Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Köra Mac OS X på PC ?


Gäst micke_nkpg

Rekommendera Poster

Gäst micke_nkpg

Eftersom vi nukan lägga in windows i intel-mac. Då bör man ju rent logiskt även kunna lägga in mac os x i en pc. Var hittar jag och andra drivrutiner till hårdvara för pc-hårdvara för mac?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 228
  • Created
  • Senaste svar
Gäst micke_nkpg
Det är olagligt att lägga in MacOS på en pc.
Du svarde inte på min fråga!! Bara en elitistisk kommentar...
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du svarde inte på min fråga!! Bara en elitistisk kommentar...

Nej! du fick det svar som jag kan ge dig då det är olagligt och förbjudet att diskutera här på forumet. Jag vet var man får tag på MacOS 10.4 till amd men kan tyvärr inte svara på det :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du svarde inte på min fråga!! Bara en elitistisk kommentar...

Men lägg ner... om du får detta konstaterande till en elistisk kommentar, då blir det nog svårt att hjälpa dig...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eftersom vi nukan lägga in windows i intel-mac. Då bör man ju rent logiskt även kunna lägga in mac os x i en pc. Var hittar jag och andra drivrutiner till hårdvara för pc-hårdvara för mac?

 

Nej, du kan inte det.

Det sitter speciella chip (TPM) som kontrollerar vad som körs och används.

Sen om man hackar operativet för att gå förbi....så är det en annan sak...

 

 

http://daringfireball.net/2005/08/trusted

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst micke_nkpg
Nej! du fick det svar som jag kan ge dig då det är olagligt och förbjudet att diskutera här på forumet. Jag vet var man får tag på MacOS 10.4 till amd men kan tyvärr inte svara på det :)
I vilket lagtext står det i svea rikes lag?
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I vilket lagtext står det i svea rikes lag?

Vart står det att man inte får ladda ner piratkopior? antagligen på samma ställe skulle jag tro.

Räcker det som svar eller? Du kanske inte visste att det olagligt att ladda ner upphovsskyddat material.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I vilket lagtext står det i svea rikes lag?

Lagen om "Immateriella rättigheter". Programvara är en så kallad immateriell rättighet, som Apple äger. Apple kan licensiera programvaran till dig under vissa villkor som du ska godkänna. Och det är DU som har bevisbördan att du följer dessa villkor annars blir du automatiskt förbjuden att använda programvaran. I dessa villkor står det tydligt att Apples programvara bara får installeras på Apple-datorer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst micke_nkpg
Vart står det att man inte får ladda ner piratkopior? antagligen på samma ställe skulle jag tro.

Räcker det som svar eller? Du kanske inte visste att det olagligt att ladda ner upphovsskyddat material.

jag kan köpa mac os x via apples hemsida utan dator, det bör väl vara lagligt, eller?

Var i lagen står det att det är olagligt att diskutera det här inne? har ni eran egna lagbok för elitisktiska människor?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag kan köpa mac os x via apples hemsida utan dator, det bör väl vara lagligt, eller?

Var i lagen står det att det är olagligt att diskutera det här inne? har ni eran egna lagbok för elitisktiska människor?

MacWorld har väl antagligen tagit beslutet att man inte vill att olagligheter skall diskuteras här. Det är som att diskutera hur man stjäl en bil, rånar en bank eller liknande. Så är reglerna, varför inte hålla dom? Det blir ju mycket trevligare då!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var i lagen står det att det är olagligt att diskutera det här inne?

Inte olagligt, men det är förbjudet enligt forumreglerna. "Sök" och du kommer att finna...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst micke_nkpg
Inte olagligt, men det är förbjudet enligt forumreglerna. "Sök" och du kommer att finna...
får man fråga varför den regeln finns?
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

får man fråga varför den regeln finns?

För att hålla piratkopierare borta från forumet, antar jag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst micke_nkpg
För att hålla piratkopierare borta från forumet, antar jag.
Oki. Dock är det inte en bra lösning, men men
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Carlisle_united
får man fråga varför den regeln finns?

 

Det är bara att maila redaktörn och fråga. leijon@idg.se

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst micke_nkpg
Det är bara att maila redaktörn och fråga. leijon@idg.se

Har just pmat honom fast i ett annat ärende.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har just pmat honom fast i ett annat ärende.

Kan nog ta ett tag att få svar, han är på semester har jag för mig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur ska en bra rubrik se ut för denna tråden?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur ska en bra rubrik se ut för denna tråden?

[ironi] "Att reta upp ett forum" [/ironi] ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Carlisle_united
"Hur man får folk på ett forum att reagera" ;)

 

:hihihi::hihihi:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst micke_nkpg
Hur ska en bra rubrik se ut för denna tråden?
Det vet väl du? du ändrar ju alla som du anser vara fel.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det vet väl du? du ändrar ju alla som du anser vara fel.

 

Nej det vet jag inte.

Måste du ha den attityden hela tiden, som en tjurig 10-åring ?

Varför inte använda de grå till att tänka ut en bra rubrik varje gång du startar en tråd.

 

Tror inte att du är dum i huvudet, men du kör en arrogant stil "jag vet bäst", om du vore lite mer ödmjuk så vore det lättare att kommunicera med dig.

 

Jag är känd för att vara snäll och hjälpsam, men kommer någon med din stil skjuter jag först och frågar sedan.

Jag är inte sämre människa att jag kan bli om ursäkt om jag vitsat så du inte fattat galoppen, för det är vad du gjort.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst micke_nkpg
Nej det vet jag inte.

Måste du ha den attityden hela tiden, som en tjurig 10-åring ?

Varför inte använda de grå till att tänka ut en bra rubrik varje gång du startar en tråd.

 

Tror inte att du är dum i huvudet, men du kör en arrogant stil "jag vet bäst", om du vore lite mer ödmjuk så vore det lättare att kommunicera med dig.

 

Jag är känd för att vara snäll och hjälpsam, men kommer någon med din stil skjuter jag först och frågar sedan.

Jag är inte sämre människa att jag kan bli om ursäkt om jag vitsat så du inte fattat galoppen, för det är vad du gjort.

Varför ska man tänka när det hela tiden ändras iaf?

Det är din och jarting attityd om att mac fixar allt och att det är olagligt att diskutera vissa saker som gjort mig aggo mot er i första hand.

 

Kommentarer som "byt till mac" ska inte en moderator skriva, inte ens tänka. Speciellt inte i sammanhang det inte är relevant till topic. Men du verkar ju ändra topic så det passar så...

 

Sluta bete dig som en allsmäktig person och ändra saker så ska jag börja respektera dig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

och att det är olagligt att diskutera vissa saker som gjort mig aggo mot er i första hand.

 

Försök att snacka piratnedladdning av film och dylikt på något annat seriöst forum så åker du på samma sak.

Funkar likadant på sweclockers till exempel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...