Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

iPhone 4, då var det dags.


yocke

Rekommendera Poster

som om jag fattat det rätt kan man beställa en iphone från apple store uk fast det måste vara en engelsk addres.

 

Andra frågan: När man får den kan man göra så som en vanlig iphone och Uppdatera den utan den förstörs eller måste man jailbreaka den?

 

Tacksam för svar

 

Ja den är ju upplåst legit, så bara att köra.

Inga låsningar etc.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 1,4k
  • Created
  • Senaste svar

Var inne och kikade på borderlinx och är riktigt sugen på och beställa. Undrar dock hur det funkar med garantin och allt sånt ifall det händer något me mobilen.

 

Försökte räkna ut total kostnaden också men hur mycket väger packetet? 3-4hg eller mer?

 

Vad fick ni som total kostnad på 32:an?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

TopFlySecurity

UK blir det nog. Har för mig tex folk som köpt i USA har sagt att dom fått hantera sina garanti där

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Garantin gäller i det land där du köpt, så skulle den paja får du skicka den till en adress i England istället för en i Sverige. Spelar väl egentligen inte så stor roll.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

fillilutten

Då var en svart iPhone 4 16GB beställd från Frankrike. Beställde från Apple store. 6023,50SEK slutade det kalaset på. Bra pris, men visst är det mycket pengar.

Bara för att dubbelkolla och lugna mitt stressade prylhjärta - De är fabriksupplåsta om jag köper dom på detta sätt? Och kommer gå att uppdatera mjukvaran när Apple släpper utan att hålla på med devteams diverse program?

 

När jag har fått den (27 juni) och om ingen annan redan mot förmodan gjort detta, kommer posta bilder och om någon har frågor är det bara att kötta!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Garantin gäller i det land där du köpt, så skulle den paja får du skicka den till en adress i England istället för en i Sverige. Spelar väl egentligen inte så stor roll.

 

Nä det spelar väl inte större roll vart ja skickar, blir väl lite dyrare frakt, eller?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då var en svart iPhone 4 16GB beställd från Frankrike. Beställde från Apple store. 6023,50SEK slutade det kalaset på. Bra pris, men visst är det mycket pengar.

Bara för att dubbelkolla och lugna mitt stressade prylhjärta - De är fabriksupplåsta om jag köper dom på detta sätt? Och kommer gå att uppdatera mjukvaran när Apple släpper utan att hålla på med devteams diverse program?

 

När jag har fått den (27 juni) och om ingen annan redan mot förmodan gjort detta, kommer posta bilder och om någon har frågor är det bara att kötta!

 

 

tror jag läste nån stans att de inte är fabriksupplåsta i Frankrike? Varför inte bara beställa från UK? Fast innan du avbokar så måste jag höra med nån annan? är dom fabriksupplåsta i UK?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Beställde nyss från UK för 499 men från mitt konto har det dragits 5 950,51, var någon på 99 forumet som skrev att det hade dragits ca 5700 för han. Varför denna skillnad?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag väntar tills den kommer till sverige, har ändå telia så det kvittar för mig. Händer det nått e de ju bara att traska ner med luren till butiken. tryggt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Beställde nyss från UK för 499 men från mitt konto har det dragits 5 950,51, var någon på 99 forumet som skrev att det hade dragits ca 5700 för han. Varför denna skillnad?

 

Antagligen pundets kurs

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Softbank klantar till sig.

Även om man förbokar så finns det inga garantier!!

 

fig_main.jpg

 

Softbank har gått ut och säger nu att förbokningen av iPhone 4 gått för bra, så dom kan inte garantera att de som förbokat kommer få en telefon den 24. Men det roliga är att sedan kommer förbokade personer ha tur före de normala personerna...

Detta kan bli en extremt rolig soppa, om dom inte städar upp efter sig.

