Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Nu finns Navigon på Appstore.


iGerra

Rekommendera Poster

Hur fungerar det med kartuppdatering? Gratis? Prenumeration? Kostar?

 

Kartorna ligger inbakade i programmet så det borde fungera på samma sätt som en uppdatering av vilket annat program som helst. Man kan väl anta att det kommer pytsa ut eventuella uppgraderingar i omgångar när de samlat på sig några stycken.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 300
  • Created
  • Senaste svar
Ensamseglaren

1.6 gb? När man installerat det ligger det på över 3 gb, riktigt surt när man bara har 8 gb ifån. :armskeptisk:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1.6 gb? När man installerat det ligger det på över 3 gb, riktigt surt när man bara har 8 gb ifån. :armskeptisk:

 

Ok, såg bara att det stod 1,6 när man laddade ner...Men vad tror du om att den säger att disken är full osv?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jimmy Lee Skrufve

Har installerat det på min iPhone och kommer att göra ett riktigt långtest nu i helgen när vi bilar ner till Belgien. Ska försöka få upp ett test på MacWorld.se nästa vecka. Första intrycken är klart lovande!

 

:-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1.6 gb? När man installerat det ligger det på över 3 gb, riktigt surt när man bara har 8 gb ifån. :armskeptisk:

 

3 gb ? omg... det blir inte mkt kvar om man bara har en 8gb iphone. Får nog blir en ny 32gb iphone 3G S :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker verkligen om programmet, den enda invändningen jag har är att programmet drar sjukt mycket batteri.. Glömde min bil-laddare hos mina föräldrar.. Är lite orolig för hur de ska gå om man är ute o går i stan..

Saknar TMC också i för sej om man får önska.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur står plats tar Navigon Nordics installerad?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Undrar om jag köper navigon för 699.- och installerar det på min 3g kan jag även ha det på min blivande 3gs samtidigt ?

 

Eller är det bundet till 1 apparat ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Undrar om jag köper navigon för 699.- och installerar det på min 3g kan jag även ha det på min blivande 3gs samtidigt ?

 

Eller är det bundet till 1 apparat ?

 

5 auktoriserade datorer med itunes samt hur många mobila enheter som helst bundna till ditt konto. Så ja det går.

 

Vill förtydliga att det nu finns en Nordics med enbart norden-kartorna om du inte har behov av hela europa ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

5 auktoriserade datorer med itunes samt hur många mobila enheter som helst bundna till ditt konto. Så ja det går.

 

Vill förtydliga att det nu finns en Nordics med enbart norden-kartorna om du inte har behov av hela europa ;)

 

Ja men det låter ju grymt bra ! Tyckte prisskillnaden var så liten att jag nog tar den för 699.- ifall jag köper...ska till London snart så då måste man ju prova där i så fall.

 

Tack för ett snabbt svar :totaltgalen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Själv gjorde jag en backup på min .ipsw, öppnade den och tog bort kartorna jag inte behöver.

 

Har inte manipulerat kartorna ännu, men är inte risken stor att de kompletta kartorna läggs in igen vid uppdateringarna som jag tror kommer att komma tätt nu i början.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har inte manipulerat kartorna ännu, men är inte risken stor att de kompletta kartorna läggs in igen vid uppdateringarna som jag tror kommer att komma tätt nu i början.

 

Jo, sä är det nog, men det är ju bara att rensa igen i såna fall :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gillar den här tråden! ;o)

 

Tycker dock det är lite konstigt (läs skrämmande) att Macworld inte nämnt något om Navigon-appen! Är de "köpta" av Tomtom eller nåt?

 

Jaa jag vet att de såklart inte kan skriva om alla appar... men just det här med turn-by-turn navigering borde ju få alla journalister på IDG, som äger en iPhone, att slå på stora trumman!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gillar den här tråden! ;o)

 

Tycker dock det är lite konstigt (läs skrämmande) att Macworld inte nämnt något om Navigon-appen! Är de "köpta" av Tomtom eller nåt?

 

Jaa jag vet att de såklart inte kan skriva om alla appar... men just det här med turn-by-turn navigering borde ju få alla journalister på IDG, som äger en iPhone, att slå på stora trumman!!

 

Öh Skrufve ska ju göra ett megatest i och med sin Belgien-resa nu

 

"Jag kommer även att hårdtesta Navigons nya navigationsapp för iPhone (så hittar jag inte hem igen vet ni vad betyget blir) och det nya bluetoothheadsetet JawBone Prime som ska vara något utöver det vanliga på att filtrera bort störande bakgrundsljud."

 

https://forum.macworld.se/blogg/20090625/ma...d-on-tour-2009/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur är det med kostnader för gps-trafik om man är utomlands och använder den här appen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Här kommer lite tankar gällande appen, och tillika mitt första inlägg på detta forum.

 

Jag köpte appen för några dagar sedan och har använt den sporadiskt sen dess. Mina första intryck är mycket positiva.

