte genererar så mycket med pengar till Apple!

 

 

Mvh

 

 

Precis så. Sverige är en väääldigt liten marknad så vi ligger långt ner på listan.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Original@GR

Precis så. Sverige är en väääldigt liten marknad så vi ligger långt ner på listan.

 

 

 

Tusan också angry.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Många amerikaner kan inte ens placera Sverige på kartan

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Klätterväxt

Många amerikaner kan inte placera någonting som ligger utanför USA på kartan.... ZOMG FLAME WARZ!!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Original@GR

Men International Orders är väl något att lita på? För i så fall kommer jag boka där ifrån snarast som möjligt!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ZenithJCoke

Yaay! Original! :pusspadig:

 

Men vartifrån kan man beställa med leverans hit till Sverige menar du? Jag är ju också sugen.   :fundersam:

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min är skickad från International-orders och kommer till dörren 7 April, har handlat från dom förut (iPhone) så jag vet att dom är bra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Yaay! Original! :pusspadig:

 

Men vartifrån kan man beställa med leverans hit till Sverige menar du? Jag är ju också sugen. :fundersam:

https://forum.macworld.se/topic/114219-koepa-ipad-i-usa/

 

Edit: Nej, det var nog denhär jag menade: https://forum.macworld.se/topic/115045-foer-de-som-har-bestaellt-ipad/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ni som bokat från international orders vad ska man bocka i, deckare as gift?och alternativet under det som kostar ytligare 99dollar, vad är det? Vad blir slutsumman med allt när man väl fått hem den?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Original@GR

International Orders verkar mycket bra! Tack så hemskt mycket för alla svar kära MacWorld användare! pusspadig.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är väldigt enkelt!! Sverige är ett litet "skit" land som inte genererar så mycket med pengar till Apple!

 

 

Mvh

 

500 000 sålda iPhonens i ett land med 9 000 000 invånare är ju ganska så bra ändå :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Många amerikaner kan inte placera någonting som ligger utanför USA på kartan.... ZOMG FLAME WARZ!!!

 

 

Tänkte exakt samma tarskratt.gif

 

OnT - Att Ipad kommer i sverige innan sommarlovet, det vill säga inom två månader till Sverige är inte så troligt :/ Synd, sitta med den i sommar vore inte helt fel borstatanderna.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men International Orders är väl något att lita på? För i så fall kommer jag boka där ifrån snarast som möjligt!

 

Jag skulle inte köpa från InternationalOrders.com, eftersom det kostar alldeles för mycket. Jag ska köpa 3G-versionen i slutet av april direkt från apple och låta BongoUs.com frakta hem det till mig. Frakten från BongoUs ligger på ungefär $50, vilket är skitbilligt i jämförelse med InternationalOrders.com

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skulle inte köpa från International-Orders.com, eftersom det kostar alldeles för mycket. Jag ska köpa 3G-versionen i slutet av april direkt från apple och låta BongoUs.com frakta hem det till mig. Frakten från BongoUs ligger på ungefär $50, vilket är skitbilligt i jämförelse med International-Orders.com

 

Glömde nämna att tullavgiften gör att slutgiltiga priset för en iPad WiFi + 3G med fodral/väska och dockstation ligger på ungefär 9'000 kr. International-Orders.com inkl. tull ligger på c.a. 11'000 kr.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag blev tipsad om denna svenska sida som tar in iPad:

http://bazula.se/forhandsboka-ipad.php

 

Men jag vågar inte vara först med att beställa därifrån. Har inte hört något om dem på forumet här. Känner ni till dem?

 

6690:- kostar den billigaste och det är ink moms o tull o allt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

 

Jag har beställt via Bazula och fick besked häromdan att leverans kommer ske under vecka 15. Priset för en 32GB WiFi har gått upp "pga hög efterfrågan" så nu ska man få betala 7290:- för den. Jag är inte helt säker på att jag kommer slå till än...men jag vill inte avbeställa heller...;) Det känns lite mycket men det finns inte så många alternativ heller känns det som om man inte vill vänta.

 

Någon annan som har koll på Bazula och om dom är att lita på? Betalning ska ske vid leveransen/uthämtning så det känns hyfsat tryggt tycker jag.

 

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

 

Jag har beställt via Bazula och fick besked häromdan att leverans kommer ske under vecka 15. Priset för en 32GB WiFi har gått upp "pga hög efterfrågan" så nu ska man få betala 7290:- för den. Jag är inte helt säker på att jag kommer slå till än...men jag vill inte avbeställa heller...;) Det känns lite mycket men det finns inte så många alternativ heller känns det som om man inte vill vänta.

 

Någon annan som har koll på Bazula och om dom är att lita på? Betalning ska ske vid leveransen/uthämtning så det känns hyfsat tryggt tycker jag.

 

 

 

 

 

 

 

Killar ni får göra hur ni vill men läs gärna mitt inlägg angående när jag beställde via International-Order ... https://forum.macworld.se/topic/114219-koepa-ipad-i-usa/page__st__80__p__1262927entry1262927

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ni som fått era iPads hemskickade... Hur betalar ni tullavgiften och svensk moms?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ni som fått era iPads hemskickade... Hur betalar ni tullavgiften och svensk moms?

 

Jag betalade tull när jag köpte ett airsoftvapen från USA. Det betalades när jag skulle hämta mitt paket.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...