 

Dom skulle låtit Apple tagit hand om allt istället för att köra loppet själva..!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

fillilutten

tror jag läste nån stans att de inte är fabriksupplåsta i Frankrike? Varför inte bara beställa från UK? Fast innan du avbokar så måste jag höra med nån annan? är dom fabriksupplåsta i UK?

 

Enligt denna Feber-artikel är de upplåsta

 

"Är ni lite sugna på att köpa en så säljs den olåst i åtminstone i Frankrike och kostar där från 629 euro för 16 GB."

 

http://feber.se/ipho..._att_frbestlla/

 

Jag har inte läst något annat. Men vill ändå dubbelkolla, man blir ju lite nojig. Därför jag köpte från fr och inte uk är för att jag har några vänner som ska till Frankrike den 24-27 + att jag känner en som bor där. Så skickar telefonen till personen som bor där. Sen hämtar en av de besökande vännerna upp dom och tar med till Sverige.

Som jag förstått det för att slippa moms (tull behöver man inte betala inom EU, right?) är att man plockar upp telefonen, lägger kartongen i det incheckade bagaget och telefonen i handbagaget?

 

Tack på förhand,

filli

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Enligt denna Feber-artikel är de upplåsta

 

"Är ni lite sugna på att köpa en så säljs den olåst i åtminstone i Frankrike och kostar där från 629 euro för 16 GB."

 

http://feber.se/ipho..._att_frbestlla/

 

Jag har inte läst något annat. Men vill ändå dubbelkolla, man blir ju lite nojig. Därför jag köpte från fr och inte uk är för att jag har några vänner som ska till Frankrike den 24-27 + att jag känner en som bor där. Så skickar telefonen till personen som bor där. Sen hämtar en av de besökande vännerna upp dom och tar med till Sverige.

Som jag förstått det för att slippa moms (tull behöver man inte betala inom EU, right?) är att man plockar upp telefonen, lägger kartongen i det incheckade bagaget och telefonen i handbagaget?

 

Tack på förhand,

filli

 

 

EU innebär fri rörlighet och inga handelshinder om vi skippar de tråkiga undantagen.

Du betalar moms i det landet du köper varan, dvs, det har du redan gjort när du fått telefonen.

 

Du behöver inte krångla med bagage eller något du kan göra hursom... du får flytta varorna rätt över gränsen.

Bara ta boxen i vilket bagage du vill och åk. Ingen tull eller moms i efterhand. Att handla telefonen i Frankrike är som att köpa den i Sverige (lite skillnad på momsprocent, men det kan du inte göra något åt).

 

Frankrike och UK har båda upplåsta telefoner till salu, så hade kvittat vart du hade beställt.

 

Men om du beställde igår så borde du få telefonen 2 juli? Eller hade du tur att få telefonen i första svängen?

Sen är det ju några hundra dyrare att köpa telefonen i Frankrike? Onödigt?

 

Använd Borderlinx eller motsvarande nästa gång.

 

 

 

Inte konstigt att det finns en massa EU-skepsis när de stora fördelarna för oss lekmän inte har framgått till medborgarna :)

Skrivit samma svar på fem forum snart tror jag.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

fillilutten

EU innebär fri rörlighet och inga handelshinder om vi skippar de tråkiga undantagen.

Du betalar moms i det landet du köper varan, dvs, det har du redan gjort när du fått telefonen.

 

Du behöver inte krångla med bagage eller något du kan göra hursom... du får flytta varorna rätt över gränsen.

Bara ta boxen i vilket bagage du vill och åk. Ingen tull eller moms i efterhand. Att handla telefonen i Frankrike är som att köpa den i Sverige (lite skillnad på momsprocent, men det kan du inte göra något åt).

 

Frankrike och UK har båda upplåsta telefoner till salu, så hade kvittat vart du hade beställt.

 

Men om du beställde igår så borde du få telefonen 2 juli? Eller hade du tur att få telefonen i första svängen?

Sen är det ju några hundra dyrare att köpa telefonen i Frankrike? Onödigt?

