Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

iPhone 3GS hos Halebop


Hampos

Rekommendera Poster

Ny leverans idag enligt Halebop på facebook. Inte kommit på deras hemsida om vilka datum etc men troligen närsomhelst.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 1,6k
  • Created
  • Senaste svar

Leveransbekräftelse nu... lustigt .. 40 min efter att jag skickade mitt arga e-post.

 

Oh well .. beställde vit 16 gb 9/9

 

Kan inte heller spåra den på posten ännu, men det är juh inget ovanligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Leveransbekräftelse nu... lustigt .. 40 min efter att jag skickade mitt arga e-post.

 

Oh well .. beställde vit 16 gb 9/9

 

Kan inte heller spåra den på posten ännu, men det är juh inget ovanligt.

 

Omg. Jag beställde samma 7/9. Hoppas verkligen! :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fick ett bekräftelsemail nu på min Iphone!! Tippar på att jag får den på Onsdag eftersom den inte verkar vara skickad ännu.. :borstatanderna:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kul för er! Beställde 9/9 (högst fyra veckors leveranstid stod det) och min svarta 16 GB iPhone lyser fortfarande med sin frånvaro.. Helt otroligt... Och ska man gå efter de tidigare leveranserna som verkar ske med minst en veckas mellanrum, så jag har väl den om två veckor.. kan jag kanske hoppas på.. Men hoppats har ju inte hjälpt hittills så räknar jag med minst fyra veckor till så kanske jag blir glatt överraskad... Sen ska ju skiten aktiveras också, så har jag en fungerande telefon till Jul kanske.. DVS om jag inte trillat ur det sk kösystemet naturligtvis.. Äh, har jag telefonen till påsk kanske man kan vara en riktigt tacksam Halebopkund.. dom gör säkert så gott dom kan...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kul för er! Beställde 9/9 (högst fyra veckors leveranstid stod det) och min svarta 16 GB iPhone lyser fortfarande med sin frånvaro.. Helt otroligt... Och ska man gå efter de tidigare leveranserna som verkar ske med minst en veckas mellanrum, så jag har väl den om två veckor.. kan jag kanske hoppas på.. Men hoppats har ju inte hjälpt hittills så räknar jag med minst fyra veckor till så kanske jag blir glatt överraskad... Sen ska ju skiten aktiveras också, så har jag en fungerande telefon till Jul kanske.. DVS om jag inte trillat ur det sk kösystemet naturligtvis.. Äh, har jag telefonen till påsk kanske man kan vara en riktigt tacksam Halebopkund.. dom gör säkert så gott dom kan...

äh, det har ju precis gått 4 veckor för dig. dessutom får du 500 kr i kompensation. sedan får du förmodligen din iphone denna vecka..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håller med om att det är lite väl fånigt att bli sur för att man väntat precis 4 veckor när det står tydligt att väntetiden är så pass lång. Det är värre för oss som väntat nästan 6 veckor och fått sin telefon avstängd för tidigt.

 

Jag har fått leveransbekräftelse, och även svar från Halebops kundtjänst om att de skickat telefonen idag. konstigt, konstigt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har fått leveransbekräftelse idag, men på den står det inget om de där sex månaderna gratis. Det står 118kr/mån och inte 59kr/mån de sex första månaderna som jag beställt för.

 

Eller har jag uppfattat det hela fel?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fick inte heller några månader gratis, trots att jag beställde innan erbjudandet tog slut (31/8). Kanske skulle man behövt ha telefonen för att erbjudandet skulle funka...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vill man kolla sin kompensation så lyder *121#.....

 

Altså vad kan man säga om halebopskundtjänst....tjejerna som jobbar där har behandlat mig kallt!! det behandlar dig kallt om du har problem med ett inklistrat svar. kanske inte alla tjejer e sånna där men det finns 2-3 st som klistrar svar hela tiden. vill inte nämna deras namn! ni som har råkat ut för dem vet vilka det är.

 

Alla killar som har som har svarat på mina mail har verkligen läst dem och svarat dem riktigt.

 

Jag bad om att få extra kompensation.... en tjej svara och jag fick inget.... jag skicka samma mail igen och en kille svara och jag fick extra kompensation laddat direkt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fick inte heller några månader gratis, trots att jag beställde innan erbjudandet tog slut (31/8). Kanske skulle man behövt ha telefonen för att erbjudandet skulle funka...

 

Ja, jag har kvar mailet med beställningsbekräftelsen och den stämmer inte alls överens med leveransbekräftelsen.

 

På beställn. mailet står det 209kr/mån medans det i leverans. mailet står 268kr/mån. Antingen får de komma till svars eller så är det något riktigt lurt i görningen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, det verkar väldigt godtyckligt angående kompensation. Däremot har jag inte upplevt så mycket könsskillnader. En tjej gav mig direkt 700 kr som komp, medan en annan inte gav mig något. Sen ville jag ha mer och då fick jag 200 kr av en kille, men inte av tjejen. Kanske samma kille och tjej.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, jag har kvar mailet med beställningsbekräftelsen och den stämmer inte alls överens med leveransbekräftelsen.

 

På beställn. mailet står det 209kr/mån medans det i leverans. mailet står 268kr/mån. Antingen får de komma till svars eller så är det något riktigt lurt i görningen.

 

Det står det på min med! Jag får slänga iväg ytterligare ett mail, och fråga vad de menar med detta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är så sjukt nöjd med min iphone 3gs!! har haft den 1 vecka nu.

