Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Läste i tidningen idag...


Pocahontas
 Share

Rekommendera Poster

1 timme sedan, Alix säger:

Högmod går före fall. Det borde väl en kristdemokrat kunna hålla reda på? Nu får Sara Skyttedal betala DN:s rättegångskostnader på en halv miljon. Hoppas det var värt det. 

27 minuter sedan, Telly82 säger:

Det bästa av allt står längst ner i artikeln:

"Domen kan inte överklagas."

Högmodet fortsätter. Allt är någon annans fel och andra kommer osvikligen därför att drabbas likadant:

 

”Det finns undantag i upphovsrättslagstiftningen som nu fått tolkas hur brett som helst. Känner med de fotografer i Sverige vars bildrättigheter nu inte är säkra. Den som inte vill att ens bilder ska få exploateras fritt av media är tydligen idag helt oskyddad. Det spelar inte någon roll om dina bilder föreställer kaktusar, vackra vyer, bilder på dina vänner eller om de skildrar en partiledare.”

 

FB. Det är sällan jag tycker att personer är patetiska, men i Sara Skyttedals fall gör jag gärna ett undantag.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu har Svenska akademin valt in två nya ledamöter. Jag förstår inte varför de går med på att gå i kvav med det sjunkande skeppet. Stollarna som har orsakat alla  problem sitter ju kvar. :stjarnsmall:

Nu skiter jag i detta fortsättningsvis. Akademin har förlorat sin betydelse för mig. :ThumbsDown:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

26 minuter sedan, Alix säger:

Nu har Svenska akademin valt in två nya ledamöter. Jag förstår inte varför de går med på att gå i kvav med det sjunkande skeppet. Stollarna som har orsakat alla  problem sitter ju kvar. :stjarnsmall:

Nu skiter jag i detta fortsättningsvis. Akademin har förlorat sin betydelse för mig. :ThumbsDown:

Ena stollen kan väl anses ha avgått då han för tillfället är inlåst? Frågan är vem som ska efterträda Jean-Kladd Assault  på madrass nummer sex.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 minuter sedan, Mattiasgbg säger:

Ena stollen kan väl anses ha avgått då han för tillfället är inlåst? Frågan är vem som ska efterträda Jean-Kladd Assault  på madrass nummer sex.

Han har aldrig varit med. Han är gift med som är/var med.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

4 timmar sedan, Alix säger:

Högmod går före fall. Det borde väl en kristdemokrat kunna hålla reda på? Nu får Sara Skyttedal betala DN:s rättegångskostnader på en halv miljon. Hoppas det var värt det. 

Det samlar de kristna fanatikerna in

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

5 minuter sedan, Pocahontas säger:

Det samlar de kristna fanatikerna in

Jo, det kan man nog anta. Sara Skyttedal är deras gudinna vid sidan av Ebba Busch Thor.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

23 minuter sedan, Telly82 säger:

Han har aldrig varit med. Han är gift med som är/var med.

Det menar du inte???

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En docent i genusfantasi ska tydligen ”utreda” sugardejting. Även om man förstår att hon redan har saken klar för sig; det är givetvis eländig prostitution och den sexköpande mannen bör förbjudas (åtminstone hans usla handlingar). Gott så, jag gillar det inte heller, men var(t) går då gränsen? Får en rik man eller kvinna gifta sig med en fattig kvinna eller man? Och dessutom: I äktenskapsbalken står följande: ”Makarna skall, var och en efter sin förmåga, bidra till det underhåll som behövs för att deras gemensamma och personliga behov skall tillgodoses.” Den delen måste förstås tas bort? Om en rik make/maka bidrar efter förmåga? Host, host...

  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

8-årig flicka hittade ett 1500 år gammalt svärd i sjön Vidöstern på gränsen mellan Värnamo och Ljungby. Världsnyhet. Här BBC.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 timmar sedan, Alix säger:

8-årig flicka hittade ett 1500 år gammalt svärd i sjön Vidöstern på gränsen mellan Värnamo och Ljungby. Världsnyhet. Här BBC.

Text ur filmen: "Saga found an ancient sword while swimming in a local lake in Sweden."

 

Finns det någon Swedish lake som inte är local?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 timmar sedan, Mattiasgbg säger:

Text ur filmen: "Saga found an ancient sword while swimming in a local lake in Sweden."

