Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Hackad iTouch - Bilder


Geefive

Rekommendera Poster

Installer.app kommer upp på springboarden efter att du har jailbreakat. JAg antar att du måste vara uppkopplad mot internet fär att du ska kunna ladda ned program.

 

Stämmer

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 137
  • Created
  • Senaste svar
Någon som har testat Jailbreakme? Man bara surfar in på jailbreakme(.)se och upplåsningen ska ta sin början. (Jag skrev inte länken ifall någon med en touch/iphone skulle råka klicka på den)

 

Någon som har provat det och kan berätta om det fungerar? Kanske kan jämföra med "iJailbreak"

 

Jag har provat, och det funkar så långt att jag ser "installern" och jag kan titta runt bland "apps" och lägga in dem på podden och ikonen dyker upp och allt, problemet är bara att det går inte att starta appsen, trycker man på dem öppnas de bara för att man direkt skall hamna tillbaka på menyn.

 

Någon som vet vad jag gör för fel?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du provat att starta om touchen sedan du laggt in något program?

Ingen aning om det hjälper. Det kan ju vara värt ett försök iaf.

 

/postat från min iPod Touch <3

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nån som har provat det här automatiska jailbreaket genom att man går in på en sida på touchen sen är allt automatiskt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nån som har provat det här automatiska jailbreaket genom att man går in på en sida på touchen sen är allt automatiskt?

 

Du kan väl iaf läsa inläggen ovanför?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tjaa, har jailbreakat min ipot touch nu och installerat NES. Men hur lägger man in roms?? det står bara "No NES ROMs were found. Please upload ROMs to /var/root/Media/ROMs/NES"

 

Hur gör jag det??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har försökt få in iCal Fixet så att man kan lägga in händelser och dylikt.

Men jag lyckas inte, har förstått att det ska vara busenkelt men jag misslyckas.

Ansluter via cyberduck till touchen, letar upp N45a.plist filen.

Men hur skriver jag in kommandot? är det i terminalen jag gör detta?

SSH sköter väl jag därifrån? någon som har en steg för steg guide och vet exakt vilka program som krävs?

Tacksam för alla svar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tjaa, har jailbreakat min ipot touch nu och installerat NES. Men hur lägger man in roms?? det står bara "No NES ROMs were found. Please upload ROMs to /var/root/Media/ROMs/NES"

 

Hur gör jag det??

 

Läs guiden som finns i iPod forumet om hur man laddar upp filer till touch via FTP.

Guiden

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har provat, och det funkar så långt att jag ser "installern" och jag kan titta runt bland "apps" och lägga in dem på podden och ikonen dyker upp och allt, problemet är bara att det går inte att starta appsen, trycker man på dem öppnas de bara för att man direkt skall hamna tillbaka på menyn.

 

Någon som vet vad jag gör för fel?

 

Fått det att fungera?

Jag skulle gärna hacka med jailbreakme eftersom ijailbreakme inte skulle fungera eftersom jag använder iMacen som wifi-router, då får jag bara ett ip på touchen i stilen "10.osv"

 

Någon som vet hur jag fixar ip:t eller ska det vara så? Jag kan inte koppla upp med cyberduck iaf.

 

För man måste väl vara uppkopplad med wifi till macen när man ska köra ijailbreak?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har provat, och det funkar så långt att jag ser "installern" och jag kan titta runt bland "apps" och lägga in dem på podden och ikonen dyker upp och allt, problemet är bara att det går inte att starta appsen, trycker man på dem öppnas de bara för att man direkt skall hamna tillbaka på menyn.

 

Någon som vet vad jag gör för fel?

 

Minns jag inte helt fel behöver du installera BSD Subsystem från Installer.app för att de skall fungera.

 

För övrigt fungerar jailbreakme helt utmärkt. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

varför kan ja inte ansluta genom cyberduck? "there was a problem while connecting to 192.168.0.64" någon smo vet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...