Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Till Minne av


snowreeler
 Share

Rekommendera Poster

Det är lika oväntat som ovälkommet. 

Jens Rydell blev forskare men var från början utbildad lärare och att han älskade sitt jobb var uppenbart så här efteråt, 40 år senare för mig som hade honom som lärare och klassföreståndare då på Stenbocksskolan i Ulricehamn på 70-talet.

 

Jag har faktiskt bara ljusa och positiva minnen av honom och kommer därför att sörja hans för tidiga frånfälle. ?

 

https://www.natursidan.se/nyheter/till-minne-av-jens-rydell/

  • Ledsen 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...
1 timme sedan, Alix säger:

Svante Thuresson.

En del av hans musik var faktiskt riktigt trivsamt, från en svunnen tid, en tid jag minns.
 

 

  • Rösta upp 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Leva mitt liv från samma album (1968).
 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

13 minuter sedan, mikaellq säger:

En del av hans musik var faktiskt riktigt trivsam

Om jag vore elak skulle jag fråga "Vilken då?", men så elak är jag inte. :totaltgalen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 minuter sedan, Telly82 säger:

Om jag vore elak skulle jag fråga "Vilken då?", men så elak är jag inte. :totaltgalen:

Du menar att han bara sjöng, att andra som Beppe Wolgers producerade? Det har ingen betydelse för mig som likafullt minns 60 och 70-talet som bitvis trivsamt och varmt på något vis.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)
1 timme sedan, mikaellq säger:

Du menar att han bara sjöng, att andra som Beppe Wolgers producerade?

Nej, jag menar att inget av det han sjöng var i min smak. Inte min melodi helt enkelt.

Redigerad av Telly82
  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...
Postad (redigerade)

Min granne är död. Det var kanske en månad sedan hon kom halvvägs till affären och ropade på min hjälp. Hon skulle köpa öl, det enda hon konsumerade. Hon fick hjälp av grannen att komma hem. Det har sagts mig att hon hade lungcancer också. Hon hade ett eländigt liv hur som helst. Så det var väl bäst. Vila i frid.

Redigerad av Alix
  • Ledsen 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Just nu, Alix säger:

Min granne är död. Det var kanske en månad sedan hon kom halvvägs till affären och ropade på min hjälp. Hon skulle köpa öl, det enda hon konsumerade, utöver cigaretter och snus. Hon fick hjälp av grannen att komma hem. Det har sagts mig att hon hade lungcancer också. Hon hade ett eländigt liv hur som helst, plågad av smärtor efter en olycka för länge sedan. Så det var väl bäst. Vila i frid.

Ska man bli ledsen för att ett liv avslutades eller glad för att hon slapp plågorna? Både och, verkar det som.  :( :)

Vila i frid.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 minut sedan, Telly82 säger:

Ska man bli ledsen för att ett liv avslutades eller glad för att hon slapp plågorna? Både och, verkar det som.  :( :)

Vila i frid.

Jo. Jag glömde skriva att hon plågades svårt av smärtor sedan en olycka för många år sedan. Stackars kvinna.

  • Ledsen 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...
18 minuter sedan, Alix säger:

Peps Persson. Vila i frid.

Verkligen, älskar hans musik.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...
2 timmar sedan, boevil säger:

Han rapporterade från en match för länge sen där schweizaren Marc Rosset skickade iväg serven i ca 200 km/h, ungefär så snabbt som en moped...:totaltgalen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vi minns Tommy Engstrand som kommentator från OS i Calgary 

 

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

9 timmar sedan, boevil säger:

Han var ju en av (Lennart) "Hylands pojkar". Lennart Hyland gillade inte de nya löparbanorna av tartan på 1970-talet. (Han var van vid kolstybb). Hyland och Engstrand inspekterade banorna och Hyland sa något om att han hade behövt något vasst föremål för att kolla hur hård ytan var. Engstrand svarade: "Använd armbågen."

  • Haha 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...
1 timme sedan, Telly82 säger:

83 bast är inte illa. Hade jag varit nöjd med även om jag siktar på 100. Men är det ingen mer än jag som tycker att tiden kan rusa fram?

Det var exempelvis som om igår jag lyssnade på Zachrisson kommentera golf så att denna annars torra, händelsefattiga sport kunde plötsligt bli spännande att se på. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...