 

Finns det någon Swedish lake som inte är local?

"Saga fann ett urgammalt svärd medan hon simmade i en sjö hemmavid."

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

9 timmar sedan, Mattiasgbg säger:

Text ur filmen: "Saga found an ancient sword while swimming in a local lake in Sweden."

 

Finns det någon Swedish lake som inte är local?

 

5 timmar sedan, mikaellq säger:

"Saga fann ett urgammalt svärd medan hon simmade i en sjö hemmavid."

Just det, hemmavid funkar bra. ”En sjö i närheten” och liknande.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dummaste kyrkoförsamlingen i Sverige? Ett barn har omkommit, nu har ett barn brutit lårbenshalsen, båda barnen på grund av lösa gravstenar.

 

Kyrkoherden:

 

”Jag vet att man har säkrat i Bollebygd men jag vet inte hur är med Töllsjö. I eftermiddag ska vi sätta oss ner och ta reda på vilka åtgärder man har vidtagit under de här åren”.

 

Men för HELVETE! :evilgrin: (Onda makter bör vara inblandade i detta, givet platsen)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2018-10-06 på 04:53, mikaellq säger:

"Saga fann ett urgammalt svärd medan hon simmade i en sjö hemmavid."

 

2018-10-06 på 10:02, Alix säger:

 

Just det, hemmavid funkar bra. ”En sjö i närheten” och liknande.

Jaha, tack.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

dump.png.09acc3cf8134f0c6dc7a65e861541b09.png

 

Jag läser om ett killgäng i 13–15-årsåldern i badhuset i Borås som misshandlade en tjänstledig polis efter att ha ofredat badgäster och varit stökiga. Tydligen var de kända av badhuset men insläppta ändå.

En polispatrull hann fram för att sedan skydda den misshandlade polisen.

En 15-åring kördes hem och kanske kan få någon påföljd men i övrigt blir det förstås ingenting. Polisen som blev slagen:

”Alla flög på mig. Jag vet inte hur många det var, men mellan sex och tio personer var det. I periferin såg jag hur en tog upp en stol för att svinga mot mig men en av badvakterna kunde sätta stopp för det. Strax därefter fick jag två knytnävsslag med full kraft rakt över munnen.”

Välkommen till det mångkulturella landet. You ain't seen nothing yet.

Artikel (betalvägg).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

11 timmar sedan, Alix säger:

dump.png.09acc3cf8134f0c6dc7a65e861541b09.png

 

Jag läser om ett killgäng i 13–15-årsåldern i badhuset i Borås som misshandlade en tjänstledig polis efter att ha ofredat badgäster och varit stökiga. Tydligen var de kända av badhuset men insläppta ändå.

En polispatrull hann fram för att sedan skydda den misshandlade polisen.

En 15-åring kördes hem och kanske kan få någon påföljd men i övrigt blir det förstås ingenting. Polisen som blev slagen:

”Alla flög på mig. Jag vet inte hur många det var, men mellan sex och tio personer var det. I periferin såg jag hur en tog upp en stol för att svinga mot mig men en av badvakterna kunde sätta stopp för det. Strax därefter fick jag två knytnävsslag med full kraft rakt över munnen.”

Välkommen till det mångkulturella landet. You ain't seen nothing yet.

Artikel (betalvägg).

Misshandlades han för att han är polis? Det kan ju faktiskt finnas poliser som förtjänar stryk av privata skäl.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 minut sedan, Mattiasgbg säger:

Misshandlades han för att han är polis? ...

Eftersom han angav att han var polis är det inte misshandel (max sex års fängelse), det är våld mot tjänsteman, ett lindrigare brott (max fyra års fängelse).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

4 minuter sedan, Alix säger:

Eftersom han angav att han var polis är det inte misshandel (max sex års fängelse), det är våld mot tjänsteman, ett lindrigare brott (max fyra års fängelse).

Jaha. Om du under pågående gårdsfest ger din polisgranne det stryk han i egenskap av grisig granne förtjänat så sysslar du med våld mot tjänsteman?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

56 minuter sedan, Mattiasgbg säger:

Jaha. Om du under pågående gårdsfest ger din polisgranne det stryk han i egenskap av grisig granne förtjänat så sysslar du med våld mot tjänsteman?

