Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vi som köpt iPhone från Halebop.


Hampos

Rekommendera Poster

  • Svars 601
  • Created
  • Senaste svar

Edsbyn : Ja verkligen, den texten är nog fastetsad i min monitor :P

 

Läser man på Telias blogg så verkar det ha börjat röra på sig hos dem, de fick in en sändning telefoner i fredags och dessa telefoner börjar tydeligen hitta ut till kunderna.

 

För oss Halebopare och även vad det verkar 3 kunder så känns det dock som att det sitter fast, ska man kanske snart börja skylla på http://www.expresslogistik.se/ ? Eller får våra operatörer helt enkelt inga telefoner?

 

Kollar man på http://halebop.se/abonnemang/iPhone4 så får man infon :

 

2010-08-02: Vi levererar ut ytterligare iPhone 4 från vårt lager.

2010-07-30: De första iPhone 4 levereras ut från vårt lager..

 

Dessa två datum är en Fredag och en Måndag vilket nästan får mig att tro att Halebop bara har fått en enda leverans lagom till släppet som de dock inte han med att skicka innan helgen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mailade Halebop idag om abonnemangsfrågor och passade på att fråga hur min order ligger till, det svaret jag fick var att de skulle få besked idag eller imorgon om leverans från Apple. Jag beställde min 2010-08-01 och har status registrerad, har haft det ett tag nu.

 

//Michael

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mailade Halebop idag om abonnemangsfrågor och passade på att fråga hur min order ligger till, det svaret jag fick var att de skulle få besked idag eller imorgon om leverans från Apple. Jag beställde min 2010-08-01 och har status registrerad, har haft det ett tag nu.

 

//Michael

 

Bra jobbat :P Har inte lyckats få ut något från dom angående leveranser från apple ;)

Får vi se om någon kan få ut exaktare datum i morgon kanske :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

iPhone 4 leverans-trådarna i forumet gör att tiden går i sirap. Man får låtsas att man är på semester. Då går en månad jävligt fort! Kommer ihåg förra året den här tiden. Uppdaterade forumet flera gånger i timmen. Tillslut gav jag upp och vips gick några veckor och 3GS:en var framme haha. Ett tips!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

iPhone 4 leverans-trådarna i forumet gör att tiden går i sirap. Man får låtsas att man är på semester. Då går en månad jävligt fort! Kommer ihåg förra året den här tiden. Uppdaterade forumet flera gånger i timmen. Tillslut gav jag upp och vips gick några veckor och 3GS:en var framme haha. Ett tips!

 

Sa till mig själv tidigare idag att jag skulle glömma bort allt som har med iphone 4 att göra och helt enkelt bara vänta.... lättare sagt än gjort :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Imorgon ska Jag ta ett snack med halebop. Om dom ger samma svar som Jag alltid har fått varje gång så måste Jag på nått sätt skälla ut dom. Hoppas att fooses förklaring stämmer ätt dom får reda idag eller imorgon om när leveransen kommer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tur att man inte jobbar på Halebop för då hade man fått sparken när man skällt ut dom som tjatar totaltgalen.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Wihoooo! Då har man äntligen fått statusen ändrad till levererad. :D Nu blir väntan över helgen låååång.

Beställde min runt kl. 13-14 den 30e.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dessa två datum är en Fredag och en Måndag vilket nästan får mig att tro att Halebop bara har fått en enda leverans lagom till släppet som de dock inte han med att skicka innan helgen.

Det var alltså elva dagar sedan. Är det någon som vet om Telia och Halebop delar på samma order av iPhones? Telia äger Halebop, och Halebop finns inte ens med som auktoriserad butik på Apples webbplats.

 

http://www.apple.com/se/iphone/buy/

 

 

tappahakan.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Wihoooo! Då har man äntligen fått statusen ändrad till levererad. :D Nu blir väntan över helgen låååång.

Beställde min runt kl. 13-14 den 30e.

 

 

Jag med och jag beställde min kl 09.00 galetglad.gif

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har också fått ändrad till levererad!! Så himla lycklig.

