Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Jobbiga jobbiga jobbiga McDonalds


Semmelman

Rekommendera Poster

Norrland är inte så lätt för McD, är mer Frasses och Max Där uppe.

Frasses? Har jag aldrig provat eller ens sett. Är de bra? Nån som vet var södraste Frasses finns?

 

EDIT: Hittade en karta över deras restauranger.

 

http://www.frasses.se/restauranger.html

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 109
  • Created
  • Senaste svar
Mänskligheten kan delas upp i två läger: de som gillar frukt (och annat sött) i mat, och de som inte gör det.

I beg to differ... jag uppskattar ananas i en fläskgryta, men pommes och glass? :armskeptisk:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Porterstek med hallonbåtar, mums.

Pasta med ahlgrens bilar.

Det är bara att uppfinna och kreera, nu är fältet fritt. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hade en gammal dam som ville ha en kokt med bröd, så söt hon var :)

Norrland är inte så lätt för McD, är mer Frasses och Max Där uppe. Norrläningarna har svårt att äta burgare med händerna, de vill helst äta den med kniv och gaffel, kanske där av det går dåligt för McD :)

 

http://sv.wikipedia.org/wiki/McDonald's

För egen del har jag aldrig gillat McDonald's pga av att de gör sina burgare i förväg och så får de ligga på värme tills kunderna kommer. :armskeptisk: Jag väntar hellre nån minut extra och får färskvara. Frasses eller Max är bättre då.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

IKEA oxå?!? Tack för den IKEA, förstår att McDonalds inte bryr sig om den svenska folkhälsan men att IKEA skiter i den är ju en dålig nyhet. :(

Fast IKEA har ju lingondricka! När McD börjar med det ska jag sluta att bara dricka mjölk där.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fast IKEA har ju lingondricka! När McD börjar med det ska jag sluta att bara dricka mjölk där.

Och lingondrickan är det ju inget socker i...? :armskeptisk:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och lingondrickan är det ju inget socker i...? :armskeptisk:

Ska man bli fet av dryck så ska drycken vara öl eller lingondricka, dock inte i samma glas.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vi har ett litet kafé på jobbet under somrarna, i år består menyn av hembakad äppelpaj med vaniljglass, sedan kan man välja kaffe, te, tre olika sorters läsk eller bubbelvatten till sin paj. Lätt för oss, lätt för kunderna. Valfrihet är inte alltid av godo. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Exakt Peth! Varför krångla till det? Det räcker ju med att man har en sak att erbjuda, den godaste! Och alla älskar ju äppelpaj det vet ju alla. :D

 

 

Älskar lunchmatsalar för övrigt, ren lisa för en med beslutsångest, två val som högst!

 

Tänkte f ö på detta oxå när jag dammsög, varför finns det tvåhundra olika dammsugarmodeller på marknaden, det räcker ju egentligen med en, den som suger bäst!

 

Kanske därför jag hållt mig till macintosh, finns inte så många modeller att välja emellan, på gott och ont.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lunchmatsalar yes...

minns torsdagarna, var inte svårt att välja

 

Ärtor och/eller pannkakor

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Oj, där ser man, nu när jag får tänka efter stämmer det nog, men brukar inte folk säga felaktigt det omvända?!

Högoddsare är en vild chansing som till exempel att vinna drömchansen på Lotto :skondans:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Exakt Peth! Varför krångla till det? Det räcker ju med att man har en sak att erbjuda, den godaste! Och alla älskar ju äppelpaj det vet ju alla. :D

Älskar lunchmatsalar för övrigt, ren lisa för en med beslutsångest, två val som högst!

Jag har ganska ofta beslutsångest för en stund. Asiatkäket är suveränt. Likaså pastan, grym. Det andra är också grymt och här serveras ingen ärtsoppa minsann.

Jag käkar här! Mums!

 

http://www.kooperativet.se

 

Värt är att notera att ALLA gäster får maten proffsigt upplagd.

post-6651-1218642949.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Till lunch äter man en baguette! Och man tar alltid samma. Mycket enklare så. Fast på fredagar ärdet finare. Då äter man på Restaurant Einstein. Riktigt fint där :).

