Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

iPad släpps i höst i Sverige?!?


Original@GR

Rekommendera Poster

Många amerikaner kan inte ens placera Sverige på kartan

 

Jag kan inte placera ut albanien på kartan, jag vet ungefär vart det ligger, det vet nog amerikanerna om sverige också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 117
  • Created
  • Senaste svar
Klätterväxt

Jag tror att dom kan placera ut Sverige på kartan hur lätt som helst eftersom vårat land nämns i 60% av alla amerikanska filmer och tv- serier :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

kul att leta upp två gamla trådar och skriva exakt samma sak i dem? Dessutom gamla nyheter..

Ouch, right you are. Sorry för det. Kollade inte datumet och trodde Jag tillförde topicen något.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

Något nyss som framkommit när iPad släpps i Sverige? Vill inte köpa en utomlands men det är SVÅRT att låta bli.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Något nyss som framkommit när iPad släpps i Sverige? Vill inte köpa en utomlands men det är SVÅRT att låta bli.

 

Nej, du får nog vänta. Personligen tror jag inte ens på en release innan oktober/novmber. Köp en från USA du kommer spara tusenlappar. Bäst är det om du känner någon som kan ta den över gränsen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kommer att åka ner till Spanien o köpa min i nästa vecka för jag pallar inte att vänta längre :(

 

lite sol o bad o pill på en iPad kan inte slå fel

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 months later...

Så glider vi snart in i november och fortfarande vet vi ingenting om det officiella iPad-släppet i Skandinavien. Apple kommunicerar nada och noll i frågan, vilket för många människor säkert känns mer än lite trist då man vill kunna planera inför exempelvis julklappsinköp. På tal om julklappar så ingår ju fri gravyr på julklappspaddor sedan några dagar tillbaka. Känns inte som något bra tecken att det erbjudandet inte sammanfaller med en lansering hos oss. Kanske väntar de med Norden till nästa modell är redo?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Köpte 2 iPad från bazula.se. Mycket bra ställe och snabb leverans.

Även en bekant köpte 2 därifrån.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan man hålla sig i skinnet så lär det släppas en ny iPad i slutet av januari precis som förra året och precis enligt Apples övriga produktlinjer. Föregående iPad offentliggjordes den 27:e januari och släpptes till massorna i april 2010. Men ni som vill handla i Sverige nu lär nog få vänta iaf tills iOS 4.2 släpps. Grattis.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ska iPad släppas i Sverige någon gång... Det är sjukt irriterande att dem inte släppt det än och inte ens har meddelat när det är planerat...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Åker till Peking om en vecka, vill någon beställa en iPad så är det bara PMa mig.

Jag tar bara hem EN isåfall.

 

Jag vet att flera har blivit blåsta, men jag är en av de få ärliga människor som finns kvar.

 

pris Wifi

16 GB - 5.000 kr

32 GB - 6.000 kr

64 GB - 7.000 kr

 

pris 3G

+ 1.000 kr / modell

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan man hålla sig i skinnet så lär det släppas en ny iPad i slutet av januari precis som förra året och precis enligt Apples övriga produktlinjer. Föregående iPad offentliggjordes den 27:e januari och släpptes till massorna i april 2010. Men ni som vill handla i Sverige nu lär nog få vänta iaf tills iOS 4.2 släpps. Grattis.

 

 

Frågan är om Apple verkligen kommer att släppa iPad 2 så pass tidigt men tanke på att Apple har inte kunnat suga ut marknaden helt och hållet med iPad 1.

 

 

Men visst man är nyfiken om vad som skall komma i iPad 2 eller om dem stora nyheterna kommer i iPad 3. .

 

 

Mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

500 000 sålda iPhonens i ett land med 9 000 000 invånare är ju ganska så bra ändå :)

 

Tyvär så spelar det ingen roll.