 

Generellt sett kan man säga att den håller högre klass än jag väntat mig, även om den är något nedstrippad mot en riktig GPS och dess mjukvara. Jag var lite orolig att den inbyggda GPS:en inte riktigt skulle klara av en sådan här applikation då jag tycker den funkat lite svajjigt i telefonens vanliga kartfunktion. Men jag har inte upplevt några problem alls. Den visar tämligen blixtsnabbt var jag är och åt vilket håll jag rör mig.

 

När man är ute och kör så visas nästa viktiga händelse som en symbol nere i vänstra hörnet (tex en cirkulationsplats, en vänstersväng osv) tillsammans med avståndet som är kvar dit. Avståndet minskar allteftersom man närmar sig, tills man ser hur antal meter tickar ner i jämna 10-tal samtidigt som Greta talar om vad man skall göra med lungn röst. Överhuvudtaget känns den svenska rösten behaglig att lyssna på, och den upplevs aldrig som ett störande moment som det kan göra på andra GPS:er.

 

Skulle man köra fel eller ignorera instruktionerna, finner den sig blixtsnabbt och fortsätter att guida med en ny rutt som anpassar sig efter den nya vägen. Detta utan att man behöver märka något.

 

I min bil har jag en USB kontakt som jag kopplar min iPhone till, så jag får ut rösten i bilens högtalare. Jag kan även lyssna på iPhonens musik samtidigt om jag vill. Jag har provat att inte använda kabeln, men rösten blir lite burkig och lite jobbig att lyssna på med iPhonens inbyggda högtalare. Den verkar även sluka en hel del ström. Men som sagt, eftersom jag nu alltid kopplar USB sladden till telefonen är det inget som jag upplever som ett problem.

 

Det enda som jag egentligen saknar är en beräknad ankomsttid. Det går kanske lite hand i hand med den frånvarande trafikinformationen, men det hade ändå varit intressant att få en ungefärlig ankomsttid, även om eventuella köer och trafikproblem skulle ge dig en fel ETA.

 

Men detta är ju version 1.0.0 av applikationen, så man får väl anta att det kommer så småningom.

 

Detta var lite hur jag upplevt Navigon. Jag kan inte annat än varmt rekommendera ett köp, om man är i behov av en GPS.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Öh Skrufve ska ju göra ett megatest i och med sin Belgien-resa nu

 

"Jag kommer även att hårdtesta Navigons nya navigationsapp för iPhone (så hittar jag inte hem igen vet ni vad betyget blir) och det nya bluetoothheadsetet JawBone Prime som ska vara något utöver det vanliga på att filtrera bort störande bakgrundsljud."

 

https://forum.macworld.se/blogg/20090625/ma...d-on-tour-2009/

Aha... det där hade jag missat! Har inte hårdläst forumet utan konstaterat att det saknas artiklar gällande Navigon! Intressant... Ser fram emot hans recension!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur är det med kostnader för gps-trafik om man är utomlands och använder den här appen?

 

gps kostar inget och applikationen behöver ingen nätkontakt...

alltså gratis att använda utomlands

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

...

Det enda som jag egentligen saknar är en beräknad ankomsttid. Det går kanske lite hand i hand med den frånvarande trafikinformationen, men det hade ändå varit intressant att få en ungefärlig ankomsttid, även om eventuella köer och trafikproblem skulle ge dig en fel ETA.

 

Men detta är ju version 1.0.0 av applikationen, så man får väl anta att det kommer så småningom.

...

 

Ankomsttiden ser du högst upp i mitten, klicka bara på det som står där så växlar den mellan avstånd till målet, ankomsttid och nuvarande hastighet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ankomsttiden ser du högst upp i mitten, klicka bara på det som står där så växlar den mellan avstånd till målet, ankomsttid och nuvarande hastighet.

 

Och det är där vi har programmets stora svaghet!

Teckenstorlekar och knappar är ju alldeles för små, gäller i alla menyer.

Det är inte utrymme som saknas, det är bara dåligt utnyttjat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ankomsttiden ser du högst upp i mitten, klicka bara på det som står där så växlar den mellan avstånd till målet, ankomsttid och nuvarande hastighet.

 

 

Aha! Så bra! Det får jag prova nästa gång! Men som någon sa, texten är i minsta laget...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Testade Navigon lite idag och igår, och tyckte det fungerade sådär =/ Jag testade i bilen, och den tappade GPS-signalen hela tiden. Standard-maps-appen fungerade dock. Stänger jag av 3G fungerar det inte alls..

 

Den visar ofta bara någon demo-film =/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Testade Navigon lite idag och igår, och tyckte det fungerade sådär =/ Jag testade i bilen, och den tappade GPS-signalen hela tiden. Standard-maps-appen fungerade dock. Stänger jag av 3G fungerar det inte alls..

 

Den visar ofta bara någon demo-film =/

 

Låter ju lysande :superirriterad: jag som precis laddade ner Navigon appen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...