Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

iPad släpps i höst i Sverige?!?


Original@GR

Rekommendera Poster

Ja, du gissade ganska så bra för 16GB wifi. Jag gjorde lite efterforskning om att införskaffa en iPad (16GB wifi ) här i Sverige och besökte elgiganten i fredags. Killen jag pratade med sas vara en Mac- kunnig försäljare och på min fråga om iPads lansering sa han att det är mycket snart och iPaden skulle släppas bara i butik och man kommer varken kunna förhandsboka eller köpa den på elgigantens webbutik. De får in en klump på 50 iPads av olika slag (16,32GB wifi, 16GB 3G ) och det är först till kvarn gäller den dan när försäljningen kickar igång.

 

Eftersom jag har ingen lust att köa och pga jobbet så har ingen möjlighet heller så jag kollade upp Prisjakt efter iPaden och funnit att, bland alla butiker som grå importerar, har Pixmania importerade iPads för ganska så saftiga priser ( 7700kr för 16GB wifi ) men har upptäckt att man också refererar till en avsevärt lägre pris ( 4965kr för 16GB wifi ) och kollade upp länkarna som refererar till dessa priser.

 

Följande har dykt upp då

 

 

 

Bild%2075.jpg

 

 

Som ni ser så lanserings datumet syns tydligt ( den 30/11/2010 ) och priset tyder ju på att den är den officiella iPaden från Apple.

 

En 64GB 3G kommer att kosta 7794kr. Kolla upp på Pixmania och se se hela upplägget : iPad priser på Pixmania

 

 

Då kommer den på tisdag! :D

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 117
  • Created
  • Senaste svar

OK så det lär bli svårt att få tag i den i butik på tisdag. Men hur är det med apple store på nätet? Idag så står det att iPad är redo att skeppas inom 24timmar om man går in på t ex amerikanska butiken eller den österrikiska.

Bara för att iPad släpps i några nya länder nu på tisdag så borde det väl inte innebära att det blir världens längsta leveranstid?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ca pris i USA

 

iPad Wifi

 

16GB 3243kr

32GB 3893kr

64GB 4543kr

 

iPad Wifi+3G

 

16GB 4088kr

32GB 4738kr

64GB 5388kr

 

 

Men snart kommer iPad 2....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ca pris i USA

 

iPad Wifi

 

16GB 3243kr

32GB 3893kr

64GB 4543kr

 

iPad Wifi+3G

 

16GB 4088kr

32GB 4738kr

64GB 5388kr

 

 

Men snart kommer iPad 2....

Är de där priserna justerade med amerikansk moms, samt andra avgifter som man kan komma att tvingas betala?

 

Och att iPad 2 "snart" kommer (som nog är snarare April än Januari som folk verkar tro bara för att första gen presenterades då) betyder inte att man som svenne kan gå in på macoteket samma dag den släpps och hämta ut ngn, 2:an kommer bara att starta den här privatimportcykeln igen där tuentals beställer ipads genom borderlinx, ordrar som Apple självfallet stoppar, folk åker till USA och tar hem 3 st som de sedan säljer till hutlösa överpriser på Blocket mm mm.

 

Personligen tror jag mer på att bli intresserad av en produkt efter att det finns bevis för dess existens...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är de där priserna justerade med amerikansk moms, samt andra avgifter som man kan komma att tvingas betala?

 

Och att iPad 2 "snart" kommer (som nog är snarare April än Januari som folk verkar tro bara för att första gen presenterades då) betyder inte att man som svenne kan gå in på macoteket samma dag den släpps och hämta ut ngn, 2:an kommer bara att starta den här privatimportcykeln igen där tuentals beställer ipads genom borderlinx, ordrar som Apple självfallet stoppar, folk åker till USA och tar hem 3 st som de sedan säljer till hutlösa överpriser på Blocket mm mm.

 

Personligen tror jag mer på att bli intresserad av en produkt efter att det finns bevis för dess existens...

 

 

Priserna är tagna från www.apple.com/store. Momsen i USA ligger väl på 8%.

 

Det är väl ingen nyhet att Apple lanserar iPad 2 FÖRST i USA. iPad verkar lanseras en månad innan år 2011 i Sverige. Då känns det verkligen helt meningslöst att köpa iPad i Sverige. Särskillt när iPad 2 kommer SNART lanerars i USA och dem vill som ha en iPad 2 kommer alltid kunna få hem en eller flera till Sverige medans de flesta svenskar har köpt en "ny" iPad...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

April är inte "snart", det är nära ett halvår bort, liksom iPhone så presenterades maskinen tidigt för att de själva ville visa upp den, inte genom att Applesiter går igenom alla FCC tester på nya produkter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har dock svårt att se att 2:an kommer med en display med 4x upplösningen.

Däremot så kanske andra delar av iphone 4's displayteknik kommer till ipad, tillverknings och monteringsteknik t ex.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

April är inte "snart", det är nära ett halvår bort, liksom iPhone så presenterades maskinen tidigt för att de själva ville visa upp den, inte genom att Applesiter går igenom alla FCC tester på nya produkter.

