Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vi som köpt iPhone från Halebop.


Hampos

Rekommendera Poster

Vänta vänta nu kommer jag ihåg hur det var när jag köpte min 3GS:

Den underskrift man plitade dit för att hämta ut telefonen ÄR underskriften för avtalet.

 

Har du hämtat ut iPhone 4 än? Jag misstänker nämligen att man får skriva under avtalet i alla fall, även om man förlänger det?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 601
  • Created
  • Senaste svar

Nej, inga papper här inte. Har samma status som många. Försändelsen ligger nu i Alvesta...

 

 

om du går in på postens hemsida och klickar på mer info. Står det då avtalsbrev under ''typ av försändelse'' på ditt paket?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

om du går in på postens hemsida och klickar på mer info. Står det då avtalsbrev under ''typ av försändelse'' på ditt paket?

 

 

Hej! Ja, det står avtalsbrev. Någon som kan den exakta innebörden av denna typ av försändelse?

 

 

Så här ser det ut:

 

Från:-Till:-

Här är din försändelse:

 

Beräknad leverans:

Tidigast 14 aug

13 aug kl 18:42

Alvesta, Försändelsen är inlämnad.

 

Kom ihåg att ta med dig din SMS-avisering eller avi samt legitimation när du ska hämta ut din försändelse.

 

Visa mer info Vikt:-Typ av försändelse:AvtalsbrevKvitterad av:-Tilläggstjänster:-Referens eller ordernr:-Historik:DatumMeddelande13 aug kl 18:42Alvesta, Försändelsen är inlämnad.Visa mindre info

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

om du går in på postens hemsida och klickar på mer info. Står det då avtalsbrev under ''typ av försändelse'' på ditt paket?

 

På min står det så också, men det är väl bara ett vanligt brev som man har tecknat ett avtal för att få?

Min befinner sig fortfarande i Alvesta vilket betyder att den bara ligger ett par/tre timmar från mig ;) Var bor ni andra?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag bor i Uppsala. Fattar inte varför alla paket kommer till hålan alvesta :P

 

Den lär stanna där till måndag då dom inte jobbar på helger.

 

edit: såg att alvesta ligger i småland. Är i kalmar över helgen. Vet nån om man kan åka dit och hämta paketet? :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag bor i Uppsala. Fattar inte varför alla paket kommer till hålan alvesta :P

 

Den lär stanna där till måndag då dom inte jobbar på helger.

 

edit: såg att alvesta ligger i småland. Är i kalmar över helgen. Vet nån om man kan åka dit och hämta paketet? :P

 

Alvesta har en postsorteringscentral. Och nej, du kan inte hämta ut det (dels har du väl inte fått avtalet/avin än och sen så skall ju paketet levereras till den ort där du är skriven på) totaltgalen.gif

 

På min står det så också, men det är väl bara ett vanligt brev som man har tecknat ett avtal för att få?

 

 

Ja, det står avtalsbrev. Någon som kan den exakta innebörden av denna typ av försändelse?

Ja, du måste hämta ut paketet med ett avtal som även fungerar som avi för paketet. Med andra ord fungerar inte sms-avi, och du kan inte hämta ut paketet enbart på kolli-numret utan måste få hem avtalet från Halebop i brevlådan först. Men eftersom både avtalet och paketet skickas samtidigt brukar avtalet komma i tid, så man kan hämta ut paketet samma dag som det kommer till en hos posten.

 

Glöm inte legitimation.

 

Om inte annat så finns ju alltid Google. Och vill man ha den exakta betydelsen så är det alltid bäst att leta sig fram till Postens webbplats om Avtalsbrev. Vilket var i det här fallet den första träffen på söktjänsten Google.

