Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

iPhone 3GS hos Halebop


Hampos

Rekommendera Poster

  • Svars 1,6k
  • Created
  • Senaste svar

En till fråga. Är det "skickat" eller "mottaget" under mobil nätverksdata som anger hur mkt av sina 500mb man har surfat för?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hämtade precis ut min iPhone som skickades igår :D.

 

Vet ni om det fungerar med ens gamla halebop-simkort?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eftersom de skickade igår och den säkert kom in igår kväll till uthämtningsstället, lär jag inte få "kallelse" förns imorn. Har inte fått posten än men de hann väl inte skicka nån avi igår kväll antar jag från uthämtningsstället?

 

Angående 59 kr/månad grejen så skrev jag ett brev om det. De sa att min leveransbekräftesle var fel och att jag "givetvis" bara skulle betala 59 kr i månaden de första 6 månaderna. =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hämtade precis ut min iPhone som skickades igår :D .

 

Vet ni om det fungerar med ens gamla halebop-simkort?

 

Fick du något brev på vart man ska hämta ut den? Eller hur vet du vart man ska hämta den?? Kan man använda sin leveransbekräftelse till att hämta ut sånt här? Har aldrig beställt telefon förr så jag är nybörjare. Bor i Uppsala och hämtar ofta ut kläder och liknande jag beställt över nätet hos ett postombud, inte själva Posten. Men vart kollar man upp det? Kan jag alltså hämta ut i eftermiddag efter jobbet om jag har leveransbekräftelsen??!!!!!??!?!? OMG PLEASE SAY YES!

 

EDIT: JAAAAAAA!!! Den finns på mitt paketombud!!!!! Jag kan hämta den asap !! Klockan 15.30 har jag min telefon idag!

 

Är det löjligt att bli såhär glad? :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fick du något brev på vart man ska hämta ut den? Eller hur vet du vart man ska hämta den?? Kan man använda sin leveransbekräftelse till att hämta ut sånt här? Har aldrig beställt telefon förr så jag är nybörjare. Bor i Uppsala och hämtar ofta ut kläder och liknande jag beställt över nätet hos ett postombud, inte själva Posten. Men vart kollar man upp det? Kan jag alltså hämta ut i eftermiddag efter jobbet om jag har leveransbekräftelsen??!!!!!??!?!? OMG PLEASE SAY YES!

 

EDIT: JAAAAAAA!!! Den finns på mitt paketombud!!!!! Jag kan hämta den asap !! Klockan 15.30 har jag min telefon idag!

 

Är det löjligt att bli såhär glad? :P

Haha, ja. Man kan hämta ut med kollinumret.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok.. den är här!

Fick leveransbekräftelse igår och idag låg den på posten. Imponerande eftersom jag bor mer eller mindre i bushen!

 

Kopplade i den och den aktiverade sig direkt. Mitt gamla simkort funkar fint. Frid och fröjd!

 

Kan säga att den är magnificient... helt superb.

 

vit 16 gb beställd 9/9 förresten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hejsan hoppsan, beställde min iphone 3gs den 11/9, fick leveransbekräftelse igår, och AVI'n imorse, hämtade ut den för 1 timme sedan, har satt in sim-kortet, och angivit pinkoden, men jag kan varken ringa/smsa"det står "ingen serivce" uppe i det högra hörnet, jag har prövat att starta om telefonen ett antal gånger och tagit ut/in simkortet. I och för sig så står det att man kan behöva vänta 24 timmar innan kortet är aktiverat i brevet som jag fick med, är det vanligt?

 

Beställde Iphone med abonnemang och har inte begärt nummerflytt eller något liknande, utan jag har beställt ett helt nytt kort med ett nytt nummer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min skickades också igår, men posten har varit här och ingen avi. Står att avi skickas till mottagare (strax efter 7 i morse) när man spårar. Tror ni det går att hämta ut utan avi? Skickas väll REK. och jag har för mig att de måste ha underskriven avi.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror du måste ha avi'n, för att det är nog det som är själva avtalet, du ska skriva din namnteckning på 2 ställen på pappret, en namnteckning för att du kvitterat ut det, och 1 namnteckning för avtalet,( men jag är inte alls säker, bättre att fråga någon som kan) berätta gärna hur det går för dig senare när du fått mobilen, om sim-kortet aktiverar sig direkt, det kanske är vanligt att folk får vänta några timmar innan det aktiveras, har ingen aning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

nu har min telefon kommit till posten, men ja kan inte hämta ut det :( dem vissade mig till o med det idag, men eftersom ja inte har AVI kan ja inte fast att jag både har kolli nummer och legg :( och AVIN kommer inte förän imorgon :( varför skulle något gå smidigt för en gångs skull ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

vilken otur ni har, min iphone kom till posten klockan 10 imorse, och avi'n damp ner i brevlådan klockan 11, bor ni ute på landet eller? :P men fan vad irriterande att inte sim-kortet har aktiverat sig än :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hämtade ut min iphone utan AVI, endast med kollinumret...

