Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

iPad släpps i höst i Sverige?!?


Original@GR

Rekommendera Poster

  • Svars 117
  • Created
  • Senaste svar

Kan man räkna med att det över huvud taget skulle komma en ny generation iPad nu till januari?

Och isåfall, är det så att apple inte kommer släppa generation 1 till Sverige utan kör helt på generation 2?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

KaptenHaddock

Men som tidigare nämnt så kommer väl iPad 2 släppas i början på Q2 och då borde Apple släppa iPad 1 till Sverige

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men som tidigare nämnt så kommer väl iPad 2 släppas i början på Q2 och då borde Apple släppa iPad 1 till Sverige

 

Ingen har sagt att den kommer då, det kan mkt väl bli så, men jag ser inte meningen med att se det som fakta innan ngt är presenterat :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ingen har sagt att den kommer då, det kan mkt väl bli så, men jag ser inte meningen med att se det som fakta innan ngt är presenterat :)

 

 

Varför skulle man se det som fakta?

 

Allt som skrivs här tex när iPad kommer släppa i Sverige och när iPad 2 kommer är bara spekulationer eftersom Apple har inte kommit med fakta!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det verkar vara mer eller mindre officiellt att iPad kommer nu i November till Sverige. Frågan är när i November. Jag gissar på nästa vecka, men kanske imorn fredag också?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Många amerikaner kan inte ens placera Sverige på kartan

Varför ska de behöva göra det? :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Personligen hoppas jag på att halebop kommer ha iphone 4 och iPad i paket och att man har ett surkonto hos dem som man kan använda på båda produkterna!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det känns som att vi får börja gräva lite mer i detta. Jag läste idag (på aftonbladet) att den kommer imorgon (onsdag 24e nov): http://www.aftonbladet.se/pryl/article8161911.ab

Där finns även kommentarer från Apple's PR-chef som säger att den kommer detta år vilket måste betyda nu i november då folk börjar planera/köpa julklappar.

 

Nästa intressanta sak som jag upptäckte idag är att apple.se lanserat en sida där man uppmanar folk att besöka sidan på frådag då det är deras stora shoppingdag. I texten kan man läsa följande:

"Besök Apple Online Store nu på fredag under vår speciella shoppingdag. Dussintals fantastiska iPad-, iPhone-, iPod-, och Mac-klappar till alla på din lista."

 

Det dem alltså skriver i texten är att man på fredag kan handla iPad-klappar vad det nu än kan betyda :kaffe:

 

Jag vet att många redan idag har en iPad men jag tror att flera väntar på att den ska släppas i Sverige (officiellt).

 

Vad tror ni? Har någon mer hittat något intressant att läsa som ger en hint om när den dyker upp?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Börjar kännas lite löjligt detta med lanseringen från Apple utav iPad i Sverige..

 

Många har redan köpt en eller flera iPad där den är lanserad. De flesta butikerna importerar iPad sedan en tid tillbaka till Sverige. Spekulationer om iPad 2 florerar på nätet och iPad lär få samma cykel som iPhone vilket är troligt och då borde iPad 2 lanseras runt april 2011 i USA...

 

Känns lite meningslöst att köpa en iPad till "jul" när iPad 2 borde vara några månader bort. Då gör man som många redan gjort att köpa iPad från USA eller ngt annat land som får den tidigt...

 

 

Mvh

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det känns som att vi får börja gräva lite mer i detta. Jag läste idag (på aftonbladet) att den kommer imorgon (onsdag 24e nov): http://www.aftonblad...ticle8161911.ab

Där finns även kommentarer från Apple's PR-chef som säger att den kommer detta år vilket måste betyda nu i november då folk börjar planera/köpa julklappar.

 

Nästa intressanta sak som jag upptäckte idag är att apple.se lanserat en sida där man uppmanar folk att besöka sidan på frådag då det är deras stora shoppingdag. I texten kan man läsa följande:

"Besök Apple Online Store nu på fredag under vår speciella shoppingdag. Dussintals fantastiska iPad-, iPhone-, iPod-, och Mac-klappar till alla på din lista."

