Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

iPhone 3GS hos Halebop


Hampos

Rekommendera Poster

Fick min Iphone igår, men han inte göra någonting på mitt nya kort-.- Där står "Ingen service", någon som vet nåt mer om detta problem?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 1,6k
  • Created
  • Senaste svar
Fick min Iphone igår, men han inte göra någonting på mitt nya kort-.- Där står "Ingen service", någon som vet nåt mer om detta problem?

Jag mailade då jag hade samma problem, och de aktiverade den manuellt. :) Så testa det

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det nån mer än jag som har problem att använda *121# för att kolla vad man har fått i kompensation?

Hur gör jag annars för att se om jag har fått min kompensation?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ni som tog abonnemang med nummerflytt, har ni fått någon bekräftelse på att flytten gått igenom? Allt som stod för mig var att de skulle se om det var möjligt att flytta numret från min förra operatör (också halebop).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hm detta har kanske inte så mycket med Halebop att göra men....

 

Jag har nu haft telefonen i ett par dagar och har upptäckt två små, svagt gröna, områden på skärmen, bägge längst vid "batteriraden". Något man kan åtgärda själv eller är det bara att lämna in? Man vill ju helst inte vänta upp till fyra veckor till för att få en ny telefon.

 

Dock syns inte fläckarna så tydligt men man kollar på bilder men mot den gråa raden längst upp så syns det ganska väl.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ni som tog abonnemang med nummerflytt, har ni fått någon bekräftelse på att flytten gått igenom? Allt som stod för mig var att de skulle se om det var möjligt att flytta numret från min förra operatör (också halebop).

 

 

Ja jag fick ett brev hem där det stod att nummerflytten skulle ske klockan 04:00 och om jag ville ändra datumet för portering skulle jag höra av mig minst 5 dagar innan. Dock stod det ej vilket datum porteringen skulle ske :borstatanderna:

 

(Sen flyttades min portering fram två gånger och nu när jag fått telefonen innan det tänkta porteringsdatumet kunde de inte flytta på det så nu får jag vänta 4 dagar på att börja använda telefonen. Men den är ju fin att klappa på iaf..)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja jag fick ett brev hem där det stod att nummerflytten skulle ske klockan 04:00 och om jag ville ändra datumet för portering skulle jag höra av mig minst 5 dagar innan. Dock stod det ej vilket datum porteringen skulle ske :borstatanderna:

 

(Sen flyttades min portering fram två gånger och nu när jag fått telefonen innan det tänkta porteringsdatumet kunde de inte flytta på det så nu får jag vänta 4 dagar på att börja använda telefonen. Men den är ju fin att klappa på iaf..)

Inkassera 200:-som kompenstation. Kolla på Halebop's sida om detta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fick äntligen min iPhone 3gs 16 gb svart igår :D :D :D som jag väntade på sen den 7/9.

Satte i det nya sim-kortet men det står som för många; ingen service, men det löser väl sig senare idag då det har gått 24h.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hm detta har kanske inte så mycket med Halebop att göra men....

 

Jag har nu haft telefonen i ett par dagar och har upptäckt två små, svagt gröna, områden på skärmen, bägge längst vid "batteriraden". Något man kan åtgärda själv eller är det bara att lämna in? Man vill ju helst inte vänta upp till fyra veckor till för att få en ny telefon.

 

Dock syns inte fläckarna så tydligt men man kollar på bilder men mot den gråa raden längst upp så syns det ganska väl.

 

Hej!

Jag heter Jenny och jobbar för Halebop.

Om du köpt telefonen via Halebop så rekommenderar jag att du anmäler ett garantiärende via vår hemsida, Halebop.se

Lycka till!

MVH Jenny

Halebop

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

Jag heter Jenny och jobbar för Halebop.

Om du köpt telefonen via Halebop så rekommenderar jag att du anmäler ett garantiärende via vår hemsida, Halebop.se

Lycka till!

MVH Jenny

Halebop

Okej, fast jag väntar nog ett tag för att se om det eventuellt försvinner. För jag har väl ett år på mig annars isåfall?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inkassera 200:-som kompenstation. Kolla på Halebop's sida om detta.

 

Jo men jag tolkar det som att man får 200 kronor i kompensation om ens nummer har porterats innan man fått telefonen. Mitt problem är ju det omvända, jag har fått min telefon men de kan inte portera mitt nummer..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tjena tjena. fick min iphone IGÅR!!!! :D grymt glad. kan ringa å så med den, men kan inte gå in på internet. riktigt störande. för jag har "Halebop Vänner med Mobilsurf Fastpris 24 mån" så det borde la funka?

