Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Läste i tidningen idag...


Pocahontas
 Share

Rekommendera Poster

Aftonbladet bedriver en fullständigt sanslös häxjakt på Martin Kragh och kan tydligen inte ta ansvar för detta. Man menar att kulturredaktionen (läs Åsa Linderborg) i stort sett har fria händer att skriva vad som helst om honom. Aftonbladet havererar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

4 minuter sedan, iMarc säger:

https://www.expressen.se/gt/mammornas-ilska-dottrarna-mobbas-i-ungdomsappen/

 

Det är så bedrövligt med dessa sociala medier. 

Det var bättre förr när varken internet och smartphones fanns. 

 

Sluta nu ?

  • Förvirrad 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

19 minuter sedan, iMarc säger:

https://www.expressen.se/gt/mammornas-ilska-dottrarna-mobbas-i-ungdomsappen/

 

Det är så bedrövligt med dessa sociala medier. 

Det var bättre förr när varken internet och smartphones fanns. 

Jag skulle vilja omformulera det där:

Mycket är bedrövligt med dessa (a)sociala medier.

Mycket var bättre förr när varken internet eller smarta telefoner fanns.

 

Men fördelarna övervägen helt klart. Allt kan missbrukas för den som vill.

  • Tack 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är väl rätt typiskt att medelålders män inte tycker att det är så jobbigt med sociala medier för ungdomar. 

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

5 minuter sedan, Alix säger:

Det är väl rätt typiskt att medelålders män inte tycker att det är så jobbigt med sociala medier för ungdomar. 

 

Varför gör du nu samma sak som du själv blir sur för när du diskuterar? Antar saker som inte stämmer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

9 minuter sedan, lappen71 säger:

Varför gör du nu samma sak som du själv blir sur för när du diskuterar? Antar saker som inte stämmer.

Tar du åt dig? Om inte, varför kommentera?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 minut sedan, Alix säger:

Tar du åt dig? Om inte, varför kommentera?

 

Måste jag ta åt mig för att kunna opponera mot ditt felaktiga antagande?

 

Varför jag kommenterar? Varför kommenterar du saker som inte stämmer in på dig men du vill göra din åsikt hörd.

Ibland så förstår jag mig inte på dig. Du är tydligt en intelligent person men ändå kommer du med dessa lågvatten.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

31 minuter sedan, Telly82 säger:

Men fördelarna övervägen helt klart. Allt kan missbrukas för den som vill.

Det finns fördelar med kokain och amfetamin också, såsom prestationsförmåga, tankeskärpa osv. Som tur är är det inte legalt. 

Nej alla sociala medier riktade till ungdomar borde stoppas. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

14 minuter sedan, lappen71 säger:

 

Måste jag ta åt mig för att kunna opponera mot ditt felaktiga antagande?

 

Varför jag kommenterar? Varför kommenterar du saker som inte stämmer in på dig men du vill göra din åsikt hörd.

Ibland så förstår jag mig inte på dig. Du är tydligt en intelligent person men ändå kommer du med dessa lågvatten.

 

Om du svarar på mina frågor lovar jag att svara på dina.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

5 minuter sedan, iMarc säger:

Det finns fördelar med kokain och amfetamin också, såsom prestationsförmåga, tankeskärpa osv. Som tur är är det inte legalt. 

Nej alla sociala medier riktade till ungdomar borde stoppas. 

Och hur skall det efterlevas? Är det inte bättre att ungdomar över 13år (som är FB´s åldersgräns) får lära sig hur man ska bete sig i sociala medier. Att man ska bete sig på samma sätt som i verkliga livet.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 minut sedan, Alix säger:

Om du svarar på mina frågor lovar jag att svara på dina.

 

Men varför i alla världen ska jag svara på dina frågor när du redan har din åsikt klar om medelåldersmän.

Spelar ingen roll vad jag säger när du redan har bestämt dig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

4 minuter sedan, lappen71 säger:

Och hur skall det efterlevas? Är det inte bättre att ungdomar över 13år (som är FB´s åldersgräns) får lära sig hur man ska bete sig i sociala medier. Att man ska bete sig på samma sätt som i verkliga livet.

 

Nu gäller det ju barn under 13 år också. Hur har du tänkt att det ska gå till? Tror du alla föräldrar har tid och kunskap att fostra minderåriga hur de ska bete sig på internet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Just nu, iMarc säger:

Nu gäller det ju barn under 13 år också. Hur har du tänkt att det ska gå till? Tror du alla föräldrar har tid och kunskap att fostra minderåriga hur de ska bete sig på internet?

 

Har man inte tid att uppfostra sina barn så ska man inte ha barn överhuvudtaget.

Jösses det var det dummaste jag har hört. ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

6 minuter sedan, lappen71 säger:

Men varför i alla världen ska jag svara på dina frågor när du redan har din åsikt klar om medelåldersmän.

Spelar ingen roll vad jag säger när du redan har bestämt dig.

Vad har jag bestämt mig om? I ett forum diskuterar man saker och låter argumenten tala.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 minut sedan, Alix säger:

Vad har jag bestämt mig om? I ett forum diskuterar man saker och låter argumenten tala.