 

Vad är det som är speciellt med avin????

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hämtade ut min iphone utan AVI, endast med kollinumret...

 

Vad är det som är speciellt med avin????

 

funkade sim-kortet direkt elr var du tvungen att vänta upp till 24h?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

funkade sim-kortet direkt elr var du tvungen att vänta upp till 24h?

Har halebop sim-kort sedan tidigare som jag tryckte i...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag fick hämta ut min också utan avi. Fick ingen avi för de på mitt utlämningsställe hade glömt att göra inleverans så i teorin fanns den inte hos dem.. Slarvigt.. Men de hittade paketet så nu är jag överlycklig!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har halebop sim-kort sedan tidigare som jag tryckte i...

Hittade avtalet i mitt brevinkast nu, så jag åkte tillbaka och fick det påskrivet och så... Annars kanske inte abbonemanget aktiveras?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hejsan hoppsan, beställde min iphone 3gs den 11/9, fick leveransbekräftelse igår, och AVI'n imorse, hämtade ut den för 1 timme sedan, har satt in sim-kortet, och angivit pinkoden, men jag kan varken ringa/smsa"det står "ingen serivce" uppe i det högra hörnet, jag har prövat att starta om telefonen ett antal gånger och tagit ut/in simkortet. I och för sig så står det att man kan behöva vänta 24 timmar innan kortet är aktiverat i brevet som jag fick med, är det vanligt?

 

Beställde Iphone med abonnemang och har inte begärt nummerflytt eller något liknande, utan jag har beställt ett helt nytt kort med ett nytt nummer.

 

Du och jag tycks ha beställt på samma dag och fått telefonen på samma dag. Jag får inte heller någon anslutning till Halebop, men det kanske fixar sig till slut.

 

Det som jag tycker vore intressant är ju om vi bägge för de där 500:- i kompensation för att vi väntat mer än fyra veckor. Eller ja... fyra 4 veckor och en dag eller nått.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du och jag tycks ha beställt på samma dag och fått telefonen på samma dag. Jag får inte heller någon anslutning till Halebop, men det kanske fixar sig till slut.

 

Det som jag tycker vore intressant är ju om vi bägge för de där 500:- i kompensation för att vi väntat mer än fyra veckor. Eller ja... fyra 4 veckor och en dag eller nått.

 

Ja! kompensation tycker jag allt att vi ska få, vi har ju väntat en dag för mycket och reglerna är väll tydliga? men halebop kommer väll säkert göra allt för att hitta på någon ursäkt :P skriv gärna om du får ditt sim-kort att funka, men jag tror att jag väntar i 24 timmar, innan jag skriver till kundtjänst. Kopplar upp mig på mitt trådlösa nätverk är hemma under tiden medan sim-kortet inte är aktiverat, verkar ju funka klockrent.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja! kompensation tycker jag allt att vi ska få, vi har ju väntat en dag för mycket och reglerna är väll tydliga? men halebop kommer väll säkert göra allt för att hitta på någon ursäkt :P skriv gärna om du får ditt sim-kort att funka, men jag tror att jag väntar i 24 timmar, innan jag skriver till kundtjänst. Kopplar upp mig på mitt trådlösa nätverk är hemma under tiden medan sim-kortet inte är aktiverat, verkar ju funka klockrent.

 

Jo förvisso. Men nummerflytten verkar ha gått igenom för mig inatt, för jag kan inte använda mitt gamla SIM kort från Comviq i min gamla telefon heller. Så nu har jag ingenting att ringa mig. Känns ju väldigt trevligt då man använder telefonen mycket, och att det är ens ENDA telefon också. Kan ju inte ens ringa till kundsupport.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo förvisso. Men nummerflytten verkar ha gått igenom för mig inatt, för jag kan inte använda mitt gamla SIM kort från Comviq i min gamla telefon heller. Så nu har jag ingenting att ringa mig. Känns ju väldigt trevligt då man använder telefonen mycket, och att det är ens ENDA telefon också. Kan ju inte ens ringa till kundsupport.

 

Suger hårt, och jag beställde inte ens nummerflytt, utan jag fick ett helt nytt nummer men funkar ändå inte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Suger hårt, och jag beställde inte ens nummerflytt, utan jag fick ett helt nytt nummer men funkar ändå inte.

 

Hoppla hoppla. Ett argt mail som jag skickade för någon timma sedan gav mig detta svar: "Vi har nu lagt upp ditt abonnemang manuellt och det skall nu fungera korrekt." Och nu verkar det funka.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fick också min idag. Får också "Ingen service". Men det bör alltså fungera inom 24 timmar? Min portering från den gamla mobilen skedde i torsdags, så det borde ju inte ha med det att göra :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fick också min idag. Får också "Ingen service". Men det bör alltså fungera inom 24 timmar? Min portering från den gamla mobilen skedde i torsdags, så det borde ju inte ha med det att göra :)

 

Nja, jag fick minsann skicka ett mail så att de kunde fixa det manuellt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...