Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Hackad iTouch - Bilder


Geefive

Rekommendera Poster

Testar nu... men det dök upp nåt felmeddelande... som jag inte orkade läsa igenom pga trötthet. Nu har den tuggat på "Installing SSH" en bra stund så vi får väl se hur det går :unsure:

 

Återställde Touchen efter ett tag och började om... vid andra försöket

dök detta upp:

 

post-15359-1192400887_thumb.png

 

Så jag tittade under Issues på Google Code där detta stog:

 

Copying libreadline should check for presence of /opt and /opt/local

 

My system didn't have libreadline in /opt/local/lib, but it does have /opt/, /opt/local/ and the /

opt/local/lib/ folders already (presumably created through MacPorts).

 

The install.applescript seems to assume that if the libreadline.5.2.dylib file is missing, the whole /

opt/local/lib structure needs to be created as well - if those folders are already there though, the

script fails with an AppleScript Error:

 

mkdir: /opt: File exists (1)

Det där blev man ju inte klokare av :rolleyes: Någon som förstår vad som sägs? :fundersam:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 137
  • Created
  • Senaste svar
Jag kör igenom CuteFTP 8. Funkar prima =)

 

Nu har jag vaknat till och förstått att det var IKONERNA man ändrade på genom att göra sådär, inte sant?

Är det någon som vet hur man ändrar texten UNDER ikonerna till svenska?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Återställde Touchen efter ett tag och började om... vid andra försöket

dök detta upp:

 

post-15359-1192400887_thumb.png

 

Så jag tittade under Issues på Google Code där detta stog:

 

 

Det där blev man ju inte klokare av :rolleyes: Någon som förstår vad som sägs? :fundersam:

 

Vilken version körde du? iJailbreak

Det verkar ju sannerligen enkelt men om det inte funkar så vill man ju inte chansa? Har du fått det att funka föresten?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

funderar också o ge mej in på o hacka touchen!

undrar bara ett par saker..

om man hackar genom windows o jailbreaker (såklart) går det enklare då, än på mac????

hur lång tid tar det o hacka sej igenom från start tills du har en startklar moddad touch?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om man säger så här, det är för det mesta riskfritt, det kommer ta mer än 1h första gången, believe me, men det är enkelt både på Windows och Mac.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

funderar också o ge mej in på o hacka touchen!

undrar bara ett par saker..

om man hackar genom windows o jailbreaker (såklart) går det enklare då, än på mac????

hur lång tid tar det o hacka sej igenom från start tills du har en startklar moddad touch?

Ska du Jailbreaka på Windows så kan touchFree vara något!

 

På Mac verkar iJailbreak vara ett bra alternativ som sagt!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Behöver man återställa iPoden innan eller något sånt? Eller är det bara till att tuta och köra?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

räcker det i huvudsak med ijailbreak, eftersom det är automatisk o man slipper koda de 30 olika stegen som finns annars manuellt? är det bara och använda ijailbreak och så är det färdigt, typ som en patch eller??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Undrar precis samma sak, är det så enkelt borde man ju inte tveka. Det verkar ju rätt enkelt och säkert.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

iJailbreak är egentligen ett enda stort Applescript som gör massa Shellkommandon via Terminalen. Inte lika säkert imo, när du gör det manuellt vet du vad/när det blir något fel och kan ta hjälp där efter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ok, så mao, så kan jag testa ijailbreak.. skulle det skita sej, är det bara o resetta podden, right?

men kan man lägga in program efteråt när man jailbreakat podden? eller är det komplicerat efter det också??

 

en som inte kan :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja gör det, den går att resetta. Programmen lägger du in efteråt, antingen manuellt med SFTP eller via Installer.app som iJailbreak installerar (tror att den gör det iaf)

Tror att det ska vara pang på bara...inte testat dock.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

VART hittar man apple iphone programmen, weather, google maps och sånt? finns det ngn hemsida för det?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

finns folk som lagt upp det lite här och där, självklart inte några av de större sidorna då apple är emot det utan snarare hacker-sidor

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ser nice ut! Blir sugen på att beställa en själv, alltid roligt att modda lite och få det att funka. Dock så har jag precis tagit mig upp ur psp träsket med allt det innebar, slutade med att jag la mer tid på att göra egna ikoner, byta firmware o.s.v än att faktiskt använda manicken (spela). Men sugen blir jag, får se hur det blir.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tack för linkarna o all respons!

är program positionerna permanenta eller kan man flytta runt dom sedan efter ett tag?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tack för linkarna o all respons!

är program positionerna permanenta eller kan man flytta runt dom sedan efter ett tag?

 

Du menar på SpringBoarden? Ja, man kan flytta omkring dem som man vill med en app som heter "Customize". Finns tillgänglig genom Installer.app

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

den har inte jag fått att fungera heller :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

programmet ssh, är det via den man kan lägga in program på touchen? jag lyckades ijailbreaka den, och installera program via installer app-en som följde med ijailbreak. men hur lägger jag in programmen/widgetarna väder, mail, map som enklast? är det genom ssh.. jag fattar inte det här!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

programmet ssh, är det via den man kan lägga in program på touchen? jag lyckades ijailbreaka den, och installera program via installer app-en som följde med ijailbreak. men hur lägger jag in programmen/widgetarna väder, mail, map som enklast? är det genom ssh.. jag fattar inte det här!!

 

 

Part 1 - http://youtube.com/watch?v=YciPeAPPrmE

 

Part 2 - http://youtube.com/watch?v=EoR4BnoULAA&amp...ted&search=

 

Part 3 - http://youtube.com/watch?v=SmJp2us7Dpw&amp...ted&search=

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja det kan du, men det är inte enklaste vägen, SSH använder du mest när du vill skriva kommandon för rättigheter och dyl, eller till exempel byta lösenord från "alpine" till något annat.

 

Gör det direkt genom att skriva:

"ssh -l root <din touchs ip>"

sedan skriver du:

"passwd" sedan skriver du vilket ditt nya lösen ska vara, sedan enter, och bekräfta igen.

 

För att föra över program får du först leta reda på dem, och sedan SFTP:a (som FTP) till din iTouch, genom att använda till exempel Cyberduck (www.versiontracker.com), öppna det, välja "new connection", välja SFTP i listan, skriva in din iTouchs ip, root som användarnamn och ditt nya lösen...

 

http://www.touchdev.net/wiki/Enable_iPod_T...ne_Applications

Där kan du läsa om hur du installerar iPhone programmen, vanligaste felet folk gör när de klagar över att programmen "Kraschar" är för att rättigheterna inte är korrekta (läs/skrivbara)

Så kör en ssh via terminalen (se ovan) och skriv

"chmod -R a+x /Applications/*" när du har fört över alla program via Cyberduck.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad heter programmet "Property List Editor" på svenska? Hittar inte det. :huh:

 

 

Det heter samma sak på svenska. Men du behöver installer Developer Tools, antingen från din Mac OS skiva eller så laddar du ner från apple. När du gjort det hamnar det i /Developer/Applications/Utilities/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...