Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Hackad iTouch - Bilder


Geefive

Rekommendera Poster

Ne det tänkte jag också. Det måste ju krävas en del grävande ändå i mjukvaran för att upptäcka det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 137
  • Created
  • Senaste svar
Hur ska den kunna ryka?apple kan juitne veta om du hackat den och sen återställerden?

 

Haade

 

jag vet inte, bara antog det. Men om det är som du säger så vore det kanon nu när jag hackat min. :borstatanderna:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Här är videoguiderna jag följde, och allt funkar perfekt på min.

 

Video 1 Den här handlar om själva jailbreaket, men den är jättelätt och allt är automatiskt, bara windows som jag sett än så länge.

 

Video 2 Den här handlar om att installera iphoneprogrammen, den är i tre delar, nästa del hittar ni i responsen.

 

Min Hackade Touch! Tja, kan väl visa resultaten också :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Här är videoguiderna jag följde, och allt funkar perfekt på min.

 

Video 1 Den här handlar om själva jailbreaket, men den är jättelätt och allt är automatiskt, bara windows som jag sett än så länge.

 

Video 2 Den här handlar om att installera iphoneprogrammen, den är i tre delar, nästa del hittar ni i responsen.

 

Min Hackade Touch! Tja, kan väl visa resultaten också :D

 

Hmmm, såg ut som om det gick lite långsamt att ladda websidorna där (ditt youtube-klipp). Är det helt enkelt Touch'en som är så långsam, eller berodde det på något annat?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

nån som vet om och hur man ändrad ordningen på ikonerna på startskärmen när den är hackad?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

finns en plist-fil man bara ändrar i, för att ändra ordningen...inte testat själv men läst en herrans massa om det, ska kanske försöka imorgon, jobbigt bara att inte ha trådlöst internet här hemma

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Låter jobbigt att hålla på och ändra .plist filer hit och dit, finns det inget thirdparty program som gör det åt en? Summerboard kan inte det vad jag vet iaf. Förresten, hur använder man summerboard fullt ut? Jag ser en massa folk med fräna docks etc men ingenting händer med min dock när jag lägger på samma tema, måste jag in i touchen och ändra? ogillar det starkt men men.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

vad är en docka i iTouchen? Jag har sett den i installer programmet men har inte vågat testa.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nån som har kommit på vad man ska "döpa" Väder och Inställningar ikonerna till?

 

 

EDIT: Väder ikonen ändrar man genom att man döper iconen man vill ha till icon.png och lägger den i /Applications/Weather.app/

 

Ifall ni undrade =P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Likadant får man göra med inställningar.

 

dop ikonen till "icon.png" och kopiera den till

/var/root/Media_sym/Applications/Preferences.app/

 

sen är det klart =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

vad är en docka i iTouchen? Jag har sett den i installer programmet men har inte vågat testa.

 

nej jag menade raden där ikonrna för musik etc finns

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Väder ikonen ändrar man genom att man döper iconen man vill ha till icon.png och lägger den i /Applications/Weather.app/

 

Ifall ni undrade =P

 

Är det i FTP-programmet som man döper om den och funkar det på alla program eller?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det i FTP-programmet som man döper om den och funkar det på alla program eller?

 

 

Jag kör igenom CuteFTP 8. Funkar prima =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Med hjälp av denna tjejens mall gjorde jag en Facebook.app som lägger sig på Springboarden med en snygg ikon och besöker iphone.facebook.com när man klickar på den. Must have!

 

http://www.ericasadun.com/ftp/DevTools/OpenURL/

Facebook.app (zip):

http://www.ericasadun.com/ftp/DevTools/Ope...es/Facebook.zip

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

finns en plist-fil man bara ändrar i, för att ändra ordningen...inte testat själv men läst en herrans massa om det, ska kanske försöka imorgon, jobbigt bara att inte ha trådlöst internet här hemma

 

Ser ut som att du har en Macbook. Sätt på internetdelning i Systeminställningar:Fildelning, så kan du surfa med touchen via Macabooken.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det ska ha kommit ett enkelt program för alla som vill hacka sin Touch på Mac. Om det fungerar eller hur bra det är låter jag vara osagt då jag inte kan testa, tyvärr.

 

http://code.google.com/p/ijailbreak/

 

Testar nu... men det dök upp nåt felmeddelande... som jag inte orkade läsa igenom pga trötthet. Nu har den tuggat på "Installing SSH" en bra stund så vi får väl se hur det går :unsure:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Yaay, min digg.app funkar perfekt, man klickar på den så kommer man till diggs sida anpassat för iphone och ipod touch. nån som vill digg.app? Förresten, nån som vet hur man fixar ikoner för programmen som har svenska tecken åäö? om man kör svensk touch och vill ha custom ikoner på det så får man lov att ändra tex Clock.png till Klocka.png, men för åäö fungerar det inte, ska man ta vanliga A och O då?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ser ut som att du har en Macbook. Sätt på internetdelning i Systeminställningar:Fildelning, så kan du surfa med touchen via Macabooken.

 

fungerar inte, verkar som någon brandvägg spärrar, för den har kontakt alltså men kan inte surfa till någon sida...mjukvarubrandväggen är avstängd...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...