Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vi som beställt nya Macbook Air middle 2013


iLantz

Rekommendera Poster

Jag tyckte att det var på sin plats med en tråd för oss som beställt den nya.

Jag beställde 13" 128GB och la till 8GB ram.

Jag beställde ifrån Dustin då dom har betalningsalternativ som passar mig bättre.

Samt att dom skickar med posten så att jag kan hämta ut paketet när det passar mig.

 

Däremot så är jag rädd för att det kommer att ta tid, mailade Dustin angående leveransbesked och fick svaret: "Tyvärr får vi inga leveransdatum alls från Apple så jag kan inte säga när denna kommer att skickas."

 

Hur många är vi som har beställt?

Vart har ni beställt ifrån?

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 153
  • Created
  • Senaste svar

Jag kommer beställa en med samma spec som du. Sjukt värt med batteritiden måste jag säga.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag köpte min på siba i helgen som gick fast med bara 4gb ram, kanske dumt på sikt men klarat mig på 2gb på min mbp sedan 2010 fram tills nu :) . Grymt fin maskin, snabb som bara den och smidig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag köpte min på siba i helgen som gick fast med bara 4gb ram, kanske dumt på sikt men klarat mig på 2gb på min mbp sedan 2010 fram tills nu :) . Grymt fin maskin, snabb som bara den och smidig.

 

Trevligt! Jag längtar tills min kommer, jag är avundsjuk. :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ni som köper på "elektronikkedjor", är ni säkra på att ni köpt senaste versionen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jajjamensan, kollade mycket noga att det var senaste versionen med hasvell och 1,3.
Allt stämmer :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kanon, det är inte helt ovanligt att de säljer ut de äldre modellerna till lite lägre pris utan att säga att det är restlager på utgående modell de säljer.

 

Skönt att höra att det är "äkta vara" :yeahbaby:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror till och med den gamla är dyrare på rea än den nya är hos vissa ÅF :o .

Är man inte på sin vakt är det nog lätt att bli lurad.

 

Enda lilla grejen som inte känns helt 100 med air´n är tangentbordet som inte känns lika solitt som på MBP.

Känns plastigare och inte lika fast klick i tangenterna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Va lite sugen på att beställa ifrån Apple istället.

Jag fick prel leverans 27-28 juni ifrån, vilket skulle passa perfekt eftersom jag

är ledig hela den veckan.

Men när jag skulle välja till avbetalning så stod det att leveransdatumet kommer att flyttas, suck. Och jag vill inte använda jobbet som leveransadress heller eftersom

jag inte är där hela dagarna.

 

Ordern får ligga kvar hos Dustin, trots att dom inte har en aning om när dom kan tänkas leverera.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad tror ni om skillnaden mellan i5 och i7 processorerna? Ska man "framtidssäkra" datorn med i7 eller klarar man surf, ordbehandling, videostreaming och ev lite photoshop/logic med i5'an?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad tror ni om skillnaden mellan i5 och i7 processorerna? Ska man "framtidssäkra" datorn med i7 eller klarar man surf, ordbehandling, videostreaming och ev lite photoshop/logic med i5'an?

 

Jag har letat tester som jämför, men har inte hittat mycket tyvärr.

För min del så får det räcka med i5.

90% av tiden vid datorn spenderas i webbläsaren så jag lär klara mig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Va lite sugen på att beställa ifrån Apple istället.

Jag fick prel leverans 27-28 juni ifrån, vilket skulle passa perfekt eftersom jag

är ledig hela den veckan.

Men när jag skulle välja till avbetalning så stod det att leveransdatumet kommer att flyttas, suck. Och jag vill inte använda jobbet som leveransadress heller eftersom

jag inte är där hela dagarna.

 

Ordern får ligga kvar hos Dustin, trots att dom inte har en aning om när dom kan tänkas leverera.

28 juni är alltså ett troligt datum för att den kommer till Sverige

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad tror ni om skillnaden mellan i5 och i7 processorerna? Ska man "framtidssäkra" datorn med i7 eller klarar man surf, ordbehandling, videostreaming och ev lite photoshop/logic med i5'an?

Skillnaderna är små på 2012-an och Haswell verkar inte betyda mer än marginell prestandaökning. För Photoshop är det viktigare med mer RAM.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

fick min 13 tum med 1.3GHz processor 8GB RAM och 256GB hårddisk. Har lagt in Virtualbox med Ubuntu och Windows XP och får då "3 i ett", fast jag använder OS X mest. Allt verkar funka bra så här långt. Underbar dator - snygg, lätt, stark(?), ljusstark och med automatisk ljusstyrka, helt tyst, snabb (för mina behov), startar snabbt, underbart lång ca 12 timmars batteritid - äntligen! Skall lägga in Windows 8 i boot camp sen och senare antagligen byta till Parallels för Mavericks.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

fick min 13 tum med 1.3GHz processor 8GB RAM och 256GB hårddisk. Har lagt in Virtualbox med Ubuntu och Windows XP och får då "3 i ett", fast jag använder OS X mest. Allt verkar funka bra så här långt. Underbar dator - snygg, lätt, stark(?), ljusstark och med automatisk ljusstyrka, helt tyst, snabb (för mina behov), startar snabbt, underbart lång ca 12 timmars batteritid - äntligen! Skall lägga in Windows 8 i boot camp sen och senare antagligen byta till Parallels för Mavericks.

