Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Jobbiga jobbiga jobbiga McDonalds


Semmelman

Rekommendera Poster

Japp! :)

Pizzerian på Delfi var fantastisk! Slurp! Fast jag hade för mig att de hade 200 olika pizzor - och jag valde alltid samma :ermm: nr 36 Gudfadern (med rått ägg, svartpeppar och purjolök). Annars är pizzeria Avesta nära polisstationen också ett bra ställe om man inte är uppe i norr när suget sätter in.

 

Godaste hamburgarna i Lund hade de f ö på Burger King, synd bara att det alltid var så sunkigt, skitigt och tog så lång tid...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 109
  • Created
  • Senaste svar
Vad menar du? Skulle det inte finnas McD i Norrland?

Det finns inte så många och de går visst inte lika bra som i övriga Sverige. Folk däruppe väljer Max istället.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad menar du? Skulle det inte finnas McD i Norrland?

 

På den tiden tror jag faktiskt inte att det fanns det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns inte så många och de går visst inte lika bra som i övriga Sverige. Folk däruppe väljer Max istället.

McD och Max verkar jobba sig från varsitt håll... Här nere är max ganska ovanliga, jag har iaf bara sett en, men McD är det desto fler..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ska erkänna att jag inte orkat läsa igenom hela tråden, men kul att ni tar upp ämnet med McDonalds.

 

Själv tycker jag dock inte att det är alltför krånligt att käka på donkan, men antar att jag har någorlunda koll på utbudet. Att man får vänta på sin beställning tycker jag tillhör undantagen, dock förekommer halvljummen mat betydligt oftare, vilket är synd.

 

Påminner mig dock om en halvkul grej man kan göra när man är där nästa gång:

- Hej, skulle vilja ha en Big Mac med pommes frittes och cola. Och en golfboll.

- (han/hon i kassan förvånad) En golfboll?

- (du ännu mer förvånad) Ehm, va? Nej, tack. Jag nöjer mig med vanlig mat.

Sen går man därifrån medan han/hon i kassan inte fattar någonting.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag undrar mest vilka stolpskott McD anställer :P

 

Jag beställde "tre ostburgare" och den finniga tjejen i kassan svara "vi har inte såna här" :o

:lol: Skulle just skriva om en liknande händelse. Kom in på ett snabbmatställe och ville beställa en ostburgare, varvid hon i kassan såg förbryllad ut för att sen utbrista "jaha, du menar en cheese". :borstatanderna:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På tal om det här med snabbmat...

 

En restaurang i Piteå hade som målsättning att servera så många som möjligt under värsta lunchrusningen. Därför sprang personalen runt till de som precis tagit den sista tuggan, ryckte tallriken och bad dem gå därifrån så fort som möjligt för att andra skulle kunna sätta sig och äta. :superirriterad: Dit går jag aldrig mer.

 

Tillägg: De stod vid sidan av och bad en skynda sig att äta dessutom.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Glömde:

Jag håller med dig Jochum. B)

Firmor bör koncentrera sig på att få ett fåtal produkter att fungera till perfektion. :propellerbaver:

Starter, Home Basic, Home Premium, Business, Ultimate eller Enterprise?

 

 

För 15-20 år sedan stannade vi sent på natten vid en McDrive. Pappa missade menytavlan och när högtalaren frågade vad vi skulle ha frågade han "Vad har ni?", efter en lång tystnad svarade högtalaren tveksamt "Öh, vi har burgare...". Det slutade med att pappa beställde Big Mac, själv beställde jag till pappas förvåning någon sallad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag valde alltid samma :ermm: nr 36 Gudfadern (med rått ägg, svartpeppar och purjolök).

Det var min favorit också. :o

 

EDIT: Fast det var väl bacon/fläsk på den också? Ja, och så tomat och ost förstås.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det var min favorit också. :o

 

EDIT: Fast det var väl bacon/fläsk på den också? Ja, och så tomat och ost förstås.

Jo, det stämmer nog (mindes inte riktigt...).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En kompis till min brorsa jobbade för en massa år sedan på McDonalds vid Globen, Stockholm. Det var nån hårdrockskonsert och en del utsocknes besökare när följande beställning kunde höras (på ordentlig norrländsk dialekt): "Två kokta med brö och en pucko." :hihihi: Men det är ju inte så lätt om man aldrig varit på McDonalds förut...

