Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Då var den beställd!


Landberg

Rekommendera Poster

alltså hur mycket snabbare är egentligen 2.4 än 2.0 ? Kan ju knappast vara mycket... 4 GB i ram gör ju större skillnad isf... om man måste välja:)

Undrar jag med!

 

Fråga. Är 400 MHz, 90 gig och belyst tangentbord (något jag missat?) värt 3000? Hjälp?

Kommer man att ha nytta av de extra Hz i t ex Photoshop?

 

Edit: Gäller ipod-kampanjen om man går en KY-utbildning?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 2,3k
  • Created
  • Senaste svar

Nu är det äntligen dax att bli Macanvändare.

 

Blev en

MBP

2.53 GHz

320GB @ 7200

DVI Adapter

Remote

 

Ska bli riktigt spännande men beställning brände ett stort hål i min plånbok. Hoppas det är värt det... :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag la också precis en beställning!

 

Nya MacBook (billigare modellen)

Time Capsule

1 år MobileMe (känns bra att kunna synkronisera MacBooken med iMac + iPhone)

 

Ska bli spännande! Inte dumt heller att man får en skrivare på köpet, och dessutom en iPod Nano då man är student!

 

Det står 3-4:e november som preliminärt leveransdatum. Lång tid, men kanske lika bra att alla prylar ovan inte dyker upp förrän efter tentaperioden :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag la också precis en beställning!

 

Nya MacBook (billigare modellen)

Time Capsule

1 år MobileMe (känns bra att kunna synkronisera MacBooken med iMac + iPhone)

 

Ska bli spännande! Inte dumt heller att man får en skrivare på köpet, och dessutom en iPod Nano då man är student!

 

Det står 3-4:e november som preliminärt leveransdatum. Lång tid, men kanske lika bra att alla prylar ovan inte dyker upp förrän efter tentaperioden :D

 

Skrivare på köpet? Det billigaste kostade väl runt 900:- eller har jag missat något?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har beställt en nu också, det blev en standard 2.0GHz.

Tog det på studentavbetalning med Wasa, någon som vet hur lång tid det tar innan man får besked och brev?

 

Jag vet inte, väntar även jag på dessa papper!:P Säg till när du får dem!

Vore så sjukt tråkigt att få ett nej, det borde ju inte vara möjligt, jag har inga anmärkningar och pluggar högskola..

 

Undrar jag med!

 

Fråga. Är 400 MHz, 90 gig och belyst tangentbord (något jag missat?) värt 3000? Hjälp?

Kommer man att ha nytta av de extra Hz i t ex Photoshop?

 

Edit: Gäller ipod-kampanjen om man går en KY-utbildning?

 

Jag tyckte att den dyrare är värd extrapengarana, större HD och snabbare, kommer inte känna ett behov av en ny lika fort..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skrivare på köpet? Det billigaste kostade väl runt 900:- eller har jag missat något?

 

Den billigaste kostade 999kr, och du får 900kr i rabatt ergo 99 kr för skrivaren. ^^

 

Kan inte bestämma mig, vet inte om jag vill ha nya MBP eller MB;en, ska vänta ett par dagar och läsa recensioner osv.

 

Är inte 5400rpm hårddiskar riktigt långsamma?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den billigaste kostade 999kr, och du får 900kr i rabatt ergo 99 kr för skrivaren. ^^

 

Kan inte bestämma mig, vet inte om jag vill ha nya MBP eller MB;en, ska vänta ett par dagar och läsa recensioner osv.

 

Är inte 5400rpm hårddiskar riktigt långsamma?

 

Crap, på sidan där jag beställde min MBP så stod ju det ju att skrivaren kostade 990:- men trodde att rabatten var inkluderad. Blir till att ringa Apple imorn och se om de kan lägga på en skrivare på min beställning. Vill ju helst undvika att avbeställa...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad roligt :D

 

Själv är jag fortfarande helnöjd med min ett år gamla vita macbook så någon ny blir det inte än på ett tag för min del :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Grattis och välkommen hit till Forumet Seal och epostaren

hoppas du kommer trivas lika bra som vi andra här :)

Tack för det. Känns riktigt bra. Trevligt forum det här.

 

Kommer nog att ställa en del frågor framöver.

Ska köra trådlöst tillsammans med en

Vista-maskin och Linksys WRT160N Router, så det kan nog

bli den första frågan, alltså hur man får det att fungera.

Speciellt då hur man kan skriva ut från Mac:en till skrivaren

som är kopplad på Vista-maskinen.

Men det är väl inte så svårt, kan jag tro? Har sökt här i

forumen, och jag har inte hittat något om hur man får det

att fungera, men det löser sig nog när jag väl har fått min Mac,

hoppas jag.

 

Alfiie skrev:Epostaren: Till 3 nov?! Varför så länge? Jag kan INTE vänta:)

Jag beställde strax efter kl 21.00 igår kväll, och då fick jag den leveranstiden.

Hoppas att den kommer lite tidigare ändå.

 

/epostaren, snart Mac-ägare för första gången :galetglad:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tyckte att den dyrare är värd extrapengarana, större HD och snabbare, kommer inte känna ett behov av en ny lika fort..

Och sen har habegäret en direkt koppling till hur bra ens nuvarande dator är? :borstatanderna:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den billigaste kostade 999kr, och du får 900kr i rabatt ergo 99 kr för skrivaren. ^^

 

Kan inte bestämma mig, vet inte om jag vill ha nya MBP eller MB;en, ska vänta ett par dagar och läsa recensioner osv.

