Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Mår inte forumet bra? Det går tidvis väldigt segt och....


Axelman

Rekommendera Poster

Gäst MaxGoostShip

Hjsan alla fina, vackra, underbara, fantastiska "Macar" där ute i nätet.

 

Hur vore det o inte klaga på Macservern, den är det ju aldrig fel på!

Att mjukvaran buggar beror nog mer på att nyfikna PC-användare med

Eckliga-splooorer vill läsa detta fina forum. Men intet att förtrösta!

 

OSX :finder: är tålmodigt och förklarar symboliken för stackarna.

 

Kanske går det att länka en special server för de som är av intresse att byta? :ThumbsUp:

 

Ha en underbar Mac dag som alla andra dagar!

:skondans: :skondans: :skondans: :skondans: :skondans:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 152
  • Created
  • Senaste svar
Andreas Leijon

1) Vi vet att forumet i bland strular lite. En omstart brukar hjälpa. Detta problem löses då vi snart uppgraderar våra servrar.

 

2) Ett nytt forum är på gång, men inte på denna sida årsskiftet. Anledningen är att vi vill göra det riktigt, riktigt bra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Jag väntar vid min stockeld medan timmarna ila...." Dan Andersson

:hihihi:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det kanske inte är så konstigt att det går segt när det är över 1000 besökare på forumet nu....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Detta är galet! Det tar mig nu kanske fem minuter bara att komma in på forumet, lika segt när man väl är inne. Har varit så de senaste par-tre dagarna för mig. Bara vid besök på forumet, inga andra sidor.

 

Är det forumet eller mitt Safari som är kajko? Provat att rensa cachen, ingen skillnad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag sitter förvisso på PC med Windows & Linux just nu, men jag har inga problem med forumet, det flyter på fint. Kanske något lokalt i din ände?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fattar inte vad det kan vara... Går som sirap! Värre en 56k! Ofta slutförs inte laddningen ordentligt heller...

 

Vad tror ni? Återställning av Safari? Jobbigt... Det är ju trots allt bara forumet som beter sig såhär...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är supersegt om vartannat, och igår kväll laddade inte sidorna klart, tror inte att det är våra webbläsare, fungerar ju fint på andra sidor.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hm, intressant det här... Jag har varit in flera gånger i forumet idag utan att det verkat det minsta segt. Inte heller under helgen upplevde jag det segt. Jag kör Firefox på Windows just nu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har nu gjort en återställning av Safari, och det verkar faktiskt bättre... Tror dock inte det hade med det att göra. Vi får se, galet drygt bara att vänta så länge på den sida man är inne på mest =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Andreas Leijon

Jag startade om servern, det är nog det som är problemet allt emellanåt. Att det inte görs så ofta alltså.

 

Någon som vet hur man schemalägger en omstart låt säga 03.00 varje natt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det kanske möjligt i Strömspararen, först stänga ner och sedan starta upp

post-113-1191256355_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Någon som vet hur man schemalägger en omstart låt säga 03.00 varje natt?

Om man sover på kontoret, ställ väckarklockan på fem i, gå upp, starta om. Back to bed. Om man sover på annat ställe, justera väckningstiden... :borstatanderna:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är höst och mössen har flyttat in i forumets server....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Även problem på hemsidan gick inte att öppna varken i Firefox eller Navigator.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men nu går det som smort igen!

Jepp mössen tyckte det var för kallt och dragit i servern tydligen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag startade om servern, det är nog det som är problemet allt emellanåt. Att det inte görs så ofta alltså.

 

Någon som vet hur man schemalägger en omstart låt säga 03.00 varje natt?

 

För min del så får du gärna göra det när du kommer till jobbet, bara det blir gjort.... :borstatanderna:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är brutalt segt till och från, och har väl nästan alltid varit det tycker jag.

 

Pingar man forum.macworld.se så går det snabbt. Så det är servern som inte levererar sidorna. Hade det varit Nisse & Gretas forum för svampplockare så hade det väl varit OK. Men det är ju IDG med folk som borde kunna detta som driver sajten.......

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fick detta meddelande i både Firefox och Navigator när jag skulle in på forumet igår kväll. :superirriterad:

 

 

 

Med Vänlig Hälsning

Olli

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fick detta meddelande i både Firefox och Navigator när jag skulle in på forumet igår kväll. :superirriterad:

 

 

 

Med Vänlig Hälsning

Olli

Det har tydligen inte med seg dator att göra. Det är själva forumprogrammet som fått ett spel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker att det är irriterande att när man loggar in på forumet ocht tröttnar (eftersom det tar så enormt lång tid) så visar det sig att programvaran registrerat mitt "intrång" så när jag sent omsider kommer in så är alla nya inlägg borta och jag har missat en massa viktiga kommentarer...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...