 

är det några inställningar man måste göra möjligtvis?

 

mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tjena tjena. fick min iphone IGÅR!!!! :D grymt glad. kan ringa å så med den, men kan inte gå in på internet. riktigt störande. för jag har "Halebop Vänner med Mobilsurf Fastpris 24 mån" så det borde la funka?

 

är det några inställningar man måste göra möjligtvis?

 

mvh

Med Halebop abonnemang så måste du gå in på "Inställning > Allmänt > Nätverk > Mobilt Datanätverk" och skriva i [halebop.telia.se] (inga klamrar) i fältet för APN.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Med Halebop abonnemang så måste du gå in på "Inställning > Allmänt > Nätverk > Mobilt Datanätverk" och skriva i [halebop.telia.se] (inga klamrar) i fältet för APN.

 

jätte tack!" ska testa nu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

a de funka! stort tack.

 

Men hur ser jag hur mycket jag surfar för? is there an app for that?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

a de funka! stort tack.

 

Men hur ser jag hur mycket jag surfar för? is there an app for that?

 

"There's an app for just about... anything" :D

 

Annars finns det en dataräknare som kollar totala mängden data som använts ner och upp. Gå in på: "Inställningar > Allmänt > Användning" och sen längst ned står det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"There's an app for just about... anything" :D

 

Annars finns det en dataräknare som kollar totala mängden data som använts ner och upp. Gå in på: "Inställningar > Allmänt > Användning" och sen längst ned står det.

 

a såg den efter ett tag, men tack i alla fall : )

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jahap, så mycket för den iPhone lyckan. Har nu begärt en reparation på telefonen för fel på skärmen. Skickar väl iväg den någon gång i nästa vecka, och får väl vänta ytterligare några dagar innan man får tillbaka den igen. Det suger!! suck!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag beställde min svarta 16GB iphone den 14 september men har inte fått någon leverans bekräftelse. Så jag chattade till Halebop idag, och fick som svar att det var ett tekniskt fel. Så det var därför jag inte hade fått någon. Undra om jag ens kommer få någon telefon nu då :superirriterad:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

 

Jag heter Linnea och jobbar för Halebop, tänkte sammanfatta lite kring en del frågor som har dykt upp här på sida.

 

Hej, fick min kompensation påfylld precis.... Ngn som vet hur man kollar det i telefonen?

 

Man kan se det om man kollar på den engelska saldokontrollen *121# och lur.

 

Måste man kontakta Halebop själv för att få den kompensationen eller fattar de detta själv?

 

Det beror lite på vilken kompensation som man tänker inkassera. Om det gäller för tidig nummerflytt så måste man kontakta kundtjänsten via hemsidan. Om det är för att man väntat längre än de 4 utlovade veckorna så läggs detta på automtiskt under v.44. Kompensationen för den förlängda väntetiden gäller enbart de ordrar som lades t.o.m 25 september.

 

- - - - - - - - - -

 

Angående den information Halebops kundtjänst ger er om leverans på iPhonen när ni skickar in till kundtjänsten och frågar. Det är så att vi kan inte se vart i kön ni befinner er utan den enda information vi kan se är den som står på denna sida:

http://www.halebop.se/abonnemang/iPhone/leveransinfo/

Samt kan de se om allt står rätt till på eran order, så att den inte blivit annullerad eller annat.

 

Vi tycker det är jättetråkigt att vi inte kan ge er den information ni frågar efter, och försöker göra det bästa av situationen.

 

Mvh

Linnea, Halebop

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Såg detta på Halebops facebook precis:

 

Halebop har fått indikationer på att en större leverans av iPhone 3GS 16 GB svart är på ingång. Vi hoppas kunna ge besked om vilka orderdatum som täcks imorgon eller på torsdag. Håll utkik!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Telefonen reparerad hos Anovo... ganska exakt en vecka sedan jag lämnade telefonen till posten. Ska bli intressant och få se och känna mobilen ifall de verkligen har åtgärdat problemen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nähepp... samma fel fortfarande som jag lämnade in den för. Ändå står det på pappret att den är reparerad för de fel som beskrivs. Vad är det för j**la Kalle-Anka-företag som jag skickat telefonen till???

 

Jag har ju utförligt skrivit vad det är för fel, och det syns hur tydligt som helst... om man inte är totalt färgblind förstås. Varför får man då tillbaka telefonen med samma fel (och dessutom MER repig än när jag skickade in den)????

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...