Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vi som köpt iPhone från Halebop.


Hampos

Rekommendera Poster

Har aldrig sagt att ni klagar elaktflin.gif

Sukta på ni men den kommer inte snabbare för det :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 601
  • Created
  • Senaste svar

Har aldrig sagt att ni klagar elaktflin.gif

Sukta på ni men den kommer inte snabbare för det :)

 

Varför håller du på och tjatar på oss när det finns en tråd om telia som jag tror ligger på 17 s, även borderlinx som ligger på ca. 70 sidor?

 

Är du helt enkelt avundsjuk för att du inte ska köpa någon?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tagga ner lite jag retas med dig skrattaat.gif

 

Har beställt en jag med ungefär samma tid som du och jag vet att jag kommer få den när den kommer....om 1-2 veckor.

Och jag vet med säkerhet att den kommer inte snabbare ju mer jag chattar med Halebop eller kolla min orderstatus whistling.gifelaktflin.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur ska man veta överhuvud taget när man ska få sin iPhone4? På deras hemsida kan man ju se när ungefär man kan tänkas få den på leveransinfon som gäller om man redan lagt beställning. Den leveranstiden ligger på 4-6 veckor vilket man kan se att även leveranstiden om man skulle beställa iPhone4 idag ligger på. Det är ju riktigt kasst att dem inte kan meddela oss som beställt den för snart 2 veckor sedan om vi ens kommer få den före de som beställer idag. Sedan ska de ju skriva om när de får in nya leveranser men det kan de minsann inte göra utan de skriver bara in de gamla leveranserna, någon kontakt med apple måste de väl ha om nya leveranser :S

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är ju riktigt kasst att dem inte kan meddela oss som beställt den för snart 2 veckor sedan om vi ens kommer få den före de som beställer idag

 

Hur ska dom kunna svara på det när dom själva inte vet hur många eller när dom får nästa leverans?

Vi alla som beställt ligger i ett kösystem som systematiskt betas av allt eftersom leveranserna kommer.

Allt enligt en person jag pratade med som jobbar på Telia.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

CharlieSöder

Till att börja med så vill jag säga att jag har full respekt för Halebops arbete med att

få ut iPhone 4 till alla vi som beställt.

 

Nu till det som gör mig besviken.

Efter flertalet tabbar från kundtjänsten gällande hjälp med portering av mitt tidigare telefonummer från en annan etablerad operatör

så har jag insett att de anställda där, antingen bara är oinformerade, eller helt enkelt likgiltiga inför det arbete de har.

Flera frågor jag ställt har besvarats med diverse standardsvar som helt klart tyder på att de inte ens har läst igenom

frågorna de besvarar!

Efter en längre konversation med en av de anställda på kundtjänsten avslöjade jag denne med att

fara med osanning gällande en fråga jag hade angående leveransen.

Jag förstår att det måste vara en oerhört påfrestande tid för de anställda i och med detta kaos som uppstår

när efterfrågan så vida överstiger tillgången, men jag tycker trots det att man som anställd

på en av Sveriges större operatörer bör bemöta kunden med sanning och respekt, vilket tyvär inte har varit fallet här.

 

Mitt andra stora klagomål är Halebops, som företag, otroliga nonchalans mot sina blivande kunder.

Telia som exempel har en hel blogg där de håller sina blivande kunder ständigt informerade om läget

och hur det står till med leveranser och så vidare. Även om informationen som ges kanske inte

är så väldigt informativ som läsarna hoppats på så tycker jag ändå(och flera med mig) att det är en

väldigt god gest att hålla sina blivande kunder uppdaterade när de beställt ett abonnemang

hos dem, tillsammans med en telefon värd många tusen kronor.

Halebop däremot bryr sig inte ens om att på deras sida på Facebook såväl som i kundtjänsten

besvara frågor med ett varken ordentligt eller personligt svar.

 

Sen när är det okej att ignorera sina kunder och skylla alla problem på leverantören?

Hade jag beställt min iPhone 4 från Apple direkt så hade jag givetvis kritiserat dem.

Nu är det inte så. Skärpning Halebop!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vi alla som beställt ligger i ett kösystem som systematiskt betas av allt eftersom leveranserna kommer.

Ja, men man bör få kritisera operatören som kund trots allt. Det är riktigt sega leveranser, och Halebops kundtjänst kan inte ens svara på vilken plats man ligger i deras kö, eller något sånt utan bara ger preliminära och ringa svar som "inom fyra veckor". Jag tycker att Telia behandlar sina kunder på ett bättre sätt när det gäller att informera kunden om hur deras status för leverans ser ut, bland annat genom att man får veta om man får sin mobil vid nästa leverans eller hur statusen rent generellt ser ut på deras Iphone-blogg. Det är Apples fel att inte tillräckligt med mobiler kan levereras från start, trots den höga efterfrågan och flera generationers släpp - men som tidigare nämnt i tråden, Halebop ger ut standardsvar och agerar helt nonchalant mot både stamkunder och blivande kunder hos dom som operatör på marknaden. Frågar man ytterligare frågor och kräver personliga svar så bemöts man på ett väldigt negativt sätt, och det är underligt för att vara från ett företag som vill behålla sina kunder.

