Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

iPhone 4, då var det dags.


yocke

Rekommendera Poster

Vad sägs? 14_eek.gif

"Several readers have notified us that they have started receiving shipment notifications and FedEx tracking numbers for their iPhone 4. Several of the shipment notifications indicate a "Delivers By" date of June 23rd -- a day before the official launch day."

003130-shipment.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 1,4k
  • Created
  • Senaste svar

Är man med i EU så borde man få handla var man vill. Tror inte folk i USA skulle acceptera att bli behandlade som vi gör här.

 

"nä du får inte handla i Texas för du bor i Arizona" typ

 

Just nu har Apple dom mest attraktiva grejerna, men när andra har likvärdiga så behåller man dom kunder man behandlat väl.

Lycka till med att tvinga en affär (Apple store UK) att leverera till valfri plats (Sverige).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

TryckVågen

Vad sägs? 14_eek.gif

"Several readers have notified us that they have started receiving shipment notifications and FedEx tracking numbers for their iPhone 4. Several of the shipment notifications indicate a "Delivers By" date of June 23rd -- a day before the official launch day."

003130-shipment.jpg

är den på g eller vad händer?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lycka till med att tvinga en affär (Apple store UK) att leverera till valfri plats (Sverige).

 

Inom EU kan de nog inte vägra om enda anledningen är att du köper från Sverige. Var en del tjafs om det för svenskar som shoppade begagnade bilar i Danmark för ett tiotal år sedan. Danskarna ville inte sälja, men då fick de smisk på fingrarna av EU.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad sägs? 14_eek.gif

"Several readers have notified us that they have started receiving shipment notifications and FedEx tracking numbers for their iPhone 4. Several of the shipment notifications indicate a "Delivers By" date of June 23rd -- a day before the official launch day."

003130-shipment.jpg

 

 

Går denna genom Borderlinx adress?

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tvivlar att EU kan tvinga en säljare att leverera till hela unionen.

Möjligtvis att de kan tvingas sälja till dig, men då de bara har rutiner för leverans inom UK så får väl du fixa en lastbil som kör grejerna till Sverige.

 

Annars borde man kunna kräva att få TV-apparater, möbler och pizzor levererade från Sverige till Portugal.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ingen begär leverans till Sverige, vi har ju adress i UK som ombesörjer leverans.

 

Angående shipped så är det inte borderlinx men första tecknet på skickade överhuvudtaget, så då kan det vara nära besked. Jag beställde också 15/6.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

TryckVågen

Ingen begär leverans till Sverige, vi har ju adress i UK som ombesörjer leverans.

 

Angående shipped så är det inte borderlinx men första tecknet på skickade överhuvudtaget, så då kan det vara nära besked. Jag beställde också 15/6.

När fick du den där? på mail eller?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jaha, denna tråd spåra ut totalt..

Senaste,, eller nästan senaste nytt!

 

Softbank i Japan stoppar vidare förbokningar.

Softbank gick ut den 18. och har nu stoppat förbokningar.

post-50635-1277102312,18_thumb.jpg

Softbank som håller i iPhone avtalet med Apple i Japan gick ut den 18. med information om att dom stoppat förbokningarna, dom har även hänvisat till vilka butiker som kommer sälja till de som har förbokat.. Betyder att för de som inte förbokade kan glömma att få en telefon under Juni..

Det påpekas även att dom har förbokat mer än vad som kommer finnas på lagret. Så det kan komma ta tid innan de som vill ha men inte förbokat kommer få en telefon.

 

Som även setts så har Apples online store även förskjutit leverans datum på de tillbehör som släpps samtidigt.

 

Frågan blir väll nu om Apple kommer kunna fylla på med det överbokade antalet, samt ge dom som inte bokat en chans, plus att fylla på med nytt lager för de länder som ligger på tur här näst...

 

Kan bli en kul soppa,, men man vet ju aldrig,,, Apple kanske har en stor suprice i hatten,,,

För det lär ju knappast Softbank ha...

 

Skall bli spännande och se nu den 24 hur det kommer att gå!

Vi får se,,, Sitter man nu med en ny iPhone 4 på Torsdag eller inte!!

 

Edit: :borstatanderna:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om man läser på macrumors forum, så finns det en speciell tråd där om iphones i uk.

