Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Hackad iTouch - Bilder


Geefive

Rekommendera Poster

jag har fört över vissa program i rätt mapp via cyberduck, men rättigheterna är inte ok.. jag vet inte vad man ska skriva i terminalen. när jag skriver in ip numret till ipoden vill inte terminalen godkänna alpine passwordet.. kan någon snäll skriva exakt vilka rader jag ska skriva in för att komma in i ipoden och passwordet.. jag vill inte ändra, alpine blir bra.. sedan hur man ändrar rättigheterna till programmen.. kompletta rader gärna

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 137
  • Created
  • Senaste svar
Det heter samma sak på svenska. Men du behöver installer Developer Tools, antingen från din Mac OS skiva eller så laddar du ner från apple. När du gjort det hamnar det i /Developer/Applications/Utilities/

 

Jag förstod det sen att det inte följde med OS X. Men fixade ett annat program. Tack ändå. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

för att korrigera rättigheterna skriver jag detta ;

ssh -l root xx.x.x.x chmod -R a+x /Applications/*

men sen ber han om lösenordet, och efter det säger terminalen ;

Connection to 10.0.2.2 closed by remote host.

 

jag har cyberduck igång, o ipodden är på i aktivt läge (ej i vila) räcker det inte enbart med att föra över programmen i mappen via cyberduck, skriva dessa korrigeringskommandon i terminalen, sedan är det klart? skriver jag fel prog.kod????

 

 

när jag skriver in ip adressen för ipoden, tillfrågas jag givetvis ipoddens lösenord, alpine. när jag skriver in det, syns ingenting, inga *** eller så,, men när jag är klar o trycker på enter blir nästa rad enbart en #..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har också problem med rättigheterna :fundersam:

Någon med koll får gärna skriva exakt vad man ska skriva i terminalen :geros:

Ändrar man rättigheterna för alla applikationer med samma rad?

Eller ändrar man för varje enskilld applikation?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är "Kartor" en del av hacket? isåfall, hur bra är kartorna och hur många kan man ha åt gången?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är VERKLIGEN ingen expert och var tvungen att besvära slowmove för att själv lyckas.

Men som jag förstått det:

 

Öppna terminalen. Skriv BARA "ssh -l root xxx.xxx.x.xxx" (utan " givetvis) och sen enter. Nu kommer terminalen fråga efter lösenord. "alpine" är standard men det syns inte att du skriver något. Tryck på enter när du skrivit in lösenordet.

 

Nu kommer det upp en ny rad. Står det bara "#" så är det rätt, men det kanske kan stå något annat också - har för mig att det gjorde det för mig allra första gången.

 

NU skriver du in "chmod -R a+x /Applications/*" och då ska rättigheterna stämma.

 

Någon får gärna rätta mig om jag har fel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej det stämmer det du precis skrev, om jag kolla hur jag beskrev det hela så är det ingen skillnad, men nu borde alla lyckas åt minstonde.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har fått kollinummer nu och imorrn komemr min sköna!

YES!!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är "Kartor" en del av hacket? isåfall, hur bra är kartorna och hur många kan man ha åt gången?

 

kartor = GoogleMaps-applikationen som finns i iphone...dvs. hela världens kartor om du har internet ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är VERKLIGEN ingen expert och var tvungen att besvära slowmove för att själv lyckas.

Men som jag förstått det:

 

Öppna terminalen. Skriv BARA "ssh -l root xxx.xxx.x.xxx" (utan " givetvis) och sen enter. Nu kommer terminalen fråga efter lösenord. "alpine" är standard men det syns inte att du skriver något. Tryck på enter när du skrivit in lösenordet.

 

Nu kommer det upp en ny rad. Står det bara "#" så är det rätt, men det kanske kan stå något annat också - har för mig att det gjorde det för mig allra första gången.

 

NU skriver du in "chmod -R a+x /Applications/*" och då ska rättigheterna stämma.

 

Någon får gärna rätta mig om jag har fel.

 

Tack för guidandet :geros:

Tyvärr funkade det inte ändå :sorry:

Så här blev det:

# chmod -R a+x /Applications/*
glob6: not found

 

Frågade dock google och leddes vidare till macrumors forum.

Där sa någon att man istället skulle skriva:

/bin/chmod -Rf a+x /Applications

...och då gick det vägen! :pompoms:

Lurigt att det förstnämnda fungerat för så många andra... :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lurigt att det förstnämnda fungerat för så många andra... :rolleyes:

 

Ja, men kul att det ordnade sig iaf. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, men kul att det ordnade sig iaf. :)

 

Ja :) Särskillt notes är trevligt att ha... med detta minne :rolleyes:

Lyssnade på några låtar från er MySpace förresten, lät fint :ThumbsUp:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja :) Särskillt notes är trevligt att ha... med detta minne :rolleyes:

Lyssnade på några låtar från er MySpace förresten, lät fint :ThumbsUp:

 

Jaha, trevligt. :) Man får tacka. :geros:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Funkar weDict för er? för mig krashar det, har testat genom installer.app och genom att installera det manuellt. ändrat permissions. vad är fel?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

nvm, fick igång det =) var tydligen tvungen att ha skapa mappen /private/var/root/Library/weDict

och lägga in dictionaries där.

 

Har en annan fråga dock. Varför kan man inte söka på företag eller nåt i google maps som Steve gör på keynoten för iPhone? t.ex Mc Donalds, Eskilstuna.

Eller som han till och med gör, skriver sushi (eller vad han nu skriver). Så får han upp lite sushi resturanger.

 

Någon som vet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

iquiz, finns det ngt liknande till touchen? eller det som fanns till ipod 3g, gissningsprog då man hade ett antal sek att lista ut vilken låt som spelades

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

iquiz, finns det ngt liknande till touchen? eller det som fanns till ipod 3g, gissningsprog då man hade ett antal sek att lista ut vilken låt som spelades

 

Japp =) det finns. MusicQuiz heter det, finns tillgängligt genom installer.app

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är ingen Mac expert så jag tänkte höra med er, jag har nyss köpt en Touch men jag tänkte höra om det går att använda MSN när man har tillgång till Wi-Fi..alltså att gå in på en hemsida som man kan med PC och explorer, t ex webmesenger...

 

Finns det någon likhet till Safari ??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är ingen Mac expert så jag tänkte höra med er, jag har nyss köpt en Touch men jag tänkte höra om det går att använda MSN när man har tillgång till Wi-Fi..alltså att gå in på en hemsida som man kan med PC och explorer, t ex webmesenger...

 

Finns det någon likhet till Safari ??

 

Meebo finns, annars kan du låsa upp din iTouch och installera Apollo.app

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

angående musicquiz... nepp, inte via mitt installer.app! var finns den?? jag hittar den inte.

ksk via en nyare version. ngn länk??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

angående musicquiz... nepp, inte via mitt installer.app! var finns den?? jag hittar den inte.

ksk via en nyare version. ngn länk??

 

Har du installerat "comunity sources" ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

nepp, var o hur?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

nepp, var o hur?

 

Installer.app, Under Sources

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har hackat min ipod nu. Finns det inte fler 3:e parts program att ladda hem än dem i installer.app?

 

 

Hur får man igång NES spelen ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...