Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Jobbiga jobbiga jobbiga McDonalds


Semmelman

Rekommendera Poster

Skulle köpa en hamburgare på McDonalds idag för att stilla hungern lite snabbt på resande fot, fanns minst tretton olika hamburgare och sen lika många andra onyttiga saker att äta, sen skall man välja nånting till till oxå och nånting att dricka respektive efterrätta samt som lök på laxen flera sorters kaffe. Till råga på allt finns menyer men om man ska ändra nåt i menyerna så förstår dom knappt bakom disken. Å så står man i kö tio minuter och hinner ändra sig sexhundra gånger tills man svettig kommer fram och stammar fram att man glömt vad man skulle ha och måste på stående fot bestämma nåt nytt. Så beställer man nåt man egentligen inte ville ha. Och NATURLIGTVIS tar det man beställt tio minuter att göra för just det hade de inte klart.

Jag skulle uppskatta mycket om man kunde gå tillbaka till nåt sorts basutbud som det var för några år sen, för den velige var två utbud alldeles tillräckligt för mycket, men med lite träning lärde man sig att alltid ta McFeasten.

 

Jag hatar dessutom alla telefonbolag, telebolag, elbolag, alla tillverkare av nåt vars produkter finns fler än två versioner av i varje affär.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 109
  • Created
  • Senaste svar

Haha kan inte mer än hålla med dig. Jag vet oftast vad jag vill ha men jag tycker speciellt ordet SNABBMAT har försvunnit, speciellt på MacDonalds. Slöa människor(inte alla) som knappt orka hämta pommes friten du beställt.

 

Häromdagen blev jag tvär chockad men till en positiv grad då en ung kille jobbade som en gasell inne i restaurangen. Kan inte varit mer än 18-19 år. Han hann att serva säkerligen 5-6 kunder medan de andra medarbetarna hunnit med 2. Sådant är roligt att se. Jag var tom tvungen att säga "Bra jobbat" till honom. Det belyste nog hans dag :D

 

Jag röstar för att det ska finnas ett tidskrav på varje ny kund. Hinner dom inte får man maten gratis.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tänk när det blir som i USA, Cheeseburger....utan cheese.

Det blev för dyrt :borstatanderna:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag håller HELT med. För egen del tror jag att jag har drabbats av ett modernt funktionshinder: valapati. Så fort jag kan välja står jag där och mumlar. Mina vanligtvis rätt så kvicktänkta grå celler drabbas av systemhaveri. På ett ställe där jag brukar köpa lunch verkar personalen verka vara mycket van vid att kunderna inte kan bestämma sig. Kanske "valapati" är den nya folksjukdomen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håller med, var mycket bättre för med några få burgare. Tror även kvalitén skulle bli bättre med mindre utbud.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag röstar för att det ska finnas ett tidskrav på varje ny kund. Hinner dom inte får man maten gratis.

Det fanns i begynnelsen. 45 sekunder skulle det ta. Åt på McDonalds i Stockholm 1975 eller däromkring. Då fanns en tidsregel. Men på det hela taget är jag emot. Det blir (ännu) sämre arbetsmiljö för personalen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håller med, var mycket bättre för med några få burgare. Tror även kvalitén skulle bli bättre med mindre utbud.

Njaeä. Jag käkar där enbart för Big Tasty, och den är inte särskilt gammal på menyn. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Häromdagen blev jag tvär chockad men till en positiv grad då en ung kille jobbade som en gasell inne i restaurangen. Kan inte varit mer än 18-19 år. Han hann att serva säkerligen 5-6 kunder medan de andra medarbetarna hunnit med 2. Sådant är roligt att se. Jag var tom tvungen att säga "Bra jobbat" till honom. Det belyste nog hans dag :D

 

Jag röstar för att det ska finnas ett tidskrav på varje ny kund. Hinner dom inte får man maten gratis.

Så jobbade alla på McD när jag jobbade där för hundra år sedan ('91-98), tror det skulle ta max 30s från man fått beställningen till att man gett tillbaka växeln. Var man inte tillräckligt snabb så fick man pisk ^_^

 

Nä det var mer disciplinerat förr på McD.

 

Kvalité, service och renlighet var ett måtto som alla jobbade för förr men verkar inte så längre.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har väl aldrig fått så mycket medhåll nån gång förut här! :P

 

Nej jag tror faktiskt vi fått alldeles för många valalternativ, tillsammans med alla budskap vi matas med ständigt är det väl inte underligt om man blir utbränd eller alla fall stressad. Alltså för en generationer till och miljontals år bakåt hade vi strängt taget ett val per dag, att äta det vi hade eller inte äta det och idag har vi tusentals val varje dag, inte konstigt om vi blir stressade!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Likadant överallt egentligen när man ska beställa nåt ute. Jag brukar ställa mej och granska menyerna när jag är på en pizzeria, ändå tar det en halv evighet att bestämma mej. Bakgrunden är nog att man egentligen inte har nån fantasi, eller rättare sagt, man vågar inte prova på nåt man aldrig ätit förut om ingen ber en smaka på det. Om man inte fått nåt smakprov innan provar man inte på detta, om man inte blir full i fan och tänker sej att man vågar.

