Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vi som beställt nya Macbook Air middle 2013


iLantz

Rekommendera Poster

Den konfigurationen jag ville ha finns inte hos Dustin. Inte i lager i alla fall. Och jag vill gärna ha min dator snabbt!

 

Idag har statusen inte ens uppdaterats. Någon som har koll på vilka dagar det brukar levereras i avlägsna områden?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 153
  • Created
  • Senaste svar

Som jag gissade. Det DÄR gör skillnad..... :galetglad: Min iMac petar iväg runt 60......... Dvs en ny Air har 10 ggr snabbare diskhantering än en tre år gammal iMac. ( Och de flesta andra vanliga datorer med konventionell mekanisk hårddisk i en vanlig buss är bara marignellt snabbare. )

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Just nu är jag bara så sjukt frustrerad och besviken på Apple och deras urusla val av fraktalternativ. Jag beställde min dator Fredagen den 28e juni. Den skickades den 3e juli och jag har fortfarande inte fått den!

 

Fick ett SMS från Apple om att den skulle komma idag så jag stannade hemma och tackade nej till jobb för att kunna ta emot datorn. Så jag väntade hela dagen och fem i sju på kvällen får jag ett SMS som säger att min adress är för avlägsen och att de inte levererar till min adress varje dag. Så fruktansvärt USELT! Så nu måste jag stanna hemma imorgon också för närmsta hämtningsstället ligger 20mil bort enkel väg.

 

Usch vad besviken jag är.

Låter segt måste jag säga. Jag beställde min i fredags, den skickades i måndags och förväntas levereras nu på fredag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man straffas väl för att man bor i ett "avlägset område". Inte för att jag tycker att Insjön Dalarna är speciellt avlägset.. bara tre timmar bort för dem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Åhh! ÄNTLIGEN! Nu har jag fått min dator efter 1,5 veckas väntan.

 

Nu har jag den! Macbook Air 2013. 13 tum. i7, 8GB ram och 128GB SSD.

 

Återkommer när jag testat den lite :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Peter Westerlund

Åhh! ÄNTLIGEN! Nu har jag fått min dator efter 1,5 veckas väntan.

 

Nu har jag den! Macbook Air 2013. 13 tum. i7, 8GB ram och 128GB SSD.

 

Återkommer när jag testat den lite :)

 

Härligt!! Själv förväntas jag få min ikväll :)

 

PS: Insjön är fint i alla fall!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Måste säga att jag är ruskigt imponerad av datorn. Den är snabbare än vad jag någonsin tidigare mött på. Den är sval, tyst, skärmen är mycket fin. Underbar helt enkelt.

 

Batteriet har dessutom imponerat mig. När jag startade datorn stod den på 100% och nu 3,5 timme senare har den gått ner till 49%. Mycket bra med tanke på att jag har installerat minst tio olika program. Konstant kört spotify, haft flera flikar i Safari öppet och kört en match i League of Legends (med högsta grafik) i ca 45 minuter. Det är imponerande för att vara första urladdningen. Ser fram emot att få se vad denna skönhet kan leverera i det långa loppet :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Peter Westerlund

Tid 1:a startupen till val av språk: 31 sek

Tid 1:a avstängningen: 31 sek

Tid 2:a startupen: 15 sek

Tid 2:a avstängningen: 2 sek

Sk%C3%A4rmavbild%202013-07-09%20kl.%2023

ClouDrop%209%20jul%202013%2019%3A37%3A47

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Tid 1:a startupen till val av språk: 31 sek

Tid 1:a avstängningen: 31 sek

Tid 2:a startupen: 15 sek

Tid 2:a avstängningen: 2 sek

 

Men fasen vad hög skrivhastighet du fick!

Jag kommer aldrig över 450. :(

 

Vilken konfig beställde du?

 

Jag har 13" 128GB 8GB i5

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Peter Westerlund

Jag har 256GB flash istället för 128, annars samma :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Måste säga att jag är ruskigt imponerad av datorn. Den är snabbare än vad jag någonsin tidigare mött på. Den är sval, tyst, skärmen är mycket fin. Underbar helt enkelt.

 

Batteriet har dessutom imponerat mig. När jag startade datorn stod den på 100% och nu 3,5 timme senare har den gått ner till 49%. Mycket bra med tanke på att jag har installerat minst tio olika program. Konstant kört spotify, haft flera flikar i Safari öppet och kört en match i League of Legends (med högsta grafik) i ca 45 minuter. Det är imponerande för att vara första urladdningen. Ser fram emot att få se vad denna skönhet kan leverera i det långa loppet :)

Låter bra! Jag har beställt en med samma konfig som du, så det verkar ju lovande :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Men fasen vad hög skrivhastighet du fick!

Jag kommer aldrig över 450. :(

 

Vilken konfig beställde du?

