Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Mår inte forumet bra? Det går tidvis väldigt segt och....


Axelman

Rekommendera Poster

Det ska vi faktiskt. Detta är bara en första lösning för att avhjälpa de mest aktua problemen. Inom några månader kommer IDG att köpa in bladservrar som gör att vi kan skala upp vår kapacitet mycket snabbare än idag.

Blad-servrar, det låter som att forumet håller på och växter :tyst:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 152
  • Created
  • Senaste svar

Bladservrar och virtualisering är verkligen "da shit"...frågan är om MacWorlds forum skulle säga att dom kör Windows 200x Server ens om det var så...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sitter det Seagatediskar i de nya servrarna... :irriteradtjej: :irriteradtjej:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Andreas Leijon
Sitter det Seagatediskar i de nya servrarna... :irriteradtjej::irriteradtjej:

Vi har inte fått nya hårdvaran på plats ännu, därav det fortsatta strulet. Problemet är just nu att vårt forum kör en så gammal version av webbservern Apache som inte kan ansluta till senaste versionen av MySQL. Men vi jobbar på att lösa det. :yeahbaby:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då förstår vi varför. Tack Andreas

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nedanstående sida börjar komma allt oftare i forumet när man ska öppna en tråd

 

post-113-1194697801.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Andreas Leijon

Som sagt, vi har en kille som jobbar stenhårt med detta för att lösa problemet.

Får vi bara upp den nya databasservern kommer allt allt lösa sig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som sagt, vi har en kille som jobbar stenhårt med detta för att lösa problemet.

Får vi bara upp den nya databasservern kommer allt allt lösa sig.

Är han dansk?drinking006.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men inte för att jag vill klaga, men har ni bytt servern nu, eller beror den höga farten på att jag bytt router?

Allt inklusive MacWorld flyter på bra nu. Jag kopplade ur min AP Express och satte dit en Netgear WGT634U som jag hittade på loppis för 20:-. Den går som ett spjut, eller är det MacWorld som äntligen fått ordning på prylarna?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Andreas Leijon
Men inte för att jag vill klaga, men har ni bytt servern nu, eller beror den höga farten på att jag bytt router?

Allt inklusive MacWorld flyter på bra nu. Jag kopplade ur min AP Express och satte dit en Netgear WGT634U som jag hittade på loppis för 20:-. Den går som ett spjut, eller är det MacWorld som äntligen fått ordning på prylarna?

Vi har mig veterligen inte löst problemet ännu, men att det funkar extra bra nu kan ha att göra med att det är lördag kväll och trafiken inte är lika hög som under vardagarna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Natten mellan sön. och mån. pajade tydligen servern ihop igen. <_<

 

Med Vänlig Hälsning

Olli

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad händer?

 

Först slutade sidan att vara placerad i mitten

Sedan försvann huvudbilden (orange med chat-ikon)

Nu har texten blivit centrerad och bakgrunden syns igenom högst upp

Skulle visat med en bild men det går inte att infoga bilder

 

Undrar vad som händer nästa gång

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Under ett litet tag, typ 20 minuter fanns även reklambanners till höger och högst upp ... det kanske är en anledning till att sidan inte längre är centrerad.

 

För inte har vi haft reklam på forumet tidigare??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Andreas Leijon

Vi ska införa annonser i forumet, ja.

Innan dess måste vi få till det på ett snyggt sätt, vilket visade sig vara svårare än väntat...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

A_bite_of_the_apple

JAAAAA!!!!

 

Ännu mer reklam

 

Det räcker inte med den som redan finns på alla andra sidor som slutar på idg.se

 

Jippi!!!!!

 

 

Se istället till att fixa ett forum som fungerar och som inte ligger nere en hel helg innan ni börjar med ännu fler irriterande flashannonser som suger processorkraft! :superirriterad:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om dom ser Forumet som något de kan tjäna pengar på kanske det bara blir postitivt i längden.

 

Så länge det inte blir Aftonbladet 2.0 tycker jag det är helt ok. Hoppas bara att det betyder att ni vågar satsa lite på forumet i framtiden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lite reklam är väl ok... men i mitt tycke var centreringen godare än denna vänsterjustering...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det här var alltså det finstilta som red. inte läste, eller iaf inte berättade, när den nya servern kom..

 

För mig personligen tycker jag faktiskt inte reklam är så farligt, däremot förstår jag inte hur man resonerar, det är ytterligare en sak som ska läggas till, till ett forum som fortfaarnde inte fungerar "perfekt", och då menar jag rent tekniskt...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag gillar inte heller reklam, men nån måste ju betala när saker o ting kostar.

 

Det här var alltså det finstilta som red. inte läste, eller iaf inte berättade, när den nya servern kom..

Precis som jag sa, vem tror du skulle betala den/de ny(a) servern/servrarna? Ta lite från lönen på alla IDG-anställda? :rolleyes:

 

För mig personligen tycker jag faktiskt inte reklam är så farligt, däremot förstår jag inte hur man resonerar, det är ytterligare en sak som ska läggas till, till ett forum som fortfaarnde inte fungerar "perfekt", och då menar jag rent tekniskt...

Dom jobbar ju på det, har Andreas sagt flertalet gånger, o det verkar vara en svår uppgift, men vetskapen om att det finns både tanke o vilja bakom att fixa till en utveckling på detta forum gör mig nöjd o gör att jag hänger kvar.

 

Rom byggdes inte på en dag. ^_^

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Precis som jag sa, vem tror du skulle betala den/de ny(a) servern/servrarna? Ta lite från lönen på alla IDG-anställda? :rolleyes:

 

Vem JAG tror ska betala ? Vem tror DU ? Jag tar för givet att IDG som varje större seriöst företag har en IT post i sin budget, som inte är direkt knuten till en reklamintäkt, eftersom det skulle försvåra den situation som dom redan har problem med, nämligen att kunna bibehålla sin redaktionella trovärdighet (då man t.ex. inte tillåter prat om annonsblockering.)

Eftersom jag ändå tror på att varje "avdelning" ska bära sina egna kostnader, så hoppas jag att mängden reklam blir högst begränsat, eftersom dom löpande kostnaderna inte kan vara så stora, detta då ställt i skenet av anatalet visningar/besökare här på forumet.

Jag tycker INTE att man ska tjäna pengar på mig (som exempel) först när jag köper tidningen, sen när jag kollar på MW, och sen utöver det, samtidigt som dom ju använder forumet och dom besökarna det ger i sin "marknadsföring", tjäna pengar på det vi gör här.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bara vi slipper popupreklam typ Aftonbladet..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...