Och det verkar som ingen i uk fått sina telefoner skickade ännu...intressant

 

//E

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

So...I just got off the phone with Apple - was checking my iPhone order status as my internet went down for a bit...apparently it will be today or tomorrow AM that our UK iPhone 4's are dispatched.

Saxat från en grabb på MacRumours.

Så domedagen är idag, alternativt i morgon.

Nu är vi många som behöver tur.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Undrar vad som händer om de kör cancel på alla borderlinx ordrar. Tror ni att vi andra som har t ex 2 juli kan få våra lurar tidigare?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skillnaden nu och mot ipad är ju att detta inte är borderlinxordrar, detta är en vanlig order med borderlinxadress när det gällde ipad så var det borderlinxordrar eftersom att alla beställde via boderlinx.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skillnaden nu och mot ipad är ju att detta inte är borderlinxordrar, detta är en vanlig order med borderlinxadress när det gällde ipad så var det borderlinxordrar eftersom att alla beställde via boderlinx.

 

Det är sant.

Det fanns dock de som gjorde som vi gör nu med Ipad och de fick sina levererade också.

De som torskade förra gången var de som beställde genom Borderlinx.

 

Vilket kanske inte är så konstigt och kanske lättare att upptäcka?

Om ett företag har t ex köpt flera hundra Ipad vid oregelbundna tider och en order per Ipad.

 

Lär ju ha sett konstigt ut i systemet. Men vad vet jag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Undrar vad som händer om de kör cancel på alla borderlinx ordrar. Tror ni att vi andra som har t ex 2 juli kan få våra lurar tidigare?

 

 

 

Tveksamt spontant.. men kanske.

En polare till mig berättade att han hade läst på något nörd-forum om att de där riktiga Apple-frälsta har mailat/ringt och påtryckt Apple att verkligen radera ut Borderlinx ordrar för att allting ska gå rätt till. Som några jävla privata Apple-riddare som vill företag bäst.

 

Hur det nu gynnar Apple..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

OMG vilka människor. Visste inte att Ipads gick direkt genom borderlinx. Då kanske det finns en chans.

Även om jag tycker att det inte bör vara så svårt att se att massa människor ha till 99% samma adress i UK och alla har kreditkort från utlandet.

 

Det blir spännande att se vad som händer idag eller senast imorgon.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det skulle väl vara det att Apple UK inte har tid att gå igenom varenda adress - att detta behandlas automatiskt.

Dvs, går betalningen igenom - körs allt automatiskt och paketen rullar.

 

Angående kreditkorten så vet jag inte om det i sig påverkar, jag använde mitt AmX och det är väl så internationellt som ett kort kan bli.

 

Jag tror efter vad jag läst på slutet att alla ordrar kommer raderas men vi får se.

Ingen idé att spekulera längre.. vi har gjort det nog nu :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

fillilutten

Någon här som beställt från frankrike? Vad har ni för orderstatus? Min ser ut såhär

http://grab.by/53aG

 

Fan, hoppas verkligen den kommer tills den 24.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

TryckVågen

Någon här som beställt från frankrike? Vad har ni för orderstatus? Min ser ut såhär

http://grab.by/53aG

 

Fan, hoppas verkligen den kommer tills den 24.

så ser alla ut just nu..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En tjomme på ett annat forum påstår sig ha fått ett bekräftelse-mail med trackingnummer nu ikväll. Om det är sant så är det goda nyheter.

 

 

Dom dåliga är att jag bara har fått ett boring Comhem-mail ikväll.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

TryckVågen

Om du menar han på 99 så försökts ju han bara vara rolig..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så nu har jag ändrat leverans adressen till en kompis i UK för att va på den säkra sidan! enda problemet e nu att det står borderlinx adressen som billing adress! kan inte ändra den utan att kontakta apple :( Fast pengar har dem iallfall dragit från kontot! Får hålla tummarna!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dogday-design

Så nu har jag ändrat leverans adressen till en kompis i UK för att va på den säkra sidan! enda problemet e nu att det står borderlinx adressen som billing adress! kan inte ändra den utan att kontakta apple :( Fast pengar har dem iallfall dragit från kontot! Får hålla tummarna!

 

Jag hade också Borderlinx men lyckades ändra både Billing och Shipping till en kompis adress utan problem.

 

/Anders

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...