Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

iPhone 3GS hos Halebop


Hampos

Rekommendera Poster

Nähepp... samma fel fortfarande som jag lämnade in den för. Ändå står det på pappret att den är reparerad för de fel som beskrivs. Vad är det för j**la Kalle-Anka-företag som jag skickat telefonen till???

 

Jag har ju utförligt skrivit vad det är för fel, och det syns hur tydligt som helst... om man inte är totalt färgblind förstås. Varför får man då tillbaka telefonen med samma fel (och dessutom MER repig än när jag skickade in den)????

 

Hej!

Vad tråkigt att de inte reparerat den korrekt.

Jag får be dig skicka in den igen till Anovo även om jag förstår att det känns ur-trist!

Återkom gärna till relation@halebop.net om du inte får ordning på detta.

MVH Jenny, Halebop.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 1,6k
  • Created
  • Senaste svar
Hej!

Vad tråkigt att de inte reparerat den korrekt.

Jag får be dig skicka in den igen till Anovo även om jag förstår att det känns ur-trist!

Återkom gärna till relation@halebop.net om du inte får ordning på detta.

MVH Jenny, Halebop.

 

Så jag antar att jag gör samma procedur igen via eran hemsida då?

 

Kan man inte bara skriva att jag vill ha en ny telefon eftersom de uppenbarligen inte fattar vad problemet är?

 

Dessutom känns det väldigt otrevligt att skicka sin telefon till ett företag som faktiskt ljuger på pappret. Att det står, svart-på-vitt att de utfört ett reparationsarbete, men där det inte står utförligt VAD de har gjort.

 

Saxat från deras hemsida står det följande: ANOVO Nordic AB innehar certifiering i kvalitetssystemet ISO 9001 och arbetar för hög kvalitet och lämnar alltid garanti på utförd service.

 

Någonting borde ju göras åt detta för det är ju inte första gången direkt man hört om liknande händelser. Men man rycker tydligen bara på axlarna och tycker att, "jo men så ska det nog vara".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

Vad tråkigt att de inte reparerat den korrekt.

Jag får be dig skicka in den igen till Anovo även om jag förstår att det känns ur-trist!

Återkom gärna till relation@halebop.net om du inte får ordning på detta.

MVH Jenny, Halebop.

När får ni in er nya leverans av 3GS? Kommer den inte alls denna vecka?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så jag antar att jag gör samma procedur igen via eran hemsida då?

 

Kan man inte bara skriva att jag vill ha en ny telefon eftersom de uppenbarligen inte fattar vad problemet är?

 

Dessutom känns det väldigt otrevligt att skicka sin telefon till ett företag som faktiskt ljuger på pappret. Att det står, svart-på-vitt att de utfört ett reparationsarbete, men där det inte står utförligt VAD de har gjort.

 

Saxat från deras hemsida står det följande: ANOVO Nordic AB innehar certifiering i kvalitetssystemet ISO 9001 och arbetar för hög kvalitet och lämnar alltid garanti på utförd service.

 

Någonting borde ju göras åt detta för det är ju inte första gången direkt man hört om liknande händelser. Men man rycker tydligen bara på axlarna och tycker att, "jo men så ska det nog vara".

 

Jag fick precis svar från Anovo att iPhone alltid byts ut direkt, stämmer alltså inte det?

 

Fick samma svar från halebop för någon vecka sedan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag fick precis svar från Anovo att iPhone alltid byts ut direkt, stämmer alltså inte det?

 

Fick samma svar från halebop för någon vecka sedan.

 

I mitt fall stämde det inte alls. På min iPhone verkar det som om att själva displayen måste bytas eftersom den har någon form av färgblödningar (eller vad man nu kan kalla det.) Vad jag vet så verkar det som om de inte ens öppnat telefonen och kollat. De har i alla fall inte fixat problemet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I mitt fall stämde det inte alls. På min iPhone verkar det som om att själva displayen måste bytas eftersom den har någon form av färgblödningar (eller vad man nu kan kalla det.) Vad jag vet så verkar det som om de inte ens öppnat telefonen och kollat. De har i alla fall inte fixat problemet.