 

Beställde min 11.30 den 30:e.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Härligt att höra att det börjar röra på sig. Själv beställde man den 31:e så kanske kan hoppas på att få den med nästa leverans om halebop nu har betat av kunderna från den 30:e :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kollar man på http://halebop.se/abonnemang/iPhone4 så får man infon :

 

2010-08-02: Vi levererar ut ytterligare iPhone 4 från vårt lager.

2010-07-30: De första iPhone 4 levereras ut från vårt lager..

 

Dessa två datum är en Fredag och en Måndag vilket nästan får mig att tro att Halebop bara har fått en enda leverans lagom till släppet som de dock inte han med att skicka innan helgen.

 

2010-08-13 11:52 Sandra S Svar

Nej, vi har inte fått in fler än de du anger. (dvs. det som står på halebop.se/iphone4)

 

2010-08-13 11:52 ****

Okej, hur kommer det sig att flera idag fick t.ex. status levererad om ni inte fått in fler telefoner?

 

2010-08-13 11:57 Sandra S Svar:

Förhoppningsvis har vi då fått en leverans idag och då börjat skicka ut dessa.

 

Skönt att det börjar röra på sig som sagt! Telia har ju fått in flera leveranser under de senaste tio dagarna, tråkigt att inte det varit detsamma med Halebop. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Beställde min iPhone 4 på fredagen 30:e kl 11.00. (Hade Halebop kontantkort innan). Order 3645xx

Idag (13/8) fick jag Orderstatus: levererad och ett trackingnr. Den syns inte på posten än, men det brukar synas på kvällen. Får den väl till måndan, antar jag. biggrin.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tur att man inte jobbar på Halebop för då hade man fått sparken när man skällt ut dom som tjatar totaltgalen.gif

 

 

haha tänkte precis samma sak!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och vi som beställt betydligt senare än er får väl vänta ganska länge antar jag? Beställde min på eftermiddagen den 8/8... Lär väl dröja ett tag innan man får se skymten av den. Men men...

 

Grattis till er som har fått sin redan... Enjoy! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

http://halebop.se/abonnemang/iPhone4 har dom Nu skrivit om denna leverans.

 

Chattade med en kille på halebop, fick mitt trackingnummer. Han trodde den skulle komma mån/tis.

 

Då kommer antagligen leveranser varannan vecka till halebop...vilket betyder att om jag får min telefon när nästa leverans kommer så klarar halebop precis att leverera den på 2-4 veckor som det stod när jag beställde.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sjukt nöjd, orderleveransen bytte från registrerad till levererad idag så jag får den troligtvis på måndag eller tisdag bultandehjarta.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ligger ca 500 ordrar mellan mig och Glimstrand, jag har Ordernummer: 3650XX så nu håller jag tummarna hårt och hoppas att telefonerna inte tar slut däremellan, alla ordrar borde inte vara för IPhone men säkert en stor del av dem.

 

Ni andra som har fått er telefon packad idag får gärna också skriva ut en del av ordernummret så att vi kan hålla koll på vad som händer :)

 

 

Jag fick även svar från Halebop där det står att de räknar med en leverans från Apple i veckan, hoppas att det blir så istället för varannan vecka.

 

De skrev även :

"Om du inte får leveransbekräftelsen de närmaste dagarna så kommer din beställning levereras i turordning allt efter vi får in fler leveranser från Apple."

 

Så med lite tur har de fått in fler telefoner än vad de hinner packa idag men det är bara min egen spekulation.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är iPhonen fulladdad när den kommer eller behöver den laddas? Behöver man ladda upp och ur helt första gången eller är det en gammal elektronik-klyscha?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är iPhonen fulladdad när den kommer eller behöver den laddas? Behöver man ladda upp och ur helt första gången eller är det en gammal elektronik-klyscha?

 

Men snälla har du haft en telefon förut eller? tarskratt.gif

 

Ladda fullt första gången men dra INTE ur det på en gång utan använd det normalt.

 

Läs här

 

Från länken

Use iPhone Regularly

 

For proper maintenance of a lithium-based battery, it’s important to keep the electrons in it moving occasionally. Be sure to go through at least one charge cycle per month (charging the battery to 100% and then completely running it down).

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...