 

Sverige står låååångt ned på listan hos Apple!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Frågan är om Apple verkligen kommer att släppa iPad 2 så pass tidigt men tanke på att Apple har inte kunnat suga ut marknaden helt och hållet med iPad 1.

 

 

Men visst man är nyfiken om vad som skall komma i iPad 2 eller om dem stora nyheterna kommer i iPad 3. .

 

 

Mvh

 

Sanna mina ord. Som sann Apple-evangelist så är min predikan följande:

 

iPad II kommer innehålla:

 

Facetime (garanterat)

Kamera på baksidan (mycket troligt)

Snabbare processor (garanterat)

Mer minne (garanterat)

Bättre skärm (mycket troligt)

Dubbla dock-kontakter (garanterat)

Ny design, för att mer likna iPhone/iPod Touch (mycket troligt)

Bättre batteritid (mindre troligt 10h är grymt!)

 

I samband med den nya releasen kommer även ett nytt iOS för fler trådlösa synk-alternativ och en mer förfinad användarupplevelse.

 

Public announcement 27:e januari 2011.

 

Release date (US) 3:e april 2011.

 

Jag kommer dra upp denna tråden i januari för att se hur många rätt jag haft.

 

 

===============================DISCLAIMER========================================

 

Alternativt kommer dom att köra en fuling med snabbare CPU och mer RAM men sänka priset en aning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Facetime (garanterat)

Kamera på baksidan (mycket troligt)

Snabbare processor (garanterat)

Mer minne (garanterat)

Bättre skärm (mycket troligt)

Dubbla dock-kontakter (garanterat)

Ny design, för att mer likna iPhone/iPod Touch (mycket troligt)

Bättre batteritid (mindre troligt 10h är grymt!)

 

Jag har tagit mig friheten att stryka det som jag inte tror är så troligt att vi får se i kommande generation.

 

FaceTime: Ja, det känns väldigt sannolikt. Men någon kamera på baksisdan är inte troligt.

Minne och processor lär nog få någon ändring.

Skärmen i iPad är väldigt bra, och jag tror att Apple hoppar över skärmförbättringar till generation 3.

Dubbla dockkontakter är nog helt uteslutet. Det känns verkligen inte "Apple".

Jag tror personligen att designen ändras först i generation 3.

Några större förändringar i batteritid får vi nog inte se.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har tagit mig friheten att stryka det som jag inte tror är så troligt att vi får se i kommande generation.

 

FaceTime: Ja, det känns väldigt sannolikt. Men någon kamera på baksisdan är inte troligt.

Minne och processor lär nog få någon ändring.

Skärmen i iPad är väldigt bra, och jag tror att Apple hoppar över skärmförbättringar till generation 3.

Dubbla dockkontakter är nog helt uteslutet. Det känns verkligen inte "Apple".

Jag tror personligen att designen ändras först i generation 3.

Några större förändringar i batteritid får vi nog inte se.

 

Du behöver inte stryka mina förutspådda ändringar. Du kan bara skicka in dina egna idéer. Tjyvajävel! kramis.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kompass (finns kanske redan) och gyro är väl två saker som kan ärvas från iPhone. Kan antenndesignen från iPhone vara användbar?

 

Om Apple nu fortsätter att släppa iPad på våren och iPhone/iOS på sommaren så gissar jag att iPad kommer få motsvarande "motor" (processor osv) fast lite snabbare, som iPhone kommer att få. Anledningen är att iPad har plats för mer batteri. Nya sensorer (GPS osv) gissar jag att iPhone kommer få innan iPad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

iPad II blir lite mer som iPhone 3GS, man ändrar hårdvaran bara och slänger med en kamera bara.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har tagit mig friheten att stryka det som jag inte tror är så troligt att vi får se i kommande generation.

 

FaceTime: Ja, det känns väldigt sannolikt. Men någon kamera på baksisdan är inte troligt.

Minne och processor lär nog få någon ändring.

