Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Då var den beställd!


Landberg

Rekommendera Poster

Tja!

 

Nu har jag lyckats beställa min MacBook, blev värstingmodellen. Så gött. nu väntar jag bara på papperna för min studentfinansiering...

 

Nån mer som beställt?

 

Haade!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 2,3k
  • Created
  • Senaste svar

Kanske ska köpa den billiga MBP:n fast med 4GB ram och 320HD. Jag får se om jag vågar göra ett köp nu eller om jag ska avvakta och höra hur bra de fungerar först. Men jag måste byta upp min MB för att få vassare grafik då jag ska börja rita 3D-CAD för ombyggnad av villan. Sedan kan det vara trevligt med en vassare skärm för fotoredigering.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag känner mig toknöjd, fick en kreditupplysning från wasa idag efter att ha snackat med macforum omstudentavbetalning som såg okej ut, så nu är det lite pappersarbete sen får jag min dator, så om kanske 2- 3 veckor?

 

Haade!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tja!

 

Nu har jag lyckats beställa min MacBook, blev värstingmodellen. Så gött. nu väntar jag bara på papperna för min studentfinansiering...

 

Nån mer som beställt?

 

Haade!

 

Hejsan. Ska beställa ''värstingmodellen'' imorgon! Ska bli skönt - hoppas jag får den tills på måndag då lovet börjar. Dock så såg jag nu att den är redo att skickas efter 7 arbetsdagar så det kan jag ju glömma. Men några frågor till dig då, jag är endast 17 och får rabatten från CSN. På deras hemsida så finns inte min modell med, hur gick du till väga för att få rabatten? Och, hur mycket blir det totala priset på datorn? Det som definitivt är värdelöst är ju att jag fyller 18 i januari och kan glömma att i stort sett få en iPod på köpet:(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har fortfarande svårt att samla mig. Har behov av att byta ut en pc mot Macbook och hade sett fram emot en rejäl prissänkning. MacBook är alldeles för dyr. Ser då att de höjt priset med två tusen när jag trott i min enfald att de skulle sänka den med två tusen. Jag blir tvungen att köpa en begagnad, tyvärr. Har inte lust att betala så mycket för en bruksdator.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hejsan. Ska beställa ''värstingmodellen'' imorgon! Ska bli skönt - hoppas jag får den tills på måndag då lovet börjar. Dock så såg jag nu att den är redo att skickas efter 7 arbetsdagar så det kan jag ju glömma. Men några frågor till dig då, jag är endast 17 och får rabatten från CSN. På deras hemsida så finns inte min modell med, hur gick du till väga för att få rabatten? Och, hur mycket blir det totala priset på datorn? Det som definitivt är värdelöst är ju att jag fyller 18 i januari och kan glömma att i stort sett få en iPod på köpet:(

 

Den fanns på mecenatkortets applesida.. den kommer nog upp på csn-kortet snart, den skönk till 13495:-

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då har jag också slagit till och beställt en Macbook, blev 2.0. Min första Mac så det blir riktigt kul :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min första Mac :galetglad:

 

Beställd med ungefärlig leverans 31 ok - 3 nov.

 

MacBook, 13-Tums, AluminiumhöljeArtikelnummer: MB467S/A SuperDrive 8x (DVD±R DL/DVD±RW/CD-RW)

2GB 1066MHz DDR3 SDRAM - 2x1GB

250GB Serial ATA Drive @ 5400 rpm

Bakgrundsbelyst tangentbord (Svenskt) & Användarhandbok (Svensk)

Accessory kit

2.4GHz Intel Core 2 Duo

 

Köper till mer minne senare. Köpte värstingen, för jag bara måste ha belyst tangentbord.

 

:galetglad:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Grattis!:P ja skillnaden är inte så stor på den den billiga och dyra:P men jag ville mest lyxa till de lite:P Lysande tangenter och större HD:P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har fortfarande svårt att samla mig. Har behov av att byta ut en pc mot Macbook och hade sett fram emot en rejäl prissänkning. MacBook är alldeles för dyr. Ser då att de höjt priset med två tusen när jag trott i min enfald att de skulle sänka den med två tusen. Jag blir tvungen att köpa en begagnad, tyvärr. Har inte lust att betala så mycket för en bruksdator.

 

Ja, jag tycker oxå att det blev alldeles för dyrt. Lite knepigt är att de sänkt hastigheten på mellanmodellen. bifogar gamla, nya, och nya studentpriserna.

post-32161-1224013739.jpg

post-32161-1224013760.jpg

post-32161-1224013770.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då har jag också slagit till och beställt en Macbook, blev 2.0. Min första Mac så det blir riktigt kul :)

Grattis och välkommen hit till Forumet Seal och epostaren

hoppas du kommer trivas lika bra som vi andra här :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för svar Landberg.

