Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vi som beställt nya Macbook Air middle 2013


iLantz

Rekommendera Poster

FelixNilsson

Hämtade precis ut min dator. :D

Men glädjen blev kortvarig...

När jag trycker på powerknappen så piper den tre gånger, sen blir den tyst en stund, sen tre gånger till osv.

Ingen bild på skärmen eller nåt annat. :(

Laddaren sitter i eftersom jag har tänkt ladda upp den fullt och det lyser grönt på magsafekontakten.

 

Det lät inte kul! Det verkar vara fel på dina ram-minnen. --> http://support.apple.com/kb/HT2341?viewlocale=en_US

 

Fick hem min nya Macbook idag! 13"-versionen med 8 gb ram. Nu måste jag ha en väska till den då jag ska resa ganska mycket. Någon som har något tips? Gärna i skinn, och så en iPad också får plats.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 153
  • Created
  • Senaste svar

 

Det lät inte kul! Det verkar vara fel på dina ram-minnen. --> http://support.apple.com/kb/HT2341?viewlocale=en_US

 

Fick hem min nya Macbook idag! 13"-versionen med 8 gb ram. Nu måste jag ha en väska till den då jag ska resa ganska mycket. Någon som har något tips? Gärna i skinn, och så en iPad också får plats.

 

Jo, det konstaterades av applesupport via telefon.

Dom tyckte jag ska åka fem mil och lämna in den, trots att jag precis fått hem den.

Jag har inte fått svar ifrån Dustin om vad dom säger om det än.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sådär, har pratat med Dustin nu.

Dom mailade mig en fraktsedel, så nu är datorn på väg tillbaka till dom.

Dom skickar ut en ny till mig när dom kontrollerat returen. Håller tummarna för att det går fort. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sådär, har pratat med Dustin nu.

Dom mailade mig en fraktsedel, så nu är datorn på väg tillbaka till dom.

Dom skickar ut en ny till mig när dom kontrollerat returen. Håller tummarna för att det går fort. :)

 

Då håller vi tummarna då.... :crossfingers:

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lade en beställning på en 13 tummare med 1.7 GHz processor, 8 GB RAM och 128 GB hårddisk idag. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sådär, har pratat med Dustin nu.

Dom mailade mig en fraktsedel, så nu är datorn på väg tillbaka till dom.

Dom skickar ut en ny till mig när dom kontrollerat returen. Håller tummarna för att det går fort. :)

Vi håller alla tummar och tår absolut

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Strular massa med kreditering.

Ville beställa 13" nu istället men det blev strul för att den är dyrare.

Och klarna har inte fått in krediteringen ifrån dustin. Suck. :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sådär, 13" beställd. Hoppas att jag får en fungerande dator denna gång. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag beställde en Macbook Air som var konfiguerad förra veckan på fredagen. Alltså en vecka sedan idag. Har fortfarande inte fått den, men väntar spänt!

 

Den har alltså i7 processorn och 8GB RAM med 128GB SSD.

 

Har en Macbook pro 2011 just nu och ser SÅ fram emot att få min nya dator!

 

Men det är så jobbigt att vänta.. försöker följa min dator längs vägen och tydligen så landade den i Danmark klockan 12 idag. Någon som har koll på hur snabbt det brukar gå efter den? Levererar UPS på lördagar också?

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sådär, 13" beställd. Hoppas att jag får en fungerande dator denna gång. :)

Ja den här gången blir det Bättre

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är lite nyfiken på hur batteriet står sig emot iPad? Jag får ut ungefär 10 timmar på min iPad 2. Om det är samma (eller bättre) på en Macbook Air, finns det ju knappt någon anledning att välja iPad. En stor anledning till att jag tar med mig iPad är många gånger för att den har mer än dubbelt så bra batteritid än min MBA 2011.

Är det någon som har erfarenhet om detta än?

 

Enligt min erfarenhet hittills är batteritiden på min nya MBA 13" ungefär likvärdig med min iPad 2. Jag har inte gjort några exakta jämförelser, och batteritiden påverkas ju alltid av vad man gör, men jag tänkte att jag skulle prova batteritiden och körde därför Macen tills den dog (uppdelat på två dagar), och försökte hålla koll på tiden. Jag lyckades inte hålla full koll på tiden (stördes då och då av annat), men jag fick det till att datorn var igång lite över tio timmar, och då använde jag den ganska blandat, uppdelat på flera pass. Varje pass var nog ca två-tre timmar.