 

2 minuter sedan, Alix säger:

Det är väl rätt typiskt att medelålders män inte tycker att det är så jobbigt med sociala medier för ungdomar. 

 

Detta så vad är det att diskutera.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Just nu, lappen71 säger:

 

Har man inte tid att uppfostra sina barn så ska man inte ha barn överhuvudtaget.

Jösses det var det dummaste jag har hört. ?

Du har väl varit barn själv och varit nyfiken och gjort som kompisarna gör? Det är inte alltid lätt att lyda mamma eller pappa i den åldern när kompisarna får och inte du, det kan skapa mobbing, kränkningar och utanförskap och psykisk ohälsa. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 minuter sedan, iMarc säger:

Du har väl varit barn själv och varit nyfiken och gjort som kompisarna gör? Det är inte alltid lätt att lyda mamma eller pappa i den åldern när kompisarna får och inte du, det kan skapa mobbing, kränkningar och utanförskap och psykisk ohälsa. 

 

Nu har inte min uppfostran med detta att göra men nej jag har inte härmat mina kompisar pga grupptryck eller liknande.

 

Samhället förändras och sociala medier eller internet går inte att förbjuda.

Vi människor måste anpassa oss och lära våra barn helt enkelt hur man beter sig i sociala medier.

Det kommer alltid finnas individer som inte bryr sig precis som i verkliga livet.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

6 minuter sedan, lappen71 säger:

Detta så vad är det att diskutera.

Du kan ju skriva att så vitt du vet så tycker alla medelålders män, inklusive dig själv, att det visst måste vara jobbigt med sociala medier för ungdomar. Om det nu är så. Det lovar jag att ta intryck av.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 minuter sedan, Alix säger:

Du kan ju skriva att så vitt du vet så tycker alla medelålders män, inklusive dig själv, att det visst måste vara jobbigt med sociala medier för ungdomar. Om det nu är så. Det lovar jag att ta intryck av.

 

Ok så ditt inlägg var inte en åsikt utan bara något du slängde ur dig för att starta en diskussion ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

5 minuter sedan, lappen71 säger:

 

Ok så ditt inlägg var inte en åsikt utan bara något du slängde ur dig för att starta en diskussion ?

Snarare var det en reflektion givet ämnet för stunden. Jag tror fortfarande att den är korrekt. Så till vida att ungdomars problem med sociala medier inte står särskilt högt på deras (vår) dagordning, men att vuxna män givetvis inser att där kan finnas en problematik om man pekar på den. Men det är ingenting de (vi) går omkring och bekymrar oss över till vardags. Därför är det uppfriskande att se sådana inlägg som Imarc gör, han är rimligtvis en av dem (oss). Hans botemedel är dock inget jag stöder.

  • Gilla 3
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tja, jag vet inte vad man ska svara. Jag tror att de mekanismer som mobbar alltid har funnits och kommer alltid att finnas. Det är bara en fråga om tillvägagångssätt. Förr doppade man folk i toaletten bokstavligen. Nu gör man det via nätet. Vill ungarna ställa till ett helvete för varandra hittar de en väg oavsett vilken tidsålder vi lever i. De måste lära sig att man inte gör så.

  • Gilla 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

28 minuter sedan, lappen71 säger:

 

Nu har inte min uppfostran med detta att göra men nej jag har inte härmat mina kompisar pga grupptryck eller liknande.

 

Samhället förändras och sociala medier eller internet går inte att förbjuda.

Vi människor måste anpassa oss och lära våra barn helt enkelt hur man beter sig i sociala medier.

Det kommer alltid finnas individer som inte bryr sig precis som i verkliga livet.

 

Då tycker jag du ska skapa en algoritm som fixar till detta, (Blir nog svårt när de flesta vuxna sitter vid datorn och petar på mobilen i princip dygnet runt på sociala medier och annat)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

5 minuter sedan, Axelman säger:

Tja, jag vet inte vad man ska svara. Jag tror att de mekanismer som mobbar alltid har funnits och kommer alltid att finnas. Det är bara en fråga om tillvägagångssätt. Förr doppade man folk i toaletten bokstavligen. Nu gör man det via nätet. Vill ungarna ställa till ett helvete för varandra hittar de en väg oavsett vilken tidsålder vi lever i. De måste lära sig att man inte gör så.

Ja nu är det ju dubbelt upp eftersom de sociala medierna finns, så det har alltså blivit värre. 

Som sagt, det var bättre förr. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

5 minuter sedan, Axelman säger:

Tja, jag vet inte vad man ska svara. Jag tror att de mekanismer som mobbar alltid har funnits och kommer alltid att finnas. Det är bara en fråga om tillvägagångssätt. Förr doppade man folk i toaletten bokstavligen. Nu gör man det via nätet. Vill ungarna ställa till ett helvete för varandra hittar de en väg oavsett vilken tidsålder vi lever i. De måste lära sig att man inte gör så.

Helt säkert hade de ungdomar som har mest problem med detta, antingen som offer eller förövare, haft en annan, eller hittat en annan, arena för detta. Det var ingen dans på rosor när jag gick i skolan heller. Där var jag mer offer (i princip) än förövare, även om jag gav hårt igen när jag tyckte att det gick för långt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...