Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vad jag gör idag-tråden


Axelman
 Share

Rekommendera Poster

Kollar fotboll, först Everton - Wolves sedan en av årets viktigaste matcher: Arsenal - Tottenham.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

45 minuter sedan, sevensleeper säger:

sedan en av årets viktigaste matcher: Arsenal - Tottenham

Varför är den viktig? Är den lika viktig som Brexit eller klimatfrågan? :devil: 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Just nu, Telly82 säger:

Är den lika viktig som Brexit eller klimatfrågan? :devil: 

Tveklöst. :rolleyes:

  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

13 minuter sedan, Svolder säger:

Tjugotvå vuxna karlar som springer och leker med en boll på en gräsmatta? Hur kan det vara viktigt? Och varför?

Det är så mycket som är oviktigt om man tittar nyktert på det. All form av sport tex. Musik också. En hen som håller i en gitarr med sex strängar och använder sina stämband. 

 

Jag tro man får leta efter saker som berör oavsett om det verkar viktigt eller ej.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

17 minuter sedan, Svolder säger:

Tjugotvå vuxna karlar som springer och leker med en boll på en gräsmatta? Hur kan det vara viktigt? Och varför?

Därför att alla mänskliga prestationer kan förfinas, maximeras, utvärderas, jämföras, et cetera. Vi uppskattar alla sådant. Men inte samma saker. Det kan vara allt från filosofi, matematik, konst, musik, sport till knyppling. Vilket gillar du? JAg är lite av en allätare. :) 

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

4 minuter sedan, Alix säger:

Därför att alla mänskliga prestationer kan förfinas, maximeras, utvärderas, jämföras, et cetera. Vi uppskattar alla sådant. Men inte samma saker. Det kan vara allt från filosofi, matematik, konst, musik, sport till knyppling. Vilket gillar du? JAg är lite av en allätare. :) 

En sån här alltså

 

gam2.jpg

  • Haha 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 minut sedan, Svolder säger:

Därför är frågan ärlig, även om jag vet att jag inte kan få något vettigt svar på varför en svensk över huvud taget bryr sig det bittersta om fotboll som spelas i England.

För att man blir berörd. Det är det allt handlar om.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 minut sedan, Svolder säger:

Jag är också allätare, men uppskattar goda prestationer, oavsett vem som utför dem. Jag kan uppskatta idrott, men prestationen, inte vilken färg som finns på tröjan, jag "hejar" inte ens på Sverige i hockeyVM. Spelar Norge bättre hockey än Sverige förtjänar de att vinna, hur enkelt som helst. Jag uppskattar musik, men inte beroende på om man fyller Ullevi eller ej, jag kan uppskatta skickligt textilhantverk, konst whatever. Jag har bara svårt för supportrar/fans som i alla lägen håller på ett lag oavsett prestationen och oavsett vem som ingår i laget, där en duktig vaddetnuänär kan bli hatad för att hen byter sida. Jag har väl egentligen mest svårt för blind lojalitet. Därför är frågan ärlig, även om jag vet att jag inte kan få något vettigt svar på varför en svensk över huvud taget bryr sig det bittersta om fotboll som spelas i England.

Jaha, du menar så. Jag är ointresserad av klubbfotboll, oavsett land, det handlar ytterst om vem som har mest pengar och/eller smartast tränare. Jag förstår heller inte grejen. Däremot gillar jag landslagsfotboll, där alla gör sitt yttersta för att besegra andra länders lag.
För övrigt anser jag att om man vinner så är man bäst, åtminstone inom den aktuella tävlingens parametrar. Synd dock att Mike Powell berövades möjligheten att ta OS-guld. Exempelvis. Han har trots allt världsrekordet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 minut sedan, Svolder säger:

Lika berörd av fotboll som spelas i Senegal om matchen är bättre men du aldrig hört talas om lagen?

Nej, för jag har ingen relation till klubblagen i Senegal. Jag har följt Engelsk fotboll i över 30 år och vet mycket om många spelare och klubbar. Engagerad, berörd. Du får tycka att det är meningslöst. Du gillar säkert saker som jag tycker är meningslösa. Livet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

12 minuter sedan, Svolder säger:

Jo, men då är min fråga varför du följt klubbfotboll i England? Har du bott i landet så du har en relation till laget?

