Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

iOS 7 beta


iMattias

Rekommendera Poster

  • Svars 184
  • Created
  • Senaste svar

Hej,

 

Jag har nu kört iOS7 Beta 1 nu i ungefär 4 dagar och jag kan bara säga att jag diggar den grymt mkt!

Även för att var en beta så fungerar den smidigt på min iPhone 5.

Inga direkt synlig lagg förutom när man scrollar i addressboken.

Färgschemat och teckensnittet är underbar.

Alla appar som jag har fungerar utan problem.

Enda märkbara nackdelen är nog batteritiden, den har nog försämrat med 10-20%.

 

Dock jag har läst på nätet att denna beta kommer att sluta fungera efter den 24:Juli.

Då måste man antingen uppgradera till nästa beta version (som släpps ganska snart) och detta om man är en "developer" dvs betalat en peng till Apple.

Eller så måste man (som jag som inte har reggat min UDID) nergradera till 6.1.4 innan dess.

 

Kan någon bekräfta detta eller har andra uppgifter?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

 

Jag har nu kört iOS7 Beta 1 nu i ungefär 4 dagar och jag kan bara säga att jag diggar den grymt mkt!

Även för att var en beta så fungerar den smidigt på min iPhone 5.

Inga direkt synlig lagg förutom när man scrollar i addressboken.

Färgschemat och teckensnittet är underbar.

Alla appar som jag har fungerar utan problem.

Enda märkbara nackdelen är nog batteritiden, den har nog försämrat med 10-20%.

 

Dock jag har läst på nätet att denna beta kommer att sluta fungera efter den 24:Juli.

Då måste man antingen uppgradera till nästa beta version (som släpps ganska snart) och detta om man är en "developer" dvs betalat en peng till Apple.

Eller så måste man (som jag som inte har reggat min UDID) nergradera till 6.1.4 innan dess.

 

Kan någon bekräfta detta eller har andra uppgifter?

När jag installerade iOS 6 (när de bara fanns som Beta och jag ej var registrerad utvecklare), så var det bara att ladda ner nästa beta och köra samma procedur som första gången. Bör ju vara likadant nu med iOS 7.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När jag installerade iOS 6 (när de bara fanns som Beta och jag ej var registrerad utvecklare), så var det bara att ladda ner nästa beta och köra samma procedur som första gången. Bör ju vara likadant nu med iOS 7.

Dvs nergradera till 6.1.4 (för iPhone5) och sedan lägga in ioS7 beta 2?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dvs nergradera till 6.1.4 (för iPhone5) och sedan lägga in ioS7 beta 2?

Återställa från iOS 7 Beta 1 till iOS 7 Beta 2. Bör ju fungera.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har stängt av automatisk uppdateringen av App stor och nu håller batteriet Bättre!!! 42% nu och använd sen 5:30 i morse

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det innebär väl att det kommer en ny beta i dag?

Trodde den skulle kommit i helgen redan

så rätt jag hadde ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Redan laddat ner det. Betydligt snabbare och snyggare. Små detaljer som fixats.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ChristianViking

Jag uppdaterade till beta 2 direkt i min iphone.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag uppdaterade till beta 2 direkt i min iphone.

 

Samma här :D

Funkade klockrent.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

sundstroem.mac

Uppdaterade också direkt i telefonen till beta2. Har dock problem med batteritid än. Men som sagt beta. De flesta appar funkar Helt ok vissa funkar inte alls. Men i helhet funkar det bättre än första betan tack och lov. Sen förstår jag inte de som klagar på designen. Tycker det ser riktigt bra ut. Dock Tucker jag det är jävligt löljigt av Apple att inte låta oss användare byta skin eller välja vilka appar man vill ha i snabbinställningsrutan. Det är ändå inte så avancerade inställningar. Men efter lite mer än en vecka med iOS 7 vet jag att jag inte kommer sakna mitt jailbrake jag hade innan. (iPhone 5)

 

Edit: ska prova stänga av automatisk uppdatering i AppStore för batteritiden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har kört beta ett i ca en vecka utan några större problem i min iphone5.

Uppdaterade till beta två i måndags. (innan dess så nedgraderade jag till 6.1.4).

 

Igår när jag skulle öppna upp "Meddelanden" så hängde den sig och luren slocknade.

Sedan fastnade luren i någon loop då den försökte boota om sig, dock dök bara "äpplet" upp samt en snurrande cirkel.

Så jag var tvungen att via DFU läget nedgradera till 6.1.4 igen.

 

Jag tror att jag stannar här ett tag nu :-)

 

Visst, sådana saker kan ske eftersom det är just BETA, men jag upplevde att beta 1 var mer stabil och färre synliga buggar än beta 2 (som jag ändå bara hann testa i ca ett dygn).