 

 

"Har du särskilda villkor som din kund behöver godkänna eller vill du att kunden förbinder sig att hämta ut sina beställda varor? I sådana fall kan vi hjälpa dig att begära en avtalsunderskrift. Då får du direkt en namnunderskrift och slipper skicka ut avtal eller villkor separat och invänta underskrift från kunden innan du skickar dina varor. Det kan vara bra vid exempelvis distans- eller internethandel.Säkert: Bind upp kunden i ett åtagande i samband med att försändelsen hämtas ut.

Effektivt: Processerna i avtalstecknande minimeras och inga kunder går förlorade på vägen.

Enkelt: Teckna avtal i samband med utskicket. Minskar administrativa kostnader och förenklar för kund."

http://www.posten.se...page=avtalsbrev

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alvesta har en postsorteringscentral. Och nej, du kan inte hämta ut det (dels har du väl inte fått avtalet/avin än och sen så skall ju paketet levereras till den ort där du är skriven på) totaltgalen.gif

 

 

 

 

Ja, du måste hämta ut paketet med ett avtal som även fungerar som avi för paketet. Med andra ord fungerar inte sms-avi, och du kan inte hämta ut paketet enbart på kolli-numret utan måste få hem avtalet från Halebop i brevlådan först. Men eftersom både avtalet och paketet skickas samtidigt brukar avtalet komma i tid, så man kan hämta ut paketet samma dag som det kommer till en hos posten.

 

Glöm inte legitimation.

 

Om inte annat så finns ju alltid Google. Och vill man ha den exakta betydelsen så är det alltid bäst att leta sig fram till Postens webbplats om Avtalsbrev. Vilket var i det här fallet den första träffen på söktjänsten Google.

 

 

"Har du särskilda villkor som din kund behöver godkänna eller vill du att kunden förbinder sig att hämta ut sina beställda varor? I sådana fall kan vi hjälpa dig att begära en avtalsunderskrift. Då får du direkt en namnunderskrift och slipper skicka ut avtal eller villkor separat och invänta underskrift från kunden innan du skickar dina varor. Det kan vara bra vid exempelvis distans- eller internethandel.Säkert: Bind upp kunden i ett åtagande i samband med att försändelsen hämtas ut.

Effektivt: Processerna i avtalstecknande minimeras och inga kunder går förlorade på vägen.

Enkelt: Teckna avtal i samband med utskicket. Minskar administrativa kostnader och förenklar för kund."

http://www.posten.se...page=avtalsbrev

 

 

Ok, tack för bra info.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hur långt i ordrarna har dom kommit?

jag har order nr: 3665XX

för mig står det fortfarande bara "Orderstatus: Registrerad"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nån som hade 3544XX har fått sin sänd så du får kanske vänta en vecka till eller så.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag återkommer med hur min leverans står sig imorgon då posten jobbar.

 

Mm skriv direkt här inne i tråden när du fått den så ser vi vem som får den först ;) Det är ganska mycket fördel mig som bor i Skåneland får jag allt säga, men huvudsaken är att man får den imorgon.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mm skriv direkt här inne i tråden när du fått den så ser vi vem som får den först ;) Det är ganska mycket fördel mig som bor i Skåneland får jag allt säga, men huvudsaken är att man får den imorgon.

Du borde få den före mig som sagt. Jag får den definitivt senast på tisdag. Det är jag nöjd med.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då var min iPhone4 framme, men inte hos mig än utan hos min lokala ICAbutik. Nu är det bara att vänta på att avin ska dyka ner i brevlådan också så blir alla glada ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har order nr 3656XX,hoppas jag inte behöver vänta så länge till.

 

 

Vilket datum beställde du? Jag har ordernummer: 3671XX och beställde 3/8. Nån som vet, fungerar halebops ordernummer i kronoligisk ordning? Om mitt ordernummer är 3671XX så blir nästa kunds beställnings 3672XX?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilket datum beställde du? Jag har ordernummer: 3671XX och beställde 3/8. Nån som vet, fungerar halebops ordernummer i kronoligisk ordning? Om mitt ordernummer är 3671XX så blir nästa kunds beställnings 3672XX?