 

Det dem alltså skriver i texten är att man på fredag kan handla iPad-klappar vad det nu än kan betyda :kaffe:

 

Jag vet att många redan idag har en iPad men jag tror att flera väntar på att den ska släppas i Sverige (officiellt).

 

Vad tror ni? Har någon mer hittat något intressant att läsa som ger en hint om när den dyker upp?

 

 

Angående fredagsfynddagen så har Apple ändrat information på hemsidan...

"Besök Apple Online Store nu på fredag under vår speciella shoppingdag. Dussintals fantastiska iPhone-, iPod-, och Mac-klappar till alla på din lista."

Ingen Ipad alltså.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den kommer i November. Apple har börjat ge ut säljutbildningar till APR-säljarna, och dessutom börjat ge massa prisuppgifter och liknande.

 

Kommer den inte innan Novembers slut äter jag min hatt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Många amerikaner kan inte ens placera Sverige på kartan

 

för dom är inte sverige viktigare än vad kirgizistan är för oss, kan du peka ut det landet på en karta?;) hihi

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Angående fredagsfynddagen så har Apple ändrat information på hemsidan...

"Besök Apple Online Store nu på fredag under vår speciella shoppingdag. Dussintals fantastiska iPhone-, iPod-, och Mac-klappar till alla på din lista."

Ingen Ipad alltså.

 

Det är ju aningen deprimerande att plattan aldrig komemr till Sverige... det är ju sagt att den ska komma innan årets slut så det är väl bara att vänta, alternativt vänta lite till och istället köpa iPad2.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag fick ett samtal igår från Macoteket som undrade om jag fortfarande var intresserad av en iPad, försökte fiska lite vad det var som föranlett samtalet, men de var förtegna... Man skule väl kunna misstänka att Sverigelanseringen är nära...

 

Men jag tycker iof att det är lite lamt att lansera så här pass sent, de som verkligen har velat ha en har ju redan skaffat en på ett eller annat sätt. Dock så kanske det gör att man når lite fler osäkra köpare...

 

/R

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Angående fredagsfynddagen så har Apple ändrat information på hemsidan...

"Besök Apple Online Store nu på fredag under vår speciella shoppingdag. Dussintals fantastiska iPhone-, iPod-, och Mac-klappar till alla på din lista."

Ingen Ipad alltså.

 

Jag tror snarare tvärtom. Apple har tagit bort ipad. Men det stod där förut. Ett misstag att visa det alltså. Att det nu är borta är bevis för att

paddan lanseras i sverige senast fredag.

 

för övrigt har jag själv fixat padda på nätet för flera månader sedan, svensk import, grymt, tog 24 timmar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag fick ett samtal igår från Macoteket som undrade om jag fortfarande var intresserad av en iPad, försökte fiska lite vad det var som föranlett samtalet, men de var förtegna... Man skule väl kunna misstänka att Sverigelanseringen är nära...

 

Men jag tycker iof att det är lite lamt att lansera så här pass sent, de som verkligen har velat ha en har ju redan skaffat en på ett eller annat sätt. Dock så kanske det gör att man når lite fler osäkra köpare...

 

/R

 

Det är som Orphanator säger, det är på G men inget exakt datum ännu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror snarare tvärtom. Apple har tagit bort ipad. Men det stod där förut. Ett misstag att visa det alltså. Att det nu är borta är bevis för att

paddan lanseras i sverige senast fredag.

 

för övrigt har jag själv fixat padda på nätet för flera månader sedan, svensk import, grymt, tog 24 timmar.

Knappat ett misstag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför väljer Apple store SE att sälja tillbehör till produkter som de inte ska sälja i Sverige? Varför kan jag köpa en iPad väska eller docka men ingen iPad?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför väljer Apple store SE att sälja tillbehör till produkter som de inte ska sälja i Sverige? Varför kan jag köpa en iPad väska eller docka men ingen iPad?

 

För att dom säljer samma tillbehör världen över?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför säljer de inte iPad världen över?

Jag tror det är så enkelt att de inte hinner producera tillräckligt många för att förse alla marknader. Därför satsar de på de största först.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kommer den inte imorn äter jag min hatt (och skrattar åt min chef som kommer få psykbryt för att skiten aldrig kommer)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...