Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

iOS 7 beta


iMattias

Rekommendera Poster

Min klocka hoppar lite upp och ner på låsskärmen. Både på iPhonen och iPaden! Någon mer som har det så?

Samma här.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 184
  • Created
  • Senaste svar

En fråga: Om jag nu laddar ner iOS 7 Beta 2, och sedan vill gå tillbaka till iOS 6, kommer jag då att kunna använda den senaste säkergetskopian från iOS6? Jag har läst att den gamla iOS 6-kopian tas bort när man har iOS 7 och att telefonen inte accepterar en iOS 7-kopia när man gått tillbaka.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En fråga: Om jag nu laddar ner iOS 7 Beta 2, och sedan vill gå tillbaka till iOS 6, kommer jag då att kunna använda den senaste säkergetskopian från iOS6? Jag har läst att den gamla iOS 6-kopian tas bort när man har iOS 7 och att telefonen inte accepterar en iOS 7-kopia när man gått tillbaka.

 

Enkelt...synka eller ta ingen säkerhetskopia medan du har iOS 7

Då minimiserar du risken att säkerhetskopian av iOS 6 försvinner.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Enkelt...synka eller ta ingen säkerhetskopia medan du har iOS 7

Då minimiserar du risken att säkerhetskopian av iOS 6 försvinner.

Fast det låter lite lustigt att jag ska strunta i att säkerhetskopiera... Borde jag inte kunna göra en säkerhetskopia genom iTunes (innan jag uppdaterar till iOS 7) som sparas på datorn som jag kan använda mig av om jag vill gå tillbaka till iOS 6?

 

Sen undrar jag också hur jag ska få in mina inställningar i telefonen när jag väl har uppdaterat till iOS 7. För vid installation ska jag välja "Ställ in som ny iPhone" och då går jag väl förbi valet att återskapa från en kopia?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fast det låter lite lustigt att jag ska strunta i att säkerhetskopiera... Borde jag inte kunna göra en säkerhetskopia genom iTunes (innan jag uppdaterar till iOS 7) som sparas på datorn som jag kan använda mig av om jag vill gå tillbaka till iOS 6?

 

Sen undrar jag också hur jag ska få in mina inställningar i telefonen när jag väl har uppdaterat till iOS 7. För vid installation ska jag välja "Ställ in som ny iPhone" och då går jag väl förbi valet att återskapa från en kopia?

 

Läste du ens vad jag skrev?

Du ska INTE säkerhetskopiera när du har iOS 7 inlagt.

 

Nej du uppdaterar TILL iOS 7 så alla inställningar och appar är kvar

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Står klart och tydligt här.

http://www.iclarified.com/30995/you-can-update-to-ios-7-without-a-registered-iphone-udid

 

 

You MUST use the update button NOT the restore button.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fast det låter lite lustigt att jag ska strunta i att säkerhetskopiera... Borde jag inte kunna göra en säkerhetskopia genom iTunes (innan jag uppdaterar till iOS 7) som sparas på datorn som jag kan använda mig av om jag vill gå tillbaka till iOS 6?

 

Sen undrar jag också hur jag ska få in mina inställningar i telefonen när jag väl har uppdaterat till iOS 7. För vid installation ska jag välja "Ställ in som ny iPhone" och då går jag väl förbi valet att återskapa från en kopia?

Jag har ett tiotal olika säkerhetskopior på min iPhone sparade i iTunes, både från iOS 6 och iOS 7, så det är inget problem att spara en kopia från iOS 6.

Men du kan återställa från en säkerhetskopia senare genom att välja "återskapa från säkerhetskopia" i iTunes.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Läste du ens vad jag skrev?

Du ska INTE säkerhetskopiera när du har iOS 7 inlagt.

 

Nej du uppdaterar TILL iOS 7 så alla inställningar och appar är kvar

 

Självklart läste jag vad du skrev, om du läste vad JAG skrev så stod där att jag tyckte det vore lustigt att inte säkerhetskopiera när jag har iOS 7. För OM jag inte vill gå tillbaka till iOS 6 vill jag ju veta att jag har telefonen kopierad.

Men det menar jag att det är synd om det stämmer att man inte kan gå tillbaks till en gammal iOS 6 kopia...

 

I de guider jag har läst står där att jag ska återställa telefonen först och välja "Ställ in som ny iPhone", detta medför att jag har en telefon med fakbriksinställningar. Sedan ska jag klicka på "uppdatera" i iTunes och välja .iswp filen. Kommer jag inte bara att uppdatera en fakriksinställd telefon då? Eller kommer jag efter uppdateringen få välja att återställa från en kopia?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Självklart läste jag vad du skrev, om du läste vad JAG skrev så stod där att jag tyckte det vore lustigt att inte säkerhetskopiera när jag har iOS 7. För OM jag inte vill gå tillbaka till iOS 6 vill jag ju veta att jag har telefonen kopierad.

