Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vi som beställt nya Macbook Air middle 2013


iLantz

Rekommendera Poster

Håller med jag tycker nog de blev lite bättre.

 

Jäkla fart det är på min air.

 

Kör både w8.1 och maverick och jag kan bara säga att mina kolleger är jäkligt imponerade av hur smidigt och snabbt det fungerar genom wmware. Ja vi använder en del specialapplikationer via windows på jobbet.

 

Absolut det bästa köp jag gjort då jag köpte denna macbook air.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 153
  • Created
  • Senaste svar
Peter Westerlund

Största skillnaden tycker jag man ser på Adobes ikoner i docken. Dom har mycket starkare färger nu än innan uppgraderingen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 weeks later...

Jag beställde en 13" med "extra allt", dvs 1,7 GHz i7-processor, 8 GB RAM och 512 GB SSD. Jag beställde den på kvällen direkt efter WWDC, alltså den 10/6, från Apple Online Store. Den levererades den 20/6, vilket passade väldigt bra eftersom jag fyllde år då.

 

Detta är min första Mac sen jag sålde min Macintosh SE ca 1990. Det känns skönt att vara Mac-ägare igen och jag är mycket nöjd med köpet.

Är du nöjd med I7? Det jag undrar är om den blir varm och att fläkten går igång mkt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är du nöjd med I7? Det jag undrar är om den blir varm och att fläkten går igång mkt?

Ja, jag är mycket nöjd. Värme och fläktaktivitet beror ju på vad man gör med datorn, men så som jag använder den är det sällan den blir varm, och sällan som fläkten hörs.

 

Jag har installerat ett program som heter System Monitor. Med det kan jag bl.a. se CPU-temperatur och fläkthastighet. Jag har inte fört statistik men min känsla är att temperaturen oftast brukar ligga på omkring 35-40 grader, och fläkthastigheten på ca 1200 rpm. Fläkten tycks vara igång hela tiden, men vid 1200 rpm hör jag den inte.

 

Jag har märkt två situationer när både temperaturen och fläkthastigheten drar iväg:

  1. När jag jobbar lite mer intensivt med en bild i Phtoshop Elements, t.ex. manuell friläggning längs en kontur.
  2. När jag renderar video i Premiere Elements, antingen för att rendera preview-filer eller för att exportera en videofil.

I dessa situationer kan temperaturen åka upp till ca 70-75 grader, och fläkten ökar till drygt 4000 rpm. Då hörs den tydligt. På utsidan blir det då lite varmt mitt under skärmen kan man säga, men det är hanterbart.

 

Det är inte så ofta jag gör såna saker, så jag upplever det inte som ett problem. Som jag förstår det är det Turbo Boost som aktiveras när man gör mer krävande saker, och då ökar temperatur och fläkthastighet.

 

För övrigt använder jag datorn mest till detta:

  • Surfa
  • Läsa bloggar
  • Skriva i Word
  • Läsa böcker i Kindle och iBooks
  • Se film på Youtube och liknande
  • Se kursfilmer på Moderskeppet Guld
  • Lyssna på musik med iTunes och Spotify
  • Skriva musik med programmet Notion
  • Pyssla med bilder i Photoshop Elements och Lightroom
  • Redigera familjefilmer i Premiere Elements
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...