 

Ungefärlig användning: surfa, kolla mail, kolla lite på YouTube, lyssna på musik, skriva en del, läsa bok med Kindle-appen, installera program. Jag satt mest inne men ca en timme ute på förmiddagen. Använde knappbelysningen i ca en timme.

 

Batteriprocenten visade väldigt exakt. Efter att den kom till 0% dröjde det ett par minuter innan datorn stängde av sig.

 

Batteritiden är så bra att jag vid normal användning aldrig känner mig orolig. Det känns ungefär som det gör med iPaden på det viset. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Enligt min erfarenhet hittills är batteritiden på min nya MBA 13" ungefär likvärdig med min iPad 2. Jag har inte gjort några exakta jämförelser, och batteritiden påverkas ju alltid av vad man gör, men jag tänkte att jag skulle prova batteritiden och körde därför Macen tills den dog (uppdelat på två dagar), och försökte hålla koll på tiden. Jag lyckades inte hålla full koll på tiden (stördes då och då av annat), men jag fick det till att datorn var igång lite över tio timmar, och då använde jag den ganska blandat, uppdelat på flera pass. Varje pass var nog ca två-tre timmar.

 

Ungefärlig användning: surfa, kolla mail, kolla lite på YouTube, lyssna på musik, skriva en del, läsa bok med Kindle-appen, installera program. Jag satt mest inne men ca en timme ute på förmiddagen. Använde knappbelysningen i ca en timme.

 

Batteriprocenten visade väldigt exakt. Efter att den kom till 0% dröjde det ett par minuter innan datorn stängde av sig.

 

Batteritiden är så bra att jag vid normal användning aldrig känner mig orolig. Det känns ungefär som det gör med iPaden på det viset. :)

Tack för svaret! Det är helt otroligt vad Apple har gjort denna gången, med stor hjälp av haswell chippen. Använder du ens din iPad längre? Jag tar med min iPad när jag ska på längre resor och vill titta på film och lyssna på musik osv, just för att jag vet att min MBA inte kommer palla mer än högst 3 timmar video. Jag måste alltid befinna mig nära ett vägguttag med min mac. Tyvärr.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

chris241181

Hej.
Tråkigt att höra det där med Dustin. Har inte haft problem med beställningar där. Dock är det nog så att det finns svarta får överallt... Hoppas det går bättre nu för dig som beställde där.

Själv tycker jag MBA11´ med 8GB, i7 och 128GB funkar utmärkt som arbetsdator (lärare). Lätt, rätt kraftfull för mina behov och t.o.m snygg enligt mig.

Batteritid: Det är väl mycket beroende på vad man gör med den (!) men när jag öppnar datorn vid 8 tiden och använder den för mail, internet, intranet, word/pages, iMovie och korta klipp på youtube så hade jag delvis över 50% kvar när jag åkte hem vid 16.

Skärm: Jo det finns retina och det är mycket bättre :)

RAM: Tycker att det borde vara 8GB för framtidssäkerhetens skull. 4GB känns för lite, men då har jag inte testat en MBA 11´ med 4GB själv.

 

Processor: Hade kanske för min situation inte spelat större roll men jag valde en i7 iaf - Framtiden...

Övrigt: Tycker det räcker med 2 x USB, men behoven är olika. Snygg och platt är den. Lätt att ha med sig.

En petitess är kanske att jag personligen anser att skärmen är lite bökigt att fälla upp eftersom datorn i sig är så pass lätt i vikt. På en MBP13 fäller man bara upp locket för datorn står stadigt och är tyngre.



Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Peter Westerlund

Har beställt en nu. Har slarvläst och hela tiden trott att den ska levereras på 1 till 3 arbetsdagar. Men det var tydligen att den kommer skickas då, inte komma fram till mig inom 1 till 3 arbetsdagar. Det borde jag väl förstått. Men ändå blir man lite besviken när man inser det. Den ska hur som helst komma den 16 juli står det. Har ju Apple Store här i kommunen så kan tycka att dom borde kunna skicka en därifrån. Men men, kanske inte funkar så lätt ;)

 

Hur har ni upplevt det ni som fått en. Tog det mer eller till och med kortare tid för någon?