 

Jag har jailbreakat den med blackra1n och har installerat PdaNet så jag kan tethra med den, då halebop inte tillåter det.... Gör man det med sladd så dricker det inte mycket battari. Behöver inte betala extra bredband för lägenheten nu.... sparar 150 kr i månaden.

 

Finns ett alternativ till Cydia... Rock som är 3 gånger bättre.

 

Allt funkar galant, internet, kamera, gps.... nya apps! Jag har inte märkt några störningar vid använding av internet heller.

 

Pluss extra ringpott skadar ju inte heller!

 

En enda nackdel... Battariet tar slut på en dag om man leker med den konstant hehe så den får laddas varje dag.

 

Det är verkligen värt väntan...!!! 5/5 stjärnor =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För en månad sen kostade 16 GB med 24 månader Vänner med mobilsurf fastpris och 150 kr i förhöjd månadsavgift 209 kr/mån. Nu kostar det dock 268 kr/mån. Varför?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har fått leveransbekräftelse idag, men på den står det inget om de där sex månaderna gratis. Det står 118kr/mån och inte 59kr/mån de sex första månaderna som jag beställt för.

 

Eller har jag uppfattat det hela fel?

 

 

Samma här, och jag har uppfattat det på precis samma sätt som dig.

 

Läser man min beställningsbekräftelse står det

 

Månadsavgift Halebop Vänner med Mobilsurf Fastpris 24 mån 59 kr/mån

Total månadskostnad 59 kr/mån

 

 

Läser man min leveransbekräftelse står det

Månadsavgift Halebop Vänner med Mobilsurf Fastpris 24 mån 118 kr/mån

Total månadskostnad 118 kr/mån

 

 

Det första är väl för bra för att vara sant och det andra är utan det erbjudande som fanns när jag beställde..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

noell

 

 

du är sjukt trög. läste du inte hela erbjudandet?

 

 

dom har ju skrivit ut hela beloppet på 118kr för att ni nötter inte fattar att man betalar 118kr/mån efter sex månader...

 

innan stod de ju 59kr/mån* (med stjärna, just för att det finns en "klausul")

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fungerar postens hemsida för er?!

http://www.posten.se/

Nix, men jag bad en kompis kolla. Och den levererades till Posten i Alvesta runt 19. Står att tidigast sker leverans imorgon. Är det någon som vågar betta om den kommer imorgon eller inte? Jag bor i Stockholm :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

noell

 

 

du är sjukt trög. läste du inte hela erbjudandet?

 

 

dom har ju skrivit ut hela beloppet på 118kr för att ni nötter inte fattar att man betalar 118kr/mån efter sex månader...

 

innan stod de ju 59kr/mån* (med stjärna, just för att det finns en "klausul")

tack

 

Jag vet att att erbjudandet är 59 kronor i månaden de 6 första månaderna och 118 kronor i månaden de följande 18.

 

Dock står det varken i min beställningsbekräftelse eller min leveransbekräftelse.

I beställningsbekräftelsen står det att min totala månadskostnad är 59 kronor i 24 månader.

I leveransbekräftelsen står det att min totala månadskostnad är 118 kronor i 24 månader.

 

Jag undrar inte vad erbjudandet är. Jag påpekar att ingen av dessa stämmer mot de erbjudandet jag har tackat ja till.. Om det gör mig till en nöt, fine.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

noell

 

 

du är sjukt trög. läste du inte hela erbjudandet?

 

 

dom har ju skrivit ut hela beloppet på 118kr för att ni nötter inte fattar att man betalar 118kr/mån efter sex månader...

 

innan stod de ju 59kr/mån* (med stjärna, just för att det finns en "klausul")

 

Men ditt J?vla ollon, F?n va onödigt otrevlig du va då. Jag (och många andra) tycker att du kan trycka upp dina otrevligheter och hålla tätt. J?vla kotte asså...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmm... vid närmare läsning hos Halebop är det nog att jag betalar för andra halvan av oktober + november. Och eftersom porteringen gick igenom inatt så verkar det nog så. Däremot är jag sådär glad över att det porteras men jag har fortfarande varken iPhone eller Halebobkort i handen.

 

Inkassera 200:- extra nu? Jo tack!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nix, men jag bad en kompis kolla. Och den levererades till Posten i Alvesta runt 19. Står att tidigast sker leverans imorgon. Är det någon som vågar betta om den kommer imorgon eller inte? Jag bor i Stockholm :)

 

Min reggades på Posten igår strax innan kl 19 igår och jag kan nu se att den ankommit till Mjärdevi spridningscentral (centrala lagret i Linköping där jag bor) så jag lär kunna hämta den senare i eftermiddag på utlämningsstället :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

äh, det har ju precis gått 4 veckor för dig. dessutom får du 500 kr i kompensation. sedan får du förmodligen din iphone denna vecka..

 

Läser du igen förstår du nog att jag skrev med en smula överdift och en skvätt ironi ;)

Och jag får ju som sagt min kompensation så jag ska inte gnälla mer över just det.

Men det hade ju inte skadat med lite mer information från deras sida. Kanske ett mail där det står typ "Ursäkta att leveransen av din iPhone drar ut på tiden, du är placerad i kö och får din telefon så fort vi får in den på lager igen. Som kompensation för ditt väntande ger vi dig 500 kr att ringa för." De hade tom kunnat skicka det i ett sms, dom har ju liksom mitt nummer... Istället måste man kontakta deras support eller leta runt på deras hemsida. Det hade nog sparat en del tid och sluppit en hel del ilskna mail. Nu är ju deras målgrupp unga och vana att leta information på nätet men ett mail och en ursäkt hade ju inte skadat tycker jag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...