Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Läste i tidningen idag...


Pocahontas
 Share

Rekommendera Poster

1 minut sedan, Axelman säger:

Själv vill jag inte bli hatad efter min död utan ihågkommen som en bra människa som gjorde sitt bästa och hjälpte dem som kom i ens väg. Jag behöver inte finnas i en historiebok, det räcker att man finns i människors hjärtan.:kramis:

Så blir det säkert. :kramis:

 

Men det ”lustiga” är att massor av ryssar känner så för Putin (dock lever han ju än). Allt är tyvärr väldigt relativt. :unsure:

 

Det är tur att vi har vår Herre som kan sålla agnarna från vetet. :) 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)
1 timme sedan, Alix säger:

Men det ”lustiga” är att massor av ryssar känner så för Putin (dock lever han ju än). Allt är tyvärr väldigt relativt. :unsure:

Vi har trots allt en konsensus i världen om de mänskliga rättigheterna. Det finns inte så många sätt att leva på som tar hänsyn till människans konstitution. Så jag kan inte säga att allt är relativt. Men det finns några som tvingar på andra sin världsbild för sin egen vinning till den grad att den uppfattas som Den Sanna Världsbilden och dessutom lämnas utan alternativ. Vi har alla ett extremt stort och jobbigt ansvar gentemot världen att vägra böja oss för lögnen även om det blir till vår nackdel. Att avslöja sådana som Trump, Putin och många andra som bänder och bryter ner mänskligheten till dumma marionetter som ska dansa, utföra vansinnigheter för att de ska få makt och rikedom. Ju äldre jag blir desto mer envis och tjurig blir jag för att försöka hålla mig vass. Det är jobbigt men totalt ovärdeligt. Flyta med strömmen är enkelt simma mot jobbigt. Men det är ännu jobbigare att upptäcka vad det skapar eller inte skapar när man flyter med.

Redigerad av Axelman
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

43 minuter sedan, Axelman säger:

Vi har trots allt en konsensus i världen om de mänskliga rättigheterna. Det finns inte så många sätt att leva på som tar hänsyn till människans konstitution. Så jag kan inte säga att allt är relativt. Men det finns några som tvingar på andra sin världsbild för sin egen vinning till den grad att den uppfattas som Den Sanna Världsbilden och dessutom lämnas utan alternativ. Vi har alla ett extremt stort och jobbigt ansvar gentemot världen att vägra böja oss för lögnen även om det blir till vår nackdel. Att avslöja sådana som Trump, Putin och många andra som bänder och bryter ner mänskligheten till dumma marionetter som ska dansa, utföra vansinnigheter för att de ska få makt och rikedom. Ju äldre jag blir desto mer envis och tjurig blir jag för att försöka hålla mig vass. Det är jobbigt men totalt ovärdeligt. Flyta med strömmen är enkelt simma mot jobbigt. Men det är ännu jobbigare att upptäcka vad det skapar eller inte skapar när man flyter med.

Problemet är bara att Putinryssen genuint tror på att Putin frälser Ryssland och att han befriar Ukraina från nazismen. Putin välsignas därtill av patriarken Kirill. Så nog kan allt sägas vara relativt i människans värld. Jag tycker förstås att allt det där är helt uppåt väggarna, men det är jag det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

11 minuter sedan, Alix säger:

Problemet är bara att Putinryssen genuint tror på att Putin frälser Ryssland och att han befriar Ukraina från nazismen. Putin välsignas därtill av patriarken Kirill. Så nog kan allt sägas vara relativt i människans värld. Jag tycker förstås att allt det där är helt uppåt väggarna, men det är jag det.

Jag förstår vad du säger men har kanske en liten annan vinkling. Jag tror att väldigt många ryssar tycker att kriget är ett vansinne. Men som i nazityskland är priset för högt att säga sanningen. Kirill är en apostel från helvetet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

”Så sent som i november 2021 stod försvarsminister Peter Hultqvist i talarstolen på Svenska Mässan i Göteborg och övertygade sina partikollegor om att han aldrig skulle vara en del i att föra Sverige in i Nato.

– Jag kommer definitivt aldrig så länge jag är försvarsminister att medverka i en sådan process. Det kan jag garantera alla.”

 

Det ser nu ut som att han håller vad han lovar. S ville aldrig detta. Svolder har rätt ändå. Kakebabkurden blev räddningen. Välplanerat. :D 

 

https://www.gp.se/nyheter/sverige/därför-avgår-inte-peter-hultqvist-trots-nato-löftet-1.72373117

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ren rasism mot samerna från statens sida. Vad tjänar alla historiska ursäkter till om ren rasism ska fortgå?

 

Spoiler

OBS! Avsiktlig ordvits.

 

dump.png.dc619eba7ee2b5ec182acf84bf24cdc6.png

/SVT

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 timmar sedan, Alix säger:

”Så sent som i november 2021 stod försvarsminister Peter Hultqvist i talarstolen på Svenska Mässan i Göteborg och övertygade sina partikollegor om att han aldrig skulle vara en del i att föra Sverige in i Nato.

– Jag kommer definitivt aldrig så länge jag är försvarsminister att medverka i en sådan process. Det kan jag garantera alla.”

 

Men sen kom invasionen av Ukraina. Det fullständigt otänkbara. Då får man ändra sig. Jag gjorde det. Å andra sidan har jag aldrig basunerat ut min anti-NATO ståndpunkt fläskfettbrett och målat in mig i ett hörn.

