Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vad jag gör idag-tråden


Axelman
 Share

Rekommendera Poster

4 timmar sedan, Carro82 säger:

Jag fick min första Macbook Pro, för några timmar sedan.  Den har redan hunnit bli väldigt, väldigt varm så jag är lite konfunderad kring varför den är det.  Har också fått ladda den en gång.  Är väldigt nöjd över datorn annars :D . 

Helt normalt idag, hemma hos mig så är *allt* varmt idag och kväll. Men nu iaf lite mindre varmt än det var för några timmar sen även om det fortfarande är väldigt varmt. Kanske skulle ta och försöka klippa gräset nu då, om man klarar av det utan att få värmeslag och hjärtattack i värmen... Plötsligt var det bara så himla varmt. I förrgår var det ju typ bara 16-17 och regnskurar. Pang så händer det. Jag har inte hängt med, min kropp har inte hängt med, mitt sinne har inte hängt med. :)
 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu har jag iaf lyckats få en del jobb gjort men jag fick sitta inomhus för det gick inte ute... Och jag har upptäckt att svettiga händer och musplatta inte är en bra kombination, den gör ibland konstiga saker... Zoomar in och ut och grejer och inte det som jag vill. Jag får ta en handduk och torka av den... Dags jag tar och kopplar in min styrkula (trackball) igen, den tror jag kan fungera bättre under dessa omständigheter som råder nu. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, Carro82 säger:

okej, men åldern är bara en siffra ändå :D 

Vad gör du för något en kväll som denna? 

Det var en kulturpersonlighet (vars namn jag glömt) som fyllde 80 år. Han fick frågan varför han aldrig gift sig.

"Min mentala ålder är bara 17 år och det är alldeles för ungt för att gifta sig."

 

Jag gör så litet som möjligt, det är för varmt att göra något. Jag gillar inte värme.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag lyfte skrot som vanligt idag,  men jag ställer in konditionsträningen utomhus tills värmeböljan är över. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

43 minuter sedan, ronny säger:

Nej men vad kul!

välkommen till forumets populäraste tråd

Tack så mycket, Ronny ❤️   Vad trevligt med teater, vad såg du/ni för något?  

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

20 minuter sedan, Raphael säger:

Helt normalt idag, hemma hos mig så är *allt* varmt idag och kväll. Men nu iaf lite mindre varmt än det var för några timmar sen även om det fortfarande är väldigt varmt. Kanske skulle ta och försöka klippa gräset nu då, om man klarar av det utan att få värmeslag och hjärtattack i värmen... Plötsligt var det bara så himla varmt. I förrgår var det ju typ bara 16-17 och regnskurar. Pang så händer det. Jag har inte hängt med, min kropp har inte hängt med, mitt sinne har inte hängt med. :)
 

Hej Raphael!  

Det stämmer att det är väldigt varmt idag, tänkte inte på att denna dagen är typ Sveriges varmaste dag för i år.  :D  Men det är bara härligt,.   Vad duktig du är, som klipper gräset och så.  Jag läste en nyhet på facebook som visserligen är rätt så gammal men nog lika aktuell idag, vissa har robott - gräsklippare som är i gång på nätterna, och det varnades för att man skulle stänga av dem på nätterna, därför att igelkottarna kommer fram på nätterna och då kan de bli påkörda av gräsklipparna.  Vissa av dem hade blivit så illa skadade så de blev av med öron ögon och skalp.  

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

8 minuter sedan, Carro82 säger:

Hej Raphael!  

Det stämmer att det är väldigt varmt idag, tänkte inte på att denna dagen är typ Sveriges varmaste dag för i år.  :D  Men det är bara härligt,.   Vad duktig du är, som klipper gräset och så.  Jag läste en nyhet på facebook som visserligen är rätt så gammal men nog lika aktuell idag, vissa har robott - gräsklippare som är i gång på nätterna, och det varnades för att man skulle stänga av dem på nätterna, därför att igelkottarna kommer fram på nätterna och då kan de bli påkörda av gräsklipparna.  Vissa av dem hade blivit så illa skadade så de blev av med öron ögon och skalp.  

 

Hej hej. :)
Duktig och duktig, det måste göras. Nu har blommorna blommat ut på gräsmattan så nu klipper jag och så får de ligga kvar och fröa av sig ner i marken. Jag har sparat blommorna en hel del för jag vill göra både blommor och bin glada, och fjärilar. Och idag hade jag en humla på besök i mitt vardagsrum. Jag fick hjälpa den ut. Den landade på bordet och såg trött och förvirrad ut. Jag vattnade några blommor och så bar jag ut humlan och satte i en blöt blomma, den tvättade sig lite och sög lite och sen flög den i väg. Och det tyckte jag var vackert. Jag vet om det med robotgräsklippare, därför jag inte har någon. Man ska vara försiktig. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 timmar sedan, Carro82 säger:

Tack så mycket, Ronny ❤️   Vad trevligt med teater, vad såg du/ni för något?  

