Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

iPhone mjukvaruupplåsning för alla sim


swither

Rekommendera Poster

jag har simfree.app programet men fattar inte hur jag ska få över det till iphonen alla guider e till osx, jag sitter på en pc just nu... någon som kan hjälpa mig med att föra över simfree.app till iphonen? har jailbreaket den med ibrickr..

 

Halloj!

 

Tydligen kan man maila den till iPhonen, men jag använde en nyare variant av iwInstaller, med GUI och allt, för att både jailbreaka och aktivera i Windows. Jag använde även samma program för att föra över simfree.app. Jag har dock ingen kod än, ville bara kolla hur det såg ut och förbereda mig. Har någon i detta forum fått det att fungera än?

 

Här finns wiNstaller:

http://rap_idshare.com/files/54569143/wiNstaller.zip.html

(Obs! ta bort understrecket i URL:en)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 202
  • Created
  • Senaste svar

jag körde över det med ftp nu.. fast jag får bara upp en svart skärm men det ska visst bara vara o restora.. jag har inte heller nån kod än.. så det bliur nog till att vänta på gratis version som skulle komma snart.. tar nog längre tid o få kod..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte så lätt som det såg ut! Jag lyckades efter många timmar få programmet till Iphone. Måste köra iNdependence för att jailbreak, aktivera installera SSH och föra över IPSF till telefonen! Inte lätt!

När jag till slut fått IPSF till telefonen starter programmet som det skall men istället för att säga unlock så säger det "unauthorized" vilket enligt beskrivningen betyder att jag ej blir upplåst vid aktiveringen.

Någon annan som lyckats?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sorry, stryk mig från listan.

 

Jag har köpt från iphoneworldwideunlock.com

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag fick detta vilket kanske förklarar varför jag inte kunde slutföra "unlocken"

 

Hi,

 

We are still waiting on IPSF to process our order. We got an email from them saying that they were slightly delayed and will be clearing the orders soon.

 

I will send you all an email as soon as the IMEIs are released and in their system.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Great! Nu så har man sitt gamla sim tillbaka och kan begrava treon helt.

Det var dock en rysare att installera: installerade ssh och lite annat på telefonen men

den blev knasig så jag körde restore: detta ledde till en evig loop, iPhone startade om gång, på

gång och inget hjälpte. Googlade och hittade tråd på hackint0sh som förklarade + hade fix för problemt! Blev inte många timmars sömn i natt men nu rullar det.

 

Använde AppTapp 3.1 för att installera bsd paketen + ssh

Använde iNdependence för att aktivera telefonen, behövde aktivera om den efter att ha kört

SimFree.

 

Köpte SimFree från FreeOuriPhones.com - $10 dyrare men tog bara någon minut att få licensen

(tog däremot en halvtimme att få paypal att acceptera telefonnummer när jag la in nytt konto)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

och nu är det redan gratis. Där försvann nog super sim businessen:

 

Nu kanske dina grannar slutar funderar på varför det kommer jämt ut folk med ett "lycklig" ansikte från din lägenhet. ;) De hade kanske sina misstankar. Fast säkert åt något annat håll.

 

Tack till SuperSIM-Jali.

 

Eban.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Johan Niklasson

Hej på er.

 

Ett gratis hack finns nu baserat på samma genombrott som det ni måste betala för. Kolla in dagens nyheter hos MacWorld.se

 

(svarade på ett tidigare inlägg, såg inte att många redan sett nyheten)

 

Johan Niklasson

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jippi!!! :galetglad:

 

Jag kör numera min iPhone med "Telia S" som operatör. Även Edge funkar. Bäst av allt: Det var gratis (bortsett från 3000 kr för inköp av telefonen)!

 

Följde denna guide (där finns även programmen att ladda ner):

 

http://iphone.unlock.no/

 

APN för Telias Edge är "online.telia.se". Lämna user och lösen tomt.

 

Nu är det bara fixande med svenska tecken och den amerikanska nummerformateringen kvar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så om jag förstått det rätt nu så är det bara programet Iunlock man behöver och inga super sim hit o dit generation 2 osv utan bara en Iphone och Iunlock så funkar allt sen??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så om jag förstått det rätt nu så är det bara programet Iunlock man behöver och inga super sim hit o dit generation 2 osv utan bara en Iphone och Iunlock så funkar allt sen??

 

Bara och bara.

 

Jag har jobbat på denna lösning men inte fått det att lira till 100%.

 

http://modmyiphone.com/wiki/index.php/How_..._iPhone_iUnlock

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

sitter å fnular med samma fråga ... ang. youtube .. får se om de händer nått ...

 

btw .. jag tar förgivet att alla som va på listan och inte köpt nått ... avbokar ;)

de som köpt .. jadu *rysa*

 

:D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

avboka mig från listan för iphonesimfree! löser det på annat sätt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...