 

Edit: Btw, hur mycket snabbare hade det blivit med expressleverans egentligen? Någon som vet det?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej.

Tråkigt att höra det där med Dustin. Har inte haft problem med beställningar där. Dock är det nog så att det finns svarta får överallt... Hoppas det går bättre nu för dig som beställde där.

 

 

Allt verkar iaf ha löst sig nu.

Det är lugnt, Dustin klantade sig lite, men det löste sig utan större problem.

Jag har alltid haft bra erfarenhet av dom.

Nu är det bara den olidliga väntan på leverans kvar. :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Peter Westerlund

Har nu avbeställt min Macbook Air....och beställt den igen men från Dustin istället. Dom hade den konfiguration jag vill ha och i lager. Dessutom 400 kr billigare. Så varför inte få den billigare och snabbare :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

chris241181

Jo.

Beställde mba 11 på dustin en måndag morgon och kunde hämta ut den onsdagen på morgonen. Så det var blixtsnabbt faktiskt!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Peter Westerlund

Jag beställde min igårkväll (söndag) och den är redan på god väg ser jag. Förmodligen får jag en sms-avi imorgon. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

Jag har aldrig ägt någon macbook men funderar på att köpa en nu då jag studerar och behöver en dator med mycket batteritid.
Men jag vill även "satsa" på en bra dator när jag köper så jag har några frågor;

1. Hur upplever ni macbook air? Är den användarvänlig och fungerar officepaketet bra?
2. Jag har läst ett flertal forum och funderar fortfarande på i5 eller i7 processor, är i7 mer högljud vid påfrestande arbeten? (som enligt http://forums.macrumors.com/showpost.php?p=17510143&postcount=159)
3. Och ni som har fått MBA 13', vad är ni nöjda respektiva missnöjda med hittills?

Tack för att ni tar er tid för en nybörjare :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sådär, nu är jag Macbook air ägare sen ungefär 40min tillbaka. :)
Jag måste säga att ssdn gör mycket för rappheten. Man behöver inte vänta länge när man öppnar nya program.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sådär, nu är jag Macbook air ägare sen ungefär 40min tillbaka. :)

Jag måste säga att ssdn gör mycket för rappheten. Man behöver inte vänta länge när man öppnar nya program.

Det har alltid varit SSD i Airen. Men du menar finessen med att den sitter på PCI-express.... Varför inte ladda ner BlackMagic SpeedTest så får vi svart på vitt hur bra den går. Min äldre Air gör runt 250

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det har alltid varit SSD i Airen. Men du menar finessen med att den sitter på PCI-express.... Varför inte ladda ner BlackMagic SpeedTest så får vi svart på vitt hur bra den går. Min äldre Air gör runt 250

 

Menade mest att det var min första mac med ssd. :)

Okej, laddar ner och kollar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Just nu är jag bara så sjukt frustrerad och besviken på Apple och deras urusla val av fraktalternativ. Jag beställde min dator Fredagen den 28e juni. Den skickades den 3e juli och jag har fortfarande inte fått den!

 

Fick ett SMS från Apple om att den skulle komma idag så jag stannade hemma och tackade nej till jobb för att kunna ta emot datorn. Så jag väntade hela dagen och fem i sju på kvällen får jag ett SMS som säger att min adress är för avlägsen och att de inte levererar till min adress varje dag. Så fruktansvärt USELT! Så nu måste jag stanna hemma imorgon också för närmsta hämtningsstället ligger 20mil bort enkel väg.

 

Usch vad besviken jag är.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Peter Westerlund

Jag skulle vara lika förbannad som du...

 

Jag blir frustrerad bara av att min dator som jag beställde igår inte kan levereras från Segeltorp kl 14 idag över stan till Täby samma dag. Men den kommer väl imorgon :) (ivrig)

 

Edit: ...men så bytte jag ju från Apple till att köpa av Dustin istället. Det går liiiite fortare då. och 400 kr billigare...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...