 

Jag är annars nöjd med Halebop som operatör, företaget har bra erbjudanden för oss som är studenter och allt annat är bra - inklusive deras service i vanliga fall. Jag antar att det är hög press på kundtjänst just nu när vi är tusentals ivriga köpare av den nya Iphone, men vi är fortfarande deras kunder och vill helst av allt få våra varor så fort som möjligt.

 

Med andra mobiltelefoner hade jag inte haft det tålamod som jag har idag. Det är tur att Apples kunder överlag är mer lojala mot företaget och varorna som det tillverkar - utan tvekan hade inte en HTC eller Nokia-ägare haft samma tålamod på att få sina varor levererade, deras mobiler skulle vara stenålders om de levererades efter en månad, eller ännu längre efter en beställning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men herregud hur kan ni ens vara förvånad över Halebops service?

Det är ett lågprisföretag som snålar in på service och personlig kontakt men i gengäld är dom lite billigare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mitt i all längtan efter den förbannade telefonen kan jag inte låta bli att tänka på hur det skulle se ut om Apple fullständigt öste ut telefoner så fort maskinerna bara gick.. Antar att kvalitén hade blivit därefter. Klen tröst, men ändå :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men herregud hur kan ni ens vara förvånad över Halebops service?

Det är ett lågprisföretag som snålar in på service och personlig kontakt men i gengäld är dom lite billigare.

 

+1

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

FORTFARANDE REGISTRERAD. Nu börjar man bli lite småless, men det är inget att göra åt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

FORTFARANDE REGISTRERAD. Nu börjar man bli lite småless, men det är inget att göra åt.

 

Hur ser du statusen? Får man mail varje gång de ändrar status?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur ser du statusen? Får man mail varje gång de ändrar status?

 

I ditt mail med beställningsbekräftelsen finns en länk till Halebop där du kan se statusen

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

CharlieSöder

Efterssom Halebop uppenbarligen inte tycker att det är värt ansträngningen att svara på

frågor så tänker jag dela med mig av den ytterst lilla information jag 

efter mycket tjat lyckats få fram(om det är sanning eller inte vågar jag inte spekulera i).

 

Hur som helst: iPhone 4 levereras till Halebop en gång i veckan, i väldigt små mängder.

I slutet på månaden kommer nästa "stora" leverans.

 

Så har vi tur så kommer kanske den "stora" leveransen i slutet på månaden

räcka åt alla som beställt den första timmen efter releasen.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Efterssom Halebop uppenbarligen inte tycker att det är värt ansträngningen att svara på

frågor så tänker jag dela med mig av den ytterst lilla information jag

efter mycket tjat lyckats få fram(om det är sanning eller inte vågar jag inte spekulera i).

 

Hur som helst: iPhone 4 levereras till Halebop en gång i veckan, i väldigt små mängder.

I slutet på månaden kommer nästa "stora" leverans.

 

Så har vi tur så kommer kanske den "stora" leveransen i slutet på månaden

räcka åt alla som beställt den första timmen efter releasen.

 

 

Skojar du med mig, har du hört att den stora leveransen bara kommer räcka åt dem som beställt en timme efter releasen???? Det kan ju inte ha vart så värst många som kunnat beställa precis efter releasen då det började lagga för mig och säker många andra. Så nu måste man vänta till slutet av månaden om man skulle beställt en timme efter release och kanske en månad till om man beställde på fredagmorgonen den 30:e? Det är ju skandal isåfall och stämmer det avbeställer jag från halebop helt klart och köper den i stan om den finns i lager inom kort.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så har vi tur så kommer kanske den "stora" leveransen i slutet på månaden

räcka åt alla som beställt den första timmen efter releasen.

 

 

 

Det är bara bullshit för jag känner flera som beställt EFTER den första timmen och dom har fått sin.

 

Det vore bra om det framkom fakta och inte bara rykten som vissa verkar älskar att sprida

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skojar du med mig, har du hört att den stora leveransen bara kommer räcka åt dem som beställt en timme efter releasen???? Det kan ju inte ha vart så värst många som kunnat beställa precis efter releasen då det började lagga för mig och säker många andra. Så nu måste man vänta till slutet av månaden om man skulle beställt en timme efter release och kanske en månad till om man beställde på fredagmorgonen den 30:e? Det är ju skandal isåfall och stämmer det avbeställer jag från halebop helt klart och köper den i stan om den finns i lager inom kort.

 

Lyssna inte på den där CharlieSöder han är bara ett troll.

