Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vi som köpt iPhone från Halebop.


Hampos

Rekommendera Poster

Ligger en avi hemma och väntar.. blir långa timmar nu på jobbet.. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 601
  • Created
  • Senaste svar

Ligger en avi hemma och väntar.. blir långa timmar nu på jobbet.. :)

 

Hinner du hämta din iphone idag?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hinner du hämta din iphone idag?

 

Uthämtningsstället stänger 22 så såvida jag inte bryter benet på vägen hem från jobbet ska det fan inte vara några problem!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Uthämtningsstället stänger 22 så såvida jag inte bryter benet på vägen hem från jobbet ska det fan inte vara några problem!

 

Grattis, du är lyckligt lottad.

 

Jag har fortfarande bara registrerad. Börjar ångra mig nästan när alla från telenor har fått paketen som beställde efter mig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Grattis, du är lyckligt lottad.

 

Jag har fortfarande bara registrerad. Börjar ångra mig nästan när alla från telenor har fått paketen som beställde efter mig.

 

Alla operatörer verkar ha strulat till det mer eller mindre så jag tror inte det hade spelat någon roll om var du hade beställt den.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alla operatörer verkar ha strulat till det mer eller mindre så jag tror inte det hade spelat någon roll om var du hade beställt den.

 

Börjar också få den uppfattningen nu.

Någon som vet hur det funkar. Får alla operatörer lika många eller fördelas det på något speciellt sätt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jodå, när jag vaknade vid 12 låg avin i brevlådan. Gick direkt och hämtade den.

Håller på att synca och allt nu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man måste kontakta Halbop support för att micro-sim ska fungera står det i brevet. Man ska kunna chatta med support står det, men det finns ingen länk eller knapp att välja för chatt på deras sida. Hur gör man?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man måste kontakta Halbop support för att micro-sim ska fungera står det i brevet. Man ska kunna chatta med support står det, men det finns ingen länk eller knapp att välja för chatt på deras sida. Hur gör man?

 

Det där är helmysko, ibland finns det en knapp och ibland inte. Du får helt enkelt prova att maila.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lade precis in en beställning på Iphone 4 hos halebop. DOCK, erbjuder de inte Tethering? Isåfall är det nästan bud på en avbokning :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min beställning ändrade idag status från frisläppt till registrerad ( beställde den 31 juli). Någon som har någon aning om ungefär hur lång tid man har kvar att vänta när den väl slår över till registrerad?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min beställning ändrade idag status från frisläppt till registrerad ( beställde den 31 juli). Någon som har någon aning om ungefär hur lång tid man har kvar att vänta när den väl slår över till registrerad?

Jag har haft registerad väldigt länge. Typ sen jag beställde den 30:e.

 

Men bara för det betyder det inte att du kommer ha det lika länge. Vi kanske kommer på samma leverans ändå.

 

Förresten hur går det för dig Thompy? Har du fått din iphone från posten nu?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Antar att alla ni här tog med 12 månaders bindningstid? Annars är man inte vettig i huvet, om man förstås inte ska ha sin telefon i 24 månader :D

 

Jag tog 24 månader med Halebop Hallå med surf plus. Men jag köper nog ut mobilen när nästa modell kommer, som jag har gjort hittills. Vissa av operatörerna på Halebop säger att detta inte är möjligt, men talar man med rätt person så är det inga problem.

Nåväl, gjorde beställningen i lördags. Idag blev den registrerad. Jag antar att jag får vänta, och vänta. Och återigen vänta tills jag får möjlighet att hålla den i handen. Men inom två veckor stod det vid bekräftelsen av köpet, så hoppas på det.

Men varför har inte Halebop Avi via SMS? Skulle ju vara 200gånger bättre...

Avin är även ett avtal, så det är därför man inte får det via sms eller kan hämta ut paketet via kolli-nummer.

Jag har bundit mig för halebop hallå surf plus 24 månader när jag beställde 4an. Men om jag skulle vilja byta telefonen sen så kan man väl bara ta med abonnemanget till den eller?

Ja, det kan du och köpa ut iPhone 4 så du slipper betala den när du köpt en ny telefon vid ett senare tillfälle.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ahh.

 

Har en 3G med Halebop och var i Kanada i tre veckor. Internetuppkopplingen stängde jag av (ändrade APN till något random) och var noga med att inte ringa någon, eftersom det tydligen kostar 22kr/minut både för att ta emot och ringa. Vissa morgonar stod det att jag hade missade samtal, oroade mig inte mer över det.

 

Sedan kom jag hem och fick fakturan. Över 150 kr för 8 samtal från Kanada, tydligen. Specifikationen säger mig att 8 samtal vidarebefodrats till nåt som ser ut som mitt eget nr. WTF.

 

Dessutom, en gång fick jag faktiskt ett samtal på dagtid, och eftersom jag var ganska upptagen då tryckte jag på "lås"-knappen, vilket ju stänger av vibrationen (jag har oftast ljudlöst på). Även det samtalet står med på fakturan, vidarebefodrat till mitt eget nummer.

