Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Hackad iTouch - Bilder


Geefive

Rekommendera Poster

  • Svars 137
  • Created
  • Senaste svar

Ååå hatar just nu denna tråden:P Jag vill bara få min lagad eller utbytt, damn jag är prylgalen;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför kan man inte söka på företag eller nåt i google maps som Steve gör på keynoten för iPhone? t.ex Mc Donalds, Eskilstuna.

Eller som han till och med gör, skriver sushi (eller vad han nu skriver). Så får han upp lite sushi resturanger.

 

Någon som vet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har provat göra sådär med att dela ut fildelning via en macbook och det funkar att surfa på via touchen.

 

Dock skulle jag testa att jailbreaka den och då skulle jag försöka gå in på jailbreak.tac2.... men jag kommer inte in på den = det händer inget..

 

Alla andra sider laddar på som vanligt men just den händer det INGET..

 

Någon som vet varför ??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu provade jag jailbreaka den men efter gjort alla steg så när jag skulle skriva in ip så gjorde jag det men då stod det: "fatal error connection timed out" och sen stängdes den ner....

 

Vad beror på det, jag krashade safri via en grannes wifi eftersom det inte verkar funka från macbook wi-fi...

 

Nån som kan hjälpa mig ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

datorn och touchen måste vara inne på samma nätverk när du ska hacka den

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det någon här som har lyckats sabba sin Touch via Jailbreak. Är ruskigt sugen på det, bara lite rädd för riskerna med det. Nån som har några synpunkter? :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Verkar omöjligt, processen är enkelt också, ett knapptryck på datorn och restarta touchen några gånger så är det klart ! (om du vill kan du sedan återställa ipoden utan problem).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Verkar omöjligt, processen är enkelt också, ett knapptryck på datorn och restarta touchen några gånger så är det klart ! (om du vill kan du sedan återställa ipoden utan problem).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag provade igår två gånger med iJailbreak men fick det inte att fungera. Båda gångerna så "återställde" sig touchen och det fanns bara 300mb i minnet på den.

Följde stegen som finns på wikipedia.

Men det verkar inte fungera för mig, Någon som har en komplett steg för steg guide? skulle bli väldigt tacksam för detta.

 

Mvh://Mikael

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har Jailbreakat min Touch nu! Gick superenkelt med iJailbreak 1.3.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu behöver jag lite expert hjälp för att kunna komma in i min touch via FTP (WinSCP).

 

Jag delar ut WI-FI från en macbook, macbooken sitter på en router. När jag kommer ip-adressen på Touchen som den är inkopplad till får jag bara någon 10.0.2 ... och med den kan jag inte "connect" till Touchen via ftp.

 

Någon som vet hur jag kan lösa detta ?

 

Behöver hjälp så fort som möjligt

 

Tack på förhand!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu behöver jag lite expert hjälp för att kunna komma in i min touch via FTP (WinSCP).

 

Jag delar ut WI-FI från en macbook, macbooken sitter på en router. När jag kommer ip-adressen på Touchen som den är inkopplad till får jag bara någon 10.0.2 ... och med den kan jag inte "connect" till Touchen via ftp.

 

Någon som vet hur jag kan lösa detta ?

 

Behöver hjälp så fort som möjligt

 

Tack på förhand!

 

Disp0sables goda guide kanske kan vara till hjälp ;)>>JC_link.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja hacked min med iJailbreak och då fick man ju med mail app. Men jag såg att när man körde programet så kunde man välja install iPhone apps så ja gjorde det efter jag hade gjort jailbreak färdigt och då försvann mail. Någon som vet hur jag får tillbaka det?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Disp0sables goda guide kanske kan vara till hjälp ;)>>JC_link.gif

 

1) jag använder WinSCP till PC, funkar inte det ?

2) det är ip adressen som problemet, hur man får 10.0.. till ett vanligt ip ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lyckades! Med iJailbreak, gick lätt till slut.

Dock ställer jag samma fråga som många har frågat, men som jag inte riktigt har förstått.

För att installera program & spel (läs: NES)

 

Exakt vad är "installer.app" är denna någonting som ligger på touchen? För min touch dyker ej upp på skrivbordet så jag kan ej nå några filer därifrån. Måste jag in i terminalen och härja?

Installer mappen som ligger på touchen skall jag installera filerna som ligger där? tex summerboarden.

Tacksam för svar från alla sköna lirare.

 

Mvh://Mikael

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Installer.app kommer upp på springboarden efter att du har jailbreakat. JAg antar att du måste vara uppkopplad mot internet fär att du ska kunna ladda ned program.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Någon som har testat Jailbreakme? Man bara surfar in på jailbreakme(.)se och upplåsningen ska ta sin början. (Jag skrev inte länken ifall någon med en touch/iphone skulle råka klicka på den)

 

Någon som har provat det och kan berätta om det fungerar? Kanske kan jämföra med "iJailbreak"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Någon som har testat Jailbreakme? Man bara surfar in på jailbreakme(.)se och upplåsningen ska ta sin början. (Jag skrev inte länken ifall någon med en touch/iphone skulle råka klicka på den)

 

Någon som har provat det och kan berätta om det fungerar? Kanske kan jämföra med "iJailbreak"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...