 

 

Det är 5 månader (Beroende på NÄR iPad lanseras i Sverige). Ännu roligare när folk köpt iPad som julklapp. Då är det 4 månader kvar. Hemskt roligt att veta om när man sitter där på julafton att om ynka 4 månader så kommer iPad 2. Inte 12 månader eller ens 10 månader utan ynka 4 månader så är den nya iPad man har fått i julklapp old rubbish...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det kanske är svårt att tro, men alla bryr sig inte om sånt.

Och varför blir en äldre version dålig bara för att det finns en ny ute? Det är knappast en tävling.

 

Den dag iPad 2 presenteras kommer jag fortfarande kunna starta den, läsa wired och lite andra grejer, surfa och IM:a mm mm.

OM det däremot kommer en ipad 3 med betydligt snabbare cpu så att apps för iPad 1 helt enkelt inte går att köra bekvämt längre, ja, då är iPad 1 "old rubbish", jag ser inte en facetimekamera som en funktion som för alltid gör ipad 1 värdelös.

 

"Bara" 5 månader ja, det betyder att iPad 1 är 7 månader gammal, ser du inte det konstiga i ditt uttalande? När är en produkt gammal? Såfort det dyker upp rykten om en ny?

Jag ser inte ngn anledning till att säga till ngn "nej, köp ingen ipad till jul, det dyker upp en ny i April, hade det varit Mars hade jag sagt det, men i december, inte en chans.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag ser inte ngn anledning till att säga till ngn "nej, köp ingen ipad till jul, det dyker upp en ny i April, hade det varit Mars hade jag sagt det, men i december, inte en chans.

 

 

Så knappt 1 månad innan då känns det lite onödigt för dig att köpa en "gammal" iPad .. . Men i februari kan du rekom en "gammal" iPad .. . .

 

 

Vad skall man säga.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det kommer alltid att komma någonting bättre och nyare när det gäller teknikprylar. Om jag vill ha en iPad nu så köper jag en, jag tänker inte att "om 6 månader kommer det ny så då kan jag inte köpa en nu eftersom den snart är gammal".

 

Tänker man så blir man nog galen till slut :)

 

 

Inom teknik- och elektronikbranschen blir nästan all teknik föråldrat snabbt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Köp IPad 1 och var glad.....jag är jättenöjd med min....kommer troligtvis sälja den sen och köpa 2:an....ett par tusen spänn är väl ingen jätteinvestering?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förstår inte varför alla väntar på att den ska släppas i Sverige.....samma produkt säljs ju billigt i utlandet! Det är ju mycket enklare än tex MB air som har en svensk hårdvara i form av tgt bord!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så knappt 1 månad innan då känns det lite onödigt för dig att köpa en "gammal" iPad .. . Men i februari kan du rekom en "gammal" iPad .. . .

 

 

Vad skall man säga.

 

Så vad säger du? kommer du säga i maj att 2:an är gammal och värdelös för att de redan jobbar på en ny?

Har du ngnsin köpt ngt eller väntar du alltid på nästa generation? En iPad 1 blir inte värdelös för att det kan tänkas komma en ny om 5 månader, den blir inte ens gammal förrän en ny står i butikerna, lycka till att få tag i nästa gen i april i sverige...

 

Jag har bytt prylar av och till allt eftersom nya kommer, men jag har aldrig känt att "oooh, den här nya är eoner gånger bättre än den gamla!", framförallt inte om man byter från gen 1 till gen 2, gen 1 till gen 3 eller 4:a däremot, det ger ett uppsving, därför köpte jag aldrig iphone 3GS, den gav mig inget öht, jag behövde ingen snabbare cpu, inga apps krävde hastigheten förrän 4:an var i butikerna, och det var den jag bytte upp mig till.

 

Jag skulle nog inte köpt en 3G efter att 3GSen släppts, men då hade den släppts, att köpa en ipad från en svensk butik idag är inget nerköp, punkt.

Och sist jag kollade så var det inte februari nu, inget har sagts om iPad 2, bara rykten, ingen vet när den presenteras, det var bara iPhone 1 som visades upp i Januari, alla andra har visats upp på WWDC i juni, vem säger att en ny iPad kommer att visas upp i januari?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo, man kan ju se att accelerationen hos speciellt nu "smarta" telefoner visar att teknikutvecklingen går så snabbt att nya modeller konkurrerar med "halvgamla". Det var ju inte så många år sedan man var glad om det kom en modell i ny kulör vartannat år ;) Vad gäller iPad är det nog inte helt otroligt att man säljer nr 1 och 2 parallellt ett tag. Sänker naturligtvis priset på den äldre modellen, men lockar med fler funktioner på den nya, precis som man gör idag vad gäller 3GS och 4, eller analogt med iPod Touch ... Ny version av iOS måste också gå att installera ett tag framöver, så det känns meningsfullt att överhuvud investera istället för att bara prenumerera eller hyra sin iPad ... Vi får väl se om iOS kanske kommer som beta snart i nästa vecka också. Det skulle passa tidigare schema där man veckan efter släppt skarp version gav ut beta för utvecklare veckan efter. Hoppas ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...