 

Själva poängen nu: såvitt jag vet kan man inte lägga på samtal i låst läge. Stämmer detta?

 

/Aron.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

 

Själva poängen nu: såvitt jag vet kan man inte lägga på samtal i låst läge. Stämmer detta?

 

/Aron.

 

Vad jag vet kan man inte göra det på någon telefon idag. Om du ändå inte ville ringa kunde du väll ändå bara ta ut simkortet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eller satt den i flightmode kanske?

 

Det kan ju även vara så att dom som ringt dig kommit till ditt telesvar, det kan kosta när man är utomlands i vissa länder, läste massa på Telia om det, att för att undvika oönskade kostnader när man är utomlands ska man stänga av Telesvaret, om man är utanför EU tror jag det stod.

 

Även om du inte fått några meddelanden i ditt telesvar kan ju folk ringt, kommit till telesvar och sedan lagt på innan pipet.

 

 

EDIT:

Nu hittade jag källan också

Vad kostar det?

Avgiften för att ta emot mobilsvar i EU-land är borttagen fr o m 1 juli 2010. När du ringer för att lyssna av meddelandet betalar du som för ett samtal till Sverige.

 

När någon ringer och lämnar meddelande på ditt mobilsvar när du befinner dig utanför EU så betalar du dels för att ta emot samtalet, dels för samtalet till Sverige. Du betalar inget för meddelandeavisering via sms. När du ringer för att lyssna av meddelandet betalar du som för ett samtal till Sverige.

 

 

Källa: http://www.telia.se/privat/produkter_tjanster/mobilt/utomlands/tjanster/ringaochsvara/#mobilsvar

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Chattade precis med en kille på halebop. Han trodde att jag skulle få den nästa vecka på posten. Detta tog han förstås ur luften. Men det tycker jag också känns rimligt, så jag får hoppas på det!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad jag vet kan man inte göra det på någon telefon idag. Om du ändå inte ville ringa kunde du väll ändå bara ta ut simkortet?

 

Om du trycker 2ggr på PÅ/AV knappen när det ringer avvisas samtalet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag beställde i fredags kl 11, men har haft sedan dess status registrerad. Finns det någon som har fått sin mobil, som beställde efter 01.00???

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min beställning ändrade idag status från frisläppt till registrerad ( beställde den 31 juli). Någon som har någon aning om ungefär hur lång tid man har kvar att vänta när den väl slår över till registrerad?

 

Enligt personen som jag chattade med på Halebop spelar det ingen roll om det står frisläppt eller registrerad.

 

Övrig info från Halebop: #

När du lade din beställning var leveranstiden på iPhone4 ca 2-4 veckor.

En leveransbekräftelse via e-post kommer skickas på eftermiddagen samma dag som telefonen lämnar lagret.

 

Om du inte får leveransbekräftelsen de närmaste dagarna så kommer din beställning levereras i turordning allt efter vi får in fler leveranser från Apple.

 

Vi räknar med 1 leverans i veckan dock vet vi inte hur många som kommer i varje leverans.

 

http://halebop.se/iphone4 kommer det finnas senaste information gällande leveransinfo."

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag beställde i fredags kl 11, men har haft sedan dess status registrerad. Finns det någon som har fått sin mobil, som beställde efter 01.00???

 

Beställde du på 11 på morgonen? I så fall så beställde vi nästan exakt samtidigt. Då lär vi komma på samma leverans. Jag har också fortfarande registrerad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Thompy, har du fått din telefon nu? Skulle vara kul att veta dina åsikter om denna pryl.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Beställde min 16GB 30 juli 2010 19:16 enligt bekräftelsemail.

 

Onsdag den 4:e ändrades statusen på min beställning från frisläppt till registrerad.

Fredag den 6:e fick jag brev om att en kreditupplysning hade gjorts av Teliasonera samma dag som jag beställde.

 

Som abbonemang valde jag att byta från mitt Halebop kontantkort till "Halebop Hallå med Surf Plus 12 mån" för att kunna behålla mitt gamla nummer.

Har ännu inte fått något microsim, hoppas att det dyker upp snart om det inte följer med telefonen.

 

 

Mer info kommer när jag vet mer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Beställde min 16GB 30 juli 2010 19:16 enligt bekräftelsemail.

 

Onsdag den 4:e ändrades statusen på min beställning från frisläppt till registrerad.

Fredag den 6:e fick jag brev om att en kreditupplysning hade gjorts av Teliasonera samma dag som jag beställde.

 

Som abbonemang valde jag att byta från mitt Halebop kontantkort till "Halebop Hallå med Surf Plus 12 mån" för att kunna behålla mitt gamla nummer.

Har ännu inte fått något microsim, hoppas att det dyker upp snart om det inte följer med telefonen.

 

 

Mer info kommer när jag vet mer.

 

Hur lyckades du beställa den så tidigt egentligen?, den släpptes ju 31:e juli.

Jag beställde min 31:e juli vid 10.00 tiden, någon som vet ungefär när man kan få sin iPhone 4 då?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...