Det var stulen kärlek av Falkenbergs Frilufts teater

revyn brukar gå på 12an på tv.... men Live är givetvis det bästa

det är synd att man inte hann uppleva Albert och Herbert Live

både Sten Åke Cederhök och Thomas von Brömsen är stora svenska 

skådespelare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2013-05-10 på 18:08, Pocahontas säger:

Nu har Skalman varit ute på sin första klippning för året.

Kretskortet i laddstationen hade ju pajat, men nu hade jag bytt ut det och jag satte ut laddplattan, och lade ut ny avgränsningsslinga, nu helt utan skarvar.

 

Blybatterierna i Skalman hade jag haft ur och "rekonditionerat" efter tips fråm generalagenten.

Drog ur dem helt med en 12 Volts Halogenlampa på 60 Watt.

Sedan laddat dem med en proffsladdare som laddar batteriet i 7 steg. Detta upprepa jag 3-4 ggr, sedan blev båda batteriena som nya.

Gick en och en halvtimma på en laddning mot de 20 minuter den gick när jag testade dem för några veckor sedan.

 

Min solcellslampa på Skalman skall förhoppningsvis lysa ikväll, trots den lilla regnskur som kom nyss :D

 

post-113-004601500 1368202056_thumb.jpg

Vi kan höra med @Pocahontas om hans Skalman fungerar också

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Njuter av sommaren ute på landet, omgiven av bönder och djur överallt.

?

B1E90C48-C3F4-4130-937D-C6D0B228EF63.jpeg

  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

20 timmar sedan, Carro82 säger:

Jag fick min första Macbook Pro, för några timmar sedan.  Den har redan hunnit bli väldigt, väldigt varm så jag är lite konfunderad kring varför den är det.  Har också fått ladda den en gång.  Är väldigt nöjd över datorn annars :D . 

MacBookens utveckling har verkligen gått framåt...

först fick vi se Macintosh Portable och då såg den ut så här

 

C73EFDE9-A058-4324-8CB9-9993F2B71978.jpeg

83B3839C-2D6C-457B-A717-503D195A8BC4.jpeg

87492870-B040-41BC-AD40-6D77CA52C28F.jpeg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bildskärm: 9.8 tums LCD (aktiv matris) med 640 x 400 pixlar

(Om det var svart/vit eller färg vet jag inte.

 

nästa bild är en powerbook här fick vi höra

att pb5300 kunde bli överhettad

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

13 timmar sedan, ronny säger:

Det var stulen kärlek av Falkenbergs Frilufts teater

revyn brukar gå på 12an på tv.... men Live är givetvis det bästa

det är synd att man inte hann uppleva Albert och Herbert Live

både Sten Åke Cederhök och Thomas von Brömsen är stora svenska 

skådespelare.

Åh var det de här roliga, stefan och krister?  De är sååå roliga :D . Älskar filmen: Där fick du.  :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

22 minuter sedan, ronny säger:

MacBookens utveckling har verkligen gått framåt...

först fick vi se Macintosh Portable och då såg den ut så här

 

C73EFDE9-A058-4324-8CB9-9993F2B71978.jpeg

83B3839C-2D6C-457B-A717-503D195A8BC4.jpeg

87492870-B040-41BC-AD40-6D77CA52C28F.jpeg

 

wow, ja tekniken går verkligen framåt, det är häftigt att se ?  Var detta på typ 80 talet?  

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Portable kom 1989

Powerbook.    1992

1999 fick den ett nytt utseende och ett nytt smeknamn 

ibook blev benämnt dasslock eller hur @Alix

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

27 minuter sedan, ronny säger:

Portable kom 1989

Powerbook.    1992

1999 fick den ett nytt utseende och ett nytt smeknamn 

ibook blev benämnt dasslock eller hur @Alix

steve-ibook.jpg

 

Jo, de mångfärgade G3.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att grannen har hängt ut parfymerad tvätt är lika äckligt som om hon hade stått där och rökt. Tur att hon inte gör det och inte tvättar jätteofta. Fast en dag som denna, när det hittills har varit plus 31,7, kan man lika gärna eller hellre vara inomhus.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu sitter jag här med kaffe och lyssnar på Lyxfällan som mamma ser på. just nu.  

 

Jag är så glad över den här fina vackra macbooken.  Han ska hänga med i många år framåt.  De lever väl rätt så länge?  

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu är det blåbärsplock varje dag på våra buskar, som bär enormt i år. 

 

 

Skärmavbild 2019-07-26 kl. 17.10.04.jpg

  • Gilla 3
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

13 minuter sedan, Carro82 säger:

De lever väl rätt så länge?  

Mina nyaste Macar är en MBP från 2011 och en iMac också från 2011. (Mina äldsta som jag fortfarande använder är från 2007)

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

IBook G4 är väl första laptoppen med dagens design

apple-ibook-g4-12-inch-1-33ghz-hcthian-1

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

5 timmar sedan, Carro82 säger:

Åh var det de här roliga, stefan och krister?  De är sååå roliga :D . Älskar filmen: Där fick du.  :D

Anna och Siw Carlsson får du heller inte missa!

  • Tack 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

7 minuter sedan, ronny säger:

IBook G4 är väl första laptoppen med dagens design

apple-ibook-g4-12-inch-1-33ghz-hcthian-1

Den fanns som G3 först.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...