Om han uppger att han är polis och därför utövar sin tjänst. På deras fritid är det nog misshandel. Men jag är inte säker. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

903BC253-0300-47AF-B2B8-382195864F0F.thumb.jpeg.9f966ab22b0c4322ab43ddd4dbb52a11.jpeg

 

Samtidigt som samhället utsätts för mordbränder, gängkrig, sexualbrott i grupp, med mera, tar SVT itu med de verkligt svåra frågorna. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

12 minuter sedan, Alix säger:

Om han uppger att han är polis och därför utövar sin tjänst. På deras fritid är det nog misshandel. Men jag är inte säker. 

Jo, under tjänstgöring bör det vara våld mot tjänsteman, förutsatt att det framgår att det är en tjänstgörande polis. Sedan har väl poliser viss skyldighet att ingripa vid brott även på fritiden? Samtidigt är det orimligt att en persons yrke ska påverka straffet för våld mot personen i fråga om våldet inte beror på yrket.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

30 minuter sedan, Mattiasgbg säger:

Jo, under tjänstgöring bör det vara våld mot tjänsteman, förutsatt att det framgår att det är en tjänstgörande polis. Sedan har väl poliser viss skyldighet att ingripa vid brott även på fritiden? Samtidigt är det orimligt att en persons yrke ska påverka straffet för våld mot personen i fråga om våldet inte beror på yrket.

Jag antar att så fort en polis säger ”vad håller du på med” eller liknande så inträder hen i tjänst. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 timmar sedan, Alix säger:

Eftersom han angav att han var polis är det inte misshandel (max sex års fängelse), det är våld mot tjänsteman, ett lindrigare brott (max fyra års fängelse).

Jag har alltid haft för mig att exempelvis poliser har vad man kallar ”förstärkt rättsskydd”, det vill säga att det är ett allvarligare brott att ge sig på just dem. Är det verkligen så att den eventuella misshandeln skulle konsumeras av våldet mot tjänsteman – om det senare är ett lindrigare brott?

Det är fullt möjligt att du har rätt och jag fel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

15 timmar sedan, Alix säger:

dump.png.09acc3cf8134f0c6dc7a65e861541b09.png

 

Jag läser om ett killgäng i 13–15-årsåldern i badhuset i Borås som misshandlade en tjänstledig polis efter att ha ofredat badgäster och varit stökiga. Tydligen var de kända av badhuset men insläppta ändå.

En polispatrull hann fram för att sedan skydda den misshandlade polisen.

En 15-åring kördes hem och kanske kan få någon påföljd men i övrigt blir det förstås ingenting. Polisen som blev slagen:

”Alla flög på mig. Jag vet inte hur många det var, men mellan sex och tio personer var det. I periferin såg jag hur en tog upp en stol för att svinga mot mig men en av badvakterna kunde sätta stopp för det. Strax därefter fick jag två knytnävsslag med full kraft rakt över munnen.”

Välkommen till det mångkulturella landet. You ain't seen nothing yet.

Artikel (betalvägg).

GP beskriver, också bakom betalvägg, en väldigt liknande där en Patrik kommer till badet. Han visade polislegitimation, uppmanade dem att lämna badet och fick stryk. I nämnd ordning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

8 minuter sedan, KMN säger:

Jag har alltid haft för mig att exempelvis poliser har vad man kallar ”förstärkt rättsskydd”, det vill säga att det är ett allvarligare brott att ge sig på just dem. Är det verkligen så att den eventuella misshandeln skulle konsumeras av våldet mot tjänsteman – om det senare är ett lindrigare brott?

Det är fullt möjligt att du har rätt och jag fel.

Ja, dessvärre är det så. Men lagstiftningen till skydd för ”blåljuspersonal” håller i alla fall på att ses över. Här. Åtminstone ska deras utrustning få ett bättre skydd. Att bränna och förstöra utryckningsfordon är idag bara skadegörelse. Jag tror dock inte att personalen i sig skyddas mer än idag. Ribban för svårare brott (mot person) lär säkert hamna väldigt högt, på sedvanligt vis. Våld mot tjänsteman finns ju kvar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...