Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Nu finns Navigon på Appstore.


iGerra

Rekommendera Poster

Det konstiga är att Apples eget "Kartor" hade kontakt med satteliter

hela tiden, men inte Navigon.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 300
  • Created
  • Senaste svar

Provade ex. också apropå vindrutor att slå på Navigon stående utomhus mitt i Karlstad. Ingen kontakt...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nagigon kan man köpa med bara nordiska kartor. Kostar då 465.

Har provkört runt mellansverige (turné) Och det gick inge bra alls.

Tappar kontakten med satteliterna mer än halva tiden. Provade i tre dar.

Vill gärna höra hur det går för er andra som provar.

 

Enda gången jag har problem är inomhus, inte så konstigt dock.

 

Annars fungerar det bra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det konstiga är att Apples eget "Kartor" hade kontakt med satteliter

hela tiden, men inte Navigon.

 

Men frågan är då om Apples "Kartor" låst på satelliterna eller om det bara är inpejlingen på mobilmasterna?

Navigon ger klartecken först när det låser på satelliterna, det räcker alltså inte med mobilmastpejling som "Kartor" nöjer sig med.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Provade ex. också apropå vindrutor att slå på Navigon stående utomhus mitt i Karlstad. Ingen kontakt...

 

I så fall skulle du nog kolla om din iPhone är riktigt kry.

Jag får Navigon att låsa även inomhus, bara det finns några fönster i någorlunda närhet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hejsan! Jag har problem med Navigon..

 

Jag köpte en iPhone 3G av telia idag men eftersom jag har haft Tele2 innan så tar det ett par dagar att portera numret så jag har inte telia i telefonen på ett par dagar. Därför låste jag upp min telefon och kör nu med mitt tele2 kort. (inte 3g, något vanligt abonnemang med GPRS)

 

Problemet är att jag inte verkar få kontakt med satelliterna, har det något med 3G att göra kanske? Hur lång tid brukar det ta att få kontakt? Jag bor i Stockholms innerstad och har väntat minst 5 min ute utan resultat.

 

Har någon nån aning om vad som kan vara fel?

 

Ska på en roadtrip med brorsan imorgon där jag tänkte visa upp gps funktionen så han med köper en iPhone men det skiter juh sig lite om den bara visar Navigons huvudkontor hela resan ;)

 

Mvh

Patrick

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var du bor spelar ingen roll, utan hur du bor.

Fri sikt horisonten runt är en bra början för att testa att det funkar.

Trånga gator med höga hus eller omgiven av höga berg gör låsningen mycket svårare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Patrik_C vill inte knäcka dig men den nya iphone 3gs kommer om mindre än en månad.

 

Men ändå grattis till ditt köp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag fick testa denna app idag, körde från syrrans jobb och skrev in min adress, först hade jag gångvägar påslagen men det gick bra eftersom gångvägen ändå gick efter vägen (dock så tyckte den att jag skulle gå i rondellen), den funkade klockrent ända tills jag började närma mig en av destinationerna.

 

Jag och syrran bor efter samma gata, en huvudled, ändå ville programmet att jag skulle köra in på smågator och köra heeeeeeeeeeeeeeeeelt galet! Ska testa igen i morgon och om den föreslår samma väg igen då så ska jag köra den vägen.

 

Jag skulle till vänster, programmet föreslår att jag lägger mig till höger (köra raktfram filen) och sedan håller höger (hålla höger på enkelriktad väg) och sedan skulle jag ta vänster.

 

Aja, får se om det kanske var lite moln som ställde till det ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ok, hoppas jag inte glömmer något nu... :P

 

Ta en kopia på din .ipsw fil (i iTunes mappen/Mobile Applications), eller gör två kopior och lägg på tex skrivbordet. Sen tar du bort programmet i iTunes och från telefonen. Byt filändelse från ipsw till zip. Öppna zip filen med valfritt program som klarar det. I payload mappen inuti zip filen finns själva appen. Extrahera den (skrivbordet igen kanske), högerklicka och välj visa innehåll. Där i finns en massa filer, bla .map filerna som du är ute efter. Radera de kartor du inte vill ha (tex finland.map). När du tagit bort det du inte vill ha kvar så lägger du tillbaka app filen i zippen, var noga med att det blir likadant som från början. Spara zippen och byt filändelse till ipsw igen. Nu har du två navigon program på skrivbordet, en stor originalfil och en slimmad variant (var noga så du inte skriver över originalet!).