 

Det var ju en här i tråden med ordernummer efter mig, som fått sin levererad, så blir jag tveksam på om kön går efter den.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu ligger den på ICA. Jag är i bilen på väg hem från landet. Så Jag kan inte svåra på om Jag har fått en avi. Är en lång resa hem så om Jag fått en avi tror Jag inte Jag hinner hämta ut den ändå.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det var ju en här i tråden med ordernummer efter mig, som fått sin levererad, så blir jag tveksam på om kön går efter den.

 

 

Ja det känns lite skumt. Om nån som har nummer 3645 fick sin för en vecka sedan, borde ju halebop få in minst 26 iPhones för internetbeställningar nästa leverans... Vore jobbigt om de bara får in typ 6 iphone varje leverans, vilket känns en aning otrloligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det gick att ta utan månadsavgift med Telia också.

 

Eller hmm, det kanske bara var i butik man kunde det? :S

 

 

Till vilka priser?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag beställde en 32gb runt kl. 20.00 den 30/7 och har ordernummer 6507X, på mig står det fortfarande "registrerad".

 

Om Halebop inte skickar ut dem i exakt ordning beror det säkert på att det finns två modeller att välja mellan. Personligen hade jag ju hoppats på att det skulle gå fortare att få en 32 gb men den önskan verkar ju inte ha infriats.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag beställde en 32gb runt kl. 20.00 den 30/7 och har ordernummer 6507X, på mig står det fortfarande "registrerad".

 

Om Halebop inte skickar ut dem i exakt ordning beror det säkert på att det finns två modeller att välja mellan. Personligen hade jag ju hoppats på att det skulle gå fortare att få en 32 gb men den önskan verkar ju inte ha infriats.

Ja, tyvärr får dom in mycket mer 16 gigabytare då många inte behöver så stort som 32 gb.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilket datum beställde du? Jag har ordernummer: 3671XX och beställde 3/8. Nån som vet, fungerar halebops ordernummer i kronoligisk ordning? Om mitt ordernummer är 3671XX så blir nästa kunds beställnings 3672XX?

 

Nej, nästa kund borde få 3671XX också. XX är ju de sista siffrorna i beställningsnummret. Dom hoppar inte i hundratal, utan om du har 367101 så får nästa kund 367102. Däremot gäller det nog inte enbart iPhones, utan även andra mobiler. Frågan är väl dock hur många som beställd andra mobiler under den helg som iPhone släpptes. chockadskeptisk.gif

 

Ja det känns lite skumt. Om nån som har nummer 3645 fick sin för en vecka sedan, borde ju halebop få in minst 26 iPhones för internetbeställningar nästa leverans... Vore jobbigt om de bara får in typ 6 iphone varje leverans, vilket känns en aning otrloligt.

Jag tror nog att deras leveranser är större - det verkar som att det är några tusen som har beställt sin iPhone från Halebop i alla fall, om man får spekulera efter ordernumren som redovisats här i tråden etc.

 

Halebop har fått in väldigt få leveranser, i själva verket enbart två - enligt uppgifter från kundtjänst.

 

Ja, tyvärr får dom in mycket mer 16 gigabytare då många inte behöver så stort som 32 gb.

Antagligen fler som beställt 16 gigabytaren, antar jag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ordernr 3649xx är fortfarande registrerad.

 

Med tanke på halebops leverans först den 2 aug och sedan den 13 så borde ju nästa leverans bli den 22 om de håller samma takt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ordernr 3649xx är fortfarande registrerad.

 

Med tanke på halebops leverans först den 2 aug och sedan den 13 så borde ju nästa leverans bli den 22 om de håller samma takt.

Leveranserna verkar inte vara kontinuerliga - kan likväl komma en leverans den här veckan. Leveransen den 2 augusti var nog telefoner som redan kom in på fredagen den 30 juli eller tidigare inför lanseringen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...