Bara genom att jag tittat på Tipsextra under min uppväxt. Samlade som barn urklippta artiklar (oftast svartvita från dagstidningar) med favoritlaget Arsenal, som jag sparade i en pärm (har kvar pärmen). Jag har sett dem live (i England) flera gånger och själv spelat match på deras hemmaarena. Dock inte emot dem... Men, ändå. :D

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

15 minuter sedan, sevensleeper säger:

favoritlaget Arsenal

Arsenal är det enda fotbollslag (eller lag överhuvud taget) som gett namn åt en tunnelbanestation i London. 

De flesta andra är namngivna efter lokala namn, i förorterna oftast byar som (senare) blivit uppslukade av (stor)London. Ett undantag är Queensbury. Där fanns (i princip) inget innan tunnelbanan byggdes, så stationen gavs namn som passar ihop med den närliggande byn Kingsbury, där nästa/föregående station ligger och heter just Kingsbury.

:nerd: 

EDIT: En nördig fakta till: Stationen "South Wimbledon" ligger inte i stadsdelen Wimbledon, den ligger i stadsdelen Merton. Inte nog med det, den ligger på Merton High Street.

Redigerad av Telly82
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var på Liseberg i Göteborg i fredags och lät mig än en gång hänföras av dessa musikaliska pionjärer inom den elektroniska musiken/techno/synthpop.
Fick stå framför Stora scenen i nästan fem timmar på samma fläck. Usch men konserten var häftig som väntat och härligt att få se dem igen. :ThumbsUp:

Idag och igår har ägnats åt rast & vila. Göteborg likt de flesta städer undviker jag annars likt pesten. För mycket folk! :chock:
 

Machine_.jpg

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ser på Agenda på  SVT

 

Trött man blir på ett sånt pucko som Ulf Kristersson som säger att han vill ha fler poliser.

NU

Tror han de finns liggandes i nåt förråd som man kan hämta ut dem ifrån...

2,5 års utbildning  är vad som krävs till tt börja med

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

@Pocahontas: Jo, men någonstans måste man börja.

Ser man inte till att fler blir poliser - blir det inte fler poliser......

 

Har idag fixat 2 st 15" med trasig kondensator i grafikdelen som går att de "kernellar" med omstart som följd.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 minut sedan, Stereotypen säger:

@Pocahontas: Jo, men någonstans måste man börja.

Ser man inte till att fler blir poliser - blir det inte fler poliser......

 

 

Det utbildas för fullt, och kullarna börjar snart lämna skolan, och det har skapats två nya högskolor för polisutbildning, varav en kommer att hamna i Malmö hörde jag.

Så nog händer det en massa. 

Så Ulf Kristersson får ju inse att man inte tar in in folk från gatan o hänger på dem en uniform och ber dem ut o jaga buset..

Man är inte en bra polis bara för att man lämnar polishögskolan heller..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 timmar sedan, Alix säger:

Nej, ronny, det är asätare, lite en annan sak. :D 

Asätare äter väl det mesta!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Domstolarna har redan för mycket att göra, häkten och fängelser är redan överfulla. Så vad ska vi med fler poliser till? Egentligen.

 

När polisen behöver gripa in är det redan för sent. Bättre att ge ungdomarna en bra skola och en riktig chans till ett hederligt jobb. Ingen väljer ju att bli brottsling i första hand.

  • Gilla 2
  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

52 minuter sedan, Telly82 säger:

Ingen väljer ju att bli brottsling i första hand.

Är det belagt? Eller en slutsats utifrån att det är fel att bryta mot lagen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

7 timmar sedan, Alix säger:

Är det belagt? Eller en slutsats utifrån att det är fel att bryta mot lagen?

https://www.svt.se/nyheter/granskning/ug/professor-darfor-blir-ungdomar-kriminella

Citat

– Skolan är kanske samhällets bästa chans att göra någonting.

 

 

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/stockholm/lost-sammansatta-gruppering-okar-kriminella-vi-bryr-oss-inte

Citat

Många undrar varför ni gör det här?

– Man upplever hat och ilska, orättvisan, det är mycket som vi inte kan nå från orten. Vi kan inte göra som andra medborgare. Vi är begränsade. Människor som har det bra har ingen anledning att ge sig in i detta.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...