Skärmen i iPad är väldigt bra, och jag tror att Apple hoppar över skärmförbättringar till generation 3.

Dubbla dockkontakter är nog helt uteslutet. Det känns verkligen inte "Apple".

Jag tror personligen att designen ändras först i generation 3.

Några större förändringar i batteritid får vi nog inte se.

 

Agree, skärmen verkar vara det som folk ofta tror kommer att uppgraderas, men som det är nu så sitter Apple i samma sits som med 3gsen, det enda sättet att snyggt bumpa upplösningen är att fyrdubbla den totala mängden pixlar, när det gäller 3.5tumsskärmar så låter det sig göras utan alltför stora enhetspriser från tillverkaren, men om de skulle göra en Retinaversion av iPadens skärm så skulle upplösningen bli 4096x3072, och såna upplösningar ser man inte utanför proffsindustrin, och de skärmarna är dyra.

Däremot kan de hitta en tillverkare som kan tillverka aningen bättre skärmar fast med bibehållen pixelmängd.

 

Och CPU och minne, minnesmängden kan komma att bumpas om minnespriserna håller sig nere, annars kan det bli så att de helt enkelt struntar i att ha en 16GB-modell och bara behåller de övriga så att folk tycker att de får lite mer för pengarna.

Det som jag ser väldigt troligt när det gäller CPUn är att iPad 2 får den nyare revisionen av Apple A4 med 512MB Ramminne, men jag är osäker på om Apple har en A5:a färdig, tror nog mer på att deras nästa CPU-modell kommer att finnas i iPhone 6 och iPad 3.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

iPad II kommer innehålla:

 

Facetime (garanterat) Borde ha!!

Kamera på baksidan (mycket troligt) Nej

Snabbare processor (garanterat) Ja

Mer minne (garanterat) Ja

Bättre skärm (mycket troligt) Nej

Dubbla dock-kontakter (garanterat) Nej

Ny design, för att mer likna iPhone/iPod Touch (mycket troligt) Nej

Bättre batteritid (mindre troligt 10h är grymt!) Fullt möjligt

 

 

===============================DISCLAIMER========================================

 

Alternativt kommer dom att köra en fuling med snabbare CPU och mer RAM men sänka priset en aning. Detta är mest troligt

 

 

Som alla vet så vill Apple suga ut så mycket med pengar som möjligt. Apple kommer göra samma sak med iPad som man har gjort med iPhone och det är att hålla inne på teknik. Sådan teknik som borde finnas i Gen 1 & Gen 2 kommer att finnas i Gen 3 & Gen 4.

 

Jag tror att iPad 2 kommer att ha samma body som iPad 1. Det håller ned kostnaden för Apple och mera pengar i plånboken för Apple. Eller så får iPad en ny body som sedan iPad 3 även kommer att få. Lika som man gjorde med iPhone 3G och 3GS.

 

Uppdateringen med iPad 2 kommer nog bara vara bättre CPU, RAM, batteritid och på sin höjd en VGA kamera för Facetime som är så år 2000.

 

 

Mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som alla vet så vill Apple suga ut så mycket med pengar som möjligt. Apple kommer göra samma sak med iPad som man har gjort med iPhone och det är att hålla inne på teknik. Sådan teknik som borde finnas i Gen 1 & Gen 2 kommer att finnas i Gen 3 & Gen 4.

 

Jag tror att iPad 2 kommer att ha samma body som iPad 1. Det håller ned kostnaden för Apple och mera pengar i plånboken för Apple. Eller så får iPad en ny body som sedan iPad 3 även kommer att få. Lika som man gjorde med iPhone 3G och 3GS.

 

Uppdateringen med iPad 2 kommer nog bara vara bättre CPU, RAM, batteritid och på sin höjd en VGA kamera för Facetime som är så år 2000.

 

 

Mvh

 

Håller med dig till 100%, men det sjuka är att Apple lyckas varje gång att göra på detta sättet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...