 

 

dancing_banana.gif~c200.gif

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, vänstern brukar huta åt just USA. Och att Nato bara är USA:s nickedocka. Det är nog sedan Vietnamkriget. Vänstern har sällan någon kritik österut, trots Rysslands uppenbara rashism. Många inom S resonerar likadant, att USA och dess imperialism är det verkliga problemet här i världen. Tja, vad ska man säga?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 minuter sedan, Svolder säger:

Ja, som det ser ut just nu lär ju inte en Nato-ansökan ens bli behandlad. Frågan är vad som händer sedan, vi lär bli ett enkelt byte för Putin.

Vi får trösta oss med att kurderna har fått hjälp. Kanske kan vi få asyl i nordöstra Syrien.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

”S har inte levt upp till avtalet om stöd till kurderna, anser Kakabaveh, och hotar att rösta nej till regeringens budget nästa vecka.

Samtidigt:

– Detta är slutet för Sveriges Natoansökan, säger Turkietkännaren Halil Karaveli till SvD.”

 

Nu vill riksdagskurden slå in sista spiken i kistan vad gäller Nato.

 

https://www.expressen.se/nyheter/nya-hot-mot-regeringen-fran-lattad-kakabaveh/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

22 minuter sedan, Alix säger:

”S har inte levt upp till avtalet om stöd till kurderna, anser Kakabaveh, och hotar att rösta nej till regeringens budget nästa vecka.

Samtidigt:

– Detta är slutet för Sveriges Natoansökan, säger Turkietkännaren Halil Karaveli till SvD.”

 

Nu vill riksdagskurden slå in sista spiken i kistan vad gäller Nato.

 

https://www.expressen.se/nyheter/nya-hot-mot-regeringen-fran-lattad-kakabaveh/

fan va jag hatar den människan, det rimliga och ansvarsfulla borde vara att rösta ja/nej beroende på vad man anser vara rätt. 
Nu är jag riktigt orolig, va fan hållet politikerna på med?

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

7 minuter sedan, boevil säger:

fan va jag hatar den människan, det rimliga och ansvarsfulla borde vara att rösta ja/nej beroende på vad man anser vara rätt. 
Nu är jag riktigt orolig, va fan hållet politikerna på med?

Bra fråga, jag vet inte. Inte heller när det gick snett. Men nu vill alla styra rakt ned i diket. Även om de säger att just de har rätt och alla andra fel.
Kakebabkurden gör bara det hon brinner för, nämligen att hjälpa sina landspersoner så mycket som möjligt. Hon känner ingen annan lojalitet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)
33 minuter sedan, Alix säger:

Bra fråga, jag vet inte. Inte heller när det gick snett. Men nu vill alla styra rakt ned i diket. Även om de säger att just de har rätt och alla andra fel.
Kakebabkurden gör bara det hon brinner för, nämligen att hjälpa sina landspersoner så mycket som möjligt. Hon känner ingen annan lojalitet.

Och inte går det att utvisa henne:(

men jag hatar också partiet som drog igång den här cirkusen, och de tre medlöparna. 
 

märkligt eg. Flera tidningar påstår att kakebab är den enda som vunnit i den har röran, jag tror tvärt om … eller hon och kurderna förlorar mest pga min och allas vår reaktion. 

Redigerad av boevil
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

6 minuter sedan, boevil säger:

hon och kurderna förlorar mest pga min och allas vår reaktion.

Jo, fast hon bryr sig inte och de flesta kurderna lever inte i Sverige.

 

7 minuter sedan, boevil säger:

jag hatar också partiet som drog igång den här cirkusen, och de tre medlöparna

Helt enig. De är medskyldiga till att det nu går som det går.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

13 minuter sedan, Svolder säger:

Mest skyldiga är ändå S, som väljer partiet före landet.

När alla har rätt och ingen har fel, då blir det lätt så.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 timmar sedan, Svolder säger:

Det finns många inom vänstern som är mer rädda för demokratin i väst, folk kan rösta på fel kandidat, än på diktatur i öst där folk inte kan rösta alls.

Riksdagsvalet är som mello. Fel vinner alltid!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

57 minuter sedan, Svolder säger:

Mest skyldiga är ändå S, som väljer partiet före landet.

Håhåhå! Vänta nu! Nämn ett parti som inte väljer partiet före landet! :w00t:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

39 minuter sedan, Svolder säger:

Det är dags att börja fundera på flyktvägar igen. På ett sätt är det skönt att bo nära gränsen, på ett annat sätt är det långt att simma...

Du vet väl att om man är med i NATO så blir man skickad till någon front för att slåss för någon annan...? Du blir tvungen att simma till Irland baby! 🏊‍♂️

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

7 minuter sedan, Axelman säger:

Du vet väl att om man är med i NATO så blir man skickad till någon front för att slåss för någon annan...? Du blir tvungen att simma till Irland baby! 🏊‍♂️

Ryssland är väl närmare. :totaltgalen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

17 minuter sedan, Axelman säger:

Du vet väl att om man är med i NATO så blir man skickad till någon front för att slåss för någon annan...?

Inte vi, vi är för gamla eller sjuka (förmodligen både och).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ovanpå kurd... f'låt polsk riksdag, som inte gör förtroendet för politiker särskilt gott, så visar det sig nu att skatteutskottets ordförande, en sosse, skor sig oegentligt på skattebetalarna. Girigheten känner inga gränser. Suck...

 

https://www.svt.se/nyheter/granskning/ug/riksdagsmannen-havdar-att-han-gar-pa-toa-i-grannens-lada-byter-adress-nar-svt-fragar

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

5 timmar sedan, Svolder säger:

Ukraina nekades Nato-medlemsskap efter ansökan 2008. Med tanke på den såriga relationen till Turkiet kommer Sverige med all sannolikhet att nekas medlemsskap nu. Ryssland kan vara vårt enda alternativ.

Gillar inte långbord.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...