 

Snabbmat är en myt, det går inte att tillaga nåt som går att njuta av på under 10 minuter, om det ska vara varmt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Samtidigt kan man ju fundera på sin egen stressnivå lite. Är det verkligen katastrof om det tar ett par minuter att få maten? Äter ni aldrig ute på "fiiina" restauranger? Där är normaltiden från beställning till att man kan käka en halvtimme en bra dag! Fast det är delvis en medveten fördröjning eftersom man får in drycken först. Då hinner man dricka upp den och sen behöver man mer att dricka till den översaltade maten. Mer pengar, under förutsättning att strategin inte påverkar kundgenomflödet negativt.

 

För min egen del går dock beställningen blixtsnabbt. Jag beställer alltid margherita när det gäller pizza, och alltid fiskburgare på McD. På andra inrättningar beror det på utbudet, men finns det fisk tar jag det, annars nåt med pasta. Alltid utan vitlök och aldrig rätter med kött (undantaget rökt skinka i exempelvis pasta carbonara).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Undviker McD så långt det går, men ibland hamnar man ju där ändå...

 

Jag brukar slänga en snabb blick på disken där färdiga burgare ligger, och så beställa något som finns klart. För att vänta på McD är inge kul... oddset för att snubben/snubban ska glömma ens burgare är ju ganska låga.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Snabbmat är en myt, det går inte att tillaga nåt som går att njuta av på under 10 minuter, om det ska vara varmt.

Jo då, en Big Mac, 1,5 minut :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Undviker McD så långt det går, men ibland hamnar man ju där ändå...

 

Jag brukar slänga en snabb blick på disken där färdiga burgare ligger, och så beställa något som finns klart. För att vänta på McD är inge kul... oddset för att snubben/snubban ska glömma ens burgare är ju ganska låga.

Höga odds menar du väl? :)

 

Faktum är att jag gillar McDonalds när man reser, man får snabbt mat som är hyfsat god och billlig, och det känns rent och hygieniskt där, till skillnad från andra ställen, och man vet vad man får, mättnadskänsla på en kvart. Problemet är bara alla val. Dessutom är det ett bra ställe om man bara vill ha en snabb kaffekopp och bensträckare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför nöja sig med Macdonalds när det finns Burger King? Bättre kött, delikata pommes frites.

Eller varför inte avstå helt och hållet?

Hade det som basföda i flera år, och numer kanske det blir två gånger om året, föredrar kanelbullar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

...det känns rent och hygieniskt där, till skillnad från andra ställen...

O, nej, nu får du mothugg! :P McD är oftast skitigt och slitet (det är ju populärast), fräschast brukar Burger King vara.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

De ggr vi är inne på MD och vill ha två QP så finns det bara en...

-vill ni vänta.?..

-nej, för jag vet att det tar en evig tid, vad har ni ? Och så får man ta det som finns, Big Tasty eller annat man inte tänkt sig..

 

 

Pizzerian vi har här i Fjärås har 70 olika varianter, och jag är lika villrådig varje gång...så det blir en Hawaii..och en Florida

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Caesar sallad eller en grekisk sallad med Ramlösa Citrus, svårare än så är det inte ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Snabbast brukar det vara i nån av Sibyllas kiosker, följt av Fyrkanten men den senare maten smakar ju numera likadant som plasten den kommer i så det kan man vara utan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Caesar sallad eller en grekisk sallad med Ramlösa Citrus, svårare än så är det inte ;)

Nä de pastasalladerna de hade förr va smaskens :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hade Donken sallader med pasta i alltså? Före min tid? :lol: minns de äckliga med cous cous

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hade Donken sallader med pasta i alltså? Före min tid? :lol: minns de äckliga med cous cous

 

har de sålt cous cous på mc donals?

jag trodde det endast gällde på grekiska restauranger

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

har de sålt cous cous på mc donals?

jag trodde det endast gällde på grekiska restauranger

 

Ja i deras forna sallader. Åt en sån innan jag piercade mig för typ 3 år sen för att få något i magen så jag inte skulle bli illamående, blev jätteillamående istället :lol: smakade gammal lada

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja i deras forna sallader. Åt en sån innan jag piercade mig för typ 3 år sen för att få något i magen så jag inte skulle bli illamående, blev jätteillamående istället :lol: smakade gammal lada

 

Piercade du dej för att få nåt i magen? :chockadskeptisk::w00t:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...