Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

iPad släpps i höst i Sverige?!?


Original@GR

Rekommendera Poster

Kommer den inte imorn äter jag min hatt (och skrattar åt min chef som kommer få psykbryt för att skiten aldrig kommer)

 

Ja vi får verkligen hoppas att den dyker upp imorgon. Jag har i stort sett bestämt mig för att köpa en padda så fort den kommer hit till Sverige även om det snackas om iPad2 i Q1 2011. Man kan väl inte göra något sådant stort misstag av att köpa den nu än om några månader då gen2 kommer... :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 117
  • Created
  • Senaste svar

Ja vi får verkligen hoppas att den dyker upp imorgon. Jag har i stort sett bestämt mig för att köpa en padda så fort den kommer hit till Sverige även om det snackas om iPad2 i Q1 2011. Man kan väl inte göra något sådant stort misstag av att köpa den nu än om några månader då gen2 kommer... :)

 

Vi vet ju inte när gen 2 kommer och vi vet verkligen inte när i sånna fall gen 2 kommer till Sverige.

 

Jag kommer inte köpa iPad alls (har mb air 11 tum istället) men mamma ville ha en. =) Funderar på om hon ska ha denna eller gen 2....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Danska iPad priser har tydligen precis släppts!!

 

http://www.kennethlund.dk/2010/11/sa-kom-de-officielle-danske-priser-pa-ipad-hvad-koster-ipad-sa-i-danmark/

 

  • 16 GB iPad koster 3.799,- med wifi og 4.599 kr. med wifi og 3G
  • 32 GB iPad koster 4.499,- med wifi og 5.299 kr. med wifi og 3G
  • 64 GB iPad koster 5.199,- med wifi og 5.999 kr. med wifi og 3

Jag har bett om att få en källa på detta och han kommer att skicka den via mail till mig då han inte vill skriva det på twitter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

iPad har tillkommit i raden högst upp på Apples svenska hemsida. Verkar lovande !

Riktas mot amerikanska hemsidan än så länge men något är på gång.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu har den omriktats till svenska hemsidan. På svenska då naturligtvis. iPaden kommer idag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

iPad har tillkommit i raden högst upp på Apples svenska hemsida. Verkar lovande !

Riktas mot amerikanska hemsidan än så länge men något är på gång.

 

 

Den har väl legat där ett tag? Eller är jag ute å cyklar nu?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

iPaden har inte legat på svenska sidan tidigare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kanske har fel om detta ?! Hoppas jag har fel att jag har fel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror knappast att ipad släpps idag.. Apple store kommer nog med största sannolikhet inte ta ner sidan igen när det är black friday rea idag.. Ipad cases finns iaf på rean och det är trevligt tycker jag.. Kanske ipad kommer nästa vecka i sverige om vi har tur.. Mendans får en vis forum medlem käka upp sin hatt idag:citation:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

iPaden har inte legat på svenska sidan tidigare.

 

iPad har funnits även på svenska sidan ett tag nu, med möjlighet att anmäla sitt intresse för att få ett mail när den väl släpps i sverige.

/E

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det har ju florerat en hel del rykten denna vecka, som aldrig förr! OnOff hade ju en iPad sida uppe i dagarna som dem nu tagit bort. Elgiganten har en iPad sida men inget lanseringsdatum Elgigantens iPadsida

 

Om det nu är så att den annonseras idag, när tror ni att den finns tillgänglig? det känns som att återförsäljarna bara sitter och väntar på att den ska dyka upp vid dörrmattan så dem kan slänga upp sina iPad sidor...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Köp en via nätet....varför vänta på tröga Apple....jag köpte min när kursen var lite ogynnsam men annars är jag nöjd....det kostar att ligga på topp ;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var nu inne på AppleStore; IPAD finns inte för försäljning, inte heller nya AppleTV.Apple Sverige verkar ha trötta chefer att tillåta Sverige som stort MAC land halka efter på allt.Tur att frugan har en PC Laptop, min nästa blir inte en IMAC igen no way

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

*äter upp sin hatt*

Mmmm.... Får-smak

 

Apple har gett återförsäljarna/apr:erna i princip klartecken att paddan skulle komma denna vecka, eftersom de inte får ta emot förhandsbokningar längre och börjat utbilda personalen. Apple Sverige är en elak arbetsgivare. De tänker inte på dem som måste berätta för kunden att "nä tyvärr... Det hade nog vart bättre att köpa utomlands..."