Hade en gammal dam som ville ha en kokt med bröd, så söt hon var :)

 

Vad menar du? Skulle det inte finnas McD i Norrland?

Norrland är inte så lätt för McD, är mer Frasses och Max Där uppe. Norrläningarna har svårt att äta burgare med händerna, de vill helst äta den med kniv och gaffel, kanske där av det går dåligt för McD :)

 

http://sv.wikipedia.org/wiki/McDonald's

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mm... fast jag byter ut Biggen mot en McFeast, och pommen till bönor eventuellt, och läsken till mjölk/juice/vatten eller milkshake och sen ska jag ha lite kaffe efteråt och kanske nåt glassaktigt om jag inte valde milkshake tidigare, men annars så! :D

Men att gå tillbaks för kaffe och glass är ju bara så träligt... de borde ha det i automater med poletter som man köper i kassan när man beställer burgaren...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det någon mer än jag som gillar pommes och sundae med kolasås? *mums*

Samtidigt? :tappahakan:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Undviker McD så långt det går, men ibland hamnar man ju där ändå...

 

Jag brukar slänga en snabb blick på disken där färdiga burgare ligger, och så beställa något som finns klart. För att vänta på McD är inge kul... oddset för att snubben/snubban ska glömma ens burgare är ju ganska låga.

 

Höga odds menar du väl? :)

 

Faktum är att jag gillar McDonalds när man reser, man får snabbt mat som är hyfsat god och billlig, och det känns rent och hygieniskt där, till skillnad från andra ställen, och man vet vad man får, mättnadskänsla på en kvart. Problemet är bara alla val. Dessutom är det ett bra ställe om man bara vill ha en snabb kaffekopp och bensträckare.

Låga odds = lite tillbaka av satsat => något som är troligt => Låga var det, ganska troligt att glömskan trädde in ....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Låga odds = lite tillbaka av satsat => något som är troligt => Låga var det, ganska troligt att glömskan trädde in ....

Oj, där ser man, nu när jag får tänka efter stämmer det nog, men brukar inte folk säga felaktigt det omvända?!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det någon mer än jag som gillar pommes och sundae med kolasås?
Samtidigt? :tappahakan:
Det är jättegott :)

Mänskligheten kan delas upp i två läger: de som gillar frukt (och annat sött) i mat, och de som inte gör det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men att gå tillbaks för kaffe och glass är ju bara så träligt... de borde ha det i automater med poletter som man köper i kassan när man beställer burgaren...

Vad som förvånade mig bl a på denna McDonalds jag besökte igår var att de hade självbetjäning på läsken, vilket gjorde att ungarna flockades runt tappstället för att dricka så mycket de bara kunde... bra insats mot fetmaepidemin och diabetesbekämpningen... eller är det så att de köper en pollett i kassan som de får en mugg läsk för? (fast dessa ungar måste ha länsat pollettmaskinen eller gjort egna) Men vad är då vitsen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad som förvånade mig bl a på denna McDonalds jag besökte igår var att de hade självbetjäning på läsken, vilket gjorde att ungarna flockades runt tappstället för att dricka så mycket de bara kunde... bra insats mot fetmaepidemin och diabetesbekämpningen... eller är det så att de köper en pollett i kassan som de får en mugg läsk för? (fast dessa ungar måste ha länsat pollettmaskinen eller gjort egna) Men vad är då vitsen?

Ganska så vanligt med självbetjäning av läsk på McD nu för tiden, drick hur mycket du vill :) samma sak på IKEA!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

IKEA oxå?!? Tack för den IKEA, förstår att McDonalds inte bryr sig om den svenska folkhälsan men att IKEA skiter i den är ju en dålig nyhet. :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

IKEA oxå?!? Tack för den IKEA, förstår att McDonalds inte bryr sig om den svenska folkhälsan men att IKEA skiter i den är ju en dålig nyhet. :(

Det värsta är väl att hos IKEA så står det fri påfyllning men det gör det inte hos McD.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...