 

Detta är ju skumt, mycket skumt.

 

Kan du kolla IMEI numret och se om det är samma telefon?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Detta är ju skumt, mycket skumt.

 

Kan du kolla IMEI numret och se om det är samma telefon?

 

Japp... det är samma telefon. Mycket skumt, det kan jag hålla med om. För om de inte fattade vad felet var, så borde det ju ha stått... att de helt enkelt inte hittat något fel. Och dessutom skulle jag väl då ha fått betala undersökningsavgift.

 

Men det står som sagt, att de reparerat den för fel som jag beskrivit för de. Men som de inte har gjort. Isåfall har de reparerat fel grej.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Japp... det är samma telefon. Mycket skumt, det kan jag hålla med om. För om de inte fattade vad felet var, så borde det ju ha stått... att de helt enkelt inte hittat något fel. Och dessutom skulle jag väl då ha fått betala undersökningsavgift.

 

Men det står som sagt, att de reparerat den för fel som jag beskrivit för de. Men som de inte har gjort. Isåfall har de reparerat fel grej.

 

Totalt inkompetenta, speciellt när både dom och halebop skriver att iPhone ALLTID byts rakt av. Ditt fel måste ju vara rätt avancerat och reparera dessutom, så knappast något undantag där.

 

Dom har väl glömt byta telefonen.. (suck)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Totalt inkompetenta, speciellt när både dom och halebop skriver att iPhone ALLTID byts rakt av. Ditt fel måste ju vara rätt avancerat och reparera dessutom, så knappast något undantag där.

 

Dom har väl glömt byta telefonen.. (suck)

 

Ja hur som helst så är jag tillbaka till ruta ett igen. Med andra ord en hel vecka meningslöst väntande på en telefon jag redan innan väntat fyra veckor på... och som nu befaras bli ytterligare över en vecka. Eller mer, vem vet.

 

Jag har i alla fall begärt ny service och har påpekat på den ordern, med stora bokstäver, att den skickas in för andra gången med samma fel. Eller samma fel är det ju inte ens... de har ju inte gjort något med den :utskallning:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja hur som helst så är jag tillbaka till ruta ett igen. Med andra ord en hel vecka meningslöst väntande på en telefon jag redan innan väntat fyra veckor på... och som nu befaras bli ytterligare över en vecka. Eller mer, vem vet.

 

Jag har i alla fall begärt ny service och har påpekat på den ordern, med stora bokstäver, att den skickas in för andra gången med samma fel. Eller samma fel är det ju inte ens... de har ju inte gjort något med den :utskallning:

 

Samma fel är ju just vad det är. Ungefär som när man sa "Jag har samma skor som du", medan det i själva verket var LIKADANA. Nu passar dock detta faktum väldigt bra in, det är SAMMA fel.. ;)

 

Jag skrev i att jag skicka med samtliga tillbehör osv. och skickar i kartong. Funderade dock på om man verkligen ska göra det? Kanske bara ska skicka in telefonen? Hur gjorde du?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Samma fel är ju just vad det är. Ungefär som när man sa "Jag har samma skor som du", medan det i själva verket var LIKADANA. Nu passar dock detta faktum väldigt bra in, det är SAMMA fel.. ;)

 

Jag skrev i att jag skicka med samtliga tillbehör osv. och skickar i kartong. Funderade dock på om man verkligen ska göra det? Kanske bara ska skicka in telefonen? Hur gjorde du?

 

Jag fick en vadderad påse hemskickad med posten som jag sedan skulle skicka telefonen i.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej igen!

 

Ja, rutinen är egentligen att telefonen skall bytas ut, detta är dock inget vi kan garantera att de gör ifall felet är så litet att de kan reparera istället.

 

Skicka in den till dem igen, skulle det mot förmodan inte bli bättre denna gång så skicka ett mejl till relation@halebop.net så får vi kolla mer på ärendet.

 

Ang när nästa leverans av iPhone inkommer så kan jag tyvärr inte svara på det.