Vart beställde du ifrån? Hur lång tid tog det?

Jag väntar fortfarande på min ifrån Dustin och dom har inga leveransbesked.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vart beställde du ifrån? Hur lång tid tog det?

Jag väntar fortfarande på min ifrån Dustin och dom har inga leveransbesked.

Fick lov att beställa från Apple Store eftersom jag ville ha 8GB minne och det säljer tydligen inte återförsäljarna. Det tog precis en vecka att få den trots att den

skickades från Kina.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag beställde en 13" med "extra allt", dvs 1,7 GHz i7-processor, 8 GB RAM och 512 GB SSD. Jag beställde den på kvällen direkt efter WWDC, alltså den 10/6, från Apple Online Store. Den levererades den 20/6, vilket passade väldigt bra eftersom jag fyllde år då.

 

Detta är min första Mac sen jag sålde min Macintosh SE ca 1990. Det känns skönt att vara Mac-ägare igen och jag är mycket nöjd med köpet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag beställde en 13" med "extra allt", dvs 1,7 GHz i7-processor, 8 GB RAM och 512 GB SSD. Jag beställde den på kvällen direkt efter WWDC, alltså den 10/6, från Apple Online Store. Den levererades den 20/6, vilket passade väldigt bra eftersom jag fyllde år då.

 

Detta är min första Mac sen jag sålde min Macintosh SE ca 1990. Det känns skönt att vara Mac-ägare igen och jag är mycket nöjd med köpet.

 

Trevligt! Du slog på stort du. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Trevligt! Du slog på stort du. :)

Ja det gjorde jag. :D

 

Jag köper inte dator så ofta, men när jag gör det tar jag ofta i lite extra. Jag tänker att den räcker längre då. Men jag tvekade länge om jag skulle ta 256 eller 512 GB. Nu hade jag precis fått min skatteåterbäring, vilket var ganska mycket, så det hjälpte också till med beslutet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Med tanke på de tester som man kan läsa så är det riktigt bra prestanda i maskinerna. Ett lyft både med grafiken och med läs och skrivhastigheten. Sen verkar ju batteriet vara precis lika fantastiskt som Apple anger :w00t::ThumbsUp:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

fick min 13 tum med 1.3GHz processor 8GB RAM och 256GB hårddisk. Har lagt in Virtualbox med Ubuntu och Windows XP och får då "3 i ett", fast jag använder OS X mest. Allt verkar funka bra så här långt. Underbar dator - snygg, lätt, stark(?), ljusstark och med automatisk ljusstyrka, helt tyst, snabb (för mina behov), startar snabbt, underbart lång ca 12 timmars batteritid - äntligen! Skall lägga in Windows 8 i boot camp sen och senare antagligen byta till Parallels för Mavericks.

Har själv bytt Mavericks från egen partition och lagt in det med Parallels istället.

Kartappen slutade fungera men i övrigt har jag inte märkt någon skillnad.

Vad du dock måste göra är att ändra i inställningarna i Parallels, videoinställningen på din virtuella maskin ska stå på 128 MB annars går det inte att installera.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har själv bytt Mavericks från egen partition och lagt in det med Parallels istället.

Kartappen slutade fungera men i övrigt har jag inte märkt någon skillnad.

Vad du dock måste göra är att ändra i inställningarna i Parallels, videoinställningen på din virtuella maskin ska stå på 128 MB annars går det inte att installa

 

Det låter bra och tack för tipset! Kommer dock att vänta tills de riktiga versionerna är släppta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är lite nyfiken på hur batteriet står sig emot iPad? Jag får ut ungefär 10 timmar på min iPad 2. Om det är samma (eller bättre) på en Macbook Air, finns det ju knappt någon anledning att välja iPad. En stor anledning till att jag tar med mig iPad är många gånger för att den har mer än dubbelt så bra batteritid än min MBA 2011.

Är det någon som har erfarenhet om detta än?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ändrade min beställning igår till en 11" med samma konfiguration.

Och den skickas idag. :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hämtade precis ut min dator. :D

Men glädjen blev kortvarig...

När jag trycker på powerknappen så piper den tre gånger, sen blir den tyst en stund, sen tre gånger till osv.

Ingen bild på skärmen eller nåt annat. :(

Laddaren sitter i eftersom jag har tänkt ladda upp den fullt och det lyser grönt på magsafekontakten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...