Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Ishockeytråden


SoccyPowa
 Share

Rekommendera Poster

Västerås, Rögle, Leksand, Malmö, Mora och Brynäs, vilka av dom tror du tar sej upp i Elitserien?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

mountainman

Roligast för Elitserien vore väl om Mora och Leksand kommer upp.

Men jag tror nog att Brynäs och Mora klarar sig kvar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Rögle leksand!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Brynäs - Västerås 4 - 2

Mora - Rögle 2 - 1

Malmö - Leksand 3 - 0

 

Ingen bra start för Leksand. Jag tror inte dom går upp i år heller. Det blir Brynäs och Malmö.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Brynäs och Mora har mera Elitserie rutin så de kommer tillbaka till Elitserien

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gött att rögle spöa malmö igår!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Jaha!

Då var "klubben" i SM final då!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...
Postad (redigerade)

Jag tror det går bra för de våra i morgon :)

 

 

Sverige - Vitryssland

Nedsläpp Lördag för Sveriges Match

post-154-1209724459.jpg

Redigerad av ronny
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Underbart att du Ronnade den här tråden. Nu kör Tre Kronor så det ryker. I år ska vi klämma finnarna. Igen.

 

Sen ska ni inte lyssna på alla belackare som inte vet ett skit och som säger att Sverige och Tre Kronor är det sämsta lag som ställt upp i ett VM. Det säger dom varje år. Och ändå så har vi tagit 8 VM-Guld och 2 OS-Guld

 

7 Dagar kvar tills man drar till Kanada...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)
Underbart att du Ronnade den här tråden. Nu kör Tre Kronor så det ryker. I år ska vi klämma finnarna. Igen.

 

Sen ska ni inte lyssna på alla belackare som inte vet ett skit och som säger att Sverige och Tre Kronor är det sämsta lag som ställt upp i ett VM. Det säger dom varje år. Och ändå så har vi tagit 8 VM-Guld och 2 OS-Guld

 

7 Dagar kvar tills man drar till Kanada...

Ja det är väl inte bara finnarna som skall tofflas till

Jag vill inte vara med om en Salomatch nu i morgon

 

Vinst är ett måste i öppningsmatchen

Redigerad av ronny
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det blir inte guld iaf.

 

Om det blir guld då är det inte tack vara nått NHL-Proffs då är det nån som är lite dåldis som träder fram, Jag hoppas som fan på att tellan får stå i alla fall.

 

Haade

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det blir inte guld iaf.

 

Om det blir guld då är det inte tack vara nått NHL-Proffs då är det nån som är lite dåldis som träder fram, Jag hoppas som fan på att tellan får stå i alla fall.

 

Haade

Jag är inne på samma spår. Jag tror att det är dom hungriga nykomlingarna och Elitseriefolket som kommer att avgöra det i så fall. Jag tror att det är en övertro på att NHL:arna ska fixa det till slut. Men personligen så tycker jag att det i många fall känns som spelare som är med för att "Man måste ju ställa upp nu när vi åkte ur Stanley Cup-slutspelet".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är inne på samma spår. Jag tror att det är dom hungriga nykomlingarna och Elitseriefolket som kommer att avgöra det i så fall. Jag tror att det är en övertro på att NHL:arna ska fixa det till slut. Men personligen så tycker jag att det i många fall känns som spelare som är med för att "Man måste ju ställa upp nu när vi åkte ur Stanley Cup-slutspelet".

 

HEJ

ja ni... dea vm kan bli pannkaka eller en leende sol.

Vart står vi ? vart finns vi?

Svaret står skrivet på sidan 18 i kapitel maj.

Och då står vi där Svea Svin ! lika stolta och trogna som alltid.

Nilsespropellerbaver.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Suck Svenskarna var inte alls stabila ikväll

det var med nöd och neppe Sverige vann

2-0 i första perioden räckte inte...

 

Nej skärning grabbar så här får det inte se ut i fortsättningen

Redigerad av ronny
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Hade bara möjlighet att lyssna på det på webbradion eftersom jag inte har Viasat här i Oslo. Men 6-5 mot Vitryssland inger ju inte precis jätteförtroende. Men det är bara första matchen ännu. Jag hoppas på att Bengt-Åke har ett argt kvartssamtal i kväll med grabbarna så ser vi fram emot matchen mot Frankrike på Måndag. Colisee Pepsi är enligt folk på plats helt utsålt och Kanada stödjer Frankrike till 100% så det kommer nog att vara ett sjuj-a tryck därinne. Synd att man inte är på plats då.

Redigerad av Gabbeman
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finland förstås!!!!!!! :w00t::w00t::w00t::w00t::ph34r::D:D:D:D

 

Vissa hejar nog på Sverige oxå men dom vet ej bättre! B)

 

Jag jobbade med en ålänning, och han höll alltid på Sverige även när Finland var med. Han var fotbollstokig, men jag vet inte hur insatt han var i hockey.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)
Finland förstås!!!!!!! :w00t::w00t::w00t::w00t::ph34r::D:D:D:D

 

Vissa hejar nog på Sverige oxå men dom vet ej bättre! B)

Tänk om dom Ålänningarna istället hejat på Sverige, tänk vad många glada stunder dom fått uppleva! :whistling:

VM Guld

1953

1957

1962

1987

1991

1992

1998

2006

 

OS Guld

1994

2006

 

Och Finland dom har... Ja det var någon gång förra seklet som dom vann sist. Dom hade en riktig förbundskapten den gången. Han vann ju guld med sitt land 1987, var var det för land som han kom ifrån nu? ;)

silversviten.jpg

Redigerad av Gabbeman
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag missade nattens bjudning mot Frankrike men jag blev desto gladare

när jag läste löpsedeln.... 9 mål i rätt bur :galetglad:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Allt hänger ju på om Henrik Lundqvist vaktar kassen...

 

Äsch, det lät ihåligt, jag vet inget om ishockey. Sedan Tre Kronor förlorade mot Vitryssland i Salt Lake City bryr jag mig inte det minsta om ishockey. Jag klarar inte den typen av grav förnedring.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Allt hänger ju på om Henrik Lundqvist vaktar kassen...

 

Äsch, det lät ihåligt, jag vet inget om ishockey. Sedan Tre Kronor förlorade mot Vitryssland i Salt Lake City bryr jag mig inte det minsta om ishockey. Jag klarar inte den typen av grav förnedring.

Joomenvafasen, sedan dess så har ju Tre Kronor krossat Finland på hemmaplan i Helsingfors under VM 2003 genom att vända 5-1 till 6-5 Och sen blev det OS-Guld (mot Finland) och samma år VM-Guld, så nog tycker jag att vi har haft mycket att glädjas åt efter Salt Lake. Men å andra sidan, sopan Fege Hardy gjorde ju ingen hockeyälskare glad. Det är ju först nu när vi fått en riktig Förbundskapten som det blivit segrar!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

schweiz - Sverige 3-1 just nu :deppig:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det e ett j-a mörker faktiskt. Det ser inte bra ut, men det har sett skit ut tidigare år i gruppspelet och gått väldigt bra senare. Men inte är det skoj inte :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Det slutade

schweiz - Sverige 4-2 :deppig:

Redigerad av ronny
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag mår illa när jag ser vidriga tacklingar, som i sista perioden.

Hur fan tänker man om man spelar på det sättet?

Det stjälpte Sveriges chanser att kvittera eller vinna matchen.

Djävla idioter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...