 

Är inte 5400rpm hårddiskar riktigt långsamma?

 

Vad ska du göra med den? Dom diskarna är inte så jävla långsamma som alla säger? Vet inte i vilket avseende du skulle märka att den är långsam?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjenare allihop!

 

Applestore Sveriges servrar var märkbart belastade när jag skull beställa igår, tog väldigt lång tid att ladda sidorna :) Jag tog och beställde den billigaste modellen av de nya macbooks 13,3". ÄR gymnasiekort med CSN (Centrala Studiestödsnämnden) - kort och fick därigenom 1200 spänn i rabatt. Inte illa faktiskt. Det jag reagerade på var att det stod att datorn ska skickas inom 8 arbetsdagar. Stod det samma för er? När jag sedan ringde sa killen att jag skulle få datorn inom 8 arbetsdagar men att det kunde ta lite längre tid. När jag sedan kollade i orderinfon stod det att beräknad leveranstid var fram till 03 - 04 november. Det kändes långt, men snubben på applestore sa att det var en maxtid som de hade för leveransen och att det var den längsta tiden jag skulle behöva vänta. Sannolikt skulle det gå snabbare sa han.

 

Är det samma sega leverans för er?

 

Jag ser verkligen fram emot att få öppna paketet med min nya macbook i. Det blir min första mac, har tagit det stora steget med triumf!

 

Vänligast

Robin :propellerbaver:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad ska du göra med den? Dom diskarna är inte så jävla långsamma som alla säger? Vet inte i vilket avseende du skulle märka att den är långsam?

 

Ingen aning, köra XP samtidigt genom Fusion 2, ha massa program på samtidigt, kanske flera spaces, massa dokument och sidor öppna också, funkar hårddisken tillräckligt snabbt för sånt tycker du?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjenare allihop!

 

Applestore Sveriges servrar var märkbart belastade när jag skull beställa igår, tog väldigt lång tid att ladda sidorna :) Jag tog och beställde den billigaste modellen av de nya macbooks 13,3". ÄR gymnasiekort med CSN (Centrala Studiestödsnämnden) - kort och fick därigenom 1200 spänn i rabatt. Inte illa faktiskt. Det jag reagerade på var att det stod att datorn ska skickas inom 8 arbetsdagar. Stod det samma för er? När jag sedan ringde sa killen att jag skulle få datorn inom 8 arbetsdagar men att det kunde ta lite längre tid. När jag sedan kollade i orderinfon stod det att beräknad leveranstid var fram till 03 - 04 november. Det kändes långt, men snubben på applestore sa att det var en maxtid som de hade för leveransen och att det var den längsta tiden jag skulle behöva vänta. Sannolikt skulle det gå snabbare sa han.

 

Är det samma sega leverans för er?

 

Jag ser verkligen fram emot att få öppna paketet med min nya macbook i. Det blir min första mac, har tagit det stora steget med triumf!

 

Vänligast

Robin :propellerbaver:

 

Välkommen :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Slydotcom...var hittade du dom?

 

Såg på nätet från nån butik då dem prövade den i US

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack, det känns så skönt med mac, man är som en enda familj ;D haha :) Kvalitet framför kvantitet.

 

Ha det fint :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Välkommen sacru, jo det kan ta så lång tid i början så räkna med 3-4 november, killarna/tjejerna på apple telefonsupport har inte så stor koll jämt..

 

Haade

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej tack för svaret! Den som väntar på nåt gott väntar aldrig för länge! Men finns de nya macbookarna tillgängliga i de fysiska affärerna ännu? Jag har ännu inte kunnat hitta nån på internet som lagt vantarna på en ännu.

 

Hejs.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

A_bite_of_the_apple
Okej tack för svaret! Den som väntar på nåt gott väntar aldrig för länge! Men finns de nya macbookarna tillgängliga i de fysiska affärerna ännu? Jag har ännu inte kunnat hitta nån på internet som lagt vantarna på en ännu.

 

Hejs.

 

Vad jag förstått ska de tydligen finnas iaf i Malmö. Var en forummedlem här som varit och tittat på de idag :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ah, okej. Undrar varför leveranstiden är så lång isåfall, om dom nu har dom inne. Aja, man får väl ta och vänta. Men man är verkligen ivrig. Jag var på vippen att köpa en plastbook i början av september, men då fick jag höra talas om ryktena och behärskade mig. Bestämde mig för att vänta till den 14:e oktober, men inte den dag till. Och då small det och den kom. Men nu måste man ju nästan vänta en motsvarande tid innan den kommer :P aja :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad jag förstått ska de tydligen finnas iaf i Malmö. Var en forummedlem här som varit och tittat på de idag :)

 

Han skojade ju bara:P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kollade lite villkoren för att få ipoden skitbilligt och de var ju krångligt. Orka ligga ute med pengarna i 4-6 veckor innan man kan få tillbaka dem.

Ska köpa 2.0ghz:aren den 24e! Första macen för mig med efter att jag väntat på uppdateringen sen början av sommarn!

 

 

EDIT: Såg att det gäller samma krångliga procedur med skrivaren.

 

Så det blir inga extra grejer för min del.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

haha:P ja man blev lite chockad:P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...