Via vår hemsida, halebop.se kan ni se vilka beställningsdatum som innefattas av de olika leveransdatumen.

 

MVH Jenny, Halebop.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej igen!

 

Ja, rutinen är egentligen att telefonen skall bytas ut, detta är dock inget vi kan garantera att de gör ifall felet är så litet att de kan reparera istället.

 

Skicka in den till dem igen, skulle det mot förmodan inte bli bättre denna gång så skicka ett mejl till relation@halebop.net så får vi kolla mer på ärendet.

 

Ang när nästa leverans av iPhone inkommer så kan jag tyvärr inte svara på det.

Via vår hemsida, halebop.se kan ni se vilka beställningsdatum som innefattas av de olika leveransdatumen.

 

MVH Jenny, Halebop.

 

Mjuknat lite nu va?

 

Både ni och Anovo har sagt att iPhone ALLTID byts ut.

 

Och om det nu skulle repareras så förklarar ju inte det hur snubben med skärm problemet har fått tillbaka en telefon där de säger problemet är reparerat, men fortfarande precis samma fel?

 

Nu har ni räknat upp i två bottennapp..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Från halebop.se

 

Leverans 3/11

 

Modell Orderdatum

 

3GS 16 GB Svart 28 september - 22 oktober

3GS 16GB Vit 14 oktober

3GS 32 GB Svart 14 oktober - 22 oktober

3GS 32 GB Vit 17 oktober - 1 november

 

 

Wooohoooo!!!!

 

Hur lång tid efter detta meddelande brukar man kunna hämta ut sin telefon? :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då var telefonen inskickad för andra gången till Anovo. Jag skickade även ett mail till de och förklarade vad problemet var. Detta var för en vecka sedan, man jag har fortfarande inte fått något svar. Känns ju väldigt tryggt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Instämmer med föregående talare hur lång tid tar det från att det står på halebops hemsida att de beräknar leverera tills att man får bekräftelse?

 

Sen undrar jag en till sak. Halebop reserverade pengarna från mitt konto och allt var frid och fröjd men nu är de helt borta därifrån. har fått tillbaka pengarna på mitt konto men det står inget om någon transaktion varken in eller ut. Bestälde för 2 veckor sedan. Kan det vara så som jag läst på andra ställen att det bara lagt en reservation för att kolla så kontot är okey och sen att de inte får ha den mer än te.x 10 dagar och att det togs bort nu. Men att pengarna kommer dras då de skickar i väg iphonen?

 

kontaktade halebop den 29/10 bestälde den 22/10 för att kolla så allt var okey och det var det sa de allt såg okey ut och godkänt.

 

Blev riktigt orolig nu, vill ju inte vänta i ytterligare 3 -4 veckor ifall de skulle ha "slarvat" bort min order.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

Om du fått svar från vår kundtjänst om att allt ser okej ut med ordern så kan du vänta dig den om några veckor.

Som du säger själv så får vi inte hålla pengarna reserverade under så lång tid som leveransen kräver.

 

MVH Jenny, Halebop

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Från halebop.se

 

Leverans 3/11

 

Modell Orderdatum

 

3GS 16 GB Svart 28 september - 22 oktober

3GS 16GB Vit 14 oktober

3GS 32 GB Svart 14 oktober - 22 oktober

3GS 32 GB Vit 17 oktober - 1 november

 

 

Wooohoooo!!!!

 

Hur lång tid efter detta meddelande brukar man kunna hämta ut sin telefon? :)

 

 

Vi kan inte säga en exakt tid som det tar innan avin kommit till dig. RÄkna med några dagar, allt beroende på postgången oxå.