 

Någon annan som har träffat på samma bugg?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Beta 1 buggade en del för mig när jag avslutade samtal samt att ibland så dök äpplet upp för att sen återgå till släckt skärm. Men inga som helst låsningar. Nu med beta 2 så har jag inte kvar några av dom buggarna och har inte upptäckt någon ny bugg än. Dock som sagt och som väntat så fungerar ju appar som ej är Apples egna sisådär överlag men det får man ju ta. T ex Swedbanks app kan inte ta kort på fakturor för det kommer ingen bild när man skall fota ocr och summa. Men överlag är jag skitnöjd vill verkligen inte tillbaka till iOS 6.1.4 alls såvidare jag inte blir tvungen för att nåt tok skiter sig för mig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Uppdaterade också direkt i telefonen till beta2. Har dock problem med batteritid än. Men som sagt beta. De flesta appar funkar Helt ok vissa funkar inte alls. Men i helhet funkar det bättre än första betan tack och lov. Sen förstår jag inte de som klagar på designen. Tycker det ser riktigt bra ut. Dock Tucker jag det är jävligt löljigt av Apple att inte låta oss användare byta skin eller välja vilka appar man vill ha i snabbinställningsrutan. Det är ändå inte så avancerade inställningar. Men efter lite mer än en vecka med iOS 7 vet jag att jag inte kommer sakna mitt jailbrake jag hade innan. (iPhone 5)

 

Edit: ska prova stänga av automatisk uppdatering i AppStore för batteritiden.

 

 

 

 

 

Hade också dålig batteritid. Men jag återställde bara mobilen; sen funkade allt dunder igen.

Sen har jag ett par saker avaktiverat som många knappt vet finns.

I platstjänster under begränsningar har jag stängt av Diagnos och Användning och Platsbaserad iAd.

Också Inställningar - Allmänt - Diagnos och användning - Skicka inte.

Sen kan man även stänga av effekten att bakgrunden rör sig med sina egna rörelse. I hjälpmedel - Parallax.

Ursäkta grammatiken. 08:01 ...

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

sundstroem.mac

 

 

Hade också dålig batteritid. Men jag återställde bara mobilen; sen funkade allt dunder igen.

Sen har jag ett par saker avaktiverat som många knappt vet finns.

I platstjänster under begränsningar har jag stängt av Diagnos och Användning och Platsbaserad iAd.

 

Också Inställningar - Allmänt - Diagnos och användning - Skicka inte.

 

Sen kan man även stänga av effekten att bakgrunden rör sig med sina egna rörelse. I hjälpmedel - Parallax.

 

Ursäkta grammatiken. 08:01 ...

 

Ah ska prova stänga av de grejerna med. Upplever att batteritiden har varit bättre idag när jag stängde av automatisk uppdatering i appstore iaf.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ah ska prova stänga av de grejerna med. Upplever att batteritiden har varit bättre idag när jag stängde av automatisk uppdatering i appstore iaf.

?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En sak som jag kanske inte uppmärksammat tidigare och vet inte hurvida den funnits länge är den analoga klockan redan som ikon visar rätt tid. Tickar t.o.m. per sekund. Datum har ju funnits lite längre ... Kanske kan man få analog klocka på "lås-skärmen" också?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Hade också dålig batteritid. Men jag återställde bara mobilen; sen funkade allt dunder igen.

Sen har jag ett par saker avaktiverat som många knappt vet finns.

I platstjänster under begränsningar har jag stängt av Diagnos och Användning och Platsbaserad iAd.

Också Inställningar - Allmänt - Diagnos och användning - Skicka inte.

Sen kan man även stänga av effekten att bakgrunden rör sig med sina egna rörelse. I hjälpmedel - Parallax.

Ursäkta grammatiken. 08:01 ...

 

Också Inställningar - Allmänt - Diagnos och användning - Skicka inte.

 

Hej

Detta kanske inte är så bra att stänga av!!!

Är ju en beta vi kör och då behöver Appel kunna se vad som är fel eller?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bra att stänga av om man inte är registrerad användare :P

 

Äsch finns ju många andra som skickar (dumt tänkt men batteritid är batteritid)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjena!

 

Har haft BETA ios7 sedan den släpptes. Har en iPhone 5 och en iPhone 4S. Första betan funkade bra på 4S och helt ok på 5an. Några få gånger fick jag dock inte igång skärmen från låst läge. Både powerknappen och hemknappen var riktigt sega att svara. Dessutom gick det inte att lägga på samtal ibland.

 

Senaste betan har varit värre. Tyvärr försvann den fantastiska klockan vid låst skärm när man kör musik. Helt idiotiskt! För det andra så slukar den batteri från 4S och då är det den som är MINST igång. Gick från fulladdad på morgonen till 22% på eftermiddagen. Två samtal, några sms och kanske 40 min surf.

 

På 5an har det buggat som fan. Toppgrafiken med batteri, operatör och klocka har ibland fryst kvar även när telefonen är igång. Ibland ligger den stora klockan på låstskärmen kvar när man låst upp telefonen. Ibland när man låst upp telefonen blir den helt svart med ett vitt äpple. Känns som att den äter lite mer batteri än innan.

 

Övriga observationer är att när man satt timer eller larm så syns det under stora klockan på låstskärmen. UNDERBART :D haha

Sök iPhone funktionen som man förr fick fram genom att trycka på hemknappen från hemsidan eller svepa från vänster till höger på hemsidan får man nu fram genom att svepa uppifrån och ner men inte från toppen.

 

Ska alldeles strax installera ios7 på ipad mini...

 

För övrigt är jag lycklig över ios7. Känns fräscht, uppdaterat och ändå väldigt mycket apple/iphone. Hoppas på lite mer flyt i den skarpa versionen!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min klocka hoppar lite upp och ner på låsskärmen. Både på iPhonen och iPaden! Någon mer som har det så?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min klocka hoppar lite upp och ner på låsskärmen. Både på iPhonen och iPaden! Någon mer som har det så?

Jepp så har jag det oxå.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...