Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

iPhone mjukvaruupplåsning för alla sim


swither

Rekommendera Poster

  • Svars 202
  • Created
  • Senaste svar
Nu kan man köpa sin licens via denna site, iphoneworldwideunlock.

 

Stryk mig från listan eftersom man nu kan få tag på unlock programmet gratis.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ag får det nästan o funka med GUI får upp numret i itunes o carriers på settings men ingen signal och incorrect sim error.. nån som vet nåt???

hackint0sh går ju inte gå in på tra ju sån sjuk tid..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur är det med SuperSIM-kortet om man använder nya soft-unlock? Kommer det fortfarande funka ifall man vill "byter" tillbaka eller använder klonade SIM-kortet på en annan iPhone?

 

Känner mig lite sugen på att experimentera - vill dock inte "förstöra" gamla hacket...

 

Eban

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ag får det nästan o funka med GUI får upp numret i itunes o carriers på settings men ingen signal och incorrect sim error.. nån som vet nåt???

hackint0sh går ju inte gå in på tra ju sån sjuk tid..

Jag har kommit lika långt, jag tror GUI appen inte är korrekt. Jag vet inte om man ska köra detta programmet med ATT SIM, utan SIM eller med den SIM man ska använda på riktigt sen...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag körde unlocker med att-sim kortet i. tog ur de när allt va klart å de va dags att aktivera telefonen igen...

 

jag körde dock manuell variant :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag aktiverade med iNdependence efteråt bara. funkar perfekt för mig med halebop! :)

körde inte GUI versionen.

 

Fan va härligt det här är grabbar!! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Efter att ha kört GUI-varianten, dvs programmet Unlock, så har jag nu fått det att funka. Tydligen så har harro (som ligger bakom Unlock) snott delar av koden av andra, hans hemsida ligger nu nere (http://www.freeiphoneunlock.com/unlock/) så det har väl blivit nåt strul nu...

 

Totalt sett var det ändå j-t struligt. Tips om program:

iTunes 7.4.1

iPhone 1.0.2

iNdependence 1.2

Fugu 1.2.0 (måste köras från en Airportdator för uppkoppling via Wifi till iPhone)

Unlock (telefonapp)

 

Efter att ha kört Unlock så fick jag slutligen aktivera telefonen igen med det svenska SIM-kortet.

 

Den goda nyheten är att det troligen bara inom några dagar kommer flera och bättre GUI varianter. Det bästa hade varit om iNdependence-gänget hade kompletterat sin app, man måste ju ändå börja med den...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Japp, äntligen! Via den här guiden:

http://www.hackint0sh.org/forum/showthread.php?t=5582

 

Använde dock Cyberduck för att skicka upp filerna manuellt. Fungerade inte med scriptet. Viktigt att ta bort fil(erna) i mappen /var/root/Library/Lockdown/activation_records först.

 

//kirre

 

 

Nån som fått YouTube att fungera EFTER man låst upp den med metoden på http://iphone.unlock.no/ ?
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

har telenor edge? trodde endast det var telia. har iaf lyckats lasa upp min till att fungera med youtube o allt :) happy camper!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mjukvaraupplåsning funkar med Comviq Kontant. EDGE: internet.tele2.se, wap/wap. (Kanske namn och lösenord inte behövs?)

 

Nätverket visar sig som "S COMVIQ", lite för långt, det rör sig fram och tillbaka några gånger.

 

Kan skicka SMS men har problem med att ta emot... Undrar om det finns en dold inställning?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har tittat runt lite på hackintosh och känner att jag behöver någon sorts bekräftan från er att detta kan fungera. Det är någon på Hackintosh som under denna tråd. http://www.hackint0sh.org/forum/showthread.php?t=6027

har packat om HaRRos (http://www.freeiphoneunlock.com/unlock/) unlock.app till en unlock.pxl för installation. I WINDOWS Därefter iBrickat telefonen, aktiverat den m Pacay, AppTappat den. Laddat upp unlock.pxl till telefonen via Ibrick och sen kört programmet på telefonen. 20 min senare är den klar precis som med vanliga HaRRos.

 

Vad tror ni.. låter lite väl enkelt? Folk på hackintosh verkar säga att det funkar.

 

Juste en fråga till, vilket är det bästa sättet att aktivera telefonen egentligen. Min är direkt out of the box, först Jailbreaka, och sen.. duger Pacay?

 

 

Ny här förresten :) hej på er!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ang telenor edge

 

bara aktivera det genom att gå in på settings>Network>edge>och skriva in i apn fället services.telenor.se.och sen e det bara att köra men kostar typ 9kr per dag tror jag men e bäst ni kollar

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ang telenor edge

 

bara aktivera det genom att gå in på settings>Network>edge>och skriva in i apn fället services.telenor.se.och sen e det bara att köra men kostar typ 9kr per dag tror jag men e bäst ni kollar

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ang telenor edge

 

bara aktivera det genom att gå in på settings>Network>edge>och skriva in i apn fället services.telenor.se.och sen e det bara att köra men kostar typ 9kr per dag tror jag men e bäst ni kollar

 

Jag hittar inget "Network" under Settings, Dock hittar jag "Carrier" som inte fanns tidigare. När jag trycker på det så står det "Loading..." i 20 sec sen står det "Error" och jag skickas tillbaks till Settings igen.

 

Jag låste upp med Unlock.pxl som jag laddade upp med iBrikr och körde sedan PACAY, fungerade utan problem bortsett från ovanstående.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hittar inget "Network" under Settings, Dock hittar jag "Carrier" som inte fanns tidigare. När jag trycker på det så står det "Loading..." i 20 sec sen står det "Error" och jag skickas tillbaks till Settings igen.

 

Jag låste upp med Unlock.pxl som jag laddade upp med iBrikr och körde sedan PACAY, fungerade utan problem bortsett från ovanstående.

 

Du måste gå in på Settings > General > Network osv...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Plastiq- jag kan bekräfta att din Voicemail-tutorial funkar perfekt (hade gjort den från samma tråden på hackint0sh.) Det borde vara möjligt att anpassa simkortet själv att använda 222 som röstbrevlåda, men det var snabbare att bara köra minicom.

 

Än så länge ingen succé med SMS mottagning. Kan skicka till mitt eget nummer och ta emot dem men ingenting annat. Har du Comviq abonnemang eller Comviq Kontant?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmm, kanske har du rätt -- det funkar med SMS efter en icke-svarade påringning (när man trycker i callback-numret på telefonen.)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...