Men det menar jag att det är synd om det stämmer att man inte kan gå tillbaks till en gammal iOS 6 kopia...

 

I de guider jag har läst står där att jag ska återställa telefonen först och välja "Ställ in som ny iPhone", detta medför att jag har en telefon med fakbriksinställningar. Sedan ska jag klicka på "uppdatera" i iTunes och välja .iswp filen. Kommer jag inte bara att uppdatera en fakriksinställd telefon då? Eller kommer jag efter uppdateringen få välja att återställa från en kopia?

 

Vet inte hur många som gnällt över att dom lagt in en beta och säkerhetskopierat och plötsligt är dom gamla säkerhetskopiorna plötsligt borta.

Så den gången dom vill eller behöver gå tillbaka så har dom förlorat allt.

 

Du har fått råd hur du ska göra och jag har presenterat en länk som verifiera det men du gör precis som du vill.

Det kommer säkert gå bra än vilken metod du använder men varför inte använda den som rekommenderas och som rapporterats skapa minst bekymmer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Vet inte hur många som gnällt över att dom lagt in en beta och säkerhetskopierat och plötsligt är dom gamla säkerhetskopiorna plötsligt borta.

Så den gången dom vill eller behöver gå tillbaka så har dom förlorat allt.

 

Du har fått råd hur du ska göra och jag har presenterat en länk som verifiera det men du gör precis som du vill.

Det kommer säkert gå bra än vilken metod du använder men varför inte använda den som rekommenderas och som rapporterats skapa minst bekymmer.

 

Jag väjer att försöka undvika att gnälla i efterhand, därför tar jag reda på så mycket som möjligt innan jag uppdaterar. Jag går på ditt råd, då du verkar veta vad du pratar om.

 

Tack för hjälpen!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Jag väjer att försöka undvika att gnälla i efterhand, därför tar jag reda på så mycket som möjligt innan jag uppdaterar. Jag går på ditt råd, då du verkar veta vad du pratar om.

 

Tack för hjälpen!

 

 

Jag har alltid följt iClarified´s guider och min erfarenhet är att det krånglar minst då :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

 

Jag har alltid följt iClarified´s guider och min erfarenhet är att det krånglar minst då :)

 

Nu har jag uppdaterat till iOS 7, men vid uppstart fick jag ingen förfrågan att uppdatera från en säkerhetskopia, eller om jag ville ställa in som en ny iPhone.

Jag testade då att välja "Återställ från säkerhetskopia" i iTunes och sedan välja min senaste kopia, men jag får ändå inte in mina inställningar, sms, appar eller kontakter. Vad har jag gjort för fel?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför skulle du få en fråga att uppdatera från en säkerhetskopia?

Du hade redan allt i telefonen innan uppdateringen så inget ska försvinna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför skulle du få en fråga att uppdatera från en säkerhetskopia?

Du hade redan allt i telefonen innan uppdateringen så inget ska försvinna

 

Fast i alla guider står att man ska återställa till fabriksinställningar innan man uppdaterar till iOS 7.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Fast i alla guider står att man ska återställa till fabriksinställningar innan man uppdaterar till iOS 7.

 

Om det nu stod så i alla guider,förutom den jag länkade till varför följde du inte dom då?

Misstänker att du inte ens har en iPhone utan är bara ett troll!!

 

Hade du följt guiden till punkt och pricka hade du haft allting kvar för det är bara en "vanlig" uppdatering.

Och vid en uppdatering försvinner ingenting.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Fast i alla guider står att man ska återställa till fabriksinställningar innan man uppdaterar till iOS 7.

Jösses!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Om det nu stod så i alla guider,förutom den jag länkade till varför följde du inte dom då?

Misstänker att du inte ens har en iPhone utan är bara ett troll!!

 

Hade du följt guiden till punkt och pricka hade du haft allting kvar för det är bara en "vanlig" uppdatering.

Och vid en uppdatering försvinner ingenting.

 

 

Jösses!

 

 

Jaja, nu ska vi vara snälla.

Jag gjorde om och gjorde rätt så nu funkar allt fint =)

 

Det enda som jag har problem med är klockan. Det är inställd på "automatisk", men ligger ändå 2 timmar efter faktiskt tid, detta verkar dessutom påverka alla mina kalenderposter som har fått andra tider, både den inbygda kalendern och WeekCal.

Ändrar jag tiden manuellt hjälper det inte kalendrarna, och någon tidszon får jag inte upp då inställningsappen hänger sig.