 

Jag är inte så bra på att skriva guider, men hoppas det hjälpte...

 

Finns ett enklare sätt om du är jailbreakad, bara att använda tex diskaid och gå rätt in i appen på telefonen och radera de kartor du inte vill ha.

 

Skulle man inte kunna redigera POI´s också på samma sätt? Själv kan jag inte kolla eftersom jag sitter på jobbet till imorgonbitti. Men sen så...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skulle man inte kunna redigera POI´s också på samma sätt? Själv kan jag inte kolla eftersom jag sitter på jobbet till imorgonbitti. Men sen så...

 

Jo kanske, om man vet vad man letar efter...?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kollar upp det imorgon och återkommer senare här.

Har pysslat lite med Navigon tidigare så nåt borde jag väl hitta om det inte är helt omskrivet för Iphone.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kollar upp det imorgon och återkommer senare här.

Har pysslat lite med Navigon tidigare så nåt borde jag väl hitta om det inte är helt omskrivet för Iphone.

 

Som jag trodde. Inget jag kunde göra där allt är omskrivet för iphone.

 

Men det intressanta är att följande finns i programmet:

icon_speed-camera.png

icon_distance-camera.png

 

Så det är inte omöjligt att det kan tänkas komma en uppdatering med fartkameror och för hoppningsvis möjlighet att fixa egna POI´s.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som jag trodde. Inget jag kunde göra där allt är omskrivet för iphone.

 

Men det intressanta är att följande finns i programmet:

icon_speed-camera.png

icon_distance-camera.png

 

Så det är inte omöjligt att det kan tänkas komma en uppdatering med fartkameror och för hoppningsvis möjlighet att fixa egna POI´s.

 

 

Det kommer en gratis uppdatering i juli som bla kommer att innehålla fartkameror.

 

/Göran

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Går det att vrida den där hållaren 90 grader så man får iPhonen i landskapsläge?

Eller sitter bara iPhonen kvar om man har den i läget som på bilden?

 

Om du läser tidigare i tråden så har det beskrivits ingående.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du läser tidigare i tråden så har det beskrivits ingående.

Ett ja eller nej hade funkat bra. :)

Nu va det väl den passiva hållaren som diskuterades tidigare, dom kanske fungerar likadant men på bilderna så ser dom olika ut.

 

Skulle vilja ha en aktiv hållare, men dom flesta jag har sett verkar osäkra om man ska ha telefonen i horisontellt läge.

Hittade en passiv hållare på teknikmagasinet (265708) som ser säker ut.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har Brodits hållare som tipsas om ovan, riktigt nöjd med den och telefonen sitter kvar :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ett ja eller nej hade funkat bra. :)

Nu va det väl den passiva hållaren som diskuterades tidigare, dom kanske fungerar likadant men på bilderna så ser dom olika ut.

 

Skulle vilja ha en aktiv hållare, men dom flesta jag har sett verkar osäkra om man ska ha telefonen i horisontellt läge.

Hittade en passiv hållare på teknikmagasinet (265708) som ser säker ut.

 

Om du läser tidigare i tråden så kommer du att märka att ett Ja eller Nej bara ger en massa följdfrågor trots att första svaret redan innefattade allt. När det inte räcker med att tala om 360°, kulled etc så var risken med din fråga att det precis som tidigare skulle bli en ny vända med följdfrågor, och tråden är lång nog ändå redan med alla upprepningar.

 

T.o.m. mitt svar här lär leda till ytterligare kommentarer ...?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Går det att vrida den där hållaren 90 grader så man får iPhonen i landskapsläge?

Eller sitter bara iPhonen kvar om man har den i läget som på bilden?

 

 

Japp inga problem!

 

/Göran

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu finns gratisversionen av Navigon på App store!

 

Vad är skillnaden?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad är skillnaden?

 

Ingen GPS funktion i gratisversionen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...