 

Men, för att återgå till ämnet. Tycker att McDonalds är ok. Men inte mer. Och där gör man precis som med baguetterna när man ska bestämma sig: Man frågar sig, ska jag pröva nåt nytt idag? Svaret är då, nej orka och så tar man en Big Mac & C:o med Cola och plusmeny på det. Enkelt. Sen att det ofta tar en jävla tid är ju en annan sak...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det gäller att hänga med i snabbmatstrenden oavbrutet för att inte verka dum när man kommer dit. Var på...Max tror jag härom veckan, för första gången på nåt år, och köpte en...just det...MJUKGLASS. Det finns där också numera. Men jag var tvungen att fråga om den där menyn som jag ville ha var en mjukglass, den hette ju nåt konstigt. Sen glömde jag naturligtvis servetter, kom jag på halvvägs ut. Var tvungen att fråga när jag inte hittade några. De ligger numera i konstiga servettautomater utspridda över en disk i mitten av lokalen. Moderniteter! Vem vill ha sånt? Det räcker väl med en korg som förr i tiden. Och servitriserna sen, de hade radiokontakt via headset fast de stod precis bredvid varandra! :chock: Värsta Star Trek! Jag börjar väl bli gammal... :armskeptisk:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och servitriserna sen, de hade radiokontakt via headset fast de stod precis bredvid varandra! :chock: Värsta Star Trek! Jag börjar väl bli gammal... :armskeptisk:

Eller så tog de helt enkelt emot beställningar från drive-in... :borstatanderna:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ska man bli fet av dryck så ska drycken vara öl eller lingondricka, dock inte i samma glas.

Hade en kollega en gång som blandade lättöl och lingondricka till lunch... :tappahakan:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Samtidigt? :tappahakan:

Ja, jag använder pommes som sked och doppar dem i glassen. Mums! Första gången jag hörde talas om det reagerade jag som du, tyckte det verkade helknäppt, men våga smaka så får du se! ;)

 

Det är jättegott :)

Exakt! :ThumbsUp:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I beg to differ... jag uppskattar ananas i en fläskgryta, men pommes och glass? :armskeptisk:

Men då tillhör du ju sött-i-mat-lägret... Jag skrev inte att man måste gilla alla kombinationer. Men att döma av ovanstående inlägg skulle du nog gilla pommes doppade i kolasås, om du vågade... ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är jättegott :)

 

Äntligen nån som håller med mej. Det är fantastiskt! :borstatanderna:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och servitriserna sen, de hade radiokontakt via headset fast de stod precis bredvid varandra!

 

Tror det är en arbetsmiljöfråga. Dels slipper man skrika och skada rösten och den stress det innebär att både själv skrika och lyssna på skrikande röster. Dels stoppar headseten förmodligen en hel del av det skrammel och pipande som det är i lokalen, vilket också minskar stressen och skyddar hörseln.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja det var ju en annan sak som hände på McDonalds som säkert bidrog till mina svårigheter att beställa, det kom in en karl som skrek rakt ut hela tiden, det ovanpå den relativ höga ljudvolym som redan existerar på McDonalds tack vare alla ungar, inte så konstigt om man blir konfys när man ska koncentrera sig på alla hundra valen man kan göra i en ljudvolym motsvarande ett högstadieklassrum. Varför han skrek, han talade i mobiltelefon kanske ni redan listat ut. :P

 

Jo jag har ett tips till McDonalds, inrätta gärna specialMcDonalds för äldre nu när era kunder oxå blir äldre, där ska det va barn och mobiltelefonförbud, tre enkla menyval och så ska hamburgarna va klara innan man hinner kola. :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag går bara till MAX , bättre vegetariska produkter tycker allt är bättre förutom deras otroligt märkliga kösystem som inte stockholmare klarar av. det blir lätt kaos med mycket folk.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...