Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Då var den beställd!


Landberg

Rekommendera Poster

Du glömde inte iPod å sånt nudå?:P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 2,3k
  • Created
  • Senaste svar

Nej fasen ipoden ligger där =D. Nu är det bara att börja vänta...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha, japp:P å jag väntar på bekräftelsen att jag ska få studentlånet, borde inte vara några som helst problem... men extra onödig väntan:P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

GHAA! Ni ökar helt klart mitt konsumtionsbehov av apple produkter! jag vet inte om jag hatar eller älskar er?! :P Nhe men det vore nice att göra det nu men jag tror jag hoppar på "köpa dator tåget" nästa år faktiskt. Då ska den här boken bli pure media station som ska sättas upp på väggen bredvid sängen på ett fästa :P kommer bli fett coolt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ska bli intressant att se vad de första användarna av nya Macbooks här på forumet tycker! Själv får jag vänta 10 dagar för att ha råd att beställa en.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fan så irriterande att dem tog bort firewire.

Själv så använder jag Firewire dagligen då vi spelar in musik i studion och redigerar film.

 

Som student har man inte råd att punga ut 23k för bara för att man vill ha firewire. Då blir det så att trots att man blir mer förbannand så köper man endå en dator med XP :stjarnsmall:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och jag sitter här med en jävla ångest och med en tår i det vänstra ögat, en ångest som jag hoppas ni kan hjälpa mig med. Kom med förslag, lösningar - eller vad som helst... bara ni hjälper mig.

 

Undertecknad är 18 år och pluggar det sista året på gymnasiet. I typ tre, fyra år har jag börjat tjäna pengar på egen hand, och det är även dessa pengar som jag har använt för att köpa saker som intresserar mig, exempelvis mitt senaste inköp som är en Iphone. Har dels sommarjobbat, men även börjat göra andra jobb som har gett mig bra klirr i kassan. Aldrig tidigare har jag behövt låna pengar av mina föräldrar. Däremot har jag typ köpt och sålt saker - och varje gång jag har gjort detta har jag förlorat fyra, fem tusen kronor - som ett slags beroende att jag måste alltid ha det senaste - känner ni igen er?

 

Och nu står jag inför ett ytterligare ett dilemma. I februari köpte jag, efter att ha haft en Macbook (den svarta, maxxad) i ett och ett halvt år i min ägo, en nyuppdaterad Macbook Pro (15", också maxxad, den jag sitter på just nu) för 20000 kr med studentrabatt. Nu har jag funderat på att sälja den, och då får jag ut typ 15-16000 kr. Fyra, fem tusen kronor minus går jag på denna affär. Men alltså.. jag är så sjukt intresserad och kär i den nya Macobooken - det är detta jag har längtat efter! Macbooken PRO uttnytjar jag inte ens till max, och jag tror att en Macbook skulle passa mig mycket bättre.

 

Å andra sidan så minskar ju det här begagnadepriset på Macbook PRO ju längre jag har den, och det lär nog dröja tills vi får se en uppdatering på Macbook nu - det kanske är lika bra att slå till. Det är denna känslan till mina föräldrar, att jag förlorar så mycket pengar på varje sak jag säljer som jag har köpt, som stör mig något enormt. De vill ju mitt eget bästa osv - men kom ihåg då att jag började på 0 kr - det är alltså JAG som har tjänat ihop alla pengar själva. Kanske blir det gladare om jag säger att de får en skrivare och en Ipod Nano i princip gratis?

 

Hur skulle ni ha gjort? (HAHA, jag får det här låta som det där PS-programmet där man skickade in en film och beskrev sina problem, men detta är ju som ett problem så hjälp mig.)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur skulle ni ha gjort?

 

Sålt den Svarta MB till mig..... om den var till salu..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

alltså hur mycket snabbare är egentligen 2.4 än 2.0 ? Kan ju knappast vara mycket... 4 GB i ram gör ju större skillnad isf... om man måste välja:)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sålt den Svarta MB till mig..... om den var till salu..

 

Jag sitter på en Svart MB som är köpt för ca 2 veckor sen, hör av dig ifall du är intresserad, bor i samma stad som dig även.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Någon som vet när de kommer finnas i butikshyllorna?

 

Jag var in och kollade på den nya MacBookarna idag. Jäkligt fina alltså!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag var in och kollade på den nya MacBookarna idag. Jäkligt fina alltså!

 

Jo dem var hyfsat ok..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har beställt en nu också, det blev en standard 2.0GHz.

Tog det på studentavbetalning med Wasa, någon som vet hur lång tid det tar innan man får besked och brev?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Slydotcom...var hittade du dom?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

the_karate_kid
Jag var in och kollade på den nya MacBookarna idag. Jäkligt fina alltså!

 

Har dom nya MB/MBP redan kommit ut till butikerna??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur är det när man skickat en rabattbegäran? Får man pengarna in på kontot igen eller vad är det som händer? Dras det mindre pengar från kontot med en gång?

 

Jag kommer troligtvis att köpa den dyrare macbook med extra hårddisk, en nano och en skrivare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

the_karate_kid
Ja vet du inte om det?

 

Trodde det skulle ta typ minst 10 dagar från att dom lanserades igår till att dom faktiskt fanns i butik. Vilken/vilka butiker har fått in dom?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så då är den sista i familjen Macägare (ok den är beställd men inte levererad ännu)

På mindre än 18 månader har jag, min dotter, mina svärföräldrar och nu min fru switchat tillbaka till Mac efter ett tag på den mörka sidan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

MacBook Pro 15" 2.8 Ghz.

4GB RAM.

320GB HD 7200rpm.

Apple Remote.

:)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fan så irriterande att dem tog bort firewire.

Själv så använder jag Firewire dagligen då vi spelar in musik i studion och redigerar film.

 

Som student har man inte råd att punga ut 23k för bara för att man vill ha firewire. Då blir det så att trots att man blir mer förbannand så köper man endå en dator med XP :stjarnsmall:

18,5k räcker för en MBP vad jag kan se? Iofs mer än vad en MB kostar, men men...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Trodde det skulle ta typ minst 10 dagar från att dom lanserades igår till att dom faktiskt fanns i butik. Vilken/vilka butiker har fått in dom?

 

Jag bara skämtade om att jag hade varit och kollat på de nya maskinerna. ;) Fast jag tycker inte att det borde ta så lång tid för Steve sa väl att de skulle finnas i butik "i morgon". Alltså borde de finnas i butik innan veckan är slut i alla fall.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Beställde den billigaste modellen igår, shit längtar som fan :)

Beställde även en ipod 8 gb silver genom rabatten. Då jag redan har en ipod tänkte jag kolla om någon i gbg området som är intresserad av att köpa den.

Mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...