 

Jag har 13" 128GB 8GB i5

 

 

Jag har 256GB flash istället för 128, annars samma :)

Kolla i Systeminfomation vad disken heter. Det är förmodligen inte samma.

...

Det skulle vara intressant om fler hade lust att lägga in mätvärden på sin nya Air så man kan se om det är fler som har sämre skrivhastighet. Annars kan man hävda fel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Peter Westerlund

Gaah... Jag har ännu inte lyckats flytta över mina gamla filer till nya datorn. Det här Flyttassistent verkar ju inte fungera något vidare. Försökte bland annat med att bara flytta över min mapp "Webbplatser" och det som Apple kallar "Övriga filer..". När den nu är klar och det står att den lyckades med flytten så är mappen "Webbplatser" på nya datorn ändå helt tom (!). Dessutom kommer det upp alert-frågor vid uppstart som säger att vissa saker i autostart inte kunde köras på grund av sekretessinställningar.

 

Blir förbannad....det ska ju bara funka tycker man?! Föra över från en mid-2012 Macbook Pro till en mid-2013 Macbook Air.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Peter Westerlund

Jag gör så att jag fabriksåterställer hela datorn och börjar om...

 

Vilket flyttsätt är bäst mellan att använda Thunderbolt mellan datorerna eller hämta senaste säkerhetskopian från Time Machine?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har runt 460 på skriv och 700 på läsningen så vi har ungefär samma.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

chris241181

Jag får ca 320 i write och ca 720 i read... Kan inte se vad det är för disk...står bara Apple SSD i systemrapporten.

Geekbench 2, 64bit test: 8287 (MBA 11, i7, 8GB, 128SSD, ML 10.8.4)

 

Jämfört med MBP 13 retina: 8910 (Mavericks beta 3)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag får ca 320 i write och ca 720 i read... Kan inte se vad det är för disk...står bara Apple SSD i systemrapporten.

Geekbench 2, 64bit test: 8287 (MBA 11, i7, 8GB, 128SSD, ML 10.8.4)

 

Jämfört med MBP 13 retina: 8910 (Mavericks beta 3)

 

Jag fick 6062 i Geekbench 2, men 32bit test.

64bit var inte tillgängligt i i provapå-versionen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Peter Westerlund

Går det att ställa in "svärtan" på Macbook Air så den liknar Macbook Pros skärm så mycket som möjligt? Allt är liksom lite blekare på Airen. Ingen stor grej, men tänkte ändå kolla om det gick.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Återkommer lite om batteriet. Nu har min dator fått vila hela dagen när jag har jobbat. Natten till idag har jag fulladdat den. När jag sätter på datorn står det 100% och 6:42 timmar. Nu har jag använt den ett tag och den har gått upp till att fortfarande stå på 100% och nu är det 8:46 timmar. Det är väl ungefär vad jag kan förvänta mig av en första uppladdning och med dessa speccsen va?

 

Förväntar mig också att det kan ta ett tag att kalibrera batteriet lite. Men nu har jag skrivit upp vilken tid jag satte på datorn så att jag kan klocka hur länge en laddning räckte.

 

Edit: det är lite roligt att se hur batteritiden bara går uppåt istället för neråt. Nu står den på 8:59 timmar istället ;) Undrar vart det slutar..

 

Edit 2: Nu har den gått upp till 10:16 timmar :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Beställde min första mac igår! en Macbook Air i7, 8gb, 128gb igår.. nu är det bara denna väntan tills den kommer..

Ska bli intressant att få mig en egen uppfattning av Apple världen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Beställde min första mac igår! en Macbook Air i7, 8gb, 128gb igår.. nu är det bara denna väntan tills den kommer..

 

Ska bli intressant att få mig en egen uppfattning av Apple världen.

 

Välkommen, hoppas du blir nöjd! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

chris241181

Beställde min första mac igår! en Macbook Air i7, 8gb, 128gb igår.. nu är det bara denna väntan tills den kommer..

 

Ska bli intressant att få mig en egen uppfattning av Apple världen.

11 eller 13 tum?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

11 eller 13 tum?

13 tum

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag fick hem min Air i går. Har aldrig haft mac innan så det är nytt för mig. Det här med flyttassistensen fungerar inte. Varken macen eller den andra datorn, en pc, hittar den andre. Har försökt med olika ändringar utan resultat. Någon som har något bra tips?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

chris241181

En sak angående ssd:n i nya MBA 11 och 13:

 

Det vore kul om ni som har tillgång till en av dessa fina datorer kunde ladda ner Blackmagic Disk Speed Test och ange resultatet här (eller kanske vi skapa en ny tråd för det?)

Har en känsla av att 13 tums ssd:n är ännu snabbare än 11 tums... eller finns det något som jag har missat och det stor i specs redan?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...