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har hoppat på iPhone-tåget och beställt en 4a med Halebopabb.

Nu är det bara att vänta på telefonen laserbok.gif .

 

Blev lite orolig först när jag fick mejl och sms om att mitt nummer (som ska portas från en annan operatör) blir överfört imorgon!! Men efter lite kontakt med kundtjänsten så var det fixat. Så än så länge så tycker jag att Halebop har skött sig bra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har hoppat på iPhone-tåget och beställt en 4a med Halebopabb.

Nu är det bara att vänta på telefonen laserbok.gif .

 

Blev lite orolig först när jag fick mejl och sms om att mitt nummer (som ska portas från en annan operatör) blir överfört imorgon!! Men efter lite kontakt med kundtjänsten så var det fixat. Så än så länge så tycker jag att Halebop har skött sig bra.

 

Samma här, jag beställde i fredags och abonnemanget skulle ha flyttas över idag. Men det var bara att maila kundservice så flyttade de fram det tills 10 september. Om jag får telefonen innan så ska jag maila dom igen och så flyttar dom över numret samtidigt som telefonen kommer.

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Samma här, jag beställde i fredags och abonnemanget skulle ha flyttas över idag. Men det var bara att maila kundservice så flyttade de fram det tills 10 september. Om jag får telefonen innan så ska jag maila dom igen och så flyttar dom över numret samtidigt som telefonen kommer.

 

 

 

 

Vad snackar du om? Hon jag chattade med sa att samma dag som man får telefonen får man med ett microsim i samma paket. I det är det en kod som man knackar in. Och då flyttas nummret över efter man skrivit in koden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vore ju roligt om man fick telefonen inom 4veckor iaf, jag beställde min 30e men är är ytterst tveksam på en leverans inom augusti.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har bett två olika supportrar på halebop ge mig en ungefärlig vecka då den ska skickas. Jag beställde den 30:e ca. kl 11.00

 

Båda skrev att jag borde ligga långt fram i kön och borde få den skickad denna vecka.

 

Detta är ingen bekräftelse, men ändå skönt att få ett sånt svar än att man inte har en blekaste aning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad snackar du om? Hon jag chattade med sa att samma dag som man får telefonen får man med ett microsim i samma paket. I det är det en kod som man knackar in. Och då flyttas nummret över efter man skrivit in koden.

 

En liten förklaring först. Min pappa beställde iphonen och så ska han få min 3gs sedan. Här är min konversation med kundservice:

 

jag:

Min pappa har beställt en iphone 4 med abonnemang och nummerflytt. Numret ska flyttas över på onsdag men eftersom iphone 4 inte finns i lager så kommer han ju inte ha fått den innan numret flyttas över. Får man abonnemanget i ett separat brev innan telefonen? eller får han gå utan abonnemang i ett långt tag.

 

kundservice:

Hej XXXXXX XXXXXVilket mobilnummer har din pappa?

Flytten av numret bör ha flyttats fram tills det att han får sin beställning på mobilen.

 

Välkommen åter

Hälsningar

Sandra

Halebop Support

----------------

 

Jag:

Hans nummer är xxxxxxxxxx

Kundservice:

Hej

 

Porteringen är framflyttad till 2010-09-10.

 

Välkommen åter

Hälsningar

Erik

Halebop Support

----------------

jag:

Är det samtidigt som telefonen kommer?

Kundservice:

Hej

 

Just nu vet vi inte när telefonen kan tänkas levereras. Leveranstiden är ca 2-4 veckor. När du får ett mail so säger att din telefon är på väg kan du kontakta oss så kan v flytta fram porteringen.

 

Välkommen åter

Hälsningar

Erik

Halebop Support

----------------

 

 

Sista svaret är lite konstigt formulerat men jag antar att det betyder att jag bara ska behöva höra av mig en gång till när jag har fått bekräftat att telefonen är på väg.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

CharlieSöder

Efterssom Halebop uppenbarligen inte tycker att det är värt ansträngningen att svara på

frågor så tänker jag dela med mig av den ytterst lilla information jag 

efter mycket tjat lyckats få fram(om det är sanning eller inte vågar jag inte spekulera i).

 

Hur som helst: iPhone 4 levereras till Halebop en gång i veckan, i väldigt små mängder.

I slutet på månaden kommer nästa "stora" leverans.

 

Så har vi tur så kommer kanske den "stora" leveransen i slutet på månaden

räcka åt alla som beställt den första timmen efter releasen.

 

 

Ber tusen gånger om ursäkt för att jag var otydlig.

Det är bara stycket i mitten som är informationen jag fick av Halebop, det sista stycket var sarkasm.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

linuskarlsson

Beställde en iPhone 4 med Halebop Prata På och Surf Plus i tisdags. Får se hur lång tid det tar innan man har den i handen :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...