Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Då var den beställd!


Landberg

Rekommendera Poster

Jag vet, jag beställde en sån med ju :D 8GB, behövde bara betala 275 för den. Ganska prisvärt :P

 

hur lång leverans har du då?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 2,3k
  • Created
  • Senaste svar
hur lång leverans har du då?

 

 

 

Beräknad avsändning: 8 arbetsdagar (8 dagar, bara för att jag la till Apple Remote, tror jag).

Beräknad leverans: 03 Nov, 2008 - 04 Nov, 2008

 

du själv?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag ska köpa med studentavbetalning så min leveranstid får jag när jag skrivit på lite papper..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men den processorn han snackar om är troligtvis en Core 2 Duo processor som det är i mac också. Och då är frågan, kan det nya grafikkortet kompensera den sämre klockfrekvensen i den nya MB:n jämnfört med medeln från förra som hade 2,4Ghz fast sämre grafikkort?

Det är nåt jag vill få reda på iaf. Jag har PC nu och vill byta till Mac och väntade nu på dom nya men blev lite besviken när dom sänker processorn och höjer priset?

Min konf. i PC:n:

2,4Ghz Core 2 Duo

4Gb Ram

250GB hårdisk

Geforce 8600GT 512MB

och den lirar jag Cod4 utan problem med och skulle vilja fortsätta köra Cod4 på Mac eller Guitar Hero.

 

Så frågan är klarar nya medel MB:n med:

2.0Ghz Core 2 Duo (Den går ej att höjja?)

2Gb Ram (Köper 4Gb senare)

160GB Hårdisk (Den höjjer jag troligtvis till 250GB)

GeForce 9400M 256MB

att lira Guitar Hero/Cod4 med deras systemkrav?

Du kan nog inte räkna med att få samma prestanda i spel med nya MacBooken som du fick med din gamla dator eftersom du där hade ett separat grafikkort med eget minne. I nya MacBooken är 256 MB delat med RAM-minnet och dessutom lär inte 9400M prestera lika bra som 8600 GT 512 MB. Men med tanke på att till COD4 så rekommenderas GeForce FX7300 till Mac och 7800 till PC så bör du iaf kunna spela det.

 

Sedan, angående processorer, så visst har de sänkt klockfrekvensen på den billigare aluminiummodellen men samtidigt har de höjt systembussen och kör nu DDR3-minnen. Mycket mer än klockfrekvensen spelar in i hur snabb datorn upplevs, oavsett om processorn tillhör Core 2 Duo-familjen eller någon annan processorfamilj.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

kommer bli svårt som fan att vänta!:P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

kommer bli svårt som fan att vänta!:P

 

du måste väl kunna få ipoden inbakad i köpet utan att förlora tid? eftersom du har 14 dagar ångerrätt så blir det säkert inga problem att få den vid sidan av eftersom de inte vill du skall lämna in datorn igen...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo, men jag var inte ute efter en iPod. känns lite onödigt faktiskt.. Tänker inte slösa dom 300 extra för en iPod bara för att man kan de:P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

nej det vore väl dumt? kan du ju sälja till någon på forumet för en 500ing?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha, visst kan jag de, men köpa för köpandes skull:P haha aja, får väl titta på det..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha, visst kan jag de, men köpa för köpandes skull:P haha aja, får väl titta på det..

 

Du får gärna köpa den till mig! PMa :storkram:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag avbeställde just min, man får ju mer rabbat genom mecenat juh! Så det är bara o göra om och göra rätt =p

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så om man är smart köper man alltså både skrivare och ipod nano i samband med MB.

400spänn för ipod o skrivare e inte dåligt liksom:)

 

När får man rabatten på skrivaren? När jag lägger till den går priset upp med 1000kr och inte 100.

Är det som med iPoden att man måste skicka in ngt formulär?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då var den beställd igen! Till samma pris, hade inte mecenat... sket i skrivaren orkade inte ligga ute med 1000 spänn till... men en nano blev det allt, tog den svarta ser läcker ut. Nån som vet om den är lite gråaktig som den ser ut på sidan?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det en 2,5" SATA som sitter i MB?

 

Isf är det väl smartast att köpa standard 160GB och sen byta ut den mot tex en 320GB för 800kr. Det är ju vad en 250GB kostar extra på AppleStore.

 

Kan man förresten peta in en 7200rpm disk eller sitter det någon lustig spärr för 5400rpm?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När får man rabatten på skrivaren? När jag lägger till den går priset upp med 1000kr och inte 100.

Är det som med iPoden att man måste skicka in ngt formulär?

Du fyller i ett formulär hos Apple

 

Kan man förresten peta in en 7200rpm disk eller sitter det någon lustig spärr för 5400rpm?

Ja det ska inte vara några problem att peta i en snabbare disk. Tänk dock på att du får något sämre batteritid.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då var den beställd igen! Till samma pris, hade inte mecenat... sket i skrivaren orkade inte ligga ute med 1000 spänn till... men en nano blev det allt, tog den svarta ser läcker ut. Nån som vet om den är lite gråaktig som den ser ut på sidan?

Har du inte CSN-kortet eller Studentkortet heller?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skulle någon vilja berätta hur datorerna levereras? Kan man välja det när man gör beställningen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skulle någon vilja berätta hur datorerna levereras? Kan man välja det när man gör beställningen?

 

Dom kommer hem till din dörr eller till ditt jobb, beror på vart du beställer den. Du måste vara hemma vid leverans, eller nån i familje..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

yay! :D

 

Ska nog beställa highend modellen om en stund men sitter och dillar om jag ska ha SSD hårddisken, snackade med Apple och de sa att det är den nya intel SSDn som alla hypat på nätet, herregud är riktigt sugen på SSDn. :(

 

Vad tycker ni?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du inte CSN-kortet eller Studentkortet heller?

 

 

Mjae har glömt att betala kåravgiften... tog flera veckor innan jag fick det nya kortet...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Priser med Mecenatrabatt. :)

post-18721-1224069647.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Japp, jag köpte den för 13495;) YEAS!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

HAHAHAH ok nu har jag beställt den för 3:e gången... lyckades krångla mig in på studentkortet =), Har över 30 papp låsta på mitt konto nu, lr ja det blir väl kring 45 nånting... kul på hjul...Fick min för 13495 med nu =). Vad tycker ni borde man ha slängt på mer minne? Eller kommer de gå ner i pris med tiden? Runt då man tycker att denna börjar bli slö o.s.v.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...