 

Inte första gången de behandlar oss som kattpiss.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Köper min på Applestore när den nu kommer

Kan inte bestämma mig för storlek, 16, 32,, 64...och om jag ska ha 3G.

Kommer förmodligen inte att ta med mig den utanför huset...men om jag gör det kommer jag att förbanna mig själv att jag inte beställt 3G.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håller med dig, ve inte heller vad jag ska göra...har funderat på 16GB och wifi, men kommer säkert att gräma mig över att jag inte köpte 3G...får se

 

Senaste ryktet säger att iPad kommer att släppas på tisdag i Norden. En återförsäljare har sagt att dem fått in iPad's idag och att dem på tisdag ska vara i butiken för ett möte om en ny produkt. Kan inte vara så mycket annat än en iPad.

 

Här kan ni läsa det:

http://www.kennethlund.dk/wp-content/uploads/2010/11/ipad_klar.png

Köper min på Applestore när den nu kommer

Kan inte bestämma mig för storlek, 16, 32,, 64...och om jag ska ha 3G.

Kommer förmodligen inte att ta med mig den utanför huset...men om jag gör det kommer jag att förbanna mig själv att jag inte beställt 3G.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Köper min på Applestore när den nu kommer

Kan inte bestämma mig för storlek, 16, 32,, 64...och om jag ska ha 3G.

Kommer förmodligen inte att ta med mig den utanför huset...men om jag gör det kommer jag att förbanna mig själv att jag inte beställt 3G.

 

 

Får väl se först vad det svenska priset blir....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur som helst, jag äter min hatt x2 om den inte kommer i November. Då söker jag nytt jobb!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Får väl se först vad det svenska priset blir....

 

5290:- eller 5990:- antagligen med största sannolikhet.

 

För iPad 16GB WiFi+3G då.

 

EDIT: Jag glömmer alltid att det amerikanska priset är $629 så därför ändrar jag mig till 6290:- för iPad 16GB WiFi + 3G möjligtvis 5990:- om dom går efter EURO-priserna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag gissar på 4795 för 16GB wifi, och 5995 för 16GB 3g

 

Ja, du gissade ganska så bra för 16GB wifi. Jag gjorde lite efterforskning om att införskaffa en iPad (16GB wifi ) här i Sverige och besökte elgiganten i fredags. Killen jag pratade med sas vara en Mac- kunnig försäljare och på min fråga om iPads lansering sa han att det är mycket snart och iPaden skulle släppas bara i butik och man kommer varken kunna förhandsboka eller köpa den på elgigantens webbutik. De får in en klump på 50 iPads av olika slag (16,32GB wifi, 16GB 3G ) och det är först till kvarn gäller den dan när försäljningen kickar igång.

 

Eftersom jag har ingen lust att köa och pga jobbet så har ingen möjlighet heller så jag kollade upp Prisjakt efter iPaden och funnit att, bland alla butiker som grå importerar, har Pixmania importerade iPads för ganska så saftiga priser ( 7700kr för 16GB wifi ) men har upptäckt att man också refererar till en avsevärt lägre pris ( 4965kr för 16GB wifi ) och kollade upp länkarna som refererar till dessa priser.

 

Följande har dykt upp då

 

 

 

Bild%2075.jpg

 

 

Som ni ser så lanserings datumet syns tydligt ( den 30/11/2010 ) och priset tyder ju på att den är den officiella iPaden från Apple.

 

En 64GB 3G kommer att kosta 7794kr. Kolla upp på Pixmania och se se hela upplägget : iPad priser på Pixmania

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...