Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Mår inte forumet bra? Det går tidvis väldigt segt och....


Axelman

Rekommendera Poster

Jag håller med. Vi tittar just nu på att köpa in ett par nya servrar som ska ge oss en mångdubbel kapacitetsförbättring.

 

hoppas de nya servrarna inte "faller i glömska" när stormen blåst förbi... "vi tittar på o köpa" låter aningen vagt, antingen tänker man väl köpa in, eller så tänker man det inte?

 

"titta på" låter mer som att man nog inte har råd eller vill skjuta upp det till vidare.. eller?

 

Det jag tycker är sniket/bonnigt är att man inte har en person som kan åka in och starta om servern bara för att det är helg. Jisses. Det är 2007 nu och IT tar inte helg.

 

Jag håller med.

 

Jag tycker, först och främst, att det är extremt dåligt att man överhuvudtaget inte kommenterar eller ber om ursäkt för avbrottet, det borde vara det första man möts av när man väl kommer in på forumet igen.

 

Att forumet ligger nere över en helg är oförsvarbart tycker jag, oavsett hur man väljer att se det. När man säger "vi pratar om att köpa in ett par nya servrar" så tycker jag det är att skratta medlemmarna rakt upp i ansiktet, dom pengarna det rör sig om i sammanhanget, relaterat till hur många medlemmar forumet har, och hur mycket trafik det genererar, är ju peanuts, detta återspeglar väl kanske framförallt IDG´s värdering av forumet (gissar jag, eller vem som nu sitter med budgetansvaret)

 

Är det sen så att det, ur ett kort perspektiv (läs: under helgen) har handlat om att åka in och starta om en dator, och man inte under dryga 48 timmar har kunnat fixa det, så tycker jag bara det är tråkig, och det återspeglar väl mer MacWorlds/Redaktionens värdering av forumet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 152
  • Created
  • Senaste svar

Iofs fick jag hjärnblödning och långvårdas just nu i efterdyningarna av den skräckblandade upplevelsen att vara utan fast punkt i tillvaron men med tanke på att jag inte betalar för nöjet att hänga här så ser jag det inte så allvarligt att emellanåt få en påminnelse om att det finns ett liv även utanför här.

Synd bara om de som haft problem med sin mac och inte kunnat få hjälp på hela helgen men det är väl å andra sidan inte så många som har problem med sin mac menar jag. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men allvarligt, fick du en hjärtinfarkt av att forumet låg nere eller? Så jädra farligt är det inte när forumet ligger nere... -.-

 

nej, jag har ett liv - det handlar om något helt annat. Jag förklarar:

 

MacWorld är Skandinaviens största Mac-tidning med en tung verksamhet på nätet - medialt sett en tungviktare inom medial IT. Detta är perspektivet.

 

Tidningens ägare (IDG) som behandlar MacWorld på detta pinsamt styvmoderliga sätt är snikna/bonniga. Punkt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

A_bite_of_the_apple
nej, jag har ett liv - det handlar om något helt annat. Jag förklarar:

 

MacWorld är Skandinaviens största Mac-tidning med en tung verksamhet på nätet - medialt sett en tungviktare inom medial IT. Detta är perspektivet.

 

Tidningens ägare (IDG) som behandlar MacWorld på detta pinsamt styvmoderliga sätt är snikna/bonniga. Punkt.

 

jag håller med dig, det är riktigt dåligt av de ansvariga för sajten (redaktionen eller IDG, vem vet jag ej)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

katzenklavier
nej, jag har ett liv - det handlar om något helt annat. Jag förklarar:

 

MacWorld är Skandinaviens största Mac-tidning med en tung verksamhet på nätet - medialt sett en tungviktare inom medial IT. Detta är perspektivet.

 

Tidningens ägare (IDG) som behandlar MacWorld på detta pinsamt styvmoderliga sätt är snikna/bonniga. Punkt.

