Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

iOS 7 beta


iMattias

Rekommendera Poster

prova med iphone 5 gsm model a1429,finns tydligen 2 olika,kolla vad din modell heter i inställningar->Allmänt->om,bläddra ner till modell o kolla vad som står där

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 184
  • Created
  • Senaste svar

prova med iphone 5 gsm model a1429,finns tydligen 2 olika,kolla vad din modell heter i inställningar->Allmänt->om,bläddra ner till modell o kolla vad som står där

det står MD297DN/A på modell, men ska testa ladda ner a1429

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jaha,ok,såg på pb att det fanns 2 olika nämligen,vet dock inte vad som skiljer dom åt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jaha,ok,såg på pb att det fanns 2 olika nämligen,vet dock inte vad som skiljer dom åt

Tror ena är för CDMA men ska testa ändå

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ok,hoppas du får ordning på det,själv är jag väl inte direkt jätteimponerad av ios 7,finns väl visserligen en del nya funktioner som är användbara,men utseendet,nja,vet inte (man har väl inte vant sig än..)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

det står MD297DN/A på modell, men ska testa ladda ner a1429

Du får kolla på baksidan av telefonen, längst ner bör det stå A1429 om det är en svenskköpt lur.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ok,hoppas du får ordning på det,själv är jag väl inte direkt jätteimponerad av ios 7,finns väl visserligen en del nya funktioner som är användbara,men utseendet,nja,vet inte (man har väl inte vant sig än..)

Funkar. Tack för hjälpen. Håller med om att designen kunnat vara mycket bättre. Hoppas på att dem ändrar lite på den till slut versionen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Någon som kan tipsa om hur jag kan prova ios7 på min iphone 5 utan Tt ha ett eget dev konto?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Någon som kan tipsa om hur jag kan prova ios7 på min iphone 5 utan Tt ha ett eget dev konto?

Du kan som jag gjort betala någon som har dev konto så registrerar han din udid. Kolla ebay, kostar ca 60 kr

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Någon som kan tipsa om hur jag kan prova ios7 på min iphone 5 utan Tt ha ett eget dev konto?

Ladda ner iOS 7 från något ställe som har med pirater att göra och sen kan du följa den här guiden:

Du kan som jag gjort betala någon som har dev konto så registrerar han din udid. Kolla ebay, kostar ca 60 kr

Totalt slöseri med pengar, fungerar utmärkt att använda iOS 7 ändån. Har precis själv installerat iOS 7 utan några som helst problem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okey, det står på några ställen att man inte kan nedgradera tillbaka till ios 6 sen. Stämmer det?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okey, det står på några ställen att man inte kan nedgradera tillbaka till ios 6 sen. Stämmer det?

Har läst att man ska kunna nedgradera, men har ingen egen erfarenhet. Hittar heller inte var det stod, om det var här på MW eller något annat ställe.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nä det står lite här och var, men oklart om det bara gäller jailbrakeade eller inte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej, så nu har jag testat iOS 7 i 8 timmar. Direkt kände jag att det inte flyter på jättebra (sitter på en iPhone 5).

Batteritiden är cirka 35 % sämre, så litar du mycket på ditt batteri och inte har möjlighet att ladda alltid så uppdatera inte.

 

Annars funkar det som förväntat, appar funkar, alla jag har provat i alla fall.

Funktioner som de visade upp tex swipe för att gå bakåt finns inte.

Nya Siri rösten finns inte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Enda jag saknar är Siri rösten! Swipe bakåt har jag.!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ChristianViking

Finns det någon risk att någon utvecklare vet mitt udid?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej, så nu har jag testat iOS 7 i 8 timmar. Direkt kände jag att det inte flyter på jättebra (sitter på en iPhone 5).

Batteritiden är cirka 35 % sämre, så litar du mycket på ditt batteri och inte har möjlighet att ladda alltid så uppdatera inte.

 

Annars funkar det som förväntat, appar funkar, alla jag har provat i alla fall.

Funktioner som de visade upp tex swipe för att gå bakåt finns inte.

Nya Siri rösten finns inte.

Har bara testat det i någon timme, så har ingen kommentar om batteriet. Men tycker däremot att det flyter jättebra på min iPhone 5. Visste inte vad swipe skulle vara, men kunde gissa mig till det och det fungerar hos mig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok nu har jag fått iMessage att funka MEN, varför känner den bara av vissa kontakter som har iMessage??? Skitskumt! Där blir det grönt. Trots att dom har iMessage aktiverat... Nån som märkt samma fenomen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det fungerade klockrent att följa instruktionerna på filmen, enda nackdelen är att man måste installera telefonen som en ny enhet. Alltså inte återställa från tex iCloud backup. Så bilder och appar ect kommer tyvärr inte med när man väljer updatera till iOS 7 alternativet.

 

Om jag registrerar mitt UID och väljer att återställa med ios7, kan jag då också välja att återställa telefonen från iCloud backup?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det fungerade klockrent att följa instruktionerna på filmen, enda nackdelen är att man måste installera telefonen som en ny enhet. Alltså inte återställa från tex iCloud backup. Så bilder och appar ect kommer tyvärr inte med när man väljer updatera till iOS 7 alternativet.

 

Om jag registrerar mitt UID och väljer att återställa med ios7, kan jag då också välja att återställa telefonen från iCloud backup?

Jepp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har 50+ slots. PMa mej om det är intressant.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Någon som har fått till dubbelklicka för att zooma eller pinch to zoom i safari?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag lyckades installera iOS 7 utan att registrera UDID. Fungerar endast om man väljer att uppdatera telefonen istället för att återställa den.

Gjorde först misstaget att återställa telefonen med en 7.0 ipsw, och då kom jag inte vidare då aktiveringen misslyckades när iphonen startat om efter installationen. Lyckades dock återställa till 6.0 genom att sätta telefonen i DFU-läge och prövade att uppdaterade istället och det funkade fint.

 

iPhone 4

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Någon som har fått till dubbelklicka för att zooma eller pinch to zoom i safari?

 

Pincha funkar men inte dubbelklick.

Funkar ditt iMessage med alla kontakter?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pincha funkar men inte dubbelklick.

Funkar ditt iMessage med alla kontakter?

 

Dom kontakter jag har skickat till har funkat!

 

Har dock inte sms:at alla i min adressbok som har igrejor

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...