Håll till godo, snart är iphonen i er ägo:)

MVH Jenny

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så ska det se ut från Anovo: "Enheten är utbytt på garanti". En ny telefon helt enkelt. Får väl hoppas den inte är lika infekterad av fel som den jag hade innan. Synd bara att det skulle ta sådan lång tid bara innan man fick den utbytt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Snacka om maximal otur... eller? Har nu fått tillbaka telefonen för andra gången av Anovo, och fick då en telefonen ur en brun kartong. (refurbished förmodligen, men verkar helt ny)

 

Men denna gång är displayen på telefonen rödaktig i vänsterkanten istället för tidigare telefon (läs ovanstående poster) Är det kanske bara jag som är extremt färgkänslig eller ska det verkligen vara så här??? Hur vore det om man kunde få en iPhone med en display som visar korrekt färger för en gång skull!!!!!!!?????

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Snacka om maximal otur... eller? Har nu fått tillbaka telefonen för andra gången av Anovo, och fick då en telefonen ur en brun kartong. (refurbished förmodligen, men verkar helt ny)

 

Men denna gång är displayen på telefonen rödaktig i vänsterkanten istället för tidigare telefon (läs ovanstående poster) Är det kanske bara jag som är extremt färgkänslig eller ska det verkligen vara så här??? Hur vore det om man kunde få en iPhone med en display som visar korrekt färger för en gång skull!!!!!!!?????

 

Skickade in min förra måndagen till Anovo också på grund av sprickor och missfärgningar.

 

Utbytt på garanti och kommer i morgon.

 

Det ska bli spännande att se hur den är! Vill ju verkligen inte skicka in den igen...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skickade in min förra måndagen till Anovo också på grund av sprickor och missfärgningar.

 

Utbytt på garanti och kommer i morgon.

 

Det ska bli spännande att se hur den är! Vill ju verkligen inte skicka in den igen...

 

Ja det blir väl att skicka in den igen en TREDJE gång!!!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Snacka om maximal otur... eller? Har nu fått tillbaka telefonen för andra gången av Anovo, och fick då en telefonen ur en brun kartong. (refurbished förmodligen, men verkar helt ny)

 

Men denna gång är displayen på telefonen rödaktig i vänsterkanten istället för tidigare telefon (läs ovanstående poster) Är det kanske bara jag som är extremt färgkänslig eller ska det verkligen vara så här??? Hur vore det om man kunde få en iPhone med en display som visar korrekt färger för en gång skull!!!!!!!?????

 

Du gör mig rädd, riktigt rädd.

 

Min utbyteslur är skickad och anländer imorgon. Satan så förbannad jag skulle bli om det var något fel med denna.

 

Dom jäklarna får ju kolla på telefonen innan de skicka iväg den. Hur som har det annars gått snabbt om smidigt, om dom nu skickar en ordentlig telefon.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Snacka om maximal otur... eller? Har nu fått tillbaka telefonen för andra gången av Anovo, och fick då en telefonen ur en brun kartong. (refurbished förmodligen, men verkar helt ny)

 

Men denna gång är displayen på telefonen rödaktig i vänsterkanten istället för tidigare telefon (läs ovanstående poster) Är det kanske bara jag som är extremt färgkänslig eller ska det verkligen vara så här??? Hur vore det om man kunde få en iPhone med en display som visar korrekt färger för en gång skull!!!!!!!?????

 

Att Anovo fortfarande får vara auktoriserad serviceverkstad har förvånat mig sen första gången jag kom i kontakt med dem (då via jobbet som tur var). När jag hade kontakt med dem för kunders räkning utstrålade de aldrig något annat än oseriösitet. Kan nog säga att jag inte skulle skicka in min iPhone till Anovo om den skulle gå sönder, letar hellre upp ngt lokalt ickeskattebetalande ställe med mer kunskap och som verkligen bryr sig om specifika kunden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du gör mig rädd, riktigt rädd.

 

Min utbyteslur är skickad och anländer imorgon. Satan så förbannad jag skulle bli om det var något fel med denna.

 

Dom jäklarna får ju kolla på telefonen innan de skicka iväg den. Hur som har det annars gått snabbt om smidigt, om dom nu skickar en ordentlig telefon.

Ja det får man hoppas. Själva luren låg i en liten ask med tejp runtom med texten att den inte får användas till annat än reservdelar. Sen vart själva telefonen från början kommer ifrån kan man ju fråga sig. Defekt är den i alla fall.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...