 

Epostaren: Till 3 nov?! Varför så länge? Jag kan INTE vänta:)

 

Till sist, Gorancarlsen: Saken är ju att ja, den har blivit betydligt dyrare. Men egentligen så kan man säga att den är en mindre Pro - som blivit billigare. Eftersom att den blivit betydligt bättre, så gott som (läs: så gott som) lika bra som den billigaste Pro:n. Men, för vissa (bl a dig) är det ju synd att det inte finns en budget modell.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för svar Landberg.

 

Epostaren: Till 3 nov?! Varför så länge? Jag kan INTE vänta:)

 

Till sist, Gorancarlsen: Saken är ju att ja, den har blivit betydligt dyrare. Men egentligen så kan man säga att den är en mindre Pro - som blivit billigare. Eftersom att den blivit betydligt bättre, så gott som (läs: så gott som) lika bra som den billigaste Pro:n. Men, för vissa (bl a dig) är det ju synd att det inte finns en budget modell.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för svar Landberg.

 

Epostaren: Till 3 nov?! Varför så länge? Jag kan INTE vänta:)

 

Till sist, Gorancarlsen: Saken är ju att ja, den har blivit betydligt dyrare. Men egentligen så kan man säga att den är en mindre Pro - som blivit billigare. Eftersom att den blivit betydligt bättre, så gott som (läs: så gott som) lika bra som den billigaste Pro:n. Men, för vissa (bl a dig) är det ju synd att det inte finns en budget modell.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kan vänta utan problem, jag lär ju få vänta till mitten av november då om jag ska fylla på lite papper osv..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är så grymt sugen på en ny Macbook, åker till USA på onsdag nästa vecka så det blir kanske en ny där. Hur funkar det med att köpa från USA, någon som har någon erfarenhet? Vad kostar det att byta tangentbord på 2.0? Vad tror ni man frå ut för en MB 2.0 med 2 GB minne och 80GB HDD från Juni 07?

 

Många frågor blev det, hoppas att ni kan svara på dem!

 

Tack på förhand!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kommer inte behöva nyta tangentbord, å ä ö finns på samma ställe även om det inte står å ä ö:P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jepp,

det blev en 2.4GHz men med 4GB minne och 320GB hårddisk,

kommer passa som handsken ihop med min nya iPhone 3G 16GB!!!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har beställt en macbook nu 2.0Ghz blev det, och en iPod Touch 16 GB :galetglad:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kommer inte behöva nyta tangentbord, å ä ö finns på samma ställe även om det inte står å ä ö :P

 

Jo det vet jag, men om jag nu känner behovet av att byta ut mitt tangetbord, vad skulle det kosta då, någon som har bytt ett tangetbord någon gång? Sen så undrar jag om man kan köpa en lång elkabel likt den som följer med när man köper datorn, då den som följer med den nya kommer vara av amerikanskt slag. Kan man köpa en sådann sladd löst?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kan inte fatta att ni alla är nöjda för min egen del så blev jag stort besviken.

Designen var okej och den nya styrplattan är prakisk.

Men va fan priset har stigit med runt 2000kr på den billigaste modellen och då har den sämre processor än den gamla.

Den enda nackdelen för mig med de gamla modellerna är att processorn inte var tillräckligt kraftig.

Så om man köper den nya billiga modellen så får du ett jäkla mega grafikkort för att vara en bärbar

men en processor som är sämre än den som finns på min 4600kr ACER bärbara.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jaha, då har även jag äntligen beställt min macbook. Efter att ha väntat så länge så är det äntligen klart!

Beställde en macbook pro, minsta modellen för tre veckor sedan men avbokade då jag hörde om att dem nya skulle komma. Var en vild chansning, men jag är så glad att jag gjorde det.

 

Det blev den dyrare varianten av macbook. Gillar den skarpt. Avsaknaden av FW spelar inte mig någon som helst roll. Det ända jag gör är att knacka kod, vilket ledde till det här köpet. Precis som skribenten innan skrev så är det en slags mini-pro-modell, perfekt enligt mig!

 

Kommer nog ta ett par veckor innan man får den. Men har jag väntat såhär länge så kan jag vänta lite till! Är så otroligt glad nu! Lyckorus, skönt!;P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jaja, synd att den "billigaste" Macbooken blev så pass dyr. Måste vänta till den 24 oktober (då lönen och studiebidraget anländer) innan jag kan beställa, lite synd. Men jaja det blir nog bra till slut! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...