Visst, det är oerhört dåligt av redaktionen att inte starta servern eller komma med nån ursäkt, men det jag menade var att det inte är så allvarligt...

 

Men det är faktiskt MacWorld som tar hand om servern (=

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är banne mig lika uselt ännu..denna är jag trött på att se

 

 

post-113-1193682818_thumb.jpg

 

:irriteradtjej:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

nej, jag har ett liv - det handlar om något helt annat. Jag förklarar:

 

MacWorld är Skandinaviens största Mac-tidning med en tung verksamhet på nätet - medialt sett en tungviktare inom medial IT. Detta är perspektivet.

 

Tidningens ägare (IDG) som behandlar MacWorld på detta pinsamt styvmoderliga sätt är snikna/bonniga. Punkt.

 

Precis...och jag är rätt övertygad om att både MacWorld och IDG använder sig av siffror som xx antal tusen medlemmar, x antal tusen besök varje dag, länkade annonser/artiklar mellan tidning - web, när man säljer annonser både i den tryckta tidningen, och på webben, så alla som accepterar dålig service med "det är gratis", så är det ju inte riktigt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej nu drar jag...det här går inte längre.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

katzenklavier
Man kan undra om det är en Windows i servern eller kör de med Mac?

För 20:e gången nu, de kör en PowerMac G5!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man kan undra om det är en Windows i servern eller kör de med Mac?

Det spelar väl ingen roll? En överbelastad server är en överbelastad server, oavsett operativsystem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Andreas Leijon

Det råder ingen tvekan om att vår nivå på forumets tillgänglighet just nu är under all kritik. Och det finns det inga ursäkter till. I morgon ska jag träffa vår ledningsgrupp för att diskutera problemet och få till en akut lösning på detsamma.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det råder ingen tvekan om att vår nivå på forumets tillgänglighet just nu är under all kritik. Och det finns det inte ursäkter till. I morgon ska jag träffa vår ledningsgrupp för att diskutera problemet och få till en akut lösning på detsamma.

 

Goddie!! :galetglad:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För 20:e gången nu, de kör en PowerMac G5!

Varför kör de Windows på en PowerMac? Inte konstigt att det strular. :totaltgalen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det råder ingen tvekan om att vår nivå på forumets tillgänglighet just nu är under all kritik. Och det finns det inga ursäkter till. I morgon ska jag träffa vår ledningsgrupp för att diskutera problemet och få till en akut lösning på detsamma.

Hur gick det - blir det någon akut lösning?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Andreas Leijon
Hur gick det - blir det någon akut lösning?

Yes! Vi får en extra server leverad i morgon!

Nu ska vi bara hitta någon passande konsult som kan flytta och optimera. Någon som är sugen på uppdraget?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det var dagens bästa nyhet.

 

synd att ni inte har högkvarteret här nere...kunde jag kikat på det... ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

katzenklavier
Yes! Vi får en extra server leverad i morgon!

Nu ska vi bara hitta någon passande konsult som kan flytta och optimera. Någon som är sugen på uppdraget?

Om ni betalar biljett till Sthlm gör jag det gärna :borstatanderna:

 

 

EDIT: Och hem till Gbg igen också :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

katzenklavier
Yes! Vi får en extra server leverad i morgon!

Nu ska vi bara hitta någon passande konsult som kan flytta och optimera. Någon som är sugen på uppdraget?

Vad blir det för server :) ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Andreas Leijon
Vad blir det för server :) ?

Någon Xeon-Linux-burk som IT-avdelningen fixade.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tänk på att vi nästan är lika stora som FaceBook..så ta till rejält ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Andreas Leijon
Tänk på att vi nästan är lika stora som FaceBook..så ta till rejält ;)

Det ska vi faktiskt. Detta är bara en första lösning för att avhjälpa de mest aktua problemen. Inom några månader kommer IDG att köpa in bladservrar som gör att vi kan skala upp vår kapacitet mycket snabbare än idag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...