 

Använd Borderlinx eller motsvarande nästa gång.

 

 

 

Inte konstigt att det finns en massa EU-skepsis när de stora fördelarna för oss lekmän inte har framgått till medborgarna :)

Skrivit samma svar på fem forum snart tror jag.

 

 

 

Aha, skönt att höra. Detta visste jag inte, har du någon källa på det? Inte att jag egentligen inte tror dig men vill vara på en säkra sidan. Skoj att få den ouppackad såklart. Därför jag inte använde mig av en tjänst som te Borderlinx var tämligen säker på att Apple skulle blockera denna typ av tjänster/lösningar och då skulle risken för att jag inte fick någon iPhone gå till spillo. Dessutom känner jag ingen som skulle till UK och skulle då va tvungen att betala frakten också. Så blir trots allt billigare såhär.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Såg att AT&T i USA har skjutit upp leveranserna till den 14 juli på förbokade telefoner. Låter väl troligt att de Europeiska också blir försenade?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Aha, skönt att höra. Detta visste jag inte, har du någon källa på det? Inte att jag egentligen inte tror dig men vill vara på en säkra sidan. Skoj att få den ouppackad såklart. Därför jag inte använde mig av en tjänst som te Borderlinx var tämligen säker på att Apple skulle blockera denna typ av tjänster/lösningar och då skulle risken för att jag inte fick någon iPhone gå till spillo. Dessutom känner jag ingen som skulle till UK och skulle då va tvungen att betala frakten också. Så blir trots allt billigare såhär.

 

Jur.kand duger det? :)

http://www.tullverket.se/sokordao/i/import.4.4ab1598c11632f3ba9280004585.html

 

Läs lite där.. mm på den sidan.

Tullverket går till och med ett steg längre och rubricerar nationen som EU/Sverige.

 

Angående risken med att Apple raderar ordrar kan jag inte svara på. Vet att många har beställt så här tidigare och det har funkat.

För mig kostar det 6000 kr för den lilla inkl alla avgifter från Borderlinx.

 

Bara att köpa din telefon i Frankrike kostar väl 50 kr mer? Men visst, har du polare som kan lösa allt så är det väl bra.

 

Men oroa dig inte för massa frakt-relaterade problem inom EU.

 

Fort Europa levererar.. trots att de flesta svenskar hellre hade betalat en sjuhelvetes avgift för att importera.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Såg att AT&T i USA har skjutit upp leveranserna till den 14 juli på förbokade telefoner. Låter väl troligt att de Europeiska också blir försenade?

 

Är det inte så att de bara sålt slut på de första?

De som beställer nu får sina 14 juli?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Boristhespider

Är det inte så att de bara sålt slut på de första?

De som beställer nu får sina 14 juli?

 

Det stämmer givetvis. De levererar ju i omgångar, så det finns ingen anledning att tro att de som förhandsbokat skulle få sina senare om inte Apple gått ut och sagt det själva.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

TryckVågen

Vad tror ni om leveranserna från UK?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förhoppningsvis blir det att beställa en 4a ikväll, om allt går som det ska! Har en polare i England som kan tänka sig ta emot den, sen skicka den över hit till svenneland! Väntar bara på adressen nu...

Offtopic, någon som vet något bra företag att frakta telefonen med? Typ DHL?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

TryckVågen

Förhoppningsvis blir det att beställa en 4a ikväll, om allt går som det ska! Har en polare i England som kan tänka sig ta emot den, sen skicka den över hit till svenneland! Väntar bara på adressen nu...

Offtopic, någon som vet något bra företag att frakta telefonen med? Typ DHL?

Annars reggar du dig på borderlinx så tar dom över den

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hej!

 

en snabbfråga till er som beställt en i4 från UK med borderlinx.

Visst köper man den bara via apples shop och skriver in den engelska adressen man har så skickas den dit. Men hur blir det när den väl landar där då? Får man någon bekräftelse och väljer shipment därifrån då eller hur funkar det?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...