 

Någon som har liknande problem?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jabbasvens

Pröva starta om med båda knapparna ?

 

 

 

 

Jaja, nu ska vi vara snälla.

Jag gjorde om och gjorde rätt så nu funkar allt fint =)

 

Det enda som jag har problem med är klockan. Det är inställd på "automatisk", men ligger ändå 2 timmar efter faktiskt tid, detta verkar dessutom påverka alla mina kalenderposter som har fått andra tider, både den inbygda kalendern och WeekCal.

Ändrar jag tiden manuellt hjälper det inte kalendrarna, och någon tidszon får jag inte upp då inställningsappen hänger sig.

 

Någon som har liknande problem?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Åter igen och igen och igen och igen...

En BETA är ju alltid en BETA dvs en icke färdigtestad och buggfixad version.

:utskallning::stjarnsmall::totaltgalen:

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

dannejanne

Kört iOS 7 sedan tidig beta 1.

 

Aldrig någonsin haft en iPhone tidigare. Kört Android, Windows Phone, MeeGoo och Blackberry inom de sista 2 åren.

 

Första betan var ganska buggig men beta 2 vart mycket bättre. Dock så är ju en del buggar kvar som märks av men nödvändigtvis inte förhindrar användandet av telefonen. Mest visuella buggar lite här och där.

 

Hade ganska dålig batteritid. Det som hjälpte mig mest dock var att stänga av vädrets åtkomst till GPS'en. För jag märkte hur GPS ikonen dök upp typ var 5'e minut. Så fort jag låste upp telefonen. Nästan alltid när jag drog ned notifikationsbaren. Det var vädret som uppdaterades alldeles för ofta. Så efter jag stängde av det samt parallax effekten så har jag helt OK batteri som kan räcka 2 dagar vid väldigt snålt användande.

 

Den största buggen som händer ibland, ca. 1 gång varannan dag är att luren typ startas om. Äpple loggan dyker tvärt upp och jag tas till låsskärmen igen. Dock är luren igång som vanligt så full reboot är det inte tal om. Händer oftast vid uppstart av diverse app.

 

Annars har jag inga buggar som gör telefonen obruklig direkt. Luren flyter på ganska bra med något litet lagg ibland. Fixas säkert till fulla releasen. Jag kommer ticka på med beta versioner då de funkar tillräckligt bra.

 

Jag avskyr nämligen designen på iOS 6 och bakåt så det är inget alternativ till mig. Den nya designen är det enda skälet till att jag sprang och köpte mig en iPhone 5.

 

Välkommen in i 2000-talet, iOS.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sådär, nu har även jag iOS7 beta2, tog lite tid att få reda på hur en icke-programmerare får tag på det. TACK APPLE. Känns fantastiskt än så länge.

 

Några synpunkter så här långt.

 

* Gillar mycket i iOS 7, men vissa ikoner tycker jag verkligen är urfula. Kalendern, mail osv är i världsklass, men jag tycker ikonerna känns för färgglada och barnsliga. Kanske en vanesak.

* Mapparna - Känns skittråkiga, verkligen. En grå box som inte öppnas lika elegant som tidigare. Saknar gamla mapparna. Dock gillar jag att man kan ha flera sidor i mapparna.

 

Överlag flyter det på bra, något segare än iOS 6 tycker jag ändå att den är, men det löser sig förhoppningsvis till det riktiga släppet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är också helnöjd med beta 2 såhär långt trots några smärre buggar samt att hela systemet bör kunna optimeras ytterligare. Hoppas på att dom släpper beta 3 imorgo måndag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Beta tre funkar mycket bättre tycker jag. Käns även som batteritiden blivit lite bättre. Men Hitta iPhone funka inte nu heller!!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker också det känns som batteriet har fått lite extra kräm. Speciellt imorrse. Drog ur den 7:30. Gick då till jobbet och lyssnade på musik i mina stora slutna hörlurar i de 30 minuter det tar att gå till jobbet. Fick 2 st mail på vägen samt skickade iväg ett meddelande. När jag kom till jobbet lade jag luren sen när jag plockade upp den vid 12:00 igen så var den fortfarande på 100%.

 

Efter någon minuts kikande så ramlade den ner till 99% och idag nu när jag är hemma från jobbet så ligger den på 82% men då är den ju också använd sedan efter lunch så klart.

 

Tycker batteritiden är bra nu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En trevlig nyhet som jag hittat är att om man sveper i en chatt i iMessage så ser man klockslaget på när alla meddelanden skickades eller togs emot! Vet inte om det funnits i tidigare versioner av iOS men trevligt var det iallafall för jag har allid stört mig på att jsg